Clary |
|
(8.10.2015 13:55:11) Vím, že to tady řešíme léta. Ale jsem tak plná vzteku, že se z toho musím alespoň vypsat. Před půl hodinou mi volat syn, 5. třída ZŠ. Integrovaný spolužák, který je již integrován pro své agrese a nekompatibilitu s normálními dětmi v několikáté třídě a nyní již rok na jiné škole. Rodiče umetají cestičku. Tak tento chlapec před několika hodinami málem umlátil v šatně po tělocviku spolužáka. Můj syn ho od něj odtrhl, kdy už ten napadený chlapec nemohl dýchat. Učitelka s nimi do šatny nechodí, tak se prý zítra podívá na kamery. Vyšetřovala to následující hodinu s dětmi. Všichni se postavili za toho poškozeného chlapce, který je ještě ke všemu o půl hlavy menší. Učitelka se toho agresora proti dětem zastávala v tom smyslu, že má určité hendikepy atd. Ale do prd..e, sakra, to si může dovolit zabít ostatní dítě, jen proto, že papír na hendikepy? Se třesu vztekem a už jsme držela telefon, že zavolám učitelce. Syn mi říkal, ať počkám do zítřka, jak učitelka vyhodnotí záznam z kamer. Je to asi rozumnější, ale co byste udělaly? díky za názory, jsem úplně vyflusaná
|
Monty |
|
(8.10.2015 13:57:43) Dala bych dítě na školu, kde se mentálně retardovaní neintegrují.
|
Clary |
|
(8.10.2015 14:00:59) Monty, my to od příštího roku, doufejme, zachráníme gymplem. Pokud se syn nedostane na 8G, dám ho na jinou školu.
|
Monty |
|
(8.10.2015 14:03:07) Clary, držím palce, aby se tam dostal. Tohle je moje noční můra, naštěstí snad na celé synově škole nikdo psychicky narušený integrovaný není.
|
|
radka | •
|
(8.10.2015 14:04:07) od příštího roku se bude integrovat všude
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(8.10.2015 15:23:45) ha ha, na gymplech je taky šikana. Jenže sofistikovanější. Nejde o mlácení, ale např.o psychické útoky a kyberšikanu. To je jen taková mylná představa, že na gymplech jsou jen inteligentní mirkové dušínové a matky terezy
|
Alena | •
|
(8.10.2015 16:10:30) NEmyslim, ze by nekdo takovou predstavu mel (kdyz pominu, ze se tady mluvi o necem jinem - agresivnim integrovanem diteti). Ale to, ze je na gymplech s chovanim mene problemu je proste fakt. Je mi lito, ze mas zkusenost spatnou a meli jste smulu, ja nikoho takoveho z okoli neznam.
|
|
|
Lída+2 |
|
(9.10.2015 6:01:55) Clary , my na tohoto narazili až na gymplu.....a co jsem se dověděla na Zš to prý bylo ještě horší.....
holt je strašně chytrý, ale.....
|
|
|
Monty |
|
(8.10.2015 14:21:11) madelaine, viz níže. Ano, i zdraví se můžou pobít. Ale rozjetý psychicky narušený člověk je opravdu nebezpečný, okolí i sobě. Buď musí být neustále pod dohledem nebo v speciálním zařízení. Kam podle mne patří, protože běžný kolektiv ho stejně nepřijme. Nebavíme se o dyslektikovi nebo vozíčkáři.
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(8.10.2015 15:20:34) tak proč nemá asistenta?
|
|
..maya.. |
|
(8.10.2015 15:57:16) Monty, to jako myslíš vážně? Sama jsi tady kdysi psala ze trpis duševní poruchou AS ..tak absolutně nechápu jak muzes vsechny házet do jednoho pytle!?
|
Monty |
|
(8.10.2015 16:11:46) AS není duševní porucha. A myslím to vážně právě proto, že vím z osobní zkušenosti, čeho je mentálně retardovaný nebo duševně nemocný člověk schopný. Jestli někomu přijde správný, aby byly ve třídách nezvladatelné, agresivní děti s ochrankou, trvale pod dozorem statného ošetřovatele, jeho věc. Já jsem jiného názoru.
