Z+2 |
|
(31.10.2018 6:34:00) Proč absence naboženských symbolů ve škole? No protože naboženská neutralita škol je jedním z požadavků listiny práv a svobod, Česko se k ní zavázalo podpisem několika mezinárodních dohod. Je pravda, že se bere v různých společenstvech různě striktně. Ale je to naprosto oprávněný požadavek naprosto nesouvisejíci z integrací, spíše ji pomáhající.
|
libik |
|
(31.10.2018 8:11:43) Šátek není jen náboženský symbol, je to kulturní prvek, bez něj mohou ženy pociťovat stud, jelikož v jejich kultuře se to tak děje. Pro ty co nechápou, doporučuji seriál Návštěvníci.
Zetko, jistě své trencle nepovažuješ za náboženský symbol a přesto doufám, že v nich v létě chodíš mezi lid
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(31.10.2018 8:29:11) tak jasně, šátek je ok, ale nejsem si úplně jistá, jestli třeba žákyňka v nikábu přicházející na odběr krve, by nebyla třeba to poslední, co by takový nějaký kardiak viděl
|
libik |
|
(31.10.2018 9:48:15) Rose, jednak nešlo o nikáb a za druhé, pokud by se občan ČR v roce 2018 pošvík při pohledu na příslušníka jiné kultury (Indiána, Masaje, Arabku) bylo by mi trochu smutno a stydno z toho, že jsem zůstali na stromech.
|
Kudla2 |
|
(31.10.2018 10:04:57) Tak podle toho, co říká ta ředitelka, tak tam ten šátek nebyl ten největší problém.
Pochopila jsem to tak, že ta slečna nedodala potřebné dokumenty, neuměla česky a nijak se nesnažila se to naučit, a o tu práci jako takovou taky moc zájmu neprojevovala.
Otázka je, nakolik máme šanci se dovědět, jak to bylo doopravdy protože každá ze stran má svoje vidění a ještě je klidně možné, že si to "přibarvuje" ve svůj prospěch.
Poked by to bylo tak, že slečna by se snažila učit se česky, zapojovat se do práce a nechtít pro sebe žádné "extrabuřty" krom toho šátku, tak bych byla na její straně. Ale pokud to bylo tak, jak popisovala paní ředitelka a ten šátek byla jen záminka, tak zas nevím, proč podporovat takovou osobu, která toho v podstatě nechce pro svou integraci sama moc udělat.
|
Ropucha + 2 |
|
(31.10.2018 10:15:58) Kudlo, i kdyby to bylo tak, že dívka nebyla přijata ke studiu oprávněně z důvodů jiných než náboženských (je to možné), bylo to využito jako politikum.
|
Kudla2 |
|
(31.10.2018 10:25:55) Ropucho,
to jistě bylo, ale kým?
Nebyla jsem u toho a tak mi není jasné, jestli to využila ta studentka ("nedovolili mi nosit šátek" zní líp než "nepřinesla jsem potřebné papíry a nesplnila jsem podmínky studia"), nebo ta škola, nebo ještě daleko spíš někdo třetí, komu se to "hodilo do krámu".
Bohužel jakmile se takováhle kauza zveřejní, tak do toho začne mluvit každý, kdo má do hlavy díru, a samozřejmě podle svých vlastních politických preferencí.
|
libik |
|
(31.10.2018 10:26:33) Bylo to zneužito především Milošem Zemanem
|
|
Ropucha + 2 |
|
(31.10.2018 10:48:45) Kudlo, jak sama píšeš, chopil se toho každý, komu se to mohlo hodit do krámu, ať už z té či oné strany, a korunu (tedy medaili) nasadil prezident, který opět jednou ranou pošolíchal své malé čecháčky a nadzvedl své oponenty.
|
|
|
|
Filip Tesař |
|
(31.10.2018 10:38:34) Směšujou se tři volně spojený věci:
1. Vlastní causa studia dotyčnýho děvčete, která se týkala řady aspektů (docházky, dokladů atd.), v tom i způsob, jak to řešila ředitelka a jak ombudsmanka a další, jak se to propíralo tiskem atd.
2. Otázka, zda v českejch školách povolit či nepovolit šátky a la debata ve Francii (případně povolit/zakázat další náboženský symboly a jaký, co je vůbec náboženskej symbol a jestli je muslimskej šátek náboženskej symbol, jestli je potřeba zakazovat jiný než křesťanský, tj. u nás tradiční, specielně muslimský náboženský symboly). Šátek byl mediálně nejpropíranější, ale ne jedinou a zřejmě ani hlavní součástí případu, ale vyvolal širší debatu přesahující rámec causy.
