Pole levandulové |
|
(13.6.2016 14:32:23) Nahlidnout te urcite nemusi nechat, ale proti znamce na vysvedceni se muzes odvolat a tam pak ona musi obhajit, proc dala znamku jakou dala, pripadne udelat prezkouseni pred komisi. U nas se z tohoto duvodu zakovske na konci roku nedavaji detem domu, ale zustanou ve skole az do zari a pak si je teprve deti vezmou na pamatku.
|
beruška sluníčková |
|
(13.6.2016 14:41:08) Díky moc.Tak hlavně že to vím že do toho jejího zápisníku nemohu nahlídnout.Už totiž vidím ten její triumfální výraz s jakým by mě poslala do háje.Takže nahlídnout tedy nemohu.Já jsem právě myslela že ona musí toto umožnit.No docela bordel že to nejde.Zapsanýho tam může mít ledacos...
|
|
beruška sluníčková |
|
(13.6.2016 14:50:56) Holky a ještě objektivně jak to vidíte vy? Jedná se o český jazyk 3.třída základka Známky v žákajdě: Reprodukce testu 1 Určování pádu 2 1 Čtení 2 1 2 Báseň 1 1 Referát 1 Vyjm.slova 3 1 1 1 Diktát 3 4 Pády 1 Test 2 To je vše. Chce mu dát za 3 na výzo.
|
Lída+2 |
|
(13.6.2016 14:56:32) beruška sluníčková , klidě to tak může vycházet hůř než si myslíš, pokud má každá známka jinou váhu....
Třeba diktáty budou mít váhu známky 10. Test bude mít podle mě váhu známky taky deset.
A pak záleží....třeba ono mít 10jedniček a háha známky jen 3 a pak ten váhový průměr prostě nevychází dobře.....
Schválně si to zkus nějak obodovat..... http://prumer-znamek.cz/
Jinak nám loni češtinář právě hýbnul s váhama známek tak uprostřed pololetí, že všem to šlo o stupeň dolů...bohužel....jsem neměla udělaný sejmutí obrazovky, jako by to čuchal....letos to neudělal, zato všem napálil strašný známky z čtenářského deníku a váha známky 10 a už ty známky letěli dolů.....,ale to popisuju gympl.
|
MEda. |
|
(13.6.2016 15:09:38) Dát čtenářský deník na váhu 10 a rozdat blbý známky, to snad byla od vyučujícího nějaká pomsta či zlomyslnost, ne?
|
Černá kronika |
|
(13.6.2016 15:23:57) Já jsem kvůli chybějícímu čtenářskýmu deníku dělala na střední škole z češtiny opravky. Prostě jsem ho vůbec neměla, přišlo mi to zbytečný, přestože jsem hodně četla a i tu povinnou četbu jsem poctivě přečetla. Prostě jsem čtenářák bojkotovala. Jinak jsem měla známky v pohodě. No a musela jsem dělat opravky. To bylo ještě za socialismu, jedny opravky byly ještě v červnu a pak opravné na konci srpna. Já v červnu udělala, tak mě nechala jít dál. Pak jsme dostali jinou učitelku na češtinu a u ní jsem měla bez učení trojku, aniž bych začala vůbec psát čtenářák. Prostě mi jen kvůli tomu zhoršila známku na vysvědčení na tu trojku.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.6.2016 15:26:24) syn měl taky dvojku z občanky jen proto, že nepřinesl aktualitu, bylo to považovaný za úlohu ohoodnocenou 5, známek málo, tak měl samý jedničky a dvojku z občanky :))) teď mu hrozí dvojka z podobnýho důvodu z výtvarky, je pořád na soutěžích, vyhrává, ale není ve škole a tak nemá nakreslený všechny výkresy, možná bude mít dvojku , ksamým jedničkám, to bdue aspoň hezký :))
|
Černá kronika |
|
(13.6.2016 15:30:07) Já si myslím, že v případě tvýho syna ty dvojky vypovídají spíš něco o učitelích než o něm. Myslím, že o té výtvarce jsi to tu někdy dřív popisovala. To mi přijde fakt na hlavu...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.6.2016 16:10:02) kroniko, my ty dvojky bereme jako srandu, on už ví, že na lidskou blbost je i Mensa krátká :))
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(13.6.2016 17:43:30) Černá kronika , synova spolužačka nebyla v pololetí předloni klasifikovaná, protože nedodala herbář....
|
|
|
Lída+2 |
|
(13.6.2016 17:30:07) MEda, ano zdálo se mu, že mají na konci moc hezké známky. Dneska jim to řekl zase stejně jako loni........rozdal jim čtenářáky, chtěla jsem vidět co kde měl tak blbě....synovi v 6 zápiscích za pololetí..... 13 stránkách textu chyběla jedna čárka. Má za 3.....a to je z těch lepších....lítali koule...a 4.
