Ropucha + 2 |
|
(19.9.2016 18:01:49) Tino, v obchodě je ale řada na tobě. Ty máš vítat zákazníky, pozdravit je první. (Oni tě živí, nesou ti své peníze ;-) ) Pokud ti na pozdrav neodpoví, tak to je už samozřejmě jejich chyba.
|
TaJ |
|
(19.9.2016 18:05:29) Anett, jo, takhle se to dá samozřejmě taky brát, to určitě...na druhou stranu mě vždycky učili, že když někam přijdu, tak mám pozdravit, takže mi přijde naprosto normální, že když vejdu do obchodu, tak pozdravím...stejně jako kdekoli jinde...no a na pozdrav jich taky spousta neodpoví, to je další věc...
|
Ropucha + 2 |
|
(19.9.2016 18:12:59) Tino, za minulého režimu tu fungovalo ledacos naruby. Ty jsi personál, zákazník je pán I ten malý školáček s desetikorunou. Zaslouží si přivítání, nabídku služeb, servis. Ty si ho musíš považovat, je to tvůj chlebodárce ;-) Přiznám se, že v obchodě, kde mě personál nepozdraví, ho prostě ignoruji. Co jiného, když oni ignorují mě
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(19.9.2016 18:22:29) Kdysi jsem dělala v hobby marketu a pracovníci mysteryshopingu si psali jména lidí, kteří nepozdravili. Pak to přišlo z centrály a každý zaměstnanec, který nepozdravil 500,- z výplaty dolů. Stěžovat sis mohla třeba na lampárně
|
Ropucha + 2 |
|
(19.9.2016 18:35:40) Margotko, drsné, ale účinné Jako zákazník miluji podniky s vycepovaným personálem, působí mi to dobrou náladu a ráda se tam vracím. Ono to vytváří úplně jiné ovzduší, když jsou k sobě lidé zdvořilí a neciví na sebe tupě a lhostejně. A v obchodě to holt musí přicházet v první řadě od těch, kdo se snaží něco prodat. Kdo by chtěl dávat své těžce vydřené peníze nějakým ignorantům
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(19.9.2016 18:39:24) No já jsem taky zastáncem slušnosti a vždycky ( opravdu vždycky) jsem byla k zákazníkům milá. Ale vzpomínám někdy na beznaděj, kdy jsem se potřebovala z kanceláře dostat na jídelnu a mezitím jsem pozdravila 10 lidí z toho 5 mě oslovilo s přáním pomoci nějaké zboží najít. Než jsem došla z kanclu na jídelnu, tak byla polední pauza v tahu a o víkendu jsem leckdy neměla ani půlhodiny na jídlo za 13 hod práce. Ale beru to tak, že ti lidi, zákazníci, za to nemohou, tak jsem byla milá vždy.
|
|
|
|
TaJ |
|
(19.9.2016 18:22:50) Anett, tak já je taky zdravím, ale ono to prostě tak většinou vyjde různě, někdy zdraví první oni, někdy já, jak to kdo stihne říct dřív...aspoň takhle je to s většinou lidí....pak jsou takoví, kteří se ještě než stihnu pozdravit přiženou k pultu a vyhrknou doslova "potřebuju obaly na tyhle sešity"....tak to se vždycky na ně podívám, pronesu "dobrý den" a pak teprve řešíme další
|
Ropucha + 2 |
|
(19.9.2016 18:27:57) Tino, jasně, já to píšu takhle kategoricky, ale souhlasím, že někdy to prostě vyplyne ze situace a z provozu a také samozřejmě kolikrát pozdravím jako první, když na to přijde, personál může mít zrovna plné ruce práce s jinými zákazníky. Ale musím vidět, že personál si lidí hledí a je komunikativní, vadí mi otevřená ignorance. Tu pak opravdu opětuji.
|
|
|
Renka + 3 |
|
(19.9.2016 18:42:55) Zdraví ten, kdo někam vchází. Je to logické. Nečekám, když někam přijdu, že mi personál padne k nohám, cítím jako správné při vcházení do prodejny pozdravit, ale čekám, že mi personál odpoví a pak samozřejmě, že bude příjemný.
|
Ropucha + 2 |
|
(19.9.2016 18:47:20) Renko, no a přesto to tak není. Když vejdeš do čekárny u lékaře, do šatny ve školce, do kupé ve vlaku ..., tak je na tobě, abys jako první pozdravila lidi, kteří už jsou uvnitř. V obchodě, v restauraci a všude jinde, kde vcházíš v roli zákazníka, je na personálu, aby pozdravil tebe. Obrazně řečeno ti opravdu mají padat k nohám, protože kdybys tam nepřišla, mohou svůj krám zavřít ;-)
|
Renka + 3 |
|
(19.9.2016 18:55:28) Já to nějak intuitivně vnímám jinak. Když vejdu do obchodu a prodavačka obsluhuje jiného zákazníka, tak nebudu mlčet jako balvan a prostě pozdravím první. Od ní by taky nebylo úplně uctivé při komunikaci s jedním zákazníkem ještě hlídat, kdo do obchodu vchází, aby ona zdravila jako první. Myslím jako vůči tomu zákazníkovi, kterému se věnuje. Já chodím hodně do malých obchůdků, v okolí jiné nejsou a je tu opravdu zvykem, že zdraví ten příchozí. Ale lidi v obchodech vesměs zdraví, tam nezdravení ani neznám, spíš v té školce to bylo tak, jak popisuje zakladatelka.
|
|
|
Ivka3 |
|
(19.9.2016 18:52:39) určitě...a musím říct, že jsem zaznamenala zlepšení. Už zdraví i securitáci v obchodech :-D
|
K_at |
|
(19.9.2016 19:27:44) Ja zdravim i ty securitaky jako prvni. Je mi jich trochu lito, kdyz ty pany obcas vidim. Tak zdravim.
|
|
|
Dana |
|
(19.9.2016 19:02:46) Tady je zvykem, že zdraví ten, kdo vchází. Mně připadá spíš divné, když přijdu do prodejny třeba s obuví, pozdravím, a potom mě u každého regálu ještě zdraví nějaká prodavačka. Připadá mi to zbytečné a přehnané, svým způsobem je mi jich i líto, že musí pořád zákazníky zdravit jak cvičené opice.
|
|
|
|
|
|