Chloé |
|
(1.3.2016 23:05:38) Mam motivovanou prvnacku. Jejim stestim je, ze ma motivovanou pani ucitelku, ktera ji nenecha zahalet, dava ji s prehledem a samozrejmosti ukoly v hodine navic, takze ditko nezahali a nestagnuje.
|
mrakova |
|
(1.3.2016 23:08:59) To je právě ono. Dnes nesmí nikdo zahálet. Když jsem byla na ZŠ já, byla jsem sprtka, úkoly navíc jsem nedostavala. Rodiče byli naopak rádi, jak mi to jde a nemusím se učit a mám více volná. To bylo bráno jako plus. Dnes by to bylo nevyuziti potenciálu a flakani.
|
Martina, 3 synové |
|
(1.3.2016 23:11:05) úkoly navíc jsem nedostavala.
Ani já ne. Ukládala jsem si je sama. Ale promarnit den jsem uměla vždycky.
|
|
Monty |
|
(1.3.2016 23:15:28) mraková, tak někteří rodiče jsou pořád ještě příčetní. Mně by z pozice rodiče úplně stačilo, kdyby si dítě plnilo povinnosti ve škole, navíc by nemuselo dělat nic.
|
|
Chloé |
|
(1.3.2016 23:15:39) Moje dite domaci ukoly navic nema. Ma je ve skole, misto aby si tocila palcema, vymejslela blbosti a otravovala spoluzaky, protoze ma hotovo. Da si neco navic, to ji fakt neuskodi.
|
Anni&Annika |
|
(1.3.2016 23:25:19) mrakova, nase mala je strasne ctizadostiva. Ona automaticky jde za tim byt nejlepsi. Problemy nema, moc se ucit nemusi, jen si pred pisemkou procte sesit a presto casto je to nejlepsi prace ve tride. Ale je proste jina nez jeji kamosky. Ona prijde domu, udela si bez reci ukoly, udela praci navic a jde si hrat. Dela to automaticky, bez reci, sama. Ale ona to ma v sobe a dela to tak nejak automaticky. Presto neni zadne stress dite. Zitra pisete test..no, jo, pisem. Zadny stres, zadne zabarveni v hlase. Flegmous. Ve skole na ne ted dost tlacili..nase mala porad stejna...pohoda. Ale kdyby nebyla nejlepsi /treba v nejakem testu/, nepoznas na ni zadne rozruseni. Ale vis, ze priste bude nejlepsi. Nevim, neznam, ja byla jina...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.3.2016 23:28:31) Ani, u nás je to ještě tak, že on VÍ, že bude nejlepší, on si to jen potvrzuje, to už snad ani ne že by chtěl být nejlepší, což je někdy i na škodu, někdy by mu i prospělo nebýt první, jenže jsou oblasti, kde přemožitele nemá, ono to jednou přijde a bude to náraz, lepší by bylo narážet průběžně a zvykat si
|
Anni&Annika |
|
(1.3.2016 23:35:27) Yuki...ale ona je vetsinou taky prvni. V urcitych predmetech vi, ze je nejlepsi /matika/...jenze ona ani nevypada, ze by ji neco vykolejilo i kdyby nebyla. Zvlada tlak, jak kdyby po ni jen sklouzl, je snad jedina ve tride, ktere nevvadi rev pri pisemce a vyucovani, jako by ho v hlave ztlumila a jede tu svou prvni ligu. Za to ji obdivuje matikar ...muzes ji nalozit na bedra co chces, jak kdyby ji to motivovalo a pak to jsou nadlidske vykony, kdy ostatni rodice upi, ze ty jejich deti neudrzi krok /uz si i stezovali na tridnich schuzkach/ Kazdy s ni chce delat projekty, neb vi, ze bude nejlepsi... Ja to nechapu...ja to neznam.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.3.2016 23:39:34) jj, ale dokudto člověk nevidí z blízka, těžko si takový děcko představí, ono to vypadá jako scifiale fakt takoví existují :))
a ty děcka opravdu trpí, když nemají dostatek práce
já is pamatuuju, jak mi učitelka (strašně fajn, snaživá a dokonce si to nechala i vysvětlit a pokusila se o změnu) v první třídě řekla, že "on se ale nenudí pořád má co děpat a někdy ani nestíhá, ostatní jsou rychlejší" - musel ajsem jí vysvětlit, že má co dělat, vymalovávat, ale není to ta správná strava pro mozek a ten trpěl nedotatkem práce
|
Kahlan+5 |
|
(1.3.2016 23:47:51) Yuki, mam podobně založeného syna, a je to jak píšeš, ma takový drive do všeho, ze to fakt neni normální...ale to neni jen skola, s vervou hraje na klavír, vymysli klukům ve třídě dracak, maluje mapy, ted se dal na hraní Magicu... chodí spát čím dal později, aby všechno stíhal...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.3.2016 23:48:22) jj, tak něco
ale kdo to nezná, nepochopí
|
|
Anni&Annika |
|
(1.3.2016 23:52:42) Kahlan...uz jsem o tom klaviru cetla...a hele..nase mala ted taky zacne na klavir. Ma doma klavesy. Sama se podle netu naucila obstojne hrat, kdyz pride ze skoly, pred obedem si jde zahrat, pak obed, pak skola...sklada si pisnicky, porad zpiva, takze jsem ji ted sehnala ucitelku klaviru. Bavi ji matika a krasne maluje.
