Pájuša |
|
(18.5.2017 19:52:54) Dceři jsem v pondělí koupila nové kolo.No nijak moc se v tom nevyznám, prostě potřebovala větší. Je jí 8,5roku cca 130cm.v obchodě nám prodavač doporučil vel.26 s tím že je tam menší kostra a lidé co jej kupovali třeba na vánoce jsou spokojení s volbou.No bylo růžové-dcera nadšená. V pondělí jezdila kolem domu, kolo je jí prostě větší....dnes jsme se byli projet víc. nemá sílu na to aby přehazovala přední převod, na tu trojku to jde ztuha i mě.Na rámu jsou dvě malé odřeniny ale hluboko do laku,jakoby prosvítá rez.Dokupovali jsme blatníky, zadní nedrží, sjíždí, a pak dře o plášť je to nějaký plast co zřejmě nepasuje na tohle kolo...jde mi o to jestli lze kolo vrátit? Přiznám se , že dnes jsem koupila jinde druhé holce jiné kolo vel.24 ta sedla a jela, přehazování je jiné není na páčky ale je v ručce, blatníky super a hlavně o ni nemám strach jako o tu druhou na tom velkém kole. Prostě mě napadlo jestli lze kolo vrátit a koupila bych stejné jako druhé dceři, lze-nelze?
|
Z+2 |
|
(18.5.2017 20:33:35) No zkus to. Za pokus nic nedáš. Nárok nemáš, ale to neznamená, že ti nevyjdou vstříc.
|
|
MÍŠA&FÍK |
|
(18.5.2017 20:40:52) No, to bych byla překvapená, kdyby vzali kolo zpět jen tak.
Ale zázraky se dějí, tak proč né teď, že ???
Určitě bys mohla reklamovat ty vady, které tady zmiňuješ, na to nárok máš, samozřejmě.
|
Pájuša |
|
(18.5.2017 21:05:51) takže to není tak že lze zboží vrátit do 14-ti dnů bez udání důvodu? to si s něčím pletu?
|
Monika |
|
(18.5.2017 21:09:05) To si pleteš s tím, že je možné to tak vrátit, když kupuješ dálkově (tj. typicky v e-shopu), což se podle tvého výkladu nestalo. Někdy tu možnost ale nabízí i kamenné obchody, s oblečením často (aby byly konkurenceschopné), ale netuším. Jinak můžeš klasicky reklamovat pro vady (ovšem ty škrábance, pokud by tam byly už při koupi bys snad viděla už tehdy, ne?) nebo je zkusit přemluvit, aby vyměnili kolo za jiné zboží (to bývají ochotnější, když nemusejí přímo vracet peníze) - ale nárok není a opět bych viděla problém v těch škrábancích ...
|
Pájuša |
|
(18.5.2017 21:16:27) hm, těch škrábanců jsem si všimla při cestě domů, zamrzelo mě to ,ale pro ty bych to nevracela. Spíš manžel pak kvúli tomu prudil/dnes/, škrábance, je velké, blatník nakonec odmontoval aby se na kole nezabila ,když jí to třeba při sjezdu z obrubníku odskočí a začne drhnout o plášť. zajdu tam a uvidím.za 9tisíc bych tam nic jiného určitě nebrala .druhé kolo/co má druhá holčina/ je z jiného obchodu.No ještě jsem si všimla na kole cenovka-nalepená 8600 na paragonu 8800.pravda jsou to jen 200kč ale za to je třeba flaška na kolo.....
|
Pájuša |
|
(18.5.2017 21:39:12) kolo bylo nové, jen ten co jej nám prodával-účtoval napsal na paragon cenu o 200kč vyšší.Já si toho nevšimla, brali jsme k tomu stojan, blatníky, zvonek....no majitel obchodu mne trochu zná,kamarádili spolu kdysi naši rodiče.Rozhodně to zkusím, třeba by pomohlo nějak promazat tu přehazku aby to dcera byla schopna přehodit, když ten vratek nevyjde. Upřímně, já zatím nikdy nic nevracela jen si matně vybavuji že třeba švagrová bazén ano, ale v kauflandu .prostě jsem žila v domnění že do 14ti dnů můžu zboží vrátit, naivka no.
|
Pam-pela |
|
(18.5.2017 22:56:01) Ze zákona při koupi v kamenném obchodě toto právo není a podle mne je to i dobře...lidi mají dost času si všechno prohlédnout a rozmyslet... Jsou věci, kdy se dá normálně lidsky dohodnout, i když právo zákazník nemá, ale třeba v tomhle případě - kdo by chtěl za plnou cenu už ježděné kolo? pro dalšího zákazníka by to nebylo fér.
U nás se zákazníci taky občas snaží a říkají mi - tak on to další zákazník nemusí poznat, že už jsme s tím" jezdili...přijde mi to dost sobecké teda...mám teorii, že co sama nechci, snažím se nedělat druhým. Ono se to tak děje často v e-shopu...tam je tedy ze zákona povinnost vzít věc zpět, ale samozřejmě má prodejce právo na odečet určité částky na "opotřebovanost". Stejně je to ale často takový pitomý...u některých věcí člověk vidí originál balení...u něčeho prostě neví, zda už někdo tu věc klidně těch 14 dnů nepoužíval...
Zkusila bych se v "kolárně" domluvit s tím, zda by nešlo kolo vyměnit za jiné, na to budou slyšet líp, než na vrácení peněz...s tím, že se třeba malá částka odečte za ojetí. na druhou stranu by mě naštval rozpor mezi cenovkou a účtovanou částkou, a to bych řešila.
|
|
MÍŠA&FÍK |
|
(19.5.2017 0:18:28) Vrátit ano, ale jen koupené na e- shopu, kdes právě neměla možnost věc vyzkoušet. A ano, vrátit, ale nepoužité. To by se z e- shopů stala co nevidět půjčovna čehokoliv. I kamenné prodejny nabízejí leckdy možnost vrátit, nebo vyměnit zboží, ale opět se to týká zboží nového, nepoužitého.
Ale tsm jestli se
|
MÍŠA&FÍK |
|
(19.5.2017 0:57:41) Ale tak jestli se tam s nimi znáš, vyřešíte to snadněji.
|
|
|
|
|
|
|
|
|