| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům?

 Celkem 122 názorů.
 Silvie03 


Téma: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 9:31:06)
V souvislosti s předchozím tématem o školní knížce jsem si vzpomněla na jednu dětskou knihu, v níž učitelka slíbila prvňáčkům, že na konci školního roku dostane nejsnaživější kluk a holka dárek (fotbalový míč a panenku). Jak moje děti, tak děti v té knížce, byly z toho nápadu nadšené. Tak mě napadá - je něco takového reálné? Motivujete nějak svoje žáčky k lepším výkonům? Nebo znáte učitelku, která je naopak demotivuje (viz uč. Hajská z My všichni školou povinní)?
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 9:39:17)
Nejsem učitelka, ale vyhlásit "odměnu pro nejlepšího", a to ještě pro kluka míč a pro holku panenku, mi připadá naprosto příšerný. Asi podobně příšerný, jako to zadání, co teď řeší Delete (koho ze třídy odměnit knihou z rukou nejvyššího). Promiň, vím, že dotaz takhle nezněl.
 Eva 
  • 

Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:02:57)
Motivovat ano. Slíbit, že kdo se bude snažit, dostane odměnu. Na konci roku odměnit všechny! Protože oni skutečně všichni na sobě pracovali.
 Kaja222 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:23:13)
tak to bohuzel neni pravda. Vsichni se fakt nesnazi.
 Eva 
  • 

Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:58:22)
Od toho jsou známky, aby je ohodnotili. Dárky můžou dostat všichni.
 Silvie03 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 9:41:57)
Mně to taky připadá kruté, ale na tak malé děti to evidentně platí. Jenže s čím větším nadšením se snaží, tím větší zklamání pak zažijí, když dárek nedostanou.
 erika,2 děti 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 14:30:01)
Přesně.
 Kamisi 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 9:40:58)
Jako rodiči by se mi to nelíbilo ani trochu. Moje dítě na prvním stupni by během prvního týdne pochopilo, že nemá na knihu šanci a vzdalo by všechno, takže pro něj by se z toho stala demotivace. On jel na "buď první, nebo nic".
 Líza 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 9:42:20)
Já si myslím, že motivovat děti je snad automatická a nevyhnutelná součást učitelský práce, ne? Ale motivovat je zrovna takhle...
 Tante Bante 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 9:44:20)
Motivovat děti je úhelný úkol učitele, takže když to někdo nedělá, je to zásadní profesní selhání.
Otázka je spíš, co kdo považuje za motivaci a jak s ní pracuje.
Motivace cenou pro jednoho nefunguje. Děti lze celkem lehce nadchnout pro libovolnou zhovadilost, když víš jak. V 99% jsou lehce manipulovatelné.
 Gertruda 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 9:57:49)
Ano, doufám, že motivace je jeden z hlavních úkolů učitele. Nicméně se asi rozcházejí názory na to, co je účinná motivace, hlavně proto, že se rozcházejí názory, co by mělo být motivováno. V souvislosti s vysvědčením za hezkou motivaci považuji například rozdání soukromých diplomů/dopisů, kde učitel vyzdvihne na žákovi jeho nejlepší stránky a navrhne třeba jednu slabou, na které budou spolu pracovat příští rok.
 Tante Bante 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 10:09:24)
To je slovní hodnocení tak, jak by mělo být. Resp. mělo by být tak, že doopravdy, čili když je problémů (podstatných, ne banalit!) víc, neměly by být zamlčeny, ale podány taktně a tak, aby bylo jasné, že to je téma pro další práci, ne výtka nebo snad dokonce vyhodnocování do pořadí.
 libik 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 10:36:21)
Jo, to se u nás taky dělá a je to hrozně krásný.
 Citronove koliesko 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:29:17)
Ano, taketo "osobne dopisy" dostavala dcera od triednej az po 8.rocnik. Bolo to velmi mile, maly A5 vykres s ilustraciou podla zaujmov dietata a k tomu zelanie peknych prazdnin, zopar slov o uplynulom sk. roku z pohladu triednej ucitelky a ze sa tesi az sa znovu uvidia v septembri. ~s~
 Gertruda 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:37:12)
Fakt pěkný, skvělá učitelka.
 Tante Bante 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:30:41)
Učitelka nakreslila každému osmákovi obrázek?
 Citronove koliesko 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:49:53)
Ano, niečo čo toho žiaka vystihuje, dcera tam mala knižky, farbičky, skicár (veľmi rada číta a kreslí) ~:-D Spolužiak tam mal boxerské rukavice (závodne boxoval), ďalšia spolužiačka koňa (miluje kone) atď.
 Tante Bante 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:07:34)
Jo takhle...to jo.. mně to vrtalo hlavou, myslela jsem, že šlo o volnou tvorbu a uvažovala jsem, kolik víkendů v tvůrčích mukách prodělala, než udělala třicet A5 originálů :-).
 Citronove koliesko 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:16:51)
~:-D neeeee, to fakt ne...to len tak dotvorila to, čo žiakovi napísala, pár ťahov tužkou a zľahka sem tam vyfarbené.
 Tante Bante 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:31:00)
Kdysi jsem měla kolegyni, která chodila moc ráda na keramiku, a rozhodla se, že k vánocům každému žákovi (měla jich 26) udělá nějaký malý dárek. Tu zvířátko, tu svícínek či mističku...dala se do toho a brzy samozřejmě zjistila, že nestíhá, ale byla charakter, kousla se, dokončila předsevzaté, akorát se jí mezitím odstěhoval k mamince novomanžel ~t~. Ale usmířili se ještě před svátky. Akorát neměli žádné cukroví.
 Citronove koliesko 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 14:01:36)
~t~~t~~t~
 daba+holčička 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 9:53:25)
taky mi to přijde pitomé, hlavně jak ta učitelka rozhodne, kdo je nejlepší? Když už nějaký hromadný motivační systém, tak nějaké body, sbírání kuliček do skleničky... aby byl vidět průběžný stav. A hlavně aby se ty body daly sbírat za různé věci, aby měl každý šanci.
 Tante Bante 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 9:57:02)
Kdo četl Harryho Pottera ví, že sbírání bodů je úplně stejně neobjektivní jako vyhodnocení podle vkusu třídního. Ne-li víc, protože třídní teoreticky může být i třeba jako Delete, může o tom přemýšlet a nemusí mu to být jedno.
Bodování je jen administrativní potěmkin, pokud není jasně kriteriálně zadané, což ovšem zvýší administrativu i napětí ve sboru i mezi dětmi a hlavně pak z principu jednostranné.
Vyhodnocování nejlepšího je špatný princip za všech okolností.
 daba+holčička 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 10:10:13)
Tante, já vím, ale děti to hrozně baví, já jsem na to líná, ale praktikuje moje máma na prázdninách a holky jsou nadšené. Když měla malá problémy ve školce - urážela se, zasekávala a odmítala spolupracovat, zavedla jsem jí notes a vytiskla krásné samolepky a když byla ten den hodná, mohla si tam jednu nalepit. Jasně že učitelka většinou řekla, že byla hodná, i když něco bylo... Ale chodvání se zlepšilo o 100 % a všchni byli spokojení. Ale je fakt, že ona je taková trumpeta, utáhneš jí na vařený nudli.
 Tante Bante 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 10:12:29)
Ono to ale není stejné, s pár vlastními dětmi na prázdninách a ve škole. V rodině je to taky komplet věc té rodiny, pro co se rozhodne. Ve škole ne.
 Žžena 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 9:54:01)
Motivace je důležitá, ale takto nefunguje. Odměna pro nejlepšího motivuje maximálně pár těch lepších (a to jen pokud jim výhra přijde atraktivní), na hodně dětí, zvlášť průměrné a podprůměrné (které právě motivaci potřebujou hodně) to odradí od snahy, protože vědí, že oni na tu výhru šanci stejně nemají.
Takové ty představy jako že nejslabší žák ve třídě se pod vidinou fotbalového míče zažere do učení a stane se z něj premiant... jsou pohádky.
 Žžena 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 9:56:24)
A hlavně motivace třídy by neměla fungovat porovnáváním - tedy na principu "být lepší než Pepíček odvedle", ale spíš by měla sledovat vlastní rozvoj jednotlivce, tj "být lepší, než jsem byl já sám".
 magrata1 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 9:57:20)
~R^
 Tante Bante 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 10:00:28)
On je to toxický princip i mezi těmi pěti nejlepšími.
Kdo je od nátury ctižádostivý, ten zná, jaký je to motor, ten nepotřebuje posilovat žádnými cenami, pokud už s tímhle pracovat, tak úplně jinak.
Motivace ve škole a v první třídě úplně bez řečí, je vrozená touha po učení, poznávání, vhledu. A sounáležitost s ostatními. Tu je potřeba spíš de novo ve škole budovat, protože většina dětí už přijde s minimloně hodně narušenou a teprve ji znovu objevují.
 Žžena 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 10:04:12)
Ano, samozřejmě máš pravdu, je to přístup, který reálně škodí i těm nejlepším. Ale ti mají aspoň to štěstí, že tuhle toxickou motivaci dovedou vlastní motivací aspoň nějak kompenzovat.
 Tante Bante 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 10:10:53)
Jj, oni se s tím poperou a nijak zvlášť je to nerozseká, ale přesto je to jako vybourat se s tříkolku míst s autem. I s tou tříkolkou je to na houby, když můžeš drandit bez bourání.
 Hanka 
  • 

Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 9:54:48)
1. motivace pro jednoho nejlepšího se snadno stane demotivací pro ty, co seznají, že jsou bez šance
2. pro prvňáka motivovat odměnou za deset měsíců usilovné práce je zcela v nedohlednu. Do prčic, i odměny v zaměstnání jedou častěji ve čtvrtletních rytmech
3. Kopačák a panenka... moje sestra by se asi byla prohlásila za kluka
 libik 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 10:34:02)
Mně se naopak líbí přístup naší školy, kde děti mají minimální přehled o výkonech druhých (ve smyslu výsledků), ale jsou motivovány k zájmu o práci, který evidentně mají.
Naše malá skutečně neví, co měla Janina z testů a vůbec nechápe, proč by jí to mělo nějak extra zajímat. Jen já se jí občas ze setrvačnosti zeptám, protože si pamatuji ze školy, jak nám dávali snaživce za vzor a my jsme je pak zlehka šikanovali,

Míček a panenka fakt není cesta.
 Žžena 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 10:37:31)
libiku,
to je super, že na nějaké škole to funguje. Na všech školách, kam jsem chodila, byly známky věc veřejná, hlásilo se to hromadně (typicky např.: učitel rozdal opravenou písemku, vytáhl svůj známkovací arch a děcka hlásily, co mají za známku a on si zapisoval), každej věděl, kdo má zase za tři a kdo zase za jedna.
 libik 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 10:47:51)
jo, taky si to pamatuji, navíc na gymplu jsme měli takový arch, kam měl nějaký snaživec sázet známky ze všech předmětů, aby viděli ostatní vyučující, jak si případ vede u konkurence a taky pro rodiče.
Myslím ovšem, že jsme ty výsledky upravovali.