|
Lassiesevrací |
|
(8.10.2015 16:29:46) Monty, jsem puvodne psychiatricka sestra. Dokonce jsem pracovala na oddeleni akutniho prijmu, takze mam nejakou predstavu ceho je dusevne nemocny clovek schopny. Na druhou stranu vsichni, kdo sleduji alespon obcas media vedi, ceho muze byt schopen clovek, ktery zadnou takovou dg nema. To mi pripomina vcerejsi dokument o psychopatech a sociopatech, kde byl mj. na ilustracnim fotu Bush Kdy jsi byla naposledy ve tride bezne ZS a sledovala deni o prestavkach? Jsem tam denne a surovost zdravych a chytrych kluku me neprestava udivovat. Az se divim, ze se tolik lidi dozije dospelosti. Ale jinak nepopiram, ze bych uvazovala o zmene skoly, pokud by deti mely spoluzaka, ktery je extremne agresivni a nezvladne ho ani asistent.
|
magrata1 |
|
(8.10.2015 16:41:03) Já jsem zas vyděsila dceru, která je v 9. tř. a chodí do druhé školy + byla asi 2 měsíce ve škole v bydlišti babičky, když jsem se jí ptala, jestli se kluci o přestávce perou. Vůbec si to nedovede představit. V žádné ze 3 škol to nezažila. Přitom u nás byly rvačky o přestávkách na denním pořádku, jeden hlídal dveře, pár se jich pralo, zbytek povzbuzoval. A já jsem se několikrát týdně prala s klukem, se kterým jsme do sebe byli zamilovaní. Takže já mám pocit, že takové ty "férovky" už pomalu vymizely. Asi mlátí jen ti, co šikanují
|
Lassiesevrací |
|
(8.10.2015 16:50:59) Nevim, ja pisu spis o 1.stupni. Je tam kluk, ktery je po nejake vazne operaci, je v podstate "hajeny" a deti jsou opakovane upozornovany, ze on je nemocny a at mu neublizuji. Ale jak ho tak dlouhodobe sleduji, vazne drazdi hada bosou nohou. Neustale detem skodi, provokuje je a neda pokoj, dokud nevyvola nejakou reakci. A ze se drzi i ti nejvetsi sigri.... Ale kdyz je provokuje a vygraduje to tim, ze jim schvalne macha rukou 5cm od obliceje, tak to vetsinou nezvladnou. Ja bych se sama neo ladla
|
|
|
|
magrata1 |
|
(8.10.2015 16:33:38) Já jsem četla rozhovor se slepcem, který byl integrovaný. a ten tvrdí, že integrace s asistentem celodenně za zadkem je špatná. Integrovaný je mnohem víc opečovávaný a vyčleněný, než kdyby byl "mezi svými" nebo "hozený do vody". Pak je na učiteli, aby dětem vysvětlil, co je třeba a děti aby se naučily pomáhat v patřičné míře, aby si přišly na to, co ten integrovaný zvládne a s čím má potíže a měly by mu pomoci je řešit. Nemyslím, že by se měl do třídy dát agresivní žák, který má záchvaty zuřivosti a zbytek třídy chodit do bojových sportů, aby se ubránily, ale aby věděly, kam potřebuje dovést a kam si dojde sám, že je třeba mu přidržet dveře, podat něco, co mu upadlo... A pak, když to je zvládnuté, měl by se integrovaný žák normálně začlenit do kolektivu. Třeba s tím, že má v hodinách asistenta, ale o přestávkách ne. Myslím, že dítě, které nezvládne ani přestávku, nepotřebuje integraci, ale specializovanou školu či jiné zařízení. To, že se "integruje" takový jedinec, nemá žádný přínos. Vede k jeho větší frustraci, k narušení normální výuky, k narušení normálního dětského prostředí, protože je s dětmi neustále nějaký dospělý vetřelec, který jim zamezuje v jejich přirozeném chování... A co to komu přinese, že si děcka omrknou nějakého "exota" jak opici v zoo?
