HelenaPa |
|
(19.5.2016 15:55:35) Opravdu je to tak, že děti diagnostikované před 1.9.20146 jedou "postaru", ty se zprávou od 1.9. (bude mít jiný formát a přípisy na co všechno má dítě nárok) jedou podle nového systému. Pro učitele je jednodušší starý systém, kde nebylo třeba vést písemný zápis o každé prkotině, pro školu může být výhodnější jet podle nového, obzvlášť pokud to vypadá, že PP "přiklepne" finance navíc. Ať už na hodiny navíc nebo na pomůcky nebo asistenta.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.5.2016 16:03:19) kde to má potom logiku? to jako že když škola potřebuje mít syna přetestovanýho teď, aby věděli, jak udělat ivp, protože se tam hýbe i hodinama, rozvrhem, tak nedostanou peníze? kdyby ho nechali otestovat v září, tak na něho dotanou peníze, ale pro změnu už nenapasují rozvrh - to je ale blbost
zjistím to pro jistotu hned zítra, protože jestli je to opravdu takto, pak není řešení - buď na něho škola dostane peníze, aby měěl individuální hodiny, alůe nebude jak je zapúasovat do rozvrhu (v řínu asi těžko budou měnit rozvrh kvůli němu) a nebo mu udělají rozvrh, ale nedostanou na to peníze
že by snaha o likvidaci péče o nadaný?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.5.2016 16:04:21) já doufám, že je to jen informační zmatek, prootže každý si cokoliv může vyložit jakkoliv
|
LorianaA |
|
(1.6.2016 23:11:10) Yuki zdravím a doufám v to samé jako ty Na škole u nás taky nikdo netuší jak to teda bude.
|
|
|
HelenaPa |
|
(19.5.2016 16:25:58) Yuki, ty jiné hodiny navíc bude mít sám, na to nemusí pasovat ostatní žáky. Nevím toho zatím moc, absolvovali jsme jen 4hodinové školení, ještě nás čeká dalších osm hodin. Zatím jsem neviděla žádnou zprávu z PPP o nadaném dítěti, tak ti to uvedu na příkladu dys-. Doteď bývalo ve zprávě něco jako: dyslexie + prvky dysortografie, Navýšit časovou dotaci na práci nebo zkrátt úkol, písemná opora zadání, tolerovat zhoršenou úpravu písemného projevu, nehodnotit specifické chyby.
Nově by to mělo vypadat tak, že nebude uvedeno "dyslexie, prvky disortografie", ale nějaký číselný kód, který bychom my neměli rozluštit, ale měly by být dost detailně rozepsané možnosti podpory. Pokud bude míra "postižení" alespoň 2 (z 5 stupňů), budou moci předepsat i hodiny navíc, které půjdou z disponibilních hodin. Ty by měl mít individuálně nebo max, v malé skupince (ne víc než 3-4) se stejnými problémy. Navíc můžou předepisovat i různé pomůcky, práci s logopedem, speciálním nebo sociálním pedagogem. Na všechno jsou finanční "normativy", které PPP napíše a škola pak na ně má nárok. (Tady jsou ty peníze navíc pro školu). Bohužel u sebe doma nemám materiály z toho školení, takže to nerozvedu moc přesně. Ale zhruba tak nějak by to mělo být.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.5.2016 16:31:07) musí na ty hodiny pasovat jné žáky, protže musí mít volno učitel, musí to sedět do rozvrhu, aby nepřišel kvůli svým hodinám matiky třeba o chemii, prostě to nejde dodělat jen tak někdy na podzim, navíc ten učitel taky musí vědět dopředu, že ty hodiny bude mít, přece nejde úvazek tvořit učiteli v říjnu nebo listopadu
jinak jak má vypadat ivp pro nadání vím
|
HelenaPa |
|
(19.5.2016 16:56:23) Na to by měl být ve škole speciální pedagog a byla by to jeho kompetence. Takže ředitel prostě určí speciálnímu pedagogovi hodiny přímé práce tak, aby tam měl volno pro případné žáky s doporučeními z poradny.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.5.2016 16:58:21) ne, jde o gympl a za prvé tam už specped není a za druhé nadaný děcko potřebuje odbornáka na předmět - v tomto je nadání fakt daleko náročnější než dys, i pro tu školu
|
HelenaPa |
|
(19.5.2016 17:10:41) Yuki, já všechno píšu z pohledu ZŠ a hlavně různých dys-. Nemáme diagnostikovaného nikoho extrémně nadaného. Ne že by tu nebyla adeptka, ale nechtějí diagnostikovat. Takže asi máš pravdu, že to bude komplikovanější. Takže zeptat se přímo ve škole bude asi nejlepší řešení.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.5.2016 17:15:43) škola neví, to musím zjistit jinde, třeba budou vědět v ppp
|
Nessie a příšerky |
|
(19.5.2016 21:50:37) Yuki, on by mu spec pedagog stejně nepomohl, ani kdyby byl na základce - co já jako spec.ped. a češtinářka s dítětem mimořádně nadaným např. na chemii? Díky novému systému by ale škola mohla získat prostředky navíc a nadanému dítěti poskytnout např. na hodinu navíc (mimo rozvrh) třeba toho chemikáře.