|
Kahlan+5 |
|
(2.3.2016 0:08:27) Mas už pro malou vymyslenou nějakou školu pro nadané? Nebo je to jako v Belgii, ze všichni chodí pospolu, nikdo nesmí vycnivat, nadani jsou brzdění, a ti slabší zase nestačí?
|
Delete |
|
(2.3.2016 0:11:13) Kahlan,
vy se vracíte do Prahy? Mě tak napadlo, že ses patala na ten konkrétní gympl v té druhé diskuzi.
|
Kahlan+5 |
|
(2.3.2016 0:28:00) Del, neni to na poradu dne, ale casem mozna jo. A vzhledem k poctu deti je pravdepodobne, ze by se nekoho tykala zakladka a jineho gympl, tak se zajimam uz ted.
|
Delete |
|
(2.3.2016 0:34:54) Kahlan,
"Vždy připraven!"
Hele, kdo ví, jestli tu v tu dobu ještě nějaké gymply budou, když jsme za ně vzhledem k segregační funkci z bruselu kritizováni . A nová ministrině Bruselu naslouchá, zdá se, velmi aktivně .
|
Kahlan+5 |
|
(2.3.2016 0:54:13) No to snad ne, to mne nedes...a co soukrome skoly, na ty brusel nemuze, ne?
|
Delete |
|
(2.3.2016 1:07:04) Kahlan,
snad ne . Ale dají se podmínky nastavit tak, aby to neustály...
Už teď leží dámě v žaludku komunitní školy domškoláků...
|
|
|
|
|
|
Anni&Annika |
|
(2.3.2016 8:13:52) Kahlan..stejne jako v Belgii...vsichni pospolu, nikdo nesmi vycnivat. Vybrala si zdejsi gympl, ma ho 2 minuty chuze. Je vyhlaseny, jen ti slabsi z nej jezdi posledni rok pak na gympl do Brem, kde ziskavaji lepsi znamky pro prijeti na vysoke skoly a university. Ted chodi do spadove, ale priznam se, ze jsme bydleni vybirali podle skol.. Co jednou bude delat nevim, je nadana v uplne rozdilnych oborech, ale jsou ji vsechny. Pro ni je gympl zatim idealni.
mrakova, ja nevim jestli je me dite neco extra. S chytrosti se mi jevi normalni, zcela bezproblemova. Ale mozna, ze mam jinak nastavene hranice...podle nasi matky jsme byli o.k. a ja ac z matematiky za 1 az 2, tak nade mnou matka kroutila hlavou co jsem to za matematickeho antitalenta. Tak nevim
|
mrakova |
|
(2.3.2016 8:17:38) Anni - já nemám tolik srovnání, přece jen už nemám malé děti. Nicméně když se dívám na vnoučata, přijdou mi všechna normální. Neříkám, že jsou hloupá, asi spíše šikovná, ale jestli přímo nadaná, tak to tedy opravdu netuším. Proto jsem se tu ptala, jak se to projevuje. To, co tu píšte, tak má vnoučata teda vůbec nedělají. Kdyby mohla, tak doma tráví čas u tabletu nebo si jen kreslí. Takže spíše lenivé a neproduktivní aktivity. Úkoly udělají, ale určitě ne s radostí a těší se na každé prázdniny a ptají se, proč je škola tak dlouhá a prázdniny tak krátké. Přitom ve škole se jim prý líbí.
