Analfabeta |
|
(22.9.2015 10:24:17) Přijde scénář, který prorokuju už několik let: 1. zrušíme zvláštní školy a tyto děti nacpeme do škol základních. 2. Úroveň v základních školách drasticky poklesne. 3. Pokud budou chtít rodiče, aby se děti ve škole neco naučily, budou je muset dávat do škol soukromých = placených.
= > proč tedy platíme daně i na bezplatné školství? Tady se XX let buduje vynikající systém, který je schopen vzdělávat i děti s mentální retardací, a my ho škrtem pera zrušíme? To musíme opakovat každý americký prd, který se ani v té slavné Americe neosvědčil? Když u nás byla delegace japonských učitelů, řekli na rovinu, že v Japonsku se děti mentálně retardované nevzdělávají. Prý to stojí moc peněz a nemá to valný význam, protože jako dospělí budou znovu negramotní. A dodali, že oni ty prostředky, kterými by plýtvali na vzdělávání mentálně postižených, dají radši na vzdělání normálních a inteligentnějších dětí. Proč i my tady nezavedeme podobný systém a nedáme prostředky na vzdělávání inteligentních dětí? Já vím, narazíme na to, že u nás nejsou tyto děti v dospělosti doceněny a odcházejí jinam, kde si vydělají víc. Tak proč se nesnažíme je motivovat k tomu, aby zůstávaly tady? To se chceme opravdu stát rozvojovou zemí?
|
Dana |
|
(22.9.2015 10:36:46) Analfabeto, hezky jsi to vystihla. Již nyní je na ZŠ plno dětí, které by patřily do zvláštní školy. Teď tam budou všichni. Již nyní nízká úroveň ZŠ půjde ještě níž. Učitelé budou chudáci a rodiče, kteří na to budou mít, pošlou dítko do placených škol. Stejně se to zase rozkastuje, ale chytré a chudé děti budou mít smůlu.
|
Chrysantéma |
|
(22.9.2015 10:43:35) Dano
myslím,že to dopadne tak,že si budou rodiče děti vzdělávat doma,nebo platit soukromé školy a ve státních školách zůstane jen zlomek dětí = ať už běžných(nemám lepší výraz a nechci psát "normálních"),nebo inkluzivních jakýmkoliv způsobem... Více asistentů je jednak potřeba ušetřit na pedagog.pracovnících,jednak,když budeš platit soukormou školu,státu se alespoń částečně uleví...A tak umělá zaměstnanost = nechceš dělat asistenta!? Nedostaneš podporu...
|
|
|
Tante Bante |
|
(22.9.2015 10:45:34) Zvláštní (praktické) školy nejsou "léta budovaný vynikající systém". Je to princip, který původně snad byl myšlen i dobře, jenže lety masivního zneužívání ztratil kredit. Zrovna tak není pravda, že v nich pracují výhradně prvotřídní odborníci - speckaři. Problém je ten, že řešení, které se chystá, je - člověk by nevěřil, že to je možné - ještě horší než to, co se děje teď.
|
Analfabeta |
|
(22.9.2015 11:07:49) Specifikuj blíže to "zneužívání"! Já tam pracovala. Pravda, je tam hodně Cikánů, ale co s nimi chceš dělat, když se učit nechtějí? Nějaká EU nebo kdo nás kritizuje, že jich je ve speckách moc. Když ale začali houfně emigrovat do Kanady a do USA, tak zavedli víza. Nějak si neporadili ani tam, a že už mají bohaté zkušenosti s černochy. Spousta Cikánů je v dospělosti negramotných, a to jejich rodiče i prarodiče chodili povinně minimálně 9 let do školy.
Do specek se NIKDY nedostalo dítě, které tam nepatří. Specky ani nemají zápis do 1.třídy, KAŽDÝ dostane šanci v normální základce. Cikáni tam jsou proto, protože se na základkách neučí a nejpozději tak ve 3.třídě už prostě nestíhají. A navíc obvykle neukázněným chování narušují výuku. těch ostatních. Tak co s nimi na základce?
