magrata1 |
|
(15.9.2015 18:35:49) naše má matematiku od Prodosu. Dokreslují mrkve, miminka, kočárky, medvídky. Než udělá úkol, mám nervy v háji. Jinak teď počítají do 5, dělají větší, menší, rovná se. Stýská se mi po množinách
|
v v |
|
(15.9.2015 18:38:08) No tak u nás do pěti nepočítají, ale sčítají a odčítají už do 10. A do toho ty rozklady. Nebo různé logické úkoly typu dominová kostka a na ní puntíky a nad tím zase číslo a do prázdné části kostky doplnit zbývající počet puntíků do součtu.
|
magrata1 |
|
(15.9.2015 18:41:01) to jsou ale klasické množiny s jinou grafickou úpravou. Dělali jsme to od začátku 1. tř.
|
magrata1 |
|
(15.9.2015 18:43:31) Měli jsme množinu (ovál), k ní ocáskem napojený chlívek s číslem. V množině byly dva ovály- podmnožiny. V jednom byly hrušky, do druhého jsme dokreslovali jabka, aby seděl součet.
|
|
|
boží žena |
|
(15.9.2015 18:41:07) To už všichni znali čísla do 10 nebo kdy se to stihli naučit?
|
v v |
|
(15.9.2015 18:43:10) Psát čísla se učili ve školce, teda do 10. Všichni čísla poznají a i napíší, samozřejmě, že někdy obráceně, ale chápou, co je které číslo.
|
boží žena |
|
(15.9.2015 18:45:25) Aha To je nějaká speciální škola?
Jinak u nás se naštěstí ve školce nic takového neprobiralo To by mě tedy dost překvapilo
Za chvilku budou sčítat snad už v jeslich
|
v v |
|
(15.9.2015 18:46:22) Není, jedou normálně podle osnov schválených ministerstvem školství.
|
magrata1 |
|
(15.9.2015 18:47:33) A nesekla se p. uč. v pololetí?
|
boží žena |
|
(15.9.2015 18:48:02)
|
|
v v |
|
(15.9.2015 18:49:52) Ty děti s tím asi nemají problémy, jinak by to snad nedělala. My se na to museli se synem podívat, protože mi přijde, že když má takhe pod sebou řadu příkladů, tak se v tom i špatně orientuje.
|
|
|
Delete |
|
(15.9.2015 23:15:56) Žádné osnovy nejsou.
No a TVP říká, že tohle dítě má umět, ale není určeno kdy.
Nějak nevím, co budou dělat po zbytek roku, leda by měli na druhé pololetí naplánovanou násobilku a ve dvojce počítání do 1000. To teoretické možné je, a pak udělat rok prázdniny, protože další výstupy jsou psané až pro 2. obodobí, tedy pro 4. a 5. třídu .
|
Líza |
|
(16.9.2015 6:49:40) Zakladatelka zmiňovala Evropskou školu, ne? Ta nejede podle českého RVP.
|
v v |
|
(16.9.2015 8:10:31) Je to Evropská škola, česká třída pro české děti žijící v zahraničí. S českou paní učitelkou. Učební plány jsou prý v souladu s těmi českými. Používají i české učebnice. Učební osnovy jsou pod dohledem českého ministerstva školství. Měli by se učit to samé, co děti v ČR.
|
Líza |
|
(16.9.2015 9:50:59) Učební plány jsou stanovovány jednotně pro všechny jazykové odnože Evropské školy nějakou tou radou evropských škol či jak se to jmenuje, můžeš si to dohledat na stránkách MŠMT. V souladu s našimi jsou do té míry, že jsou uznávány, ale nejsou shodné s tím, co platí pro české školy.