|
Anni&Annika |
|
(2.3.2016 8:36:35) mrakova...me dite nedela ukoly s radosti. Ona je udela. Nijak u toho nejasa, ale taky nebrbla. Rika ze je to nekdy nudne, ale sama jde, a udela minimalne celou stranku z nj a dalsi z matiky. Z matiky nekdy dve, nekdy tri. Casto si bere nejake volne listy, neb ma vsechny sesity skoro cele hotove. Kdyz je neco nad ramec, udela to taky, ale je velmi rychla. Ale matika ji bavi, ac ji to psani porad stejnych prikladu prijde pry jak do zblbnuti. Myslim si, ze ma hlavu i na matiku. Kdyz neco dela, hodne premysli jak moje mama. Ale nevim. Ja si osobne myslim, ze ma talent na kresleni. Ale to umim posoudit sama. Ale mysli si to i ucitelky na vytvarku a porad nam to zduraznuji. Hele, treba ta tva vnoucata jsou nadana na kresleni, ani to treba nevis. Jo a na prazdniny se me dite tesi taky
|
mrakova |
|
(2.3.2016 8:40:44) Na kreslení nadaná asi nebudou. Jejich kresby postav často i dnes mají krátké ruce bez prstů a některé postavy nemají ani krk. Psycholog by je asi nepustil do školy a řekl, že kresba odpovídá kresbě čtyřletého dítěte. Nějaké zájmy také mají, nicméně nejraději dělají blbosti, jako věci, u kterých se zasmějí, kde je legrace apod. Určitě to nejsou klidné děti, které si po udělání domácích úkolů zalezou do pokojíčku a čtou si tam.
|
Anni&Annika |
|
(2.3.2016 8:55:57) mrakova....me dite si nikam nezaleze, neb u nas hned vyzvani telefon, nebo zhavi ona a uz se holky schazej, jezdi na kole, litaji po venku ci si vsechny nekam zalezou Vesele dite se vsim vsudy. Jen na prvni dojem pusobu uzavrene a jako kdyz neumi mluvit. Ale ona sleduje a vyhodnocuje situaci. Teprve pak se projevuje. V tomhle fakt zadne hura dite.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(1.3.2016 23:36:19) Mému dítěti je to absolutně jedno. Motivace nula, ambice nula. Myslím, že on ani neumí nic doopravdy chtít. Řekla bych, že je to ta nejhorší možná varianta.
|
Federika |
|
(1.3.2016 23:39:06) Monty Mně se vybavila jedna taková chmurná básnička, bohužel si nevzpomínám, jak se jmenovala. Je v němčině,ale taky vyznívá takhle: NIC, NEJHORŠÍ, prostě NIC.."
|
|
Anni&Annika |
|
(1.3.2016 23:41:49) Monty...a no ak strasny to snad nebude, ne?
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.3.2016 23:41:49) Monty, když se dlouhodobě nedaří být nejlepší, tak se spusta děcek rozhodne nebýt vidět a nasadí masku "je mi všechno jedno" - a dokážou to hrát fakt dobře, stane se z toho životní postoj
a může to přijít klidně i ve škokovým věku, teda předškolním, bývají to perfekcionisti, aspoň jako odně malí, a pak se na všechno vykašlou
|
Monty |
|
(1.3.2016 23:44:12) Yuki, nikdy nebyl perfekcionista, měl to na salámu už ve školce. To není maska, to je povaha. On se radši všeho vzdá a vyhodnotí jako postradatelný, než aby reálně něco udělal. Je to strašný, ale snad si na to časem nějak zvyknu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.3.2016 23:46:48) Monty, můj starší pořeboval autíš´čka v jedné č´řadě, dpole barev, podle tvarů... i to je perfekcionismus
a v škole to nešlo v jednu chvíli samo, tak se vykašlal na všechno - jemu je to jedno
jenže já ho znám, navíc to přišlo pozdě, tak jsem mu na to nskočila a dostal se z toho, už to přešlo )
teda ten přemotivovaný je druhý, aby tu nebyla nějaká mýlka
|
Monty |
|
(1.3.2016 23:49:36) No, Yuki, ani v tom se nikdy neprojevoval jako perfekcionista. Nic do řady nerovnal, vždycky měl ve všem bordel.
|
Federika |
|
(1.3.2016 23:51:56) Monty ten můj naprotto příšernej bordelář, ztráceč a zapomínač byla jako malý dítě příšernej. Všechno muse mít tak,jak byl zvyklej a chleb a musel bejt úhledně ukrojenej, namazanej a plátek šunky musel sedět úplně přesně, nesměl přečuhovat Ale zrovna tohle ho kupodivu úplně přešlo...