3. Osobní postoj prezidenta Zemana k islámu, kterej už minimálně dvacet let veřejně označuje za nenávistnou ideologie srovnatelnou s nacismem nebo komunismem, usilující kombinací politickejch a teroristickejch metod o zničení evropský civilizace. Vyznamenání ředitelce udělil coby bojovnici proti islámu - bojovnici proti muslimskýmu šátku ve školách, což pro něj znamená aktivní odpor proti pliživý politický inflitraci islámu.
|
Ropucha + 2 |
|
(31.10.2018 10:50:06) Filipe, ano, tak. Body 1 a 2 se využily k bodu 3.
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(31.10.2018 11:33:12) Libik "při pohledu na příslušníka jiné kultury (Indiána, Masaje, Arabku)"
Pokud by mi chtěl odebírat krev Native American v tradičním kroji, tak rovnou říkám, že by mě to vyděsilo. A o tom psala Rose. Ne, že někoho takového potkáš na ulici, tam by mi to bylo fuk.
Domnívám se, že každé prostředí si žádá přiměřený oděv. Zejména nemocnice nebo škola. Tím se vracím i k pánovi v mikině na Hradě, i když tam si jen pomyslím, že je to buran.
|
Filip Tesař |
|
(31.10.2018 12:16:23) Sedláček později popisoval, že vyznamenání nechtěl otevřeně odmítnout, protože filmařská komunita je malá, spousta lidí by si ho zařadila do určitý kategorie a na to je navázaný i shánění peněz, spolupráce s ČT atd. Ale ze stejnýho důvodu nechtěl bejt za "zemanovce". Vyřešil to pokusem jít si pro vyznamenání v pracovním ohozu, aby ukázal, že si z něj moc nedělá, tak nějak chytrá horákyně. Bral bych ho spíš jako průvodní oběť války mezi Zemanem a "kavárnou".
|
libik |
|
(31.10.2018 12:40:52) Já jsem to od Sedláčka brala jako příliš složitý vtip nebo vzkaz. Ono je to s metály těžké, já když tam vidím dojaté stoleté veterány, co skutečně prokázali odvahu, soudobé hrdiny, co někoho zachránili a vedle Michaly Davidy, nejsem si jistá, jestli schvaluji mikiny nebo odmítání.
Byla v této souvislosti někde komentována Lenka Procházková? Disidentka "po tátovi a s Vaculíkem" , spisovatelka lehké erotiky a odpůrkyně restitucí?
|
|
Ropucha + 2 |
|
(31.10.2018 12:59:35) Filipe, já jsem ho slyšela říkat (myslím v DVTV?), že nevěřil, že bude v neformálním oděvu vpuštěn do sálu, a tím že se osobnímu převzetí šalamounsky vyhne. Že prý ho převezli, že ho tam vypustili. Tak nevím, zda to byla výmluva ex post, protože se zpětně styděl za nejapnost, nebo pravda. Každopádně uznával, že to bylo nevhodné.
|
libik |
|
(31.10.2018 13:01:21) Ropucho, myslím, že Sedláček tuší (nebo na to má lidi), že se do Vladislavského sálu na předání medaile nechodí v mikině
|
Ropucha + 2 |
|
(31.10.2018 13:02:59) Libiku, no jasně, teď jde o to, proč tedy tu mikinu měl..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(31.10.2018 10:08:08) "naboženská neutralita škol je jedním z požadavků listiny práv a svobod"
A co církevní školy? Ta "naše" mimochodem, troufám si říci, je velmi otevrenym, inspirativním a tolerantním prostředím. Občas se tam vyskytne i osoba zahalená od hlavy k patě
|
sovice |
|
(31.10.2018 12:24:41) Dosud jsem se domnívala, že náboženská neutralita ve vzdělávání znamená především, že učitel nemá vyučovat podle nějakého náboženského učení a propagovat z pozice pedagoga svou vlastní víru (nošení náboženského symbolu je imho u učitele na hraně, ale ne nutně za ní). Nikoliv že žák nesmí mít ve škole na krku křížek nebo na hlavě jarmulku. Obdobně je tomu ve státní správě, kde nemají na zdi viset krucifixy a policista nemá apelovat křesťanským odpuštěním , abys upustila od trestního oznámení, ale ty jako občan můžeš dorazit s křížkem či v jarmulce.
|
Kudla2 |
|
(31.10.2018 12:36:16) Sovice,
já jsem se setkala s tolika lidmi, co na krku nosili křížek, ale nijak se v tomto směru neprojevovali, že by mi to u policajta ani u učitele vůbec nevadilo.
