Z+2 |
|
(26.9.2015 14:51:10) Mně to vytáčelo. Jediný co mně drželo, že jsem se nevytočil a nenechal reakci na další týden, kdy plánuji napsat stížnost a poradím se s právníkem o možnosti trestního oznámení, bylo, že to babička dokázala brát s humorem. Jen jsem asi dvakrát na té Bulovce zasáhl do jednání sester s osamělími důchodkyněmi a upzornil je, že se mají k nim chovat slušně. Protože co si tyhle tvorové dovolí k starýým lidem bez podpory je neuvěřitelné. Ve skutečnosti jsem nakonec moc rád, že na Bulovce neskončila. Ale doba po kterou nechají starého člověka vyčerpaného po velké ztrátě krve s jasnou diagnozou čekat je pro mně naprosto neuvěřitelná. Až moje vyžádání je přinutilo dát na chodbu babičce alespoň kapačku fyzologickým roztokem. Ještě dneska se naštváním klepu. Větší bezmoc jsem v životě nezažil.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(26.9.2015 15:35:44) Z+2, napiš na Bulovku stížnost, fakt to prosím udělej
|
|
X__X |
|
(26.9.2015 16:11:24) tak sestra rozhodně nemůže sama dát pacientovi kapačku, to může jedině z indikace lékaře
ale jinak mi to spíš než jako bezohlednost zdravotnicví přijde jako přetíženost zdravotnictví. babička krvácela, zavolala si erzetu, ta přijela, záchranáři poskytli první pomoc - zastavili krvácení a předpokládám, že pokud opravdu bylo masivní, že podali do žíly nějaké tekutiny. do nemocnice ji tedy přivezli už zajištěnou, ve stavu, který nevyžadoval akutní řešení, takže babička si musela na další vyšetření počkat s ostatními pacienty, kteří na tom byli zrovna tak. věřím tomu, že kdyby i nadále krvácela a upadala do bezvědomí, že by ji vzali přednostně, protože by bylo potřeba stav řešit ihned (a o to déle by zase čekali lidi v čekárně, což je v pořádku).
z pohledu chirurga babička zřejmě vypadala už dobře, když ji poslal na kožní a ještě k tomu do jiné nemocnice - což je přeci jenom vyšetření sice důležité, ale na druhou stranu pokud jde o život, tak kožní asi bude úplně to poslední, co by se v danou chvíli řešilo. protože nešlo o akutní stav, ale o převoz z nemocnice do nemocnice k vyšetření, tedy v podstatě jenom plnila funkci taxíku na útraty pojišťovny, tak holt sanita není k dispozici okamžitě, zřejmě zrovna pojížděla jinde.
na kožním babičku ošetřili a doporučili interní vyšetření - otázka je, jestli to neměl udělat už ten první chirurg, což je něco, co mi tady nemůžeme vědět, protože nevím, v jakém stavu ji viděl. na interně pak babička čekala delší dobu. nevím, jak to chodí na Bulovce, v naší nemocnici na urgent běhá lékař z lůžkového oddělení. tedy lékař, který má svoje pacienty, u kterých musí řešit jejich problémy, a pokud to na Bulovce funguje zrovna tak, tak není divu, že polovinu doby tam lékař nebyl, protože na interně těch pacientů s problémy, které je nutno řešit ihned, musí být celkem dost. a pacient v čekárně, který ráno sice krvácel, ale už nekrvácí, má za sebou vyšeření chirurgem, který hospitalizaci neindikoval a tady je na doporučení z kožního, je při vědomí, nekrvácí, nemá teploty, nezvrací, nestěžuje si bolesti... kdo ví, jaké problémy lékaři v danou chvíli museli řešit jinde
já to chápu, je to hloupé a určitě není nic moc hodiny prosedět v čekárně, když je člověku blbě. nicméně nemyslím si, že by to bylo bezohledností, spíš nedostatkem personálu a tím, že babička na tom byla relativně dobře, takže musela počkat, až lékaři pořeší ty, kteří jsou na tom v danou chvíli hůř
|
Z+2 |
|
(26.9.2015 16:41:39) Je to jen o bezohlednosti. S množstvím personálu ani financemi to nesouvisí ani zdánlivě. Místo jednoho, případně maximálně dvou lékařů se jí museli zabývat čtyři. Zbytečně ji převáželi a naprosto neefektivně pojišťovna platila sanitku a její personál. Těch je asi spousta, jinak by s pacienty v Praze nehráli lékaři škatulate hejbejte se.