Obsah a zápis, přesně podle toho co chce....někdy sepsal 2 stránky, někde dokonce 3 a napsal mu, že je stručný
Ale ono je o něm známo že to kosí....a u maturity mají pak všichni nejhůř za 2. Tak uvidíme....za pár let.
|
|
|
|
beruška sluníčková |
|
(13.6.2016 15:04:53) Hm takže to by jich muselo 7 z 9 propadnout pokud by měla největší váhu známka z diktátů.Všichni tam maji 5 a 4 je to malotřídka.Syn tam má z diktátu paradoxně nejlepší známky.
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(13.6.2016 15:12:49) překvappuje mi, že nevidím známky za sloh.. moc bych nebrala v potaz báseň a reprodukci textu jo, těch diktátů má málo, junior má ob týden diktát na ZŠ, druhý na gymplu dva.
|
Monty |
|
(13.6.2016 15:25:09) Diktáty jsou podobná hovadina jako pětiminutovky. Ta posedlost tím, aby měli všichni všechno děsně rychle mi přijde padlá na hlavu. Ale vím, že tady je to názor hodný upálení na hranici.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.6.2016 15:27:46) a nejelpší je diktát, který se nadiktuje odevzdá, bez možnosti kontroly... přitom stačí spoustě dětí jen přečíst a najdou si chyby, v té rychlosti, kdy najednou mají psát, vnímat velký malý písmena, mně a mě, S a Z, I a Y... to prostě nestíhají
|
|
Lexi. |
|
(13.6.2016 15:31:27) "Ta posedlost tím, aby měli všichni všechno děsně rychle mi přijde padlá na hlavu. Ale vím, že tady je to názor hodný upálení na hranici"
- ne monty, já s tebou v tomto souhlasím, tlak na rychlost v počítání, psaní, doplňování y/i mi taktéž přijde u části dětí zbytečně demotivující
|
|
sarmi |
|
(13.6.2016 15:32:02) proc je diktat hovadina? jakou rychlost mas na mysli? vsichni maji na diktat a jeho opravu tolik casu, kolik potrebuji, aby si jej prosli a zkontrolovali. to, ze to nekdo neudela nebo nezna pravop. jevy je druha vec. petiminutovka je zavadejici termin - u me deti pisi desetiminutovky, coz ale rika, ze jde o nekolik prikladu ci jednodussi verzi testu, ktery by meli do 10 minut deti zvladnout. ten, kdo ale potrebuje cas navic, protoze ma napr. pomale tempo, jej samozrejme dostane.
|
Monty |
|
(13.6.2016 15:36:10) "vsichni maji na diktat a jeho opravu tolik casu, kolik potrebuji, aby si jej prosli a zkontrolovali"
sarmi, ne, nemají. Času mají všichni stejně a všichni stejně rychle nepíší, ani nekontrolují. To už bylo "za nás", kdo psal pomalu, tomu učitelka vytrhla nedopsaný diktát/pětiminutovku zpod pera a nazdar.
|
sarmi |
|
(13.6.2016 15:37:55) u me ve tride maji a myslim, ze to tak ma byt .