V podstatě myslím, že víc lidí to má tak, že jim nevadí ten symbol jako takovej, ale už by jim vadily nějaké okázalé projevy příslušnosti k té které víře, proklamace a tak.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(31.10.2018 12:55:45) Sovice Ano, tak to chápu i já neutralita ze strany státní instituce, nikoliv potírání sebemenšího náboženského projevu občanů-klientů.
|
Marika Letní |
|
(31.10.2018 21:52:54) Anet "neutralita ze strany státní instituce, nikoliv potírání sebemenšího náboženského projevu občanů-klientů"
Jenže zdravotní sestra nebo doktor není klient, to je ten pacient.
Ještě by se tak dalo pohlížet na žáky, že jsou klienti, ale i tam si myslím, že je nutná neutralita. Protože bohužel šátky to nekončí. Muslimové začínají zásadně měnit situaci v některých Vídeňských školách - popsáno učitelkou Susanne Wiesingerovou v knize Kulturní boj ve třídě. Jestli to je fakt, tak je to děsivé. Ve volném čase budiž, ať si to doma hrají, jak chtějí, ale ve škole má být žákům zaručena rovnost (a rovnoprávnost).
|
Kudla2 |
|
(31.10.2018 22:17:21) "Protože bohužel šátky to nekončí. Muslimové začínají zásadně měnit situaci v některých Vídeňských školách - popsáno učitelkou Susanne Wiesingerovou v knize Kulturní boj ve třídě. Jestli to je fakt, tak je to děsivé. Ve volném čase budiž, ať si to doma hrají, jak chtějí, ale ve škole má být žákům zaručena rovnost (a rovnoprávnost)."
Právě tohle jsem měla na mysli.
Je to pravda? Pokud ano, tak je to přece porušení rovnoprávnosti "na druhou stranu", jaké řešení bys, Libiku, navrhovala?
|
sovice |
|
(31.10.2018 22:42:36) Ve škole je třeba trvat primárně na chování a ne na oblékání.
|
Marika Letní |
|
(31.10.2018 23:22:13) sovice "Ve škole je třeba trvat primárně na chování a ne na oblékání."
Tak já mám prostě jiný názor. Oblékání je důležitá součást sebeprezentace.
A pokud jde o školu v sekularizovaném státě, má být oblečení (nejen) neutrální, nikoli demostrací víry. Nakonec pokud by oblečení nebylo důležité, proč by muslimové na zahalování trvali? Stačí když se budou chovat, jak jim jejich víra velí.
|
Kudla2 |
|
(31.10.2018 23:48:05) Marko,
mně by nevadilo jakékoli oblékání, pokud to zůstane jen u oblékání a ten člověk se bude jinak chovat normálně a tak, jak jsem zvyklá (tj. například nebude nade mnou jako nad ženskou programově ohrnovat nos).
|
libik |
|
(1.11.2018 7:28:52) Pokud budu zvyklá nosit triko s Minie, bude součástí mé identity a škola mi ho zakáže, je to jistě okamžik, kdy zahořím všeobímající tolerancí, přátelstvím a "nad nikým nebudu ohrnovat nos"
Jsem rezignovaná k vysvětlování, že šátek má pro muslimky jiný vyznam než vysírat ostatní. Ale zamysleli jste se nad tím, co konkrétně získáte tím, že ho zakážete ve školách? To ti, podle vás jiní, potenciálně nebezpeční Arabové začnou jinak přemýšlet?
|
sovice |
|
(1.11.2018 7:53:11) libiku,
já myslím, že je to marný. Zákaz šátku je totiž mnohem jednodušší a na první pohled viditelný vzkaz rodičům "podívejte, jak nám jde o bezpečnost vašich dětí" než nějaká dlouhodobá práce s dětskými kolektivy a usměrňování nežádoucího chování tam, kde se skutečně vyskytne.
|
sovice |
|
(1.11.2018 7:54:02) (že to stejně k ničemu dobrému nepovede... no, koho to zajímá?)
|
Z+2 |
|
(1.11.2018 12:17:48) Sovice, ale samozřejmě, že zákaz šátku vede z mnaha pohledů k dobrému. Naučí se chovat dle pravidel ve světě ve, kterém chtějí žít. přestanou se odlišovat a nebudou na první pohled k poznání. A hlavně zákaz šátků sníží vyznam náboženských zásad a to je hlavně dobře. Možná je to i přinutí přemýšlet o tom, jestli je to nařízení v jejich rodině správné a potřebné.
|
sovice |
|
(3.11.2018 19:27:35) Vážný
|
|
Kudla2 |
|
(3.11.2018 19:31:51) Vážný
|
|
zen |
|
(3.11.2018 20:02:42) Vazny s tim souhlasim.
