Monty |
|
(19.6.2015 12:21:43) Kudlo, když to není dítěti vlastní, tak to prokoukne rychle. Spíš je problém mu vysvětlit, co s sebou přináší nebo může přinášet ten opačný postoj.
|
Kudla2 |
|
(19.6.2015 12:26:34) MOnty,
pokud Ti to není vlastní, tak jsou Ti případné negativní důsledky úplně u zadele.
Maximálně se dá naučit, že člověk neprotestuje moc nahlas.
|
Monty |
|
(19.6.2015 12:29:37) Kudlo, tak já to myslela trochu jinak. Ten postoj v určitém smyslu vytváří tvoje přirozený hranice. Klidně můžeš protestovat i nahlas, ale musíš vědět, jaké to může mít následky a být schopen/ochoten je přijmout. Nejde se zároveň vymezovat proti nějakému jevu a současně chtít být "ve hře". Takže ten, kdo na to kašle, protože to má na salámu musí počítat s tím, že jsou mu určité brány uzavřeny. Ne vždycky to dítě dohlédne až tak daleko.
|
Kudla2 |
|
(19.6.2015 12:41:23) Monty,
Ty se můžeš rozhodnout:
1. budu se toho účastnit 2. nebudu se toho účastnit
A pokud se rozhodneš pro to druhé, tak se můžeš ještě dál rozhodnout, že
2a) nebudu se proti tomu vymezovat 2b) budu se proti tomu vymezovat.
"Ve hře" jsi jen v případě, že jsi ochotna ji hrát, v tomto rozčlenění tedy jen v případě 1.
Ty brány, pokud jimi myslíš získání té cílové odměny, kterou může získat jen "ten nejlepší", jsou Ti uzavřeny ve všech případech 2), ale z velké části také v případě 1 (protože i když tu hru hrát budeš, tak odměnu získá jen jeden a ti ostatní utřou stejně jako všichni v případě 2), s tím rozdílem, že ti v případě 2) se kvůli tomu nemuseli nijak ponižovat).
Takže brána je v tomto případě uzavřená skoro pro všechny a není tak těžký si to spočítat.
Takže je pro Tebe mnohem výhodnější varianta 2 (stejně nic nedostanu, ale nebudu muset ze sebe dělat šaška). Pak se ovšem můžeš rozhodnout, jestli půjdeš cestou pasivní rezistence 2a) (je jistý, že nic nedostanu, a budu mít svatej pokoj) nebo 2b) (budu se vymezovat, nic nedostanu a pravděpodobně budu mít problémy).
Varianta 2b) je jediná, která dle mého názoru může obsahovat něco, co si průměrný jedinec nedokáže spočítat sám a měl by na to být upozorněn. Naproti tomu 2a) je prakticky bez rizika a člověk se neotravován může věnovat smysluplnějším věcem.
|
Monty |
|
(19.6.2015 12:52:43) Kudlo, jasně, ale já těmi bránami až tak nemyslela bonbón a pohlazení po hlavičce za to, že jsem "nejhodnější". Spíš to, že člověk takového typu musí počítat s tím, že existují obory činností, kde díru do světa neudělá, protože by tam se svým přístupem nepochodil. Když si vzpomenu na sebe ve škole, tak jsem nikdy neměla problémy s prospěchem, ale obrovské problémy s chováním. Učitelka (sama tlustá) třeba rozdávala písemky a tlustému spolužákovi k špatné známce řekla "je vidět, že se staráš jenom o to žrádlo" - a já hned vyskočila a upozorňovala ji, že si tohle nesmí dovolit. Následky si umíš jistě představit. A takových situací bylo x, výsledek vždy stejný. Nakonec jsem nedostala od školy doporučení ke studiu a s myšlenkou na humanitní gymnázium jsem se mohla rozloučit. Dneska sice posudky ke studiu nejsou, ale upřímně, pro člověka, který chce být zaměstnanec to není praktická věc pořád. Byla jsem párkrát zaměstnanec a vždycky to končilo stejně, demonstrativním odchodem ve chvíli, kdy někdo požadoval absurditu typu "na WC smíte chodit pouze od - do" a já vylítla, že to teda ne. Případně mi vůbec neprodloužili zkušební dobu. Takže pokud máš dítě tohoto ražení, mělo by být informováno o tom, že na kariéru zaměstnance moc pomýšlet nemůže.
|
Kudla2 |
|
(19.6.2015 12:55:12) Monty,
ale tohle je najednou zase skok k něčemu úplně jinýmu, než jsme se bavili na začátku.