Seděla jsem s holkou, co byla borec na matiku, ale tu angličtinu prostě nestíhala, ta jak vyváděla, když jsem konečně jednou byla v něčem lepš~t~

Vůbec si pamatuji dětství jako jednu trapnou soutěž kdo z koho a celkem k ničemu závratnému mě to v životě nemotivovalo.
 mrakova 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 10:50:58)
Nemám na to názor, ale na druhou stranu, jak chcete motivovat malé dítě, když ne něčím konkrétním? Takové ty řeči typu musíš se učit, aby z tebe bylo to či ono, abys měl v životě dobrou práci a peníze, jsou pro to dítě dost abstraktní a časově vzdálené.
Může se zdát blbé motivovat dítě takto, ale i dospělí přece chodí do práce hlavně kvůli materiální motivaci, pro peníze, ne? Kdyby nebyla za práci odměna v podobě peněz, tak by lidi taky nebyli motivovaní tam chodit, ne?
 Žžena 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 10:54:19)
mraková,
i ti dospělí za svou práci v zaměstnání dostávají tu finanční "motivaci" každej měsíc, ne až na konci školního roku ~;)
 Žžena 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 10:56:15)
Btw. převedeno do zaměstnaneckého poměru, taková motivace "ala kopačák a panenka" by vypadala asi takto:
Pro nejlepšího pracovníka vždy na konci roku štangle salámu (když je vítěz muž) nebo krém na vrásky (vítězka - žena).
 mrakova 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:00:13)
Tak já vím, že některé dítě nemá vůbec šanci na tu výhru dosáhnout. Tak je to i v životě, tam taky přece víme, kde máme své limity nebo jaká jsou omezení.
 Žžena 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:03:17)
mrakova,
ano, a zamysli se nad tím, koho je v té třídě potřeba motivovat a pomoct mu zlepšit se. Jestli nadané šprty, co stejně školu zvládají sami s prstem v nose, nebo děcka, co s tím zápasí a vyvíjí úsilí.
 Tante Bante 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:10:02)
Dobré je vzít do úvahy, že s velkým nasazení pracovat může i dítě nadané i dítě disponované méně. Není to úplně tak, že práce nadaného by proto, že je nadaný, byla méně hodnotná.
Zase to kruhem vrací k nesmyslnosti tohohle typu oceňování.
Šprt je kategorie spíš pro určitý typ chování, podbízivost a podlézání učiteli, hraní na jeho ješitnost a jiné slabé stránky.
Normální učitel by měl mít šprta na salámu, což je taky tak jediné, co mu pomůže dvyknout neplodné strategii.
 nordica 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:16:25)
žženo - máš v tom chybu - nadané dítě nemusí být a nebývá šprt. Nemá to totiž zapotřebí. Být šprt znamená něco zcela jiného.
 Žžena 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:18:51)
nordico,
kecy v kleci. Pro hodně dětí je "šprt" paušálně jakýkoli jedničkář (řeba ten nadaný), ani nemusí lézt vyučujícím do zadnice. Je to běžné pejorativní označení pro někoho, kdo vybočuje směrem nahoru z průměru.
Definice šprta je každopádně to poslední, co bych měla potřebu zde rozpitvávat.
 Tante Bante 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:35:12)
Žženo, není to úplně tak. Ve dvou třídách, které jsem měla před mateřskou, byla nejlépe se učící holčička současně i sociometrická hvězda.
Příčin takové situace je samozřejmě vždycky víc, tady to byly především obě holčičky milé, ochotné, úhledné, dobře sportující.. prostě vyloženě sociabilní. Ale díl má i to, co udělá učitel. Šprt je často produkt nevhodného přístupu učitele, učitel ho vytvoří, tím, že pořád jedno dítě vynáší nad ostatní za stále totéž, nejčastěji že je "hodné a dobře se učí". Těžko se divit ostatním dětem, že ho pak mají plné zuby. Ve třídě, kde je dbáno a dobré klima, to ale nastat nemusí. Horší práce je se šprtem typu Krhounek.
 Žžena 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:45:45)
Tante,
mně jsou Krhounci celkem u zadele, v životě jsem žádného ve škole neměla..
My jsme s mužem byli šprti (rozuměj: předmětové olympiády jsme vyhrávali na krajských a celostátních úrovních a máme i zkušenost z mezinárodních) bez sociometrického úspěchu, já na období své školní docházky moc ráda nevzpomínám. Že to nezvládne učitel, když takové klima ve třídě vytvoří, je smutné, ale to dítě za to nemůže. Nebyla jsem ten typ, co aby jej měli spolužáci rádi, předstírá, že neumí (i takové jsou případy). Stejně jako za to nemohl libikuv syn, který naopak úspěch ve škole nezažil nikdy.
 Tante Bante 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:56:02)
Vždyť jo. Může tě ujistit, že já jsem byla dítě stejného ražení jaky ty a tvůj manžel, spíš ještě horší, protože tělnaté a dosahujících met kromě školy na poli hudby a recitace. Takže já to vím dobře, jaký to je, když tě spolužáci na záchodě kopou do břicha.
 nordica 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 17:22:02)
Žženo, tak to se shodnem, já zase nemám potřebu rozpitvávat nějakou hrubiánku. Takové jsou nejlepší - se vším hned hotová, vidˇ.
 libik 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:08:53)
Jak motivovat? Tím, že učení není pro děti vopruz, ale zábava. Jak říkám, u nás to funguje, je to sice teprve 3. třída, ale počítám, že atmosféra je stejná i na 2. stupni.

 Tante Bante 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:10:35)
Hezké. Že je pozdravuju.
 Monty 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:10:41)
libiku,
na druhém stupni tu atmosféru obvykle dost komplikuje puberta.
Moje dítě občas přijde ze školy s vyprávěním o tom, jak si při výkladu učitele spolužák schová mobil za penál a sjíždí si na něm porno. ~;)
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:12:13)
Monty,

sjíždí porno v 11 letech? ~e~~e~~e~
 Tante Bante 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:12:33)
I v osmi.
 Monty 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:12:55)
Kudlo,
v šestce je jim 12, některým už 13 (těm, co měli odklad).
 Tante Bante 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:14:31)
Můj muž je ročník 80. Porno ho poprvé políbilo právě v jedenácti, ale od té doby vývoj pokročil, on dřív neměl internet.
 Tante Bante 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:12:18)
Daleko lepší než vyškrabavání hlavního tématu porna do desky lavice. Tady je pokrok na straně životního prostředí.
 Monty 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:14:14)
Tante,
to je fakt, nedávno jsem zrovna vyprávěla synovi, co jsme měli na základce nakreslený na lavicích v učebně chemie. Tam byly bílý desky, takže se neškrábalo, ale kreslilo centrofixem. Porno na mobilu šetří školní majetek. ~;)
 Žžena 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:15:40)
Tak to nevím. Lavice s vyrytým kosočtvercem vydrží klidně dalších dvacet let, mobil dva roky a jeho výroba je podstatně méně ekologická než u té dřevěné desky ~t~
 Tante Bante 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:17:24)
To nepochybně, ale z hlediska životního prostředí ve škole je to jasná preference.
Kromě toho tak nebo jinak se zabývat pornem je přirozená lidská reakce na dlouhé monology někoho jiného.
 libik 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:18:57)
Jasně, ale to už má děcko jasné, že škola cosi žádá a něco dává.

Mně nejvíc zabilo, když mi učitelka v roce 1993 řekla, že dítě neodpovídá normě, neboť v 1. třídě o Vánocích má přečíst 20 přiměřených slov za minutu.

Náš malej tehdy ještě nebyl vyvrhel, měl chuť zabojovat,dodnes vidím, jak píše písmenka a funí u toho a ptá se, jestli je to hezké. Nedostal nikdy šanci vyhrát a hrálo se furt. No tak pak dost dlouho bojoval na čelných pozicích v takzvaném "zdravém jádru", zaplať PB mi ho neodebrali.~;)
 Žžena 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:20:30)
"Nedostal nikdy šanci vyhrát a hrálo se furt."
libiku, to vystihuje všechno ~R^
 Monty 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:21:36)
libiku,
no, v tomhle je zas výhodný mít nemotivovatelné dítě. Neutrpí žádné trauma. Ve spoustě jiných věcí je to komplikace, ale co do školních soutěží, udílených cen a nějakých pochval je to ideální stav. ~;)
 libik 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:09:00)
Vzhledem k tomu, že můj syn už je starej pardál a v životě se netratil, můžu to říct na plnou hubu, nevím jestli byl motivovatelnej, ale byl prostě blbej (na učení, vyjma matiky a fyziky) a docházka do školy byla postavena a tom, kdo je nejlepší. Navíc neměl ani talent uspět čistotou lavice a kompletním penálem. Chodil 9 let někam s pocitem trvalého neúspěchu, k úspěchu ho motivovali tím, že vyzdvihovali úspěšné(nadanější) žáky.
Umíte si představit, co to je být 9 let lůzr?
 Lou+3 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:43:19)
Umim si predstavit, co je byt chytry looser. Mam taky jeden exemplar doma. Teprve tady, daleko od Cech, zacina pomalu ziskavat sebeduveru, ale ma pred sebou jeste dlouhou cestu.
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:25:55)
mrakova,

ale to by pak mělo být nastavené tak, že když dosáhneš konkrétního výsledku, dostaneš to a to.

Protože pro mě, jestli má něco fungovat jako motivace, tak musí být jistý, že na to při splnění určitých podmínek dosáhnu, ale to, jestli budu nebo nebudu nejlepší, neovlivním (můžu jet na svoje maximum, ale nemůžu vyloučit, že někdo bude ještě lepší než já).

Pokud jde o soutěžení, tak ho mám docela ráda, ale jen ve sportu nebo v soutěžích k tomu přímo určených (kdy je přímo řečeno, že soutěžíš, a můžeš si vybrat, jestli se toho zúčastníš nebo ne), ale škola by podle mě neměla být založena na soutěžení, ale spíš na sebezdokonalování a spolupráci. Navíc nemám ráda, když mě někdo boduje a hodnotí v situaci, ze které nemám úniku. A vždycky mě velmi štvala materiální manipulace, už ve školce jsem odmítala "panáčkovat" za bonbón přidělovaný dle subjektivního názoru přidělujícího, kdo je dost hodnej (pokud by byl ale bonbón stanoven jako odměna za dosažení něčeho měřitelného, tak by to pro mě bylo v pohodě).

Z toho plyne, že motivace k výkonům v pojetí uvedeného v záhlaví této diskuse by pro mě byla spíš demotivací, bylo by mi to protivné a v pubertě bych to asi okázale ignorovala, takže za mě by to bylo kontraproduktivní.
 Monty 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:27:24)
"Protože pro mě, jestli má něco fungovat jako motivace, tak musí být jistý, že na to při splnění určitých podmínek dosáhnu, ale to, jestli budu nebo nebudu nejlepší, neovlivním (můžu jet na svoje maximum, ale nemůžu vyloučit, že někdo bude ještě lepší než já)."

Kudlo,
tak to je naprosto přesné! ~R^
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:32:18)
Monty,

mě nějak nevysvětlitelně irituje, když o tom rozhoduje někdo subjektivně - přesně ta situace, jak nastala u Delete (mimochodem Delete ji vůbec nezávidím a obdivuji, jak zodpovědně se k ní staví). A to i v případě, že budu vítěz (to si pak řeknu, proč zrovna já, kdoví jestli mi nenadržovali a že je to vůči těm druhým blbý), i když prohraju (pak mě zas napadne, že možná nadržovali těm druhým).

Proto bych asi měla problém se sporty typu krasobruslení, kdy je hodnocení vždycky subjektivní, kdežto kdyby to byla třeba střelba nebo skok do dálky, kde je přesně zjistitelný, kolik nastřílíš nebo jak daleko skočíš, tak tam bych si případné vítězství bez zábran užila (protože by bylo nezpochybnitelný).
 Monty 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:35:04)
Kudlo,
já tě chápu, moje dítě s tím má taky problém. Když mi nedávno říkal, že se ptal učitelky, jestli tu soutěž nepodplatila, tak mne omejvali. ~;) A to zas není až tak subjektivní jako to, co se chce po Delete (mmch., taky nevím, co bych na jejím místě udělala, tyhle hry jsou mi bytostně nepříjemný a obdivuju ji, že to dává).
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:53:35)
" A jednou jsem na výtku - že teď už ten bonbon nedostanu, neboť jsem ........, " tohle je právě ta manipulace, která mě na tom děsně štvala, že má někdo tu drzost očekávat, že budu po kousku barvenýho cukru toužit tak moc, že budu skákat, jak on píská (a ještě navíc pokud bych ho stejně nedostala, jako ve Tvým případě).