|
|
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(1.3.2016 23:42:20) Moje dítě je líné jak veš a motivované jen tím, že když se bude dobře učit matiku, tak bude mít hodně peněz a koupí si fríského koně (to je zvíře, co má velikost mamuta, tak se draze živí).
|
Anni&Annika |
|
(1.3.2016 23:45:15) friskeho? Tech tu mame na kazdem rohu, dokonce i v jizdarne, kam mala chodi...no je roztomilej, ale tohodle snad me dite chtit nebude
|
Půlka psa |
|
(1.3.2016 23:47:13) My jich máme u baráku stádo i na jízdárně jsou, ale ŽÁDNEJ není náš.
|
|
|
|
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(1.3.2016 23:17:17) Já byla ten prvňáček, co jde do školy s tím, že umí všechno učivo až do čtvrté třídy. Ve škole mě to nebavilo a měla jsem věčně problém s tím, že nedávám pozor. Sčítání 1+1 se nedalo vydržet, když jsem uměla zlomky a udržet pozornost u čtení máma má mísu, Ema mele maso, se nedala, tak jsem četla pod lavicí Robinsona. Za úkoly navíc bych byla neskutečně vděčná, protože takhle jsem měla jen poznámky, a důtky za pozornost. Přitom jsem nijak nevyrušovala, jen jsem uměla víc a neměla jsem trpělivost poslouchat x hodin denně něco, co mě nic nenaučí. Žádné úkoly navíc se tehdy nedávaly, ale dala bych za to nevím co a nebrala bych to úkorně.
|
Chloé |
|
(1.3.2016 23:20:56) Ja taky vecne neco cetla pod lavici. A kdyz me ucitelka vyvolala, abych cetla z citanky, tak jsem nevedela, ktera bije, pac jsem sice mozna cetla stejnou citanku, ale o x stranek dal.
|
Federika |
|
(1.3.2016 23:23:42) Chloe, přesně tak. Mám schovanej "notýsek" z první třídy,sice samý jedničky a hvězdičky,ale na každý straně nejmíň tři poznámky:" nedává pozor, neví,kde čteme, už zase neví, kde čteme."Bodej´t bych věděla,když mě ta máma,co má mísu vůbec nezajímala a místo toho jsem si četla časopisy od lavicí...
|
Půlka psa |
|
(1.3.2016 23:34:18) Nejhorší byl Robinson ve třetí třídě. Česli jsme z něj pomalu a nahlas deset stran denně. Přečetla jsem celou knihu za první víkend a zbytek školního roku byl jen průprava v trpělivosti jak pro budhistického mnicha. Skoro nikdy sem nevěděla, kde zrovna čteme, protože jsem stále odbíhala dál, i když jsem to už znala zpaměti, a tak jsem denně dostávala poznámky pro rodiče, že mě čtení vůbec nezjímá.
|
Federika |
|
(1.3.2016 23:37:43) Plko psa, já jsem nejvíc trpěla v osmičce. Už se to nedalo vydržet, seděla jsem a na papír jsem si dělala čárky, po sekundách, vždycky o 60 škrtla a jela dál Čtvrt hodiny před koncem jsem se dovolovala na záchod,aby to už konečně skončilo. Táhlo se to, jelo se pomalu, fakt jsem se těšila na gympl..
|
Půlka psa |
|
(1.3.2016 23:46:03) T už jsem dávno chodila na nějakou výběrovou školu. Tam byli všichni motivovaní, jen já byla líná. Tam nuda nebyla.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.3.2016 23:47:54) půlko psa, lenosti se děcko dá docela dobře naučit právě tou nudou
|
Anni&Annika |
|
(1.3.2016 23:54:12) Ne ne Yuki...rekla bych, ze lenost je vrozena...mam to taky...uz od narozeni
|
Anni&Annika |
|
(1.3.2016 23:55:33) a bordelar jsem byla taky neskutecnej Ale Monty...strasne rada jsem malovala. U tohho jsem vydrzela hodiny. Tam se ta lenost tak neprojevovala, to me totiz bavilo.
|
|
Alena | •
|
(1.3.2016 23:59:16) Dispozice k lenosti jsou podle me vrozene. Ale vhodnou vychovou (rad,pevna pravidla),vytizenim nebo naopak "nudou" je lze bud ponekud potlacit nebo rozvinout.
|
Kahlan+5 |
|
(2.3.2016 0:06:13) My jsme take kvůli tomu vyhnali prvnaka do školy, ve školce by za další rok akorát jeste víc zlenivel. Takhle musí zabrat a vývojové hodně poskocil, je narozený na konci srpna a ve školce trvali na odkladu:-(
|
|
|
Půlka psa |
|
(2.3.2016 0:26:53) Ani nemám pocit, že ta lenost je na škodu. Měla jsem to na háku, protože se mi nechtělo, ale věděla jsem, kdy zabrat. Nemusela jsem jet jak fretka, ale sem tam jsem přidala a nakonec se mi celkem dařilo. Tohle není špatný umět. Mám to dodnes, věci mám rozjeté na x frontách, hasím jen požáry a nestresuju se, že nikdy nic není perfektní. Hlavně když se celkově vede. V práci tomu neříkám lenost, ale prodávám to jako koncepční myšlení.
|
Merylin5 |
|
(2.3.2016 6:04:24) Ano, ta správná lenost je vlastně koncepční myšlení (taky v sobě jistou porci mám)
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(2.3.2016 0:16:54) Asi jo. Ona je dcera hodně na matiku a informatiku a vůbec ji nezajímá čeština a angličtina. Není to učitelkou. Jen má dítě prostě vyhraněný zájem jiným směrem. Nemá z jazyků ani špatné známky a dokonce něco umí, anglicky se domluví, ale prostě v nich nikdy nebude vyvíjet žádnou aktivitu, protože kvůli známkám je líná a kvůli zájmu nemá potřebu. Učitelka je ale skvělá a úplně z obliga. Některé prostě zaujmout nejde.
|
Půlka psa |
|
(2.3.2016 0:20:05) Já to přilepila na úplně nesouvisející místo. Pardon.
|
|
Půlka psa |
|
(2.3.2016 0:20:12) Já to přilepila na úplně nesouvisející místo. Pardon.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(1.3.2016 23:19:10) hehe, mraková,to já obejdu učitele, všude řeknu, že dítě potřebuje daleko těžší úkoly fakt nechápu, proč by měla prvňačka spojovat obrázek kočky s "CAT", když místo může psát anglicky esej na A4. A JE to nevyužití potenciálu. ´Páťák má úroveň C1, proč by měl mit úkoly se svýma spolužákama,kteří jsou o 4 levly níž..Proč by neměl dostat jinej úkol? K čemu by tam seděl a kopal se nudou do zadku?
|
mrakova |
|
(1.3.2016 23:23:10) U jazyka bych to pochopila. Myslím si, že ty jsi typ matky, která děti pořád někam žene a pořád žádá více. Osobně žádnou takovou jinou neznám. Většina říká, jsou to děti, povinností si uziji až až a úkoly navíc nezadaji.
|
Federika |
|
(1.3.2016 23:28:13) mraková, oni i s těma úkolama navíc mají času dost.A fakt by se nudili, obzvlášť mladší syn nemá rád úkoly, který mu nic nedávají. F. klidně vybarvuje, to zas joo
|
|
|
Monty |
|
(1.3.2016 23:25:48) maargitt, ne na všech školách s AJ se první dva roky jen vybarvuje.
|
|
Federika |
|
(1.3.2016 23:26:17) Maargit, už jsem psala místo toho vybarvování dostal F. včera esej na tam naše rodina, 15 vět,v angličtině.Denis úvahu a rozbor jedný knížky. Navíc chodí do british council, kde dělají věci podle jeho úrovně.Pokud by klapl gympl, bude mít předměty v angličtině.
|
|
mrakova |
|
(1.3.2016 23:28:13) Margit umět více v jazyku má smysl ten, že se nemusis tolik učit a můžeš se soustředit na jiné předměty. Dcera měla na ZŠ němčinu snad od třetí tridy formou kroužku, pak snad tři roky aj. Na gymnáziu byly dva jazyky a jeden začínal od nuly. Tak si musela vybrat a měla aj opět od úrovně nula. Nenaucila se nic a chodila večer do jazykovky.
|
|
mrakova |
|
(1.3.2016 23:28:13) Margit umět více v jazyku má smysl ten, že se nemusis tolik učit a můžeš se soustředit na jiné předměty. Dcera měla na ZŠ němčinu snad od třetí tridy formou kroužku, pak snad tři roky aj. Na gymnáziu byly dva jazyky a jeden začínal od nuly. Tak si musela vybrat a měla aj opět od úrovně nula. Nenaucila se nic a chodila večer do jazykovky.
|
|
|
|
|