|
Monty |
|
(13.6.2016 15:43:23) Sarmi, má, ale dost často to tak není.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.6.2016 16:14:20) sarmi, já vždycky říkám, že to, že jeden učitel učí dobře neznamená, že všichni učí dobře, stejně jako to naštěstí neplatí naopak, ale kdyby bylo všechno v pořádku, nevznikaly by tyto diskuse
mám kluky s pomalým tempem, přitom s nadáním a dalšíma poruchama učení a co bylo v začátku školy nejdůležitější? tempo s věkem se tempo srovnalo, naštěstí měli papíry z ppp, tak školám nezbylo než to brát na vědomí, takto můžou rozvíjet svoje nadání a přitom postupně pracovat na zlepšení tempa a oo se to daří, nadání se rozvíjí dál a tempo se už vpodstatě srovnalo
ale nechat to bez papíru z ppp, tak by nadání upadlo a kvůli tempu by měli jenom potíže
taky nechávám děckám času, kolik ptořebují, ale prý nás na škole není moc, většině jde o rychlost
|
Monty |
|
(13.6.2016 16:34:20) Yuki, pomalejší děti bez papíru se holt musí smířit se špatnými známkami. Ono sice o nic nejde, protože navzdory názorům na Rodině se v životě žádné diktáty ani pětiminutovky nepíšou a profesí, kde by hrálo roli, jestli něco napíšeš za minutu nebo za minutu a půl je velmi omezený počet, ale je fakt, že to ty děti dost často otráví - a zbytečně.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.6.2016 16:37:26) Monty, ono ani tak nejde o to, že je škola otráví, ale halvně škola ignoruje nadání, schopnosti, zato upřednostňuje cokoliv, kde může děcku ukázat, jak je neschopný, co na tom, že umí vyřešit logický problém, dělá chyby v počítání sloupečků, to je podstatný, co na tom, že píše knížku, podstatný je, že udělá pravopisnou chybu
naštěstí je právě toto už známá věc a učitelé by měěli přestat hodnotit děcka jen podle jednoho kritéria, ale rodiče si to musí pohlídat a vydupat, od září bude platit i Standard, o který se můžou opřít, jen jestli to školy budou ochotný brát na vědomí...
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(13.6.2016 16:45:06) Mě zaujalo, že klučina má pěkné známky z vyjmenovaných slov. A diktáty horší, ale i tak bych to já viděla na dvojku. Pokud nějak hodně v hodinách nezlobí nebo nelempluje je to jasná dvojka. Známkovat jen podle diktátů mi přijde pěkná ptákovina. A možná i profesní pochybení.
|
Lída+2 |
|
(13.6.2016 17:32:56) margotka78 a, vyjmenovaný slova může vyplňovat a jakmile mu někdo diktuje je to horší...a musí se soustředit na víc věcí.....
Můj syn dysortografik a dyslektik má taky vyplňovačky na 1 max. na 2 a jakmile píše diktát tak ho je schopný napsat klidně na 4,5.
Mě to ani nezaráží,ale napadá mě jestli u toho chlapečka to je OK DYS....
|
|
|
Lída+2 |
|
(13.6.2016 17:35:34) Monty, on když ti příjde e.mail z hrubkama....nebo někdo není z hlavy schopný sečíst dvě čísla....je taky docela šílený.....takové lidi taky potkávám.
|
Monty |
|
(13.6.2016 17:38:37) Lído, ale to je přece něco jiného - když píšeš mail, tak ti nestojí nikdo za zády a nenutí tě, abys ho měla napsaný a odeslaný za pět minut. Máš dost času si ho po sobě přečíst a případné chyby/překlepy opravit.
|
Lída+2 |
|
(13.6.2016 17:50:16) Monty, však jo...a omyl tobě nikdy nikdo nic nediktuje....mě poměrně často...
A někdo to po sobě ani nenajde, protože to neumí......a kdy myslíš, že se to naučí....já třeba na prvním stupni chodila do malotřídky, být ve škole ve městě ve třídě s 32-36 hlavama jsem úplně mimo.
Hele já si s jazykama užila svoje, když bylo mladšímu synovi 7 jsem zjistila, že mám ty samé poruchy co on....paní v Turnově mě vyšetřila......zděsila se nechápe jak jsem mohla ve škole fungovat......prý jedině, že jsem to doháněla jinak.....
Syn papíry ve škole má,ale úlevy žádné. Nechce je a nehrotíme to....jakmile mu napíšou NB. asi na něm ,ale budu trvat.....kdo to po něm má číst.
|
Monty |
|
(13.6.2016 17:55:01) Lído, těch povolání, kdy ti někdo něco diktuje, je omezený počet - a někdo, kdo pomalu píše, si takové povolání obvykle nevybere.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(13.6.2016 18:04:16) Sveřepí šakali zavile vyli na bílý měsíc.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sarmi |
|
(13.6.2016 15:43:04) Času mají všichni stejně a všichni stejně rychle nepíší, ani nekontrolují. To už bylo "za nás", kdo psal pomalu, tomu učitelka vytrhla nedopsaný diktát/pětiminutovku zpod pera a nazdar.
neznam, rozhodne zadna ucitelka u nas nevytrhne sesit diteti z pod ruky ...
|
Lexi. |
|
(13.6.2016 16:12:47) "rozhodne zadna ucitelka u nas nevytrhne sesit diteti z pod ruky" - u vás možná ne, jinde ano
|
|
|
|
Lexi. |
|
(13.6.2016 15:37:06) "vsichni maji na diktat a jeho opravu tolik casu, kolik potrebuji," - škoda že nejsi češtinářka mého syna....
|
|
|
Delete |
|
(13.6.2016 20:18:45) Monty,
diktát není hovadina, jen se někdy hovadsky používá.
Diktát je nácvik pro vlastní bezchybné psaní. Je to třetí úroveň psaní ze čtyř. První je opis z psacího písma do psacího (z tiskacího do tiskacího), zůstává zachovaná forma, tvar, dítě jen sleduje, jak se které slovo píše a kopíruje. Přepis z tiskacího do psacího nebo naopak je náročnější v tom, že dítě musí přepínat mezi různými tvary písmen, jeden vidí, druhý si k tomu musí vybavit. U větších dětí je to zkombinováno s doplňováním chybějících písmen a tedy domýšlením slov na základě kontextu, aplikací naučených pravidel. Diktát je náročný v tom, že si dítě musí vše jen představovat. Musí diktovaný text vnímat, rozklíčovat na slova, slova na hlásky, vybavit si tvary písmen, uvědomit si "kritická" písmena, odůvodnit, do toho sledovat i ty věci okolo, jako tečky za větami apod. Ale pořád ještě nemusí přemýšlet o tom, co chce psát. Prostě píše, co slyší, smysl ho zajímá právě jen do úrovně té věty. Samostatné psaní je nejnáročnější, mnoha dětem jde "samo" v tom smyslu, že to dává smysl, ale opravdu jen málokdo je schopný v tom smyslu ještě aplikovat naučená pravidla. A jen málokteré dítě zvládne ten přechod z přepisu k vlastnímu psaní bez tréninku přes diktát. Tím se ale nemyslí to drcení špatnými známkami, ale dát prostor pro zautomatizování některých věcí (velké písmeno na začátku věty, znaménko na konci, čárka před některými slovy, aniž zdlouhavě přemýšlíš, jestli tam patří a proč....) a možnost soustředit se na to podstatné...obsah a smysl.
Já diktuju podle nejpomalejšího. Jo, otravuje to ty rychlé, ale už pochopili, v jiných cvičeních zase mají větší prostor oni, navíc jim to dává možnost soustředit se třeba na písmo, prostě vědí, že nemá smysl spěchat, že smyslem diktátu je něco jiného. Po diktátu čteme znovu celý tak, že jednotlivá slova, věty, slovní spojení čtou děti náhodně vyvolané, takže všichni musí vědět, kde jsme, to je nutí sledovat a učí odhalovat chyby. Potom mají povinnost ještě jednou si sami přečíst, a pak mají libovolný čas na další kontrolu.
V diktátu sleduju zvlášť právě probíraný jev, zvlášť to ostatní, neznámkuju, boduju. Ve slovním hodnocení pak rozepisuju, jestli se výkon v diktátu liší třeba od doplňovaček, co vidím jako podstatu problémů, na co se zaměřit při procvičování. Diktát je prostě jen jedna z forem, jak prokázat znalost něčeho. Je to druhá nejtěžší forma, ale právě proto, že zahrnuje mnoho jiných vlivů, také není tak snadno interpretovatelná vzhledem ke znalostem.
|
Monty |
|
(13.6.2016 20:42:50) "Ve slovním hodnocení pak rozepisuju, jestli se výkon v diktátu liší třeba od doplňovaček, co vidím jako podstatu problémů..."
Delete, to mne zajímá - jak to rozlišuješ? Představ si dítě, které bude mít z diktátu pětky a z doplňovaček jedničky. U těch samých jevů. V čem jako učitelka budeš vidět podstatu problému?
|
Jaatri |
|
(13.6.2016 21:17:46) Monty, nejsem Delete, ale to je třeba příklad mýho dítka. On se tak soustředí, aby ty písmena vykroužil při diktátu tak, aby to šlo přečíst, že na nějaký pravidla ani nevzdechne. Přitom doplňovačky má výborný. I píše hodně pomalu a pak ho to znervozní ještě víc. Vlastní tvorbu má dobrou.
|
Delete |
|
(13.6.2016 21:23:53) Jaatri,
jo, s tou vlastní tvorbou lepší než diktát mě napadá, že to často mají děti chytré, protože znají své slabiny a než přemýšlet, jak to které slovo napsat, používají slova, která umí napsat s jistotou, dokážou si vymyslet vhodná synonyma ke slovům, kde váhají apod. V diktátu tuhle možnost nemají a ještě tam často bývají vysloveně "špeky", jen aby se prokázala znalost toho jevu, i když běžně ta slova člověk nepoužívá....