A ta učitelka byla svi.ně, pardon za výraz, ale odjakživa jsem nesnášela manipulativní věrolomné pi.zdy, co jsou schopné mstít se na dítěti za to, že jim v podstatě nastavilo zrcadlo...
 Lenka 3 děti 
  • 

Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 10:57:07)
a co když ta nejlepší holčička bude chtít ten míč? Moje dcera určitě.
 Žžena 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 10:58:39)
Se přiznám, že bych taky chtěla spíš míč (i když moc velká motivace by to pro mne nebyla, řekněme si upřímně). S panenkama jsem si přestala hrát s nástupem do školy.
 libik 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:10:19)
Tak to já bych míč tedy měla za trest, nejhorší soutěže byly stejně ty v tělocviku.
 Tante Bante 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:11:02)
Já bych chtěla ten salám.
 Žžena 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:14:09)
Salám je pro chlapy, nemáš nárok ~t~
 Silvie03 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:00:51)
Tak to nevím, to se v tom příběhu neřešilo ~t~
 Brunhilda 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:10:57)
Tak takováhle motivace mi přijde dost divná.
U syna to funguje tak, že dostávají čárky za zapomenutí (učebnice, úkol, pomůcky). Na konci roku se čárky sečtou a každé dítě dostane odměnu podle počtu čárek. Je to vždy počet od-do a odměny jsou různé, děti si mohou vybrat a první vybírá ten, kdo má nejméně čárek.
 kreditka 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:15:37)
Hm super takže dítko kterému příroda nenadělila přirozenou vnímavost a musí se doma těžce drtit bude navíc ještě demotivované tím že nic nedostane neb na to nemá...
 Kalali 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:39:15)
Na škole dětí je taky odměna kniha pro nej žáka. Dostává ji už od první třídy pořád jedna holčička. Rozhodně to je dost demotivující pro všechny okolo, holčička by jela na jedničky i bez odměny. Celkově mi přijde šílený vybírat někoho nej, když kritéria jsou subjektivní. Něco jiného je sport, kde jsou měřitelné výsledky, ale jak měřit snahu, netuším (dcera se rozhodně snaží víc než ta jedničkářka~:-D, asi bych na to měla učitelku upozornit). Ale to je život a i v práci se dost často hodnotí podle toho, jak se dotyčný zavděčí šéfovi. Tak ať si děti zvykají a připravují se na povolání.
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 11:57:35)
Kalali,

právě že to nadělá zlou krev i v případě, že ta holčička je jinak fajn, to by si za mě tu knížku mohli nabouchat do uší.

Pokud by vyhrála školní olympiádu nebo něco jiného s čistými kritérii, tak tam by se zase měli kousnout ti ostatní, aby nezáviděli (tím v žádném případě nemyslím že Ty závidíš, ale když ta kritéria nejsou jasná, tak je tam prostě prostor pro spekulace, kdežto když někdo vyhraje nezpochybnitelně, tak je na mě, abych zchroupala, že ten první nejsem já).

Obecně si myslím, že to je podnět k tomu naučit se - sice drsnou cestou, ale přece - na takové manipulativní odměny (tj. JÁ ti dám odměnu podle kritérií, které znám jen JÁ) prdět - to může být v dalším životě jedině k užitku
 Citronove koliesko 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:02:27)
Kalali
"...holčička by jela na jedničky i bez odměny..."
Presne ako moja dcera, každý rok knižka, diplom, uznanie, vecné ceny za známky, za správanie, za olympiády...a jej to bolo fuk, pretože ona by na tie jedničky a olympiády išla tak či tak. Teraz je prváčka na gym. a bude mať zase samé jedničky, tak ako od prvej triedy, drie oveľa viac ale ona ani žiadnu odmenu nechce, ani to nepestujeme.
 Zufi. 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 20:52:54)
Na základce nemá nikdo samé 1? V 8.třídě mám 4 žáky.
 Alena 
  • 

Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 21:47:42)
A je to tvrdsi znamkovani k necemu? Umi toho vice? Prekvapila me poznamka ve vedlejsi skolni diskusi (proc..), ze diteti v ..pisech prisla ceska zakladka narocnejsi (nez svycarsky gympl)
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:11:01)
jentakj,

ale ono to fakt existuje a někteří lidi tak fungujou, jistěže stojí za pokus se to v té škole pokusit eliminovat, ale pro případ, že by se to nepodařilo, považuju za praktické spíš dítě naučit, aby "prokouklo" ten mechanismus a po takových odměnách nebažilo (a nenechalo sebou kvůli nim "vorat")
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:16:54)
tak nejlepší je to samozřejmě eliminovat, ale pokud se to nepodaří (protože bohužel ani v životě se to vždycky nepodaří), tak je dobrý mu vysvětlit, že tenhle přístup nepovažuješ za šťastnej, tj. že se to sice děje, ale není to správný.

Tím si myslím, že bude učiněno zadost tomu, aby se odmalička neučilo, že je to tak správný a že to tak má být.
 Monty 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:21:43)
Kudlo,
když to není dítěti vlastní, tak to prokoukne rychle.
Spíš je problém mu vysvětlit, co s sebou přináší nebo může přinášet ten opačný postoj. ~;)
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:26:34)
MOnty,

pokud Ti to není vlastní, tak jsou Ti případné negativní důsledky úplně u zadele.

Maximálně se dá naučit, že člověk neprotestuje moc nahlas.~;)
 Monty 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:29:37)
Kudlo,
tak já to myslela trochu jinak. ~;)
Ten postoj v určitém smyslu vytváří tvoje přirozený hranice. Klidně můžeš protestovat i nahlas, ale musíš vědět, jaké to může mít následky a být schopen/ochoten je přijmout. Nejde se zároveň vymezovat proti nějakému jevu a současně chtít být "ve hře". Takže ten, kdo na to kašle, protože to má na salámu musí počítat s tím, že jsou mu určité brány uzavřeny. Ne vždycky to dítě dohlédne až tak daleko.
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:41:23)
Monty,

Ty se můžeš rozhodnout:

1. budu se toho účastnit
2. nebudu se toho účastnit

A pokud se rozhodneš pro to druhé, tak se můžeš ještě dál rozhodnout, že

2a) nebudu se proti tomu vymezovat
2b) budu se proti tomu vymezovat.


