Muška | •
|
(22.4.2015 23:54:10) JE to úplně normální, toto se snad naučí v první třídě, ne? Nech kluka hrát si, běhat, sportovat a toto nech plavat, v první třídě má na práci času dost...
|
Tragika |
|
(23.4.2015 0:37:48) Mluvíš o dítěti, které půjde do školy za rok a půl? Proč by mělo umět rozklad slov?
|
Marcela a 3 |
|
(23.4.2015 8:34:35) Protože v případě zakladatelky mám dojem, že už to dááávno umí děti jejích kamarádek, tudíž chlapec nesmí zůstat pozadu... To zatracené srovnávání
|
Epepe |
|
(23.4.2015 9:29:01) Marcela, myslím, že se nám zakladatelka spíš snažila pochlubit.
Proti tomu nic nemám, ráda si poslechnu, jak je to které dítě šikovné. Ale spousta lidí to neumí, připadá jim to "blbý", a pak se chlubí takovýmto hloupým způsobem.
Kéž by tady byla diskuze "Pochlubte se úspěchy svých dětí" nebo tak a tam by pyšné maminky mohly psát, jakou radost jim děti udělaly. Vždyť je to potřeba.
|
v v |
|
(23.4.2015 9:35:21) Ne, ne, vůbec se nechlubím. Nemám čím. Spíš jak tu někdo napsal, poslouchám od kamarádek, co už jejich děti umí, počítají do 300, sčítají a odčítají - tady nevím jestli do 20 nebo i dále. Mé dítě patří mezi nimi mezi to "hloupé"
|
Liliana | •
|
(23.4.2015 10:16:23) Prazando kde to žiješ proboha? v nějakém areálu mensy? aby předškolní 5.5 leté děti počítaly do 300 je rozhodně neobvyklé.
Možná těm kamarádkám až tak nevěř. A neporovnávej neustále s někým své dítě. A pokud máš jen takové kamarádky tak na tu hru nepřistupuj. Nebo si najdi (i) jiné kamarádky.
Nevím jestli žiju v nějakém "hlupákově", a pohybuju se jen v okruhu "hloupých" lidí ale to co popisuješ mohlo umět spíš jen pár dětí při nástupu do školy ze dvou prvních tříd v synově ročníku. Mám v okolí hodně dětí předškolního a ml.školního věku, a jednak nemyslím že by toto bylo běžným standardem aby uměly, a to ještě prváci (ti počítají ve škole aktuálně do 20ti). ALE ROZHODNĚ takové věci o o ostatních dětech v okolí, v rodině, kamarádek, nevím, nesleduji. A ani to nikdo to s kamarádek nijak se mnou neřeší, co už jejich či moje dítě umí/neumí.
Jen si tak říkám v jakém to žiješ společenství, kde se pořád mezi sebou porovnáváte, chlubíte či co. Navíc i tedy dost nereálné věci, jelikož pochybuju že by u nás v ČR bylo místo s tak vysokou koncentrací předškolních géniú.
Mně tedy přijdou jak z mateřské školky matky co toto neustále řeší, zdůrazňují a chlubivě si (nejspíš) snad i vymýšlejí - protože 5-leťáci počítající do 300, no nevím kolik jich tak v republice může být
|
Epepe |
|
(23.4.2015 11:03:32) Asi tak. My se s kamarádkami sice občas pochlubíme, ale jen v pozitivním smyslu, máme svoje děti navzájem rády. To, že někdo počítá míň nebo víc, neřešíme a neděláme z nikoho hlupáka.
|
|
TaJ |
|
(23.4.2015 12:13:25) Liliano, tak jak jsem pochopila, tak to počítání do 300, bylo myšlené jako odříkávání číselné řady, ne sčítání a odčítání...a některé děti to fakt dovedou, třeba i můj dysfatik uměl ještě před první třídou vyjmenovat řadu daleko přes 200...naučil se číst trojciferná čísla na číslech autobusů, sčítat a odčítat uměl do 5 a napsat prakticky všechna velká tiskací písmena...učila jsem ho prostě to, co ho zajímalo, s čím přišel a na co se ptal, nikdy jsem mu nenutila něco, o co nejevil zájem, to by se ani nenechal...a třeba ty čísla ho zajímaly vždycky docela dost, takže si sám o to říkal...
|
Liliana | •
|
(23.4.2015 15:11:02) Tino tak samozřejmě možné to je. Já ani netvrdím že to neumí žádné pětileté, ale že to rozhodně není běžný standard. Ano jistě jsou předškolní děti se silným zájmem o matematiku, koneckonců se tak projeví i některé "diagnozy", třeba autistického spektra.