Ale je to šíleně narychlo, ještě se ani nevím, jaké budou projekty, na jaké všechny profese v rámci školy. Taky bude vtipné, jakse pak ti lidi budou během prázdnin nebo v září shánět
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.5.2016 21:56:15) přesně tak, on potřebuje matematika a to matematika středoškolskýho minimálně, potřebuje rovrhově to nachystat už v srpnu, ne čekat
specped je dobrý pro základoškolský děcka s dys, nadání s tím moc společnýho nemá, jenže ten zákon pamatuje na nadaný jako na jiný druh postižení - což je sice fakt, ale potřebuy mají daleko složitější a nikdo si s ttím neví rady
|
|
|
|
|
|
|
|
withep |
|
(19.5.2016 18:08:07) Heleno, to zní dost šíleně. Tedy, vypadá to, že podpora dětí se specifickými vzdělávacími potřebami bude mít jasnější formu, což je fajn, ale zase třeba to utajení diagnózy, to mi připadá uhozené. Učitel to stejně pozná - z potíží, jaké žák má, a z doporučení, jak s ním pracovat. Ale asi se formálně má držet něco jako lékařské tajemství (?).
Já teď průkopničím na synově ZŠ - je to jejich první mim. nadané dítě, první IVP tohoto typu, paní učitelka to dala nějak dohromady, ale vypadá to, že si k tomu ani nepřečetla příručku, já mám k tomu výhrady, ale podepsala jsem to a nechala poslat do PPP s tím, že na IVP na příští rok už bych se ráda podílela, PPP jim to nejspíš nějak opřipomínkuje (nemá to ani vyhláškou stanovené náležitosti, byť jsou to jen formality), a oni to tedy snad předělají, příště to proberou se mnou, a když se to jakž takž naučí, tak vyjde nová vyhláška, která vyhlásí, že se to bude dělat jinak...?
|
HelenaPa |
|
(19.5.2016 18:19:38) Withep - utajení diagnozy mi nevadí, pokud budou jasné instrukce, co a jak máme podnikat. Fakt neumím a ani nemám kdy všechny žáky testovat, jaké specifické chyby mají a proč. Takže pokud se vágní formulace "rysy dyslexie - tolerovat specifické chyby" změní na " zaměňuje tvarově podobná písmena, zejm. b, p, h, d - tolerovat", budu fakt ráda.
|
withep |
|
(19.5.2016 18:39:37) No jen jestli stačí nebo vůbec lze dát ke každému dítěti jednoznačný návod. Mám za to, že když má učitel ve třídě mim. nadané dítě, je celkem důležité, aby rozuměl tomu, co to je, jak takové děti fungují. A nově se nedozví, že se jedná o mim. nadané dítě, dostane číselný kód a (nejspíš velmi obecná) doporučení. Pokud půjde o dvojí výjimečnost, může se mu podpora nadání v doporučeních ohledně poruchy úplně ztratit...
Byli jsme v PPP dvakrát 2 hodiny, z toho polovinu času hovořila psycholožka jen se mnou a intelekt už měla otestovaný z klinické psychologie. To je málo na to, aby mohla dát dostatek konkrétních doporučení.
|
HelenaPa |
|
(19.5.2016 18:46:18) Uvidíme, jak to bude vypadat. Teď nově by měl na zprávu být jednotný formulář, budou vyplňovat do kolonek, takže by snad nic zapadnout nemělo. Ale všem nám nezbude nic jiného než se nechat překvapit, jak schůdné to bude a kde všude se objeví zádrhele.
|
withep |
|
(19.5.2016 19:05:06) Zádrhele se určitě objeví, jak už to chodí při takových změnách. Snad to nakonec bude těm dětem k dobru...
|
|
|
|
|
|
|
|
|