"Ve hře" jsi jen v případě, že jsi ochotna ji hrát, v tomto rozčlenění tedy jen v případě 1.

Ty brány, pokud jimi myslíš získání té cílové odměny, kterou může získat jen "ten nejlepší", jsou Ti uzavřeny ve všech případech 2), ale z velké části také v případě 1 (protože i když tu hru hrát budeš, tak odměnu získá jen jeden a ti ostatní utřou stejně jako všichni v případě 2), s tím rozdílem, že ti v případě 2) se kvůli tomu nemuseli nijak ponižovat).

Takže brána je v tomto případě uzavřená skoro pro všechny a není tak těžký si to spočítat.

Takže je pro Tebe mnohem výhodnější varianta 2 (stejně nic nedostanu, ale nebudu muset ze sebe dělat šaška). Pak se ovšem můžeš rozhodnout, jestli půjdeš cestou pasivní rezistence 2a) (je jistý, že nic nedostanu, a budu mít svatej pokoj) nebo 2b) (budu se vymezovat, nic nedostanu a pravděpodobně budu mít problémy).

Varianta 2b) je jediná, která dle mého názoru může obsahovat něco, co si průměrný jedinec nedokáže spočítat sám a měl by na to být upozorněn. Naproti tomu 2a) je prakticky bez rizika a člověk se neotravován může věnovat smysluplnějším věcem.

 Monty 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:52:43)
Kudlo,
jasně, ale já těmi bránami až tak nemyslela bonbón a pohlazení po hlavičce za to, že jsem "nejhodnější".
Spíš to, že člověk takového typu musí počítat s tím, že existují obory činností, kde díru do světa neudělá, protože by tam se svým přístupem nepochodil. Když si vzpomenu na sebe ve škole, tak jsem nikdy neměla problémy s prospěchem, ale obrovské problémy s chováním. Učitelka (sama tlustá) třeba rozdávala písemky a tlustému spolužákovi k špatné známce řekla "je vidět, že se staráš jenom o to žrádlo" - a já hned vyskočila a upozorňovala ji, že si tohle nesmí dovolit. Následky si umíš jistě představit. A takových situací bylo x, výsledek vždy stejný. Nakonec jsem nedostala od školy doporučení ke studiu a s myšlenkou na humanitní gymnázium jsem se mohla rozloučit. Dneska sice posudky ke studiu nejsou, ale upřímně, pro člověka, který chce být zaměstnanec to není praktická věc pořád. Byla jsem párkrát zaměstnanec a vždycky to končilo stejně, demonstrativním odchodem ve chvíli, kdy někdo požadoval absurditu typu "na WC smíte chodit pouze od - do" a já vylítla, že to teda ne. Případně mi vůbec neprodloužili zkušební dobu.
Takže pokud máš dítě tohoto ražení, mělo by být informováno o tom, že na kariéru zaměstnance moc pomýšlet nemůže. ~;)
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:55:12)
Monty,

ale tohle je najednou zase skok k něčemu úplně jinýmu, než jsme se bavili na začátku.

V mém členění jsme se bavili o tom, zda varianta 1 nebo 2, Ty tady už jako hotovku bereš variantu 2b). Jako nic proti, ale je to dost velkej úkrok stranou.
 Monty 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:55:45)
Kudlo,
to bude asi už to stařecký zabíhavý myšlení. ~t~
 Monty 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:56:44)
...jinak ji neberu jako "hotovou", pouze poukazuji na její následky.
Můžeme jistě rozebrat i variantu 2a, ale s tou nemám tak velkou osobní zkušenost. ~;)
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:57:51)
jinými slovy:

neakceptovat "soutěž", s jejímiž podmínkami nesouhlasím, je jedna věc, a aktivně se proti něčemu vymezit je věc zcela jiná, taky samozřejmě platná, ale bylo by to na samostatnou diskusi.
 Monty 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:58:24)
Kudlo,
OK, už mlčím. ~;)
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:05:49)
Monty,

fakt je, že já jsem byla taky "protestér" a nevyplácelo se mi to, tak jsem přešla k pasivní rezistenci a snažila jsem se protestovat jen v okamžiku, kdy jsem měla pocit, že to k něčemu bude. Trochu oportunistický, já vím... ~;)
 Monty 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:06:51)
Kudlo,
kdyby se něco semlelo, tak jsem já holt ten revolucionář na barikádě a ty budeš pracovat ve štábu. ~t~
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:09:04)
Monty,

tak jo, platí (a nakonec nás stejně zastřelej obě) ~t~~t~~t~
 Monty 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:09:32)
Kudlo,
s tím se počítá, mistr Jan taky za pravdu umřel. ~;)
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:16:52)
Monty,

no to se mně právě tak úplně nechce, i když pravda je bezesporu fajn věc ~;)
 Monty 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:18:49)
Kudlo,
tak nikdo neříká, že to bude hned zejtra.
Naplánujeme si tu revoluci na pozdní důchodový věk. Ale radši to hned zapiš, abychom na to pak skrze Alzheimera nezapomněly. ~;)
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:28:27)
Monty,

tak hlavně abychom pak nezapomněly tu naši Jedinou Správnou Pravdu, za kterou budem ten život pokládat ~t~~t~~t~
 Monty 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:29:40)
Kudlo,
tak si to tam musíme připsat taky. ~;)
 Monty 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:41:00)
jentak,
ale on použil špatnou argumentaci. Neměl vůbec poukazovat na "nějakou holku". Měl se zajímat čistě o svoje známky a požadovat vysvětlení. Třeba by to taky nebylo nic platný, ale bylo by to jaksi férovější. ~;)
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:43:25)
Souhlas s Monty, a myslím, že v tomto kontextu (dvojka mi nevychází, tak proč jsem ji dostal) má plné právo na smysluplnou odpověď on i rodiče. (na rozdíl od argumentace jiným žákem, to by mi přišlo blbé i vůči té holce)
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 14:15:52)
"poněkud vyšokoval třídní, když vyzdvihla jeho práci v matematice, že si nepřeje, aby jeho práci hodnotila před ostatními."

no, tady v tomto případě to nepovažuju za moc pozitivní, jako učitel bych nevěděla, co teda vlastně chce - nevyzdvihnout je špatně a vyzdvihnout je taky špatně.