Ja jsem zrovna premyslela na tim, ze v Kanade je ministr obrany Ind v turbanu.A nikomu to nevadi zrejme na nem lidi zajimaji jine veci nez ten turban.
Jinak se priznam, ze jsem celou tu kazu nijak nesledovala. Ale za co ta pani medaily nakonec dostala? Boj proti ideoligii vzdyt to nakonec o tom satku je.
|
Z+2 |
|
(3.11.2018 20:30:03) Zen a jak to spolu souvisí? Holky byly vyloučené, že nedodaly papíry. Pokud by je dodaly, tak se dá diskutovat o tom, zda mají nebo nemají nebo mají dodržovat zákaz pokrývek hlavy co je v školním řádu konkrétní školy. To přeci nijak neřeší, kdo bude ministrem a jestli bude nosit v práci turban. Hledat v tom souvislost snad nikdo soudný nemůže.
|
Liaa |
|
(3.11.2018 20:45:02) Takže se u nás dává vyznamenání za to, že ředitel školy nutí studenty dodržovat školní řád?
|
Kudla2 |
|
(3.11.2018 20:48:02) Lioo,
možná to pojímají tak, že "nevyměkla" a neudělala nepřípustný ústupek (přijmout i při nesplnění podmínek), jen aby nebyla obviněna z rasismu?
Ale přiznám se, že mi ta kauza přijde dost neprůhledná.
|
|
Z+2 |
|
(3.11.2018 20:49:54) Ne. Za to, že se nenechá zastrašit sluníčkáři ve vleku s medii. Naprosto zasloužené.
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(3.11.2018 20:23:17) Vážný, vždyť o tom to je. Nikdo po nich nechce aby nosili křížky, ale aby dodržovaly školní řád. Což je podzákonný předpis upravující chování ve škole a na základě zákonů ho má právo škola přijmout. Stačí si ho předem přečíst a dle něj si vybrat školu. Jinak tvoje reakce nereaguje na nic z toho co jsem napsal, takže naprosto nechápu, proč ji k mému textu připojíš. Navíc podsouvat mi že vyžaduji uniformitu je sprostá manipulace. Chápu, že tomu manipulativní lhářka tleská.
|
|
K_at |
|
(3.11.2018 21:27:17) Vazny, souhlasim.
|
|
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(1.11.2018 8:02:21) sovice, já se obávám, že zákaz šátku je spíš ze strachu z nastavení (a povolení) hranic... je spíš symbolem, než problémem... vzbuzuje to totiž dojem, že pokud se povolí šátek studentce zdrávky, bude pak ona požadovat další ústupky, že nebude muset ošetřovat muže, třeba... a pak to bude pokračovat dál a dál... když se podíváme na zprávy ze světa, jak třeba ve francii se jakože snažili o vstřícné postoje a toleranci a skončili se zapalováním aut, nemůžeme se divit, že se lidé u nás bojí... bojí se povolení stavět mešity, nechtějí aby jejich děti chodily do školy s muslimy, nechtějí šátky... cesta z toho ale určitě nevede přes postoj "nechceš povolit šátek, jsi hnusný a zlý a styď se"
|
Kudla2 |
|
(1.11.2018 8:12:26) Rose,
" pokud se povolí šátek studentce zdrávky, bude pak ona požadovat další ústupky, že nebude muset ošetřovat muže, třeba."
přesně tyhle úvahy si myslím, že za tím stojí, a strach z neznámého (ano, xenofobie), který je do určité míry neříkám správný, ale logický, protože pokud je ve společnosti všechno OK, tak s nic neděje, ale jakmile nastanou problémy, tak první dělení je na "my" a "oni". A abych byla úplně poctivá, tak jsem ohledně toho rozpolcená - asi nejvíc by se mi líbilo, kdyby nebyl problém povolit ty věci, který nevaděj, ale zakročit proti věcem, který už vaděj - tj. šátek problém není ani z hygienickýho, ani z jinýho hlediska, takže si ho klidně nos, ale to, že bys jako žena nemohla ošetřovat muže, už je problém zásadní a v tom ustoupit nelze, a neexistuje něco takovýho vyžadovat, pokud se ti to nelíbí, nemůžeš tuto školu studovat.