V mém členění jsme se bavili o tom, zda varianta 1 nebo 2, Ty tady už jako hotovku bereš variantu 2b). Jako nic proti, ale je to dost velkej úkrok stranou.
|
Monty |
|
(19.6.2015 12:55:45) Kudlo, to bude asi už to stařecký zabíhavý myšlení.
|
|
Monty |
|
(19.6.2015 12:56:44) ...jinak ji neberu jako "hotovou", pouze poukazuji na její následky. Můžeme jistě rozebrat i variantu 2a, ale s tou nemám tak velkou osobní zkušenost.
|
|
|
Kudla2 |
|
(19.6.2015 12:57:51) jinými slovy:
neakceptovat "soutěž", s jejímiž podmínkami nesouhlasím, je jedna věc, a aktivně se proti něčemu vymezit je věc zcela jiná, taky samozřejmě platná, ale bylo by to na samostatnou diskusi.
|
Monty |
|
(19.6.2015 12:58:24) Kudlo, OK, už mlčím.
|
Kudla2 |
|
(19.6.2015 13:05:49) Monty,
fakt je, že já jsem byla taky "protestér" a nevyplácelo se mi to, tak jsem přešla k pasivní rezistenci a snažila jsem se protestovat jen v okamžiku, kdy jsem měla pocit, že to k něčemu bude. Trochu oportunistický, já vím...
|
Monty |
|
(19.6.2015 13:06:51) Kudlo, kdyby se něco semlelo, tak jsem já holt ten revolucionář na barikádě a ty budeš pracovat ve štábu.
|
Kudla2 |
|
(19.6.2015 13:09:04) Monty,
tak jo, platí (a nakonec nás stejně zastřelej obě)
|
Monty |
|
(19.6.2015 13:09:32) Kudlo, s tím se počítá, mistr Jan taky za pravdu umřel.
|
Kudla2 |
|
(19.6.2015 13:16:52) Monty,
no to se mně právě tak úplně nechce, i když pravda je bezesporu fajn věc
|
Monty |
|
(19.6.2015 13:18:49) Kudlo, tak nikdo neříká, že to bude hned zejtra. Naplánujeme si tu revoluci na pozdní důchodový věk. Ale radši to hned zapiš, abychom na to pak skrze Alzheimera nezapomněly.
|
Kudla2 |
|
(19.6.2015 13:28:27) Monty,
tak hlavně abychom pak nezapomněly tu naši Jedinou Správnou Pravdu, za kterou budem ten život pokládat
|
Monty |
|
(19.6.2015 13:29:40) Kudlo, tak si to tam musíme připsat taky.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(19.6.2015 12:41:00) jentak, ale on použil špatnou argumentaci. Neměl vůbec poukazovat na "nějakou holku". Měl se zajímat čistě o svoje známky a požadovat vysvětlení. Třeba by to taky nebylo nic platný, ale bylo by to jaksi férovější.
|
Kudla2 |
|
(19.6.2015 12:43:25) Souhlas s Monty, a myslím, že v tomto kontextu (dvojka mi nevychází, tak proč jsem ji dostal) má plné právo na smysluplnou odpověď on i rodiče. (na rozdíl od argumentace jiným žákem, to by mi přišlo blbé i vůči té holce)
|
|
Kudla2 |
|
(19.6.2015 14:15:52) "poněkud vyšokoval třídní, když vyzdvihla jeho práci v matematice, že si nepřeje, aby jeho práci hodnotila před ostatními."
no, tady v tomto případě to nepovažuju za moc pozitivní, jako učitel bych nevěděla, co teda vlastně chce - nevyzdvihnout je špatně a vyzdvihnout je taky špatně.
I s tou "Janičkou" mi to z Tvé strany připadá trochu přehnané...
|
. . |
|
(19.6.2015 14:34:34) Kudlo, nehodnotit před ostatními platí jak pro vyzdvihování tak pro nevyzdvihování, to je jednoduchý, ne?
|
|
Alena | •
|
(19.6.2015 14:52:31) Jasne ze vyzdvihnout muze byt spatne. Nemusis narazit na super kolektiv a vazne nemusi byt prijemne, kdyz ti pak nadavaji do sprtu.
|
|
|
|
|
Kalali |
|
(19.6.2015 13:01:01) Jentakj, nechápu, že si to syn řešil sám a ani ti nic neřekl. Učitelka je vždy v přesile. Já jednou dostala podobnou odpověď. Na střední, měla jsem samé jedničky z AJ a dostala jsem dvojku. KDyž jsem šla za učitelkou, tak mi řekla, že mi nemůže dát jedničku, protože toho umím míň, než ti žáci, co už angličtinu měli na základce. Já byla němčinář, co měl angličtinu první rok. ALe uměla jsem to, co předepisovaly osnovy. Angličtinu mi znechutila a to jsem byla v podstatě samouk, protože tahle hvězda nám řekla, ať si koupíme knihu pro samouky, protože ona se musí věnovat těm pokročilým, aby s námi neztratily znalosti. POdotýkám, že třída byla polovina začátečníci, polovina pokročilí.
|
Monty |
|
(19.6.2015 13:05:31) Kalali, já dostala jednou na prvním stupni dvojku z pracovního vyučování, i když jsem měla v žákovský samý jedničky. Taky jsem se ptala proč. Dostala jsem odpověď, že jsem si nenosila z domova pomůcky. Nenosila, protože jsem je neměla kde vzít. Paní učitelka vždycky uváděla své požadavky slovy: "Tak, děti, příště si přineste kus špalíčku, kus plechu, šroubečky... tatínek jistě něco bude mít v dílně nebo v garáži." Já tatínka jaksi neměla a dědeček mi umřel, takže mi to tehdy přišlo hodně nefér.
|
Kudla2 |
|
(19.6.2015 13:06:16) Monty,
taky si myslím, že to bylo nefér.
|
|
|
|
|