I s tou "Janičkou" mi to z Tvé strany připadá trochu přehnané...
 . . 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 14:34:34)
Kudlo, nehodnotit před ostatními platí jak pro vyzdvihování tak pro nevyzdvihování, to je jednoduchý, ne?
 Alena 
  • 

Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 14:52:31)
Jasne ze vyzdvihnout muze byt spatne. Nemusis narazit na super kolektiv a vazne nemusi byt prijemne, kdyz ti pak nadavaji do sprtu.
 Kalali 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:01:01)
Jentakj, nechápu, že si to syn řešil sám a ani ti nic neřekl. Učitelka je vždy v přesile. Já jednou dostala podobnou odpověď. Na střední, měla jsem samé jedničky z AJ a dostala jsem dvojku. KDyž jsem šla za učitelkou, tak mi řekla, že mi nemůže dát jedničku, protože toho umím míň, než ti žáci, co už angličtinu měli na základce. Já byla němčinář, co měl angličtinu první rok. ALe uměla jsem to, co předepisovaly osnovy. Angličtinu mi znechutila a to jsem byla v podstatě samouk, protože tahle hvězda nám řekla, ať si koupíme knihu pro samouky, protože ona se musí věnovat těm pokročilým, aby s námi neztratily znalosti. POdotýkám, že třída byla polovina začátečníci, polovina pokročilí.
 Monty 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:05:31)
Kalali,
já dostala jednou na prvním stupni dvojku z pracovního vyučování, i když jsem měla v žákovský samý jedničky. Taky jsem se ptala proč. Dostala jsem odpověď, že jsem si nenosila z domova pomůcky. Nenosila, protože jsem je neměla kde vzít. Paní učitelka vždycky uváděla své požadavky slovy: "Tak, děti, příště si přineste kus špalíčku, kus plechu, šroubečky... tatínek jistě něco bude mít v dílně nebo v garáži." Já tatínka jaksi neměla a dědeček mi umřel, takže mi to tehdy přišlo hodně nefér.
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:06:16)
Monty,

taky si myslím, že to bylo nefér. ~o~~q~
 Kalali 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:51:12)
Jentakj, ale já neučím své děti, že se s tím nedá nic dělat. I když se s tím zase tak moc dělat nedá, ono není moc těch osvícených šéfů, co si rádi vyslechnou názor těch pod sebou, a ještě jim dají za pravdu. Moje děti po ocenění nebaží, protože se odmítají podřídit těm pravidlům. Třeba až v druhé třídě dcery jsem zjistila, že děti nosí do školy paní učitelce drobné dárky a obrázky. To moje dítě nikdy neudělalo. TO stejné u starší dcery. Taky dárky. Nechápu, jestli to je z lásky, nebo už je to dětský hujerismus, stejně jako nechápu, když takto nosí pro druhé děti dárky dítě, jen aby se jim zalíbilo. Mě je ocenění jedno, protože ani jedna z těch paní učitelek pro mě není nějaká autorita nebo osobnost, u níž bych si toho cenila. Já svoje učitelky na prvním stupni milovala. Byly naprosto skvělé a dodnes je zdravím, když je potkám. Moje dcery (jedničkářky) se svých učitelek bojí, což nepovažuju za správné. Svoje učitelky ve školce milovaly.
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:53:34)
tak proč by nemohlo dítě učitelce přinést obrázek z lásky, a proč by se na to rodič "nenosícího" dítěte měl koukat skrz prsty, co je mu do toho?

Dobrá učitelka by ovšem neměla nosiče obrázků nijak zvýhodňovat.
 Kalali 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:06:02)
Kudlo, já si můžu taky koukat skrz prsty na co chci, a myslet si co chci. Diskuze je anonymní, konkrétní děti nijak za obrázky neodsuzuju. Prostě to nechápu, protože podle toho, co vidím, a co mi říkají konsternovaní ostatní rodiče, tak ty učitelky nejsou žádné láskyplné spravedlivé tetičky. Naopak pořád se řeší kolektivní tresty, demonstrativní kritika jednoho dítěte před všemi, rádoby vtipné komenty výkonů dětí apod.
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:08:17)
Kalali,

jo, tak to je ale něco jinýho, to přeci není primárně o těch obrázkách jako takových, jestli jsou učitelky kr.vy a slyší na to, že jim děti lezou do zadku, tak je to skutečně smutný, ale na samotným tom, že dítě namaluje učitelce obrázek, nic špatnýho nevidím (ale samozřejmě vidím hodně špatnýho na tom, když má pocit, že ho namalovat MUSÍ, jinak bude mít problémy).
 withep 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:00:57)
I kdyby byly všechny holky snaživější než nejsnaživější kluk, odměnila by učitelka toho kluka? To je panečku genderová rovnost ~:-D

Nelíbí se mi to, nefandím soutěživosti ani vnějším motivacím.
 janna001 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:15:41)
Napřed jsem se zastyděla z prvotního dojmu, že asi nic tak nadstandardního nedělám, pak jsem si přečetla začátek diskuze, kde ten úvodní nápad byl stejně strhán. Tak napíšu, co dělám já.