"cesta z toho ale určitě nevede přes postoj "nechceš povolit šátek, jsi hnusný a zlý a styď se"
Ano, to si také myslím.
|
Kudla2 |
|
(1.11.2018 8:27:28) Greto,
ale já mám pocit, že k radikalizaci dochází i v relativně tolerantním prostředí, nevím, jestli zrovna mezi tímhle existuje takto přímá souvislost.
|
|
|
sovice |
|
(1.11.2018 8:26:06) Jenže povolit šátek přece není žádný ústupek... Povolit žákyni křížek považuješ taky za ústupek? Nebo židovi pejzy (tam by to bylo vůbec zajímavé - musel by si je ve škole zakrývat - a čím případně)?
|
leli |
|
(1.11.2018 9:01:43) U šátku vnímám problematickým, že je symbolem náboženství, kde si vybere každý, tedy i ten radikál. A my pak jen můžeme spoléhat na to, že máme štěstí na vlažnějšího muslima. V křesťanství je přece jen proklamovaná láska k bližním i jiného vyznání. Pokud přijmu toleranci k islámu, tak je s ním spojena i ta netolerance vůči ostatním (včetně bezvěrců). A v jiných státech se to potvrzuje, když se vytvářejí komunity, které nerespektují platné právo v zemích ve kterých žijí. Já jsem rozhodně tolerantní k tomu co si kdo obléká a v co věří, ale nejsem tolerantní k někomu, kdo je přesvědčen, že má svaté právo tolerantní nebýt. Já fakt nemůžu za to, že ta víra v sobě obě tyhle stránky má a různí věřící si z ní berou co se jim zrovna hodí. Jenže tenhle zmatek pak sebou nese ty důsledky, nejsme schopni rozeznat, zda ten šátek nosí muslimka co vyznává právo šaría nebo ne, takže to odnesou i ti umírnění, bohužel...
|
Kudla2 |
|
(1.11.2018 9:19:15) No jo, ale je ta netolerance k ostatním opravdu součástí islámu, nebo je to tak jako u křesťanství, že za určitých podmínek a při určité koncentraci bylo vůči nevěřícím nebo jinověrcům také velmi silně netolerantní, přes proklamované cokoli? Včetně také utváření různých netolerantních komunit.
Přišlo by mi divné, kdyby náboženství čítající takovou sílu lidí hlásalo primárně něco negativního. Spíš si myslím, že stejně jako kdekoli jinde má potenciál pro ty vlažné i pro ty radikální (stejně jako křesťanství, jakékoli jiné náboženství nebo i ateismus), ale že je ten potenciál pro tu radikálnost teď víc aktivovaný než u křesťanství (tam byl ve středověku a renesanci) nebo u ateismu (tam to bylo u nás v 50. letech).
|
Marika Letní |
|
(1.11.2018 9:26:11) Kudlo "Přišlo by mi divné, kdyby náboženství čítající takovou sílu lidí hlásalo primárně něco negativního. "
To myslíš vážně? Divné to je, ale to neznamená, že tomu tak není. Islám není reformovaný, podle mě je v lecčem podobný středověké katolické církvi.
A obecně souhlasím, že i jiná náboženství mají tendenci být netolerantní k jiným. Proto má být, dle mého názoru, škola v sekulárním státě neutrální.
|
Marika Letní |
|
(1.11.2018 9:33:31) Greto, školní docházka je ze zákona povinná.
|
|
|
|
|
|
sovice |
|
(1.11.2018 9:23:10) leli,
pokud to vidíš takto, že nebezpečí tkví v islámu samotném, proč se z hlediska této logiky tedy nepokusit "zakázat islám" (případně radikální skupiny)?
Jaký má smysl zakázat viditelný projev? Předpokládáš, že ty ženy od islámu odpadnou, protože nebudou smět nosit do školy šátek? Nebo bude jediný důsledek ten, že muslimku na pohled podle šátku nepoznáš? Pak budeš muslimy stejně rozeznávat podle něčeho jiného, pokud je považuješ za nebezpečí... třeba podle kůže, a vyliješ s nimi ještě Kurdy a další a další...
|
|
|
Z+2 |
|
(1.11.2018 12:22:27) Sovice, zase nemáš pravdu. Ve škole jsou zakázané pokrývky hlavy obecně. Povolení šátku je tak nepochybně ústupