TaJ |
|
(24.10.2016 11:48:04) Syn měl taky takovéhle propady, kdy se třeba několik měsíců v podstatě nic nedělo, ale spíš v tom předškolním věku, nicméně on má tu dysfázii jen lehkou... ve škole je to zatím celkem ok, ale chodí do logo třídy, takže jich je tam málo, je víc času všechno procvičit apod...ale se zadáním - hlavně u slovních úloh v matematice to taky občas trošku drhne....a nedávno přinesl pětku z geometrie, ale to jsem zjistila, že buď jim to ve škole paní učitelka nedostatečně vysvětlila, nebo nedával úplně pozor a nebo prostě něco z toho nepobral a nezeptal se ani paní učitelky, ani nás doma...když jsme si nad to sedli a prošli jsme to spolu, tak sám pak říkal, že už tomu rozumí. Naopak mě tedy teď úplně dostal v češtině, kdy přinesl slohovou práci na téma Moje maminka - 2 stránky A5 naprosto samostatně napsané, mělo to hlavu a patu, obsahově velmi výstižné , měl tam jen několik málo pravopisných chyb - v jevech, které ještě nebrali, takže mu to jen opravila, ale nepočítala do známky...takže to jsem docela zírala
|
Kafe |
|
(24.10.2016 11:52:00) Jé, Tino, toho se asi nedočkám (té slohovky). Přitom je hodně chytrý, ale jazyky prostě nedává, ani ten mateřský. Hlavně že postavil z lega kulomet, funkční.
|
TaJ |
|
(24.10.2016 11:56:55) Liško, oni teda ve škole na to tvoření vět kladou docela dost důraz, chodí do logo třídy, mají 2 hodiny skupinové logopedie týdně a od začátku, co začali psát věty, tak mají průběžný domácí úkol - každý den napsat dvě věty, tak aby to mělo hlavu a patu a bylo to napsané správně - velké písmeno na začátku, tečka, otazník, nebo vykřičník na konci...a pak od první třídy dělají každý víkend povinně zážitkový deník, dokonce ho musejí mít ve škole k dispozici pro inspekci...takže tam ze začátku spíš malovali, teď už píšou...úhlednost písma paní učitelka moc neřeší, od začátku říká, že je důležité, aby to hlavně přečetli oni sami po sobě, co vlastně napsali, že ona to po nich rozluští vždycky
|
Kafe |
|
(24.10.2016 11:59:53) Tino - to bych mohla zavést, ty 2 věty denně a zážitkový deník. Písemku stejně za chvíli dojedeme a u toho dost nepřemýšlí.
|
|
Kafe |
|
(24.10.2016 11:59:53) Tino - to bych mohla zavést, ty 2 věty denně a zážitkový deník. Písemku stejně za chvíli dojedeme a u toho dost nepřemýšlí.
|
TaJ |
|
(24.10.2016 12:03:12) Jo, je to docela fajn trénink, prostě vymyslet dvě věty, aby měly hlavu a patu...on si to teda ze začátku fikaně zjednodušoval tak, že prostě napsal Dneska jsme měli k večeři.... Dneska jsme byli u babičky.... A každý den v podstatě jen obměňoval...až jsem mu vysvětlila, že ta věta se vůbec nemusí vztahovat k dnešku, tak začal vymýšlet něco jiného
|
Kafe |
|
(24.10.2016 12:14:18) "on si to teda ze začátku fikaně zjednodušoval "
což ale znamená, že je chytrý
|
|
TaJ |
|
(24.10.2016 12:22:38) Liško, tak chytrý on celkem je, to jo, na druhou stranu tady jsem si nebyla úplně jistá, jestli to byl záměr, nebo jestli ho prostě nenapadlo, že by mohl psát i něco jiného....on občas totiž funguje tak nějak zvláštně, prostě potřebuje na všechno nějaký vzorec, podle kterého už to pak používá i sám...někdy prostě nestačím zírat s čím přijde, co ho napadne, pálí mu to někdy dobře...ale někdy mi přijde, že ho zase úplně jednoduchá věc prostě nenapadne... Ale on docela dobře umí ty nedostatky kompenzovat a hledat si nějakou "cestičku", jak se s tím vypořádat....jednou mi paní učitelka vyprávěla, jak měli vymyslet větu tázací...prý nejdřív jen mlčel, vypadal jako když se každou chvíli složí, nedokázal nic vymyslet...až po chvíli najednou pronesl větu, kterou na začátku hodiny dávala jejich asistentka ve třídě jako příklad - doslovně a s naprosto přesnou intonací, jak to pronesla ona
|
|
|
|
|
|
|