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(15.9.2015 21:29:45) Boží ženo, s čísly do 10 se seznamovaly děti i u nás ve školce a to syn chodil do speciální, má vývojovou dysfázii...když šel loni do první třídy, tak znal čísla víc než do 100, sčítat a odčítat uměl do 5...jinak na čísla do 10 se ho ptali už u zápisu do školy...dneska je to holt nějak všechno napřed...
|
|
Delete |
|
(15.9.2015 23:26:11) Tutenstein,
to bylo i za nás, povinné psaní jako vydělená součást češtiny, jen jsme neměli předtištěné písanky, ale takové předlohové proužky, které jsme měli u sešitu a podle toho psali.
A třeba moji druháci tohoto druhu psaní mají minimum, máme řadu učebnic, kde se píše hodně, ale už ne tolik ten nácvik techniky písma...a ideální to taky není. Potřebovala bych s nimi tak měsíc dva jen opakovat jednotlivá písmenka, někteří s tím dost bohjují.
|
|
|
TaJ |
|
(16.9.2015 0:13:59) Tuten, jo, uměl je před první třídou i napsat - všechny číslice, i dvoj a trojciferná čísla, on jak je blázen do těch autobusů, tak se čísla učil číst právě na autobusech...a doma si pak svoje plastové kloubové autobusy popisoval čísly, kterými jsme zrovna jezdili.....ale jeho celkově čísla vždycky zajímaly....třeba kdysi jsme byli na výstavě papoušků - nejdřív jen tak zběžně kouknul na papoušky a zbytek návštěvy se věnoval číslům napsaným na klecích
|
|
|
Delete |
|
(15.9.2015 23:22:52) Tino,
něco jiného je ta čísla umět přečíst a něco jiného je umět je psát a přiřadit k nim správný počet. To první se orientačně může u zápisu zjišťovat, ale není nutné to umět, to ostatní se učí v první třídě.
|
TaJ |
|
(16.9.2015 0:28:29) Delete, já vím, že to se učí až v první třídě...ale oni třeba už ve školce dělali úlohy typu - vybarvi kolečka modře a čtverečky červeně, spočítej je a napiš číslo...to tedy měli jen do 5...Jinak syn chodí teď do druhé třídy - logopedické a přechod přes desítku nakousli už loni koncem roku...teď zatím opakují počítání do 10 a do 20 bez přechodu...tak to syn už teď trochu prská u úkolů, že jsou prý pro batolata
|
Delete |
|
(16.9.2015 1:42:22) Tino,
no právě to psaní čísel je ve školce prostě brzy, nemají na to uvolněnou ruku, často si zbytečně fixují převrácené tvary, protože je opakovaně píší. To převrácení je v tomto věku normální, ale netřeba to utvrzovat tím, že to budou opakovaně psát, že jo. Takže naopak by to chtělo je opakovaně číst správně napsaná, klidně to číslo vybírat z řady jiných, napsat odpovídající počet teček nebo čárek apod.
Jinak já v matice dělám s druháky to samé a zatím neprská nikdo. I kluk, co už loni sám řešil úlohy i v záporných číslech nějak pozapomněl, jak se řeší pyramidy, a dneska těžce bojoval s Výstavištěm. Prostě i opakovat se dá o level výš.
Přechod přes desítku také máme z loňska a sláva za to, protože při tom opakování zjišťuju, že pro letošek by to byl dost fofr. Takhle to prolétneme v rámci opakování třeba za polovinu času.
|
Suza007 |
|
(16.9.2015 6:48:58) Delete, naprosto souhlasím, že psaní číslic do školky nepatří. U nás to taky chtěli a přitom jim ani neukázali, jak se číslice správně píšou (aspoň dcera to tvrdila). Moje dítko rozhodně číslice psát neumělo a vlastně to pořád neumí (tím správným způsobem), ale počítám, že se to budou učit ve škole.