Na chirurgii Na Františku byla ženská, co se dle tety chovala bezohledně ke všem pacientům, s babičkou nekomunikovala a komunikovala jen s tetou o ní. Považovala za nutné ji hospitalizovat a tvrdila, že na Kožním ještě navíc pomohou s boláky. V tu chvíli se to zdálo ještě logické. Člověk by čekal, že ve chvíli kdy podobnou pacientku někam odesílám, tak její přijetí s koncovým místem vykomunikuji. Na Kožním tvrdili, že babička z jejich pohledu potřebuje nutně transfuzi a to oni nemůžou provést. Že interna je nutná a doktor sliboval, že o boláky se tam přijde postarat. Interna na Bulovce je dezorganizovaná s naprosto neprofesionálním personálem. Dvakrát jsem byl nucen zasáhnout do jednání sester kdy jednou na celou chodbu hlásila všem, že stará pani kterou přivezli po kolapsu je pokaděná. Podruhé když nadávala jiné staré paní další sestra, že ztratila zuby u nich v ordinaci. Obě byli paní kolem 80 let ležící na pojízdném lůžku. Důvod pro převoz na František byla spádovost. Což je důvod naprosto neakceptovatelný, ale po několika hodinovém sledování provozu na oddělení mi to přišlo jako vysvobození a jsem za tento poslední posun rád.
Bezohledné je to ke komukoliv kdo je v nepořádku. A ve skutečnosti to pojišťovnu stálo víc peněz než by stála babička v případě dobré organizace a místo jednoho, případně dvou lékařů se jí zabývali 4. a napsali 4. skoro identické zprávy. Několikrát zopakovali stejné vyšetření a zdravotnictví zatížili víc než bylo třeba. Neušetřili nikomu nic. Rozhodně babička nebyla jediná s kterou se ten den podobně jednalo. V Těch půl jedenácté večer jsem se potkal s paní s bolestí břicha. Která byla od rána na Interně na BUlovce ve 4 odeslaná sanitkou na Karlák kam se dostala v 8 a pak převezena na František. Jak podobný systém může být efektivnější a míň zatěžovat pojišťovny a čas lékařů by mně zajímalo. Přetížené zdravotnictví by se chovalo zcela jinak. Tohle je body a ziskem motivované zdravotnictví místo snahou pomoci pacientům.
|
|
Cimbur |
|
(26.9.2015 16:49:54) Věř tomu, že je to proste chaos, o body tu nikomu neslo. Nechápu také prproč by např. Na kožním nemohli podat transfuze.
|
Z+2 |
|
(26.9.2015 17:01:20) Co já vim. Třeba se ji chtěli jen zbavit, zdála se jim složitý, případně nevýhodný pacient. Ale doktor to tvrdil. V každém případě to během příštího týdne sepíšu. Vyžádám si všechny zprávy a po poradě s právníkem to budu řešit. Takovéhle zdravotnictví nechci a nelíbí se mi. Co babička potřebuje dle mne muselo být jasné i naprostému laikovy. A celodenní čekání v čekárnách to nepochybně nebylo. A jsem přesvědčený, že ho nepotřebuje nikdo. Lepší organizace není otázkou nijak velkých schopností, ale naprosto triviálních rozhodnutí. Tenhle systém neskutečně plýtvá prostředky, časem jak lékařů tak pacientů a je tak daleko, daleko dražší než by bylo potřeba. Ušetřené prostředky by se při jen o trošičku lepší práci zainteresovaných dali použít na zvýšení platů ve zdravotnictví.
|
Ruth |
|
(26.9.2015 18:06:21) Zet, nedalo. Dělala jsem 2 roky ekonoma ve státní nemocnici, kromě toho, že jsem si uvědomila, že kdo nedělal ekonoma ve státním zdravotnickém zařízení, nemá plnou kvalifikaci (za komančů se říkalo, kdo nebyl zavřenej...) tak to prostě takto logicky nefunguje. Zákony, předpisy...lidé by žasli. Zprofanovanej výraz "zdravotnictví je černá díra na peníze" není fráze, ale pravda.
|
|
Bedunka |
|
(26.9.2015 18:31:12) Třeba na našem kožním v noci vůbec neslouží doktor, takže nepodávají nejenm transfúze, ale ani nitrožilní antibiotika např. nemůžou podávat, pokud někdo potřebuje tuto léčbu, musí být hospitalizovaný na infekci.
Tyhle přesuny mezi nemocnicemi jsou daní za to, že je jich víc. Zejména zaměstnanci záchranek se shodují na tom, že je to opravdu pražská doména, v jiných městech přivezou pacienta do té jedné nemocnice a tam ho přijmout prostě musí. V našem městě navíc máme Emergency, která přijímá veškeré dospělé pacienty a ta následně akutně ošetří, zajistí a domluví hospitalizaci na konkrétní klinice, takže přesun je jenom jeden.
Až budeš psát stížnost, tak nezapomeň pochválit i toho doktora, se kterým jsi byl spokojen.
|
Ropucha + 2 |
|
(26.9.2015 18:55:11) "Až budeš psát stížnost, tak nezapomeň pochválit i toho doktora, se kterým jsi byl spokojen."
Ano, za to bych se také přimlouvala. Když pracuje ve špatně fungujícím molochu zapálený člověk, který se z vlastní iniciativy snaží poskytovat perfektní servis, pochvala klientů je většinou to jediné ocenění, jakého se mu může dostat. "Nahoře" si toho obvykle nikdo nevšímá.
|
|
|
|
|
X__X |
|
(26.9.2015 17:01:02) tak pokud chirurg považoval za nutné hospitalizovat, a přesto nehospitalizoval, ale poslal jinam a to nikoli k domluvené hospitalizaci (pokud by nemocnice neměla místo nebo neuměla péči poskytnout), viděla bych hlavní problém v tom. ty další převozy a čekání, to už se jenom nabaluje na (zřejmě) špatné rozhodnutí chirurga a nic to nemění na tom, že pokud toho má lékař hodně, nemůže to všechno najednou stíhat. v tomhle případě bych si stěžovala na tu první nemocnici, že hospitalizaci doporučili, ale místo ní pacienta vyslali na kolečko vyšetřeních po další nemocnici.
chování sester je nevhodné, o něm jsi se ale v prvním příspěvku nerozepisoval, v něm sis stěžoval na dlouhé čekací doby.
|
|
MrakovaK |
|
(26.9.2015 17:03:20) stav zdravotnictví souvisí s množstvím personálu a financemi.
|
Z+2 |
|
(26.9.2015 17:25:34) Z mého pozorování vůbec ne. Financí je víc než dost a personálu též. Jen normální jednání by jim v případě včerejší anabáze s babičkou ušetřilo pár hodin personálu. Nemuseli by dělat stejná vyšetření opakovaně a velkou spoustu peněz a to jsem ji převážel já. Pokud by to byly sanitky, tak ještě víc. Naprosto nehorázné plýtvání vším.
|
MrakovaK |
|
(26.9.2015 17:29:28) personálu je opravdu nedostatek. Proč má střední zdravotnický personál neustále přesčasy? To samé sanitáři. A na více personálu údajně nejsou finance.
|
Z+2 |
|
(26.9.2015 17:52:28) Proč? Protože je prace neuvěřitelně neefektivně organizovaná. To je můj dojem ze včerejška.
|
|
Katka a 2 výrostci |
|
(27.9.2015 13:02:52) Protože organizace je katastrofa, kdyby takto fungovala privátní firma, je tisíckrát zkrachovaná.... Opakovaná vyšetření jsou typická, copak si v dnešní době neumí jeden špitál s druhým předat informace ?? Sama jsem zažila podrobné vyšetření v trutnovské nemocnici, půl dne jsem běhala od čerta k ´dáblu aby mě pak večer po přesunu do HK čekala naprosto, ale naprosto stejná vyšetření.... Pak mají stíhat.... Novější perlička: teta objednána na kardioambulanci na 8:00, v čekárně nebyla sama . O půl deváté jí bylo sestrou sděleno (na dotaz), že pan doktor chodí mezi 8-9, že má takto volný počátek pracovní doby... OK, chápu, ale ptám se : proč ale teda objednávají lidi na 8 ? A ještě to ta slípka takto na plno pronese před naštvanýma lidma v čekárně.. no comment. Nejhorší je,že jim to přijde normální, ta absolutní neúcta k času klienta (pacienta).
|
.kili. |
|
(27.9.2015 13:57:40) " vím, že lidi umí být debilové, pronajímala jsem byt a některý nájemník byl taky schopen odnést kde co... Ale přece nemůžu kvůli tomu nahlížet na veškerou populaci jako na zloděje...."
ale jinak zobecňujete s oblibou, že, např. " opakovaná vyšetření jsou typická"
|
|
.kili. |
|
(27.9.2015 14:03:48) "absolutní neúcta k času klienta (pacienta)."
každý má právo na svobodnou volbu poskytovatele péče
|
JaninaH |
|
(27.9.2015 14:16:20) Aha, a proč tedy Z+2 píše tohle? Doktorka nám pak v 9:30 sdělila, že babička jednoznačně potřebuje hospitalizaci a transfuzi, ale oni ji nepřijmou a odeslala nás na Internu Na František. A jak to tedy je? Opravdu si lze nemocnici vybrat? Jednou mě vezla záchranka ve Středočeském kraji, a když mi řekli, kam mě vezou, požádala jsem, aby mě odvezli do Prahy (jsem z Prahy), odmítli, že to prý nejde, a já nebyla ve stavu, abych vznesla argument o svém právu na poskytovatele péče. Ještě podotýkám, že ku Praze jsme byli blíž než k té nemocnici, kam mě odvezli, aby bylo jasné, že jsem nechtěla odvéz do Prahy 60 km někde od Příbrami.
|
.kili. |
|
(27.9.2015 14:22:41) "mě vezla záchranka ve Středočeském kraji, a když mi řekli, kam mě vezou, požádala jsem, aby mě odvezli do Prahy (jsem z Prahy), odmítli, že to prý nejde, a já nebyla ve stavu, abych vznesla argument o svém právu na poskytovatele péče"
právo na svobodnou volbu poskytovatele péče není spojeno s právem na dopravu k takovému poskytovateli
|
JaninaH |
|
(27.9.2015 14:28:31) To mi bylo jasné, že mají jako svoji spádovu oblast SČ kraj, navrhla jsem to jen proto, že v té chvíli to bylo do Prahy blíž a že jsem z Prahy.
|
JaninaH |
|
(27.9.2015 14:30:20) Ale to nic neměni na tom, že babičku Z+2 vrǎtili po celodenním martyriu do spádové nemocnice.
|
|
.kili. |
|
(27.9.2015 14:55:15) - "To mi bylo jasné, že mají jako svoji spádovu oblast SČ kraj, navrhla jsem to jen proto, že v té chvíli to bylo do Prahy blíž a že jsem z Prahy."
- "Ale to nic neměni na tom, že babičku Z+2 vrǎtili po celodenním martyriu do spádové nemocnice."
ZZS nezajišťuje převoz pacienta podle jeho volby. Právo pacienta na volbu není spojeno s povinosti ZZS zajistit uplatnění tohoto práva, daného ustanovením § 28 odst. (3) písm. b) Předpisu č.372/2011 Sb. (Zákon o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování). Pokud pacient neprojeví zájem svobodně zvolit oprávněného poskytovatele, jak mu to umožňuje zákon, je to jeho věc. Ignorantia iuris non praesumitur nec toleratur.
|
|
|
|
Líza |
|
(27.9.2015 19:58:08) Janino, na to můžu snad říct jen, že v praxi se nespadovy pacient odmítá kvůli spadovosti, a spadovy proto, že spadovost byla přece zrušena. Hlava XXII.
|
vlad. |
|
(28.9.2015 10:29:17) Lizo, jedina spadovost, ktera opravdu plati, je pro zachranky.
(jeste si nemuzes vybrat posudkoveho lekare a poskytovatele pracovnelekarskych sluzeb)
|
Líza |
|
(28.9.2015 10:36:01) Vlad, není to tak. Nspadoveho pacienta mi kdekoli bez skrupulí odmítnou. Vzhledem k tomu, že přijímající lékař má poslední slovo a k tomu, že na odmítání většinou tlačí i vedení, je to neprůstřelné.
|
|
.kili. |
|
(28.9.2015 11:12:47) "..jediná spádovost, která platí..!
Pacient má při poskytování zdravotních služeb (a tedy i zdravotní péče) zvolit si poskytovatele oprávněného k poskytnutí zdravotních služeb, které odpovídají zdravotním potřebám pacienta, a zdravotnické zařízení, pokud právní předpisy nestanoví jinak.
|
.kili. |
|
(28.9.2015 11:20:52) opr.: "má při poskytování zdravotních služeb (a tedy i zdravotní péče) právo zvolit si..."
|
|
|
|
|
|
Katka a 2 výrostci |
|
(27.9.2015 19:35:02) To jsem pochopila a vyhledala si v mnoha směrech pracoviště, kde jim není fuk, jestli vezmou objednaného pacienta na čas nebo o dvě hodiny později. Ale já disponuji autem a ochotou dojet delší dojezdovou vzdálenost. Nejsem z těch, co volili podle toho, kdo jim slíbil zrušení 30 Kč poplatků...Myslím, že jistá míra spoluúčati by jen prospěla. Jak je známo, co je zadarmo, toho si lidi neváží. Na druhou stranu, pokud platím, jsem klient a není mi blbé požadovat jistou úroven služeb.
|
.kili. |
|
(27.9.2015 19:53:42) "pojistné v ČR není zrovna levné"
ale neříkejte, podívejte se, kolik platí EU, třeba Rakušané, Němci, zdravotní pojištění zde je velmi levné
|
.kili. |
|
(27.9.2015 20:13:57) "záleží na tom, vzhledem k čemu to budeme porovnávat"
porovnat jedině s cenou té péče, danou náklady na ni. U nás máte péči srovnatelnou se západní Evropou, máte mercedesa za cenu fabie.
|
.kili. |
|
(27.9.2015 20:23:27) "tak jen abychom k tomu brzy měli ty platy a důchody, že"
to hned tak nebude. A to znamená, že nebudene jezdit v mercedesu ale ve fabii. A že bychom měli být vděčni za to, že ta zdravotní péče u nás je za ty peníze stejná, jako ta venku za peníze 4krát - 10krát (od místa k mítu) větší.
|
Z+2 |
|
(27.9.2015 20:30:14) Lžete! A kvůli podobným lžím a iluzím pracovníku v našem zdravotnictví je jeho úroveň tak mizerná. Poměr platů a množství zdravotníků hraje v jejich prospěch. Jen organizace práce je horší než v Indii. Je to poslední bašta socialistické práce v naší společnosti. Peněz na zdravotnictví jde víc než dost. Stačilo by kdyby jste ve velkém nekradli a nebyla cena přístrojů na 10 násobku jejich skutečné ceny. Kdyby nebylo tisíců zcela zbytečných dablovaných vyšetření. Kdyby se dodržoval zákoník práce.
|
.kili. |
|
(27.9.2015 20:40:40) - "Lžete!"
mohl byste prosím citovat to, co máte z mnou sděleného za lež ?
- "A kvůli podobným lžím a iluzím pracovníku v našem zdravotnictví je jeho úroveň tak mizerná."
Pravil soudce Kat.
- " Stačilo by kdyby jste ve velkém nekradli a nebyla cena přístrojů na 10 násobku jejich skutečné ceny. "
Koho míníte tím, který krade ve velkém ? Máte někoho konkretního nebo jen tak soptíte pomluvy, které jako uhel popálí nebo aspoň pošpiní ?
|
|
* Liv |
|
(27.9.2015 21:11:11) Kdyby se dodržoval zákoník práce, tak v nemocnici bude o víkendu zavřeno.....
|
|
Líza |
|
(28.9.2015 8:18:00) Šuplíku, zaměstnanci ve zdravotnictví nejsou jen lékaři a sestry. Pamatuju docela prusery kolem krádeží běžných věcí typu toaletní papír nebo čistící prostředky. Proč ne příbory?
|
Ráchel, 3 děti |
|
(28.9.2015 11:22:43) taky vím o případu krádeží plen pro seniory, kdy se pleny následně prodávaly
|
|
.kili. |
|
(28.9.2015 19:13:06) "obvinění Z+2 se ale týkalo miliardových "rozkrádaček" maskovaných nákupem přístrojů, hromadnými nákupy, apod, které jsou tak výhodné, že jsou několikrát dražší než jinde a rozdíl jde někomu do kapsy....... konkrétně: " Stačilo by kdyby jste ve velkém nekradli a nebyla cena přístrojů na 10 násobku jejich skutečné ceny Stačilo by kdyby jste ve velkém nekradli a nebyla cena"
A konkretně poté, co mne označil za lháře, to napsal mně, víte.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(27.9.2015 20:24:10) Tohle je naprostý nesmysl a totální lež. Ve skutečnosti máme péči jak v Africe. Neůcta k pacientům a dezorganizace horší než v Nigeru. A za cenu jako v Evropě. Za stejná procenta z platu. Jinak mám Mercedes i Fábii a Mercedes se kvalitou provedení a i servisu s Fábií srovnávat nemůže ani náhodou je daleko, daleko horší s daleko horším servisem.
|
.kili. |
|
(27.9.2015 20:27:46) - "Tohle je naprostý nesmysl a totální lež. Ve skutečnosti máme péči jak v Africe. Neůcta k pacientům a dezorganizace horší než v Nigeru. A za cenu jako v Evropě. Za stejná procenta z platu. "
mluví z Vás zloba a ne fakta. Hněv je největší nepřítel rozumu.
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(27.9.2015 20:54:25) no, o úrovni našeho zdravotnictví si iluze nedělám, ale teda přece jen půjdu do nemocnice raději tady, než v Nigeru.
|
|
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(27.9.2015 19:56:37) Doporučuju přečíst tohle http://www.novinky.cz/zena/styl/380536-urgentni-prijem-luxus-jehoz-nekteri-pacienti-vedome-zneuzivaji.html Normálně články nevkládám, ale tohle k věci.
|
|
|
.kili. |
|
(27.9.2015 19:57:19) "pokud platím, jsem klient a není mi blbé požadovat jistou úroven služeb."
žádná právní norma upravující zdravotní služby výraz klient neobsahuje, a to bez ohledu na způsob úhrady poskytnuté péče.
|
Katka a 2 výrostci |
|
(27.9.2015 19:58:58) No a podle Vás Kili je to dobře nebo špatně ?
|
.kili. |
|
(27.9.2015 20:10:50) "dobře nebo špatně..."
vyjádřil jsem to zde :
http://neviditelnypes.lidovky.cz/zdravotnictvi-pacient-nebo-klient-d5y-/p_spolecnost.aspx?c=A060430_112121_p_spolecnost_wag
|
Katka a 2 výrostci |
|
(27.9.2015 20:26:01) Přečetla jsem, dávalo by to smysl, kdyby se zdravotníci opravdu chovali tak, jak píšete: "Pacient je pro něj mnohem více než donor páru mincí." Bohužel praxe, kterou zažívá smrtelník nemající mezi zdravotníky spřízněnou duši, je někdy velmi odlišná a pacient by uvítal, kdyby byl aspoň tím přízemním "klientem", který si zaplatí a dostane se mu nějaké služby... To, co popisujete vy, je ideál.
|
.kili. |
|
(27.9.2015 20:35:05) "To, co popisujete vy, je ideál."
nikoli, špatně jte to pochopila. Je to sémantika, výklad významu slova klient, nikoli popis zdravotní péče.
Vaše zobecnění kvality zdravotní péče v ČR nemá oporu v žádném měření, čiší z něj apriorní podjetí.
|
Katka a 2 výrostci |
|
(27.9.2015 21:00:50) Já nějak nevím, jak Vám to vysvětlit... já nechci zevšeobecňovat, mám spoustu pozitivních zkušeností a mezi zdravotníky některé přátele. Ale zároveň nejvíc ponižující a hulvátské jednání (vůbec) jsem párkrát zažila taky tam...at už sama nebo jako doprovod... Ne na úřadě, ne ve škole, ne v práci, ale ve špitále či na ambulanci čehosi.Já si fakt (nic ve zlém) myslím, že lékař toto nemá příležitost zažít, protože když někam přijede jako pacient či doprovod, chovají se k němu úplně jinak.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(27.9.2015 21:24:17) lidé v pomáhajících profesích obecně jsou vystaveni pokušení zneužití moci, kterou mají nad těmi, kteří jsou v tu chvíli bez-mocní. některé profese si to uvědomují více, některé méně, většinou se to odráží už v tom, jak je nastavené vzdělávání v dané profesi
|
|
.kili. |
|
(28.9.2015 8:51:29) "já nechci zevšeobecňovat"
ale činíte to. Nic proti popisu konkretní situace ani proti vnímání, které máte. Co není patřičné, je právě to zobecnění - nepř. i v názvu thematu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|