Ale to zas často bývá kompenzováno tím že zvýšený zájem o čísla, ale za třeba (ještě) neumí jiné věci. Prostě aby předškolní dítě umělo v takovém rozsahu počítat, číst, psát, rozkládat slova, a navíc to byly všechny děti kamarádek, to už prostě dost silný kafe.
A ještě jsem k tomu chtěla dodat - "vyjmenovat" čísla do 100 nebo třista, není o počítání, ale to je na úrovni básničky, to dokazuje snad leda schopnost pamatovat si naučený text. (což nijak neshazuji, ovšem tady je dost podstatný zda to dítě baví jaksi samo od sebe, nebo zda ho to někdo driluje aby se mohl "pochlubit" malým géniem)
Dítě by v počátcích "učení" počítání mělo chápat především princip a na ten stačí i umět "do pěti". Pokud pochopí princip, pak už není problém aby se postupně naučilo bez problémů a bez drilu počítat do libovolna, jak to bude ve škole naskakovat. A bude to na jedničky :) Ovšem o schopnosti správně počítat a jak jim jednou půjde matika - u dětí které jen umějí před nástupem školy odříkat čísla za sebou ještě nemusí vypovídat zhola nic.
|
TaJ |
|
(23.4.2015 19:03:22) Liliano, však jo, vždyť já jsem to také psala, že tím počítáním do 300 je asi myšleno vyjmenovávání řady čísel a ne opravdové sčítání apod...a nemyslela jsem to nijak špatně... v takovém rozsahu, co píšeš, to opravdu běžné tolik není...já jsem ho třeba nedrilovala vůbec nic, nedělám to tak nikdy, vždycky ho učím věci, o které se sám zajímá a v době, kdy se o to zajímá on sám, tak se naučí nejvíc...chlubit se s cvičeným dítkem opravdu nechci, takového génia zase nemám
|
Liliana | •
|
(23.4.2015 19:44:43) Tino však jo, já to s tím počítáním do sta nemyslela ani tak na tebe, ale k zakladatelce a jako doplnění dřívějšího textu. Dost možná je tvůj syn právě ta "výjimka co potvrzuje pravidlo". Však ty tady taky co chvíli nezakládáš témata ve stylu "šmárja můj syn neumí to co všechny děti kamarádek, je to vůbec normální ...
Důležitý je u předškolního věku zda ten zájem vzešel od dítěte, tam pak to "učení" má smysl, protože dítě je k tomu dozrálé. Někdo v tomto věku už inklinuje k číslům, někdo se dostane dál s písmenky, a někdo zase rád kreslí nebo něco staví, někdo zná všechny dinosaury a někdo dobře běhá. Je rozdíl rozvíjet a podporovat zvídavost a zájem dítěte o něco, dle jeho nátury a zájmů, a něco jiného je ho drilovat a učit dopředu učivo 1-2 třídy. Nebo si myslet že mé dítě které (ještě) neumí totéž co sousedovic Janička je nějak v nepořádku.
|
|
|
|
|
|
Marcela a 3 |
|
(23.4.2015 13:12:33) Už jsem ti to psala jednou, kašli na kecy kamarádek. Za prvé se možná jen tak vychloubají a tebe to pak zbytečně trápí, tvoje dítě určitě není hloupější. A za druhé, i kdyby to uměly, během první třídy se ty rozdíly rychle setřou a děti, které to uměly napřed,(často proto, že to mají od rodičů nadrilované)rychle spadnou zpátky na zem, protože najednou nevynikají. Snaž se, aby uměl sebeobsluhu, barvy, základní věci a tohle nech na škole.
|
|
|
|
|
Muška | •
|
(23.4.2015 22:49:29) Tragiko, Tragiko, nic takového nepíšu.....
|
|
|
|