Učím na odborné SŠ a SOU, tak u nás už ty panenky moc nepřichází v úvahu. Jako motivační se zejména u žáků SOU ukázaly být výjezdy do zahraničí. Dřív s nimi nikdo moc nechtěl jezdit, přece jenom bývají víc problémoví, pocházejí často ze sociálně slabého prostředí. Hranice s Německem máme kousek, z výletu do Drážďan jsou nadšení (většina nebyla ani v Praze, ba ani v sousedním krajském městě). Všichni žáci mají možnost vyjíždět do Německa na stáže a praxe, zjištění, že se domluví je pro ně příjemné.

V hodinách dostávají žáci za aktivitu a správnou odpověď bod, za 5 bodů mají malou jedničku. Byla jsem překvapená, že se i ty velké "děti" snaží za "bodíček". Mmch, malé jedničky už několikrát přechýlily průměr známky k té lepší známce. Jinak se snažím k žákům v rámci mezí přistupovat individuálně. Myslím, že v tomhle věku už je odpovědnost za výsledky na nich, ráda vysvětlím, zopakuji, ukážu, ale musí tam být prvotní snaha od nich.
 Kudla2 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:25:26)
janno,

ale to je zrovna ten případ, kdy jsou kritéria jasně daný (správně odpovíš = dostaneš malou jedničku, což ti může v případě potřeby zvrátit známku k té lepší, popřípadě pojedeš do Němec), to mi přijde v pořádku.
 Tante Bante 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 12:29:04)
Jasně. To je přece úplně jiná práce než u prvňáků. Ty se bez vnější motivace těžko můžeš obejít, to bys musela leda čarovat.
Takhle nastavené to má logiku a taky to jistě nemáte udělané tak, že na zájezd jede jeden, pravděpodobně jedou všichni, kdo splní nějaké kritérium a stejný princip je i ten druhý systém. V situaci, ve které jsi ty, tohle může žákům udělat dobrou službu, mj. třeba i tím, že zažijí něco, co funguje tak, jak bylo domluveno... atd..
Ideální je, když dojdou postupně k tomu, že ten systém je opěrný a vlastně ho ani nepotřebují. Ale i když se naučí "jen" udělat něco za něco, není to špatný výsledek. Vzhledem k tomu, že jde o děti, které se snadno mohou stát věčnými klienty sociálního systému.
 Lou+3 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 13:41:40)
Takova motivace mi prijde strasna. Libi se mi, kdyz se motivuje kazde dite, i kdyz je nesikovne, vzdy jde najit neco, co mu aspon trosku jde.
Zrovna dneska - moje dite, dysfatik a ne z nejchytrejsich - dostal pred celou skolou diplom za zlepseni a snahu v hodinach - i kdyz vetsina spoluzaku je na tom o dost lepe, nez on.


 Delete 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(19.6.2015 22:03:12)
Silvie,

já to dělám tak, že zejména tam, kde se nedaří, dokola opakuju, aby se nebáli to zkoušet. A komentářem dávám najevo, že vnímám i sebemenší pokrok. Současně jim říkám, co přesně mají zkusit, aby to nebo ono bylo lepší...a že když to nepůjde tak, zkusíme to jinak...

Děti, kterým něco jde, podsouvám další a náročnější úkoly, občas i nad jejich síly, aby věděly, že mají kam jít....a při neúspěchu postupuju stejně, jako jsem psala výše...

Prostě pořád dávám najevo, že mě zajímá, co dělají, jak to dělají, a zároveň se v nich snažím vzbudit to těšení se z vlastních pokroků. Takže takové to "To je fajn, že se to konečně povedlo, že jo?"

No a když někomu něco nešlo proto, že třeba doma nečetl, tak jsem položila takovou tu otázku..."Tys doma asi moc nečetl/a, že?" A nic víc...Často dítě přidalo komentář, proč nečetlo...a vlastně to bylo jedno, odpověď byla podobná..."To se může stát, ale nesmí se to opakovat moc často. Každý trénink je znát..."

A jo, fungovalo to a funguje to pořád.

Nebo když u dítěte, které opravdu nerado píše, a samo si opíše z tabule vzkaz a ještě navíc psace, poznamenám, jak je super, že už si to může zapsat, tak máš vidět, jak mu to jde a jak rychle zapomene na to, že narado píše ~;).

Já nejsem takový ten živelný "zapalovač", co děti nadchne pro coliv a dokáže je k čemukoliv strhnout...to vím, že funguje, ale neumím to.

Ale snažím se udržet pocit bezpečí (nebát se zkoušet, i když se nedaří, nebát se neuspět), komunikaci, zájem o jejich činnost, sdílení, podporu zájmů, smysluplnosti...

A co teda netoleruju, je lajdáctví a flinkání. Lajdáctví se nevyplácí (většinou je potřeba práci opakovat, nic nám to nepřinese....to jim hlavně opakuju, občas i nechám okusit), flinkání je jen pro ty, co je to baví a zároveň mají splněno. Mám tam pár takových, pro které je vidina toho, že chvilku nemusí dělat nic, motor pro překonání určitých obtíží...tak to občas (ale ne vždy, když mají hotovo) využiju. A většinou mají na výběr, jestli chtějí dělat něco dalšího, nebo dočasně nedělat nic. Většina volí tu první možnost.
 Silvie03 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(20.6.2015 8:17:06)
~R^ ~x~
 Lilila 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(20.6.2015 0:46:48)
Tak zrovna z tohoto se mi v té knížce ježily všechny chlupy ~f~.
Ale protože to hlavní poselství tohoto literárního skvostu je v něčem jiném a dokonce jsem tam pro syna našla ještě jedno poučení nesouvisející s touto pochybnou motivací, nechala jsem ho to dočíst a toto jsem nekomentovala.
Mmch, ono to taky končí vtipně ... míč vyhraje chlapeček, kterej ho vůbec nechce ~t~
Momentálně syn čte druhý díl a tam nic podobně šíleného není, zatím se mi dvojka líbí.
 Silvie03 


Re: Učitelky, motivujete nějak své žáčky k výkonům? 

(20.6.2015 8:10:03)
Jo, ten konec byl dobrý a vlastně to celou situaci zachránilo ~t~

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.