|
|
TaJ |
|
(16.9.2015 8:57:22) Delete, oni to možná ve školce nedělali se všemi, protože to byla speciálka, tak některé děti by to asi ani nedaly...ale třeba syn uměl před první třídou i napsat všechna tiskací písmena, včetně E s háčkem, U s kroužkem apod...ale teda nečetl, složil tak maximálně LES, PES....to s nimi dělali běžně na logopedii... Jinak k tomu opakování - pyramidy a výstaviště neznáme, mají matematiku klasicky, loni měli učebnice od Alteru, ty se nám líbily a i mu myslím vyhovovaly....letos mají tyhle http://www.centrumucebnic.cz/cs/detail/1390-matematika-pro-2-rocnik-zs-1-dil/ - taky nejsou špatné, ale ten Alter se mi nějak líbil víc....syn teda trochu bojuje se slovními úlohami, ale to asi souvisí s tou dysfázií...on z toho zadání udělá příklad, zapíše, vypočítá ho, to mu nikdy problém nedělalo...ale vymyslet třeba odpověď, to už je docela boj...ale to je prostě těmi problémy s tou řečí no...
|
Delete |
|
(16.9.2015 17:50:36) Tino,
já taky jedu klasicky, ale pyramidy jsem měla už loni v učebnicích Nové školy, vím že jsou i v SPN a vlastně skoro všude, No a Výstaviště je zase jen řada do 20, jen je v tom ta zábava hledání cesty v bludišti. Mám odzkoušeno z kroužku Logik, takže jsem jim to vrhla jako jednu vloženou hodinu, vysvětlili jsme si princip a teď už můžu kdykoliv vsunout jako procvičování. A o tom to je, že děti jen nevyplňují pracovní sešit. Ještě takhle chci zařadit některá další prostředí z Hejného, i když skalní příznivci H-,at tvrdí, že než takhle, tak radši vůbec a kdesi cosi .
Já naopak Alter nemám ráda, přijde mi pro děti nepřehledný, úzké řádky, slovní úlohy vlastně vyřešené, protože doprovodný obrázek napovídá výsledek...
No a právě mám taky ve třídě těžkého dysfatika, mám pro něj i asistentku (která momentálně chybí), takže když píšeš, že ten tvůj má problémy jen s formulací odpovědi, tak to není vůbec špatný výkon . S tím má problém řada dětí bez SPU.
|
|
Delete |
|
(16.9.2015 21:47:47) maargit,
Hejný a čísla 14 dní po začátku .
První číslo se píše na straně 33, první číselnou řadu jsem našla na str. 39.
|
Delete |
|
(16.9.2015 23:02:36) maargitt,
právě, že na psaní je brzy, poznávání v pohodě. A Hejný začíná s psaním číslem ještě později než jiní, tak mě to překvapilo.
|
|
|
|
|
Alena | •
|
(17.9.2015 0:04:59) Ad Alter opet jsi me potesila svym nazorem :). Jedno dite melo v prvni tride "krtka a spol"a byla jsem z toho naprosto nestastna, neco tak ubijejiciho, jednotvarneho a pro myslici bytosti frustrujiciho jsem v dnesni dobe necekala, nastesti to bylo doplnovano Hejnym.
|
|
|
TaJ |
|
(16.9.2015 23:46:12) Tuten, tak to Jiříka právě ty písmenka zajímaly, pořád se ptal, co to je za písmeno, jak se píše apod...tak jsem mu napsala takovou tabulku se všemi písmeny, včetně všech podob - s čárkou, háčkem, kroužkem - tedy jen velká tiskací...a on si to skoro hned pamatoval, pak pořád chtěl psát nějaká slova - chtěl abychom mu je diktovali po písmenkách a on si je psal...takhle uměl brzy napsat spoustu slov, prostě si je pamatoval, jak je psal....zatímco přečíst to ale neuměl, to potom až ve škole....i když, vlastně ještě před začátkem první třídy o prázdninách už sem tam přečetl nějaké kratičké slovo třeba v metru na plakátech a tak podobně
|
|
|
|
|
|