|
|
|
Jaatri |
|
(13.6.2016 21:17:46) Monty, nejsem Delete, ale to je třeba příklad mýho dítka. On se tak soustředí, aby ty písmena vykroužil při diktátu tak, aby to šlo přečíst, že na nějaký pravidla ani nevzdechne. Přitom doplňovačky má výborný. I píše hodně pomalu a pak ho to znervozní ještě víc. Vlastní tvorbu má dobrou.
|
|
Delete |
|
(13.6.2016 21:19:38) Monty,
ještě záleží na dalších věcech, ne jen doplňovačky a diktáty, ale právě třeba i ty přepisy hodně napoví. Pokud dítě zvládá všechna možná cvičení, ale v diktátu má stále problémy, záleží i na tom, jestli má problém jen v tom jevu, nebo v jevu i v tom ostatním. Když chybuje jen v tom jevu, může to ukazovat na problém s pozorností, kdy si dítě třeba i správně odůvodní, ale než dopíše slovo, tak zapomene a napíše už bez rozmyslu, což se mu v doplňovačce nestane, protože dopíše to jedno písmeno hned, jak si odůvodní... Něco jde docvičit (ale je třeba cvičit pozornost, ne ten pravopisný jev), něco se rozvine v poruchu, dysgrafika psaní natolik zatěžuje, že vůbec není schopný pravidla řešit, navíc si to po sobě často ani pořádně nepřečte. Dyslektik často zapomíná písmenka, háčky, čárky, takže při zpětné kontrole není schopný slovo přečíst, pochopit, těžko si ho pak odůvodní....
Pokud dítě chybuje kromě sledovaného jevu i v tom ostatním, může jít o neschopnost sledovat více věcí najednou, nezralost, nezautomatizování některých věcí a potom nestíhání sledovat vše, někdy i čistě lajdáctví a nezvládnutá sebekontrola.
Většina toho jde opravdu natrénovat, nacvičit, ale je potřeba vědět, co přesně trénovat. Někdy pomůže i to nekonečné psaní diktátů pořád dokola, ale bývá to mnohem méně efektivní, než zacílení toho procvičování...
U druháků je třeba velký problém rozlišení délky samohlásky. Když se pak učí psaní u/ú/ů, může to vypadat, že dítě neví, kam co patří. Ale většinou je problém v tom, že oni prostě neslyší, jestli je tam krátké nebo dlouhé. Takže nemá smysl pořád dokola psát, ale stačí učit je si to říkat. Cvičením, které jde dělat prakticky kdykoliv a kdekoliv zlepšíš výkony v psaní a to psaní jim neznechutíš. A zrovna v tomto případě jde o to, že se výkon v doplňovačkách od diktátů prakticky neliší. Naopak při tomhle problému bývají diktáty mnohem lepší než doplňovačky, protože to dítě slyší ta slova od někoho, kdo je umí říct, slyší je správně, proto je správně napíše, zatímco když si je čte samo, někdy není schopno púochopit smysl.
Dal by se takhle rozebrat jeden jev za druhým, někdy třeba v diktátu horší výkon bývá jen z důsledku větší zátěže a tedy únavy, to zase poznáš, když dítě část diktátu napíše prakticky bez chyby, a ke konci dokáže v jednom slově nasekat 5 chyb. A zase v souvislost s dalšími projevy můžeš usuzovat na problémy s udržením pozornosti, na větší unavitelnost v souvislosti s problémy s psaním, na "už je konec" efekt....ale jen málokdy to znamená, že to to dítě prostě neumí a potřebuje daný jev procvičovat....
|
Monty |
|
(13.6.2016 21:26:47) "...dysgrafika psaní natolik zatěžuje, že vůbec není schopný pravidla řešit, navíc si to po sobě často ani pořádně nepřečte"
Delete, bingo! Mám manžela dysgrafika a pro něj je jakékoli psaní rukou opravdu utrpení. Pro syna je utrpení psát psace - vše píše tiskace, i ruštinu radši píše tiskací azbukou než psací. Bohužel na to nemá žádný papír, takže se musí smířit s pětkami z diktátů. Já to nijak neřeším a řešit ani nechci, ale přijde mi to trochu úsměvný.