|
Lassiesevrací |
|
(8.10.2015 16:43:16) U nas ve skole je to opacne - asistent je tam pro takoveho zaka hlavne na ty prestavky. V hodine ho zase tolik nepotrebuje. O hodine ho spolužáci neprovokuji, neposmivaji se mu, zkratka riziko, ze na nekoho vylitne je mensi. Syn je vlastne taky integrovan (zdravotni duvody). Jsem tam taky spis na prestavky, nebo kdyby byl nejaky problem s pumpou, katetrem atd. Klukovi svedci, ze tam nejsem furt. Nechava si rad slouzit
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.10.2015 16:44:31) magrato, nesouhlasím - teda do jisté míry, protže zapomínáš, pro jaký důvody můžou mít děcka asistenta. A právě přestávka je dost kritická doba nejen pro agrewory, ale taky pro děcka s PAS - autisti, asperger, to proto, že ta nestrukturovaná doba, velký hluk, nepřítomnost učitele, to všechno je pro ně strašně náročný a potřebují mít oporu a někoho, kdo jim v tom ten řád pomůže najít nebo aspoň překonat neřád
a jestli si někdo myslí, že agresora uhlídá asistent, hahaha... předtavte si kluka (hoky to nebývají akdyž, tak mají jiný metody), kluk má třeba jenom 8 let a 40 kg, asistentka má 60 kg, kluk je v afektu. Má ta ženská vůbec sílu, aby cokoliv udělala? i chlap má co dělat, jenže který chlap pjde děla práci za 12 000, pokud vůbec má plný úvazek
a ten kluk roste, roste třeba i jeho agresivita a pochopitelně jeho síla
takový děcko ani asistent nezvládne, toto je orpavdu na speciální ústav a ne do běžné třídy běžné školy
taky není možný, aby asistentka běhala po škole a takový děcko honila, i to se stává. On zaběhne za roh, zmizí třeba na wc a nikdo neví, kde je, ale asistentka má zodopovědnost...
agresivní děcko potřebuje dozroce a ne asistenta
|
|
Len |
|
(8.10.2015 16:46:25) Magrato, absolutne nesouhlasim Zkusenosti s celodenni asistenci mam, zadny problem nebyl, dite bylo zaclenen hodne dobre a spoluzaky bylo oblibeno, ac casto asistent fungoval i o prestavkach. Frustrace zadna nebyla. U nas jsou teda dospeli pritomni behem prestavek bezne, protoze o prestavkach jsou deti vyhnane ven, neodehravaji se ve tride v uzavrenem prostoru a nejaky dohled je treba. Za zadkem stat zase netreba.
|
magrata1 |
|
(8.10.2015 16:55:47) U nás jsou děcka ve třídě a já bych teda nechtěla žít život žáka, který má v té třídě neustále nějakého dozorovatele. Nedovedu si představit, jak bysme vyváděli ty všecky skopičiny, pro které děcka milují přestávky- potažmo školu. Pokud je dítě vykolejené z hluku ve třídě a z hemžení děcek, ať má asistenta, který si ho odvede tam, kde mu bude dobře. A ne asistenta, který uklidní situaci tím, že děcka vpodstatě nebudou mít tu pravou přestávku, protože je svou přítomností donutí být v klidu. Mám nevidomou sestru, která sice nebyla školně integrovaná, ale když nebyla na intru, byla vpodstatě integrovaná v naší bandě. Chodila s námi všude, naučila jsem ji plavat, lozit na stromy, skákat z nich a zdrhat, když šel majitel, lozit po smeťákách, později vymetat diskošky. Takže já jsem poslední, kdo chce "jiné" děti zavírat do ústavů, ale měla by být někde míra.
|
Len |
|
(8.10.2015 17:00:01) Magrato, no jasne. Kdyz se zeptas siroke verejnosti, tak naprosta vetsina nebude mit nic proti integraci lidi nevidomych, neslysicich nebo ruzne pohybove omezenych. Problemy maji lide s autisty, LMR, proste detmi, ktere se jinak chovaji. Na to si holt spolecnost musi zvyknout, ze i taci maji pravo byt vzdelavani v beznem kolektivu, protoze v nem pak v dospelosti budou i zit. Zavirani do ustavu uz snad skoncilo. Neobhajuju agresivitu, tu je treba potirat u vsech deti. Vcetne tech rvacek. Pro mne osobne byly tyhle strasne prestavky naseho detstvi nocni murou.
|
|
Lassiesevrací |
|
(8.10.2015 17:08:06) " já bych teda nechtěla žít život žáka, který má v té třídě neustále nějakého dozorovatele."
Já bych hlavně nechtěla žít život někoho, kdo má nějakou takovou dg. Možná si neuvědomuješ, že ti asistenti tam nejsou jen kvůli tomu, aby krotili agresivního integrovaného žáka, ale i proto, aby ho chránili. Co na těch chodbách běžně vidím je to, že děti jsou vyloženě vysazený na tyhle žáky, je to pro ně snadný cíl. Snadno se vytočí. A je v lidské povaze přidat se ke skupině silnějších, takže všichni proti jednomu. A pak je malér. Začíná to posměšky a provokacemi, končí to průserem. A stížnostmi rodičů, že takový dítě ve třídě nechtěj. Ale kdyby někteří rodiče viděli, jak se jejich vlastní děti k takovým žákům chovají, možná by se divili.
|
Len |
|
(8.10.2015 17:13:21) Lassie, presne tak. Moje dite bylo vyhodnoceno psychologem jako ohrozene moznou sikanou, o prestavkach s nim byl asistent hlavne proto. Probehly asi dva pokusy od deti z jinych trid. Pokusy byly zachyceny, pokusitele na par dni vylouceni. Sikana proste neni neco, co by melo byt tolerovano, at probiha jakkymkoliv smerem. U popsaneho pripadu ta integrace probiha kompletne spatne, to se ani integraci neda nazvat. Ted jeste tipuju, ze se ztrati zaznam z kamer...
|
|
magrata1 |
|
(8.10.2015 17:16:11) Asi to beru podle sebe, mně bylo jedno, že nejsem s davem a vždycky jsem se postavila za ty slabší. Možná i díky mně nepropukla šikana romské spolužačky, která teda už byla v zárodku. Mně bylo jedno, že s ní budu sama. Nakonec se nás s ní bavilo víc. Nikdy jsem se neposmívala žádným "obecním bláznům" a v mém okolí se to nedělo. Dcera má ve škole psycholožku, když k nim přišel do třídy hyperaktivní kluk, který pořád provokoval, měli několik stmelovacích akcí. Kluk sice pořád provokuje, ale děcka s pomocí psycholožky se nenechávají vyprovokovat. Tak jsem to myslela- snad by měli pedagogové zvládnout s děckama pracovat tak, aby posilovali ty dobré vazby. A když se má integrovat, měli by být ve školách odborní pracovníci, kteří tu integraci nastartují a pak jen občas korigují, ne?
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.10.2015 17:10:17) magrato, ten asistent nemá uklidňovat ostatní dcka, ale toho, u kterýho asituje, vysvětlovat situace a skutečně, když to nejde jinak, odvést ho jinam, ale halvně má za úkol toho jednoho naučit, jak v tom kolektivu přežít.
a neboj se, děcka hodně dobře a rychle rozlišují učitele a aistenty, otrkají se až moc rychle a nemají problém vyvádět cokoliv, i když tam ten asistent je :) samozřejmě že asistent taky musí umět mezi ty děcka zapadnout, nebýt druhým učitelem, ale spíš něčím, jako je starší kamarád, což je strašně těžký, ale jde to
|
|
|
|
|
|
|
..maya.. |
|
(8.10.2015 16:43:17) Ne? Poruchy autistickeho spektra nespadaji pod duševní poruchy? A pod které prosím tě?
|
|
|
|