|
Pollyenka |
|
(22.9.2015 11:25:57) Předpokládám, že když se neučí na běžné základce, na speciální škole to jiné není a stejně horko těžko prolézají? Nicméně, mám kolegu, který má syna se sníženým intelektem, začal na klasické základce a vydržel dva roky, kdy se s ním rodiče opravdu velmi intezivně učili a trápil se on, rodiče a i učitelé. Do třetí nastoupil na specku a vylezl se samýma jedničkama, vyučil na kuchaře a zdárně se zařadil do pracovního procesu. Takže kdo se nechce učit, stejně se učit nebude a je jedno v které škole.
|
|
Tante Bante |
|
(22.9.2015 11:29:52) Anoano, s jednou paní těchto názorů pracující v ZŠ praktické jsem chodila na studium. Inženýrka chemie původně. Kdo ví, jestli to nejsi ty. Každopádně to, co píšeš, je jistě rozšířený postoj. Jinak se mi k tomu už nechce nic dodávat, to, co se děje teď, je mj. i důsledek tohoto typu myšlení.
|
Analfabeta |
|
(22.9.2015 15:12:39) Tante Bante, důsledkém tvého typu myšlení je, že všichni MUSÍ zvládnout učivo běžné základky, že všichni budou chodit do školy rádi a budou se v ní učit. Pravdou je, že některé dětí běžné učivo základky díky svým intelektovým možnostem nezvládnu a pravdou je, že řada cikáňat je schopna svým impulzivním chováním zcela rozbořit vyučování v celé třídě. Důsledkem toho je, že učka se skoro celou hodinu dohaduje s jedním nevychovancem a zbytek třídy a) trpí b) nic se nenaučí. Viděla jsem to v jedné mateřské školce, už i tam byly dati naštvané z toho, že se píučka zabývala jen cikánětem. Promiň, ale pokud se dítě neumí ve škole přiměřeně chovat, do té školy nepatří! To je problém rodičů. Pokud rodiče tvrdí, že "oni jsou odlišní", tak ať si své dítko vyučují doma. A je jedno, jestli jde o Cikány, Vietnamce nebo Svahilce.
Já jsem chodila do vesnické školy. Tehdy se ještě na nějaké specky moc nehrálo. Pokud dítko nerušilo vyučování, nechali je učitelé prolézat na základce, pak se vyučilo a šlo pracovat. Byli tam spolužáci (bílí), kteří skončili třeba v 7.třídě a pak se šli učit na zedníky, kuchařky, pletařky - prostě to, co zvládli. Kdyby dojížděli do specky, měli by rodiče problém, prootže od nás byla specka 30 km daleko. Ani dneska nejsou specky v každém místě a řada dětí, které by do specky patřily, chodí do běžných základek. Ale pardon, jedno se po nich skutečně vyžaduje: NERUŠIT VÝUKU OSTATNÍCH!!!
|
|
|
Dana |
|
(22.9.2015 13:26:05) Cikáni hlavně ani do školy nechodí, mají spousty zmeškaných hodin a výmluvy na všechno možné. Nehnuli s nimi ani za socializmu. Dodnes se někteří neumějí ani podepsat ani číst. Zvláštní školy jim vyhovovaly, postupovalo se tam pomalu dopředu, byli mezi svými, sami tam rádi chodili. Na ZŠ budou tvrdit, že se k nim nepřistupuje s citem, že jsou diskriminováni, protože je budou dávat do tříd, kde jsou slabí žáci.
|
Analfabeta |
|
(22.9.2015 19:40:25) Do specek chodí vcelu rádi, tam jsou totiž v majoritě a moc se toho po nich nechce. Každého, kdo horuje pro děsnou integraci, odkazuju na dokument Třída 8.A. Pokud se budeme snažit ty děti jakkoli zaintegrovat do jakékoli normální základky, dopadne to tak, že rodiče přehlásí děti jinam, i za cenu drakonického dojíždění nebo docházky do placené základní školy. A to se zas ježí chlupy na těle mně, protože proč nutíme rodiče do placení drahých soukromých základek, když je jinak celé školství zdarma? To v rámci líbivých keců neumíme říct, že toto chování je už prostě za hranou a toto tedy ne? Místo abychom žactvo umravnili, tak je pošleme k psychologovi a hrajeme si na Spasitele Všehomíra? Proč neuděláme to, že nevychovance ze školy prostě vyhodíme a rodiče, postarejte se? Vy jste odpovědní za jeho výchovu, škola za jeho vzdělání. Copak může učitel učit, když je místo učitele krotitelem dravé zvěře?
|
|
|
|
|
|