|
Delete |
|
(13.6.2016 21:41:54) Monty,
já jsem teď jedné mamince doporučila, ať zkusí syna naučit malá tiskací písmena (teď na konci roku, jinak bych ho to naučila klidně já, ale až teď se problémy vystupňovaly), protože psací písmo prostě nedává (číst ho umí, když ho drtíš, stojíš nad ním, tak je i napíše, ale nenávidí to a to mu zatemňuje mozek). On mi všechno píše hůlkovým písmem, což komplikuje ověřování znalosti psaní velkých písmen (začátek věty, jména a bude toho přibývat), tak jsem jí vysvětlila, že tohle nejde, ale malá tiskací že beru, pokud mu to pomůže. Tak prý to zkusí.
Problém je, že já mám naprosto jasno, ale na té naší škole vůbec není jisté, že když se to naučí a půjde mu to, že ho v následujích letech někdo jiný nebude nutit do toho psacího, protože tak to má být. A chápu tak obavy jeho matky jít do tohoto pokusu.
Ten kluk na to taky papír nemá, ale vzhledem k tomu, jak je to horší a horší, jak odmítá napsat cokoliv, tak to stejně k tomu papíru spěje. Já ho nepotřebuju, ale do budoucna by se mohlo hodit, že se bude vědět, jestli mu to pomáhá nebo ne.
|
Monty |
|
(13.6.2016 21:46:45) Delete, to je dobrý nápad, jsi vážně osvícená učitelka. Mne dřív napadlo, že by mohl ta velká písmena v textu podtrhávat, ale jak jsem psala, nebudu to řešit u dítěte, co jde po prázdninách do osmičky.
|
|
|
Monty |
|
(13.6.2016 22:04:10) Šuplíku, a co může škola "bez papíru" dělat? Kromě diktátů může psát všechno tiskace.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MEda. |
|
(13.6.2016 15:06:21) To by ovšem těch známek z diktátu muselo být víc, než dvě za celé pololetí. Toto je poněkud žalostný počet na to, aby to bylo určující pro celkovou známku.
|
Epepe |
|
(13.6.2016 15:11:58) Přesně tak. Pokud se učitelka orientuje jen podle diktátů, je to chyba. Kluk evidentně při zkoušení podává horší výkony, ale snahu má a pracuje, jak má. Dát ve třetí třídě na výzo trojku je obecně IMHO zvěrstvo.
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(13.6.2016 15:18:13) Proč zvěrsto??? Já sama měla dvojku od druhé třídy, dneska mám dvě vysoké školy.. spolužačka s trojkou ve třetí je manažerkou v bance (má ekonomku) Rozhodně si nemyslím, že ohodnocení nižší známkou je zvěrsto
|
Epepe |
|
(13.6.2016 15:27:23) Mluvím o trojce, ne dvojce. Jestli tvoje kámoška měla dost odolnou povahu, je to super. Ale jiný děti takový nejsou. První stupeň by měl být od toho dětem školu neznechutit. Některé učitelky si ho pletou s disertačkou.
|
|
|
Delete |
|
(13.6.2016 19:58:17) Báro,
a to já klidně. Pro někoho je naučit se básničku rozhodně náročnější, než napsat diktát bez chyby. A vylézt s básničkou před ostatní, ať už se jen postavit v lavici, nebo dokonce stoupnout před tabuli a recitovat, ne jen drmolit, to je sakra výkon. Diktát je proti tomu pro některé vysloveně brnkačka.
My za přednesenou básničku tleskáme, diktáty beru jako jeden ze způsobů, jak prokázat znalost probíraného jevu. Básničky patří do literární výchovy, diktáty do jazykové, je tam ještě komunikační a slohová...všechny tři složky jsou stejně hodnotné a je třeba je rozvíjet. Za mě ani dítě, které má jazykovou na 5 a ostatní dvě na 1, by nemělo mít horší než 2 na vysvědčení. Bohužel se té jazykové části přikládá největší význam. Dítě pak sice umí vyjmenovaná slova, ale je mu to úplně k ničemu, protože neumí říct kloudnou větu . Diktát je výhodný na hodnocení, protože se najednou vyzkouší všichni, zatímco mluvit musí jeden po druhém. Tak se to moc nedělá...
|
Delete |
|
(13.6.2016 20:51:47) Báro,
samozřejmě, jen takhle vypsané známky by mi k napsání známky na vysvědčení nestačily.
|
|
|
|
|
|