sovice |
|
(14.12.2016 15:00:33) POtřebuji praktickou radu. Kamarádce A. se rozbil její obyčejný mobil, jiná kamarádka B. jí půjčila svůj starší "chytrý", než si A. obstará nový. Nicméně na tom chytrém nebyla vypnutá mobilní data, A. - zhola neinternetový a netechnický typ - netušila, že je třeba něco takového kontrolovat nebo nastavovat. Po třech týdnech si pořídila mobil nový (klasický tlačítkový) a dotykáč vrátila. Po dalších 14 dnech dorazila faktura na víc než 3500 a je z ní patrné, že největší položkou - asi 3000 vč. DPH, jsou mobilní data, a to cca 60 MB. (Ano, MB, ne GB). Přemýšlely jsme spolu (B. je služebně mimo), jak se to mohlo stát, a došly jsme k názoru, že v telefonu byla odblokovaná data a A. ťukla na nějakou ikonku aplikace typu "sudoku", která měla spojení na internet, a denně posílala nějaká drobná data, tudíž se aktivoval nějaký jednodenní datový balíček vícekrát... Kamarádka si není vědoma, že by přišla nějaká sms o aktivaci datových služeb, ale úplně jistá si není, ona v podstatě jen telefonuje, má nějaký mini tarif a smsky na tom chytrém telefonu ani neuměla obsluhovat (a nenamáhala se učit, s tím, že to má jen dočasně); zkontrolovat to teď nemůžeme.
Myslíte, že má smysl pokoušet se o reklamaci?
|
Alraune |
|
(14.12.2016 15:04:54) Řekla bych, že s reklamací neuspěje. Je možné, že se telefonu stáhly aktualizace, atd. Každopádně na faktuře by mělo být jasné, jaký to byl tarif, a za co vlastně.
|
sovice |
|
(14.12.2016 15:18:48) Na faktuře je vidět, že je to malý tarif, jehož součástí žádná data nejsou, za volání a sms je tam v rámci jejího běžného účtu prý, a pak tam je ta položka "Datové služby" - mobilní internet cca 60 MB a cca 2500 bez DPH.
Je dost možné, že poslali nějakou sms o aktivaci nějakého datového balíčku, kterou ona přehlédla, ten mobil bohužel není k dispozici.
No, je to pro ni nadělení
|
Alraune |
|
(14.12.2016 15:36:29) Ono to může účtovat i po minutách, když se připojíš. Spíš, jak se nevyznala v tom telefonu, tak si toho nevšimla.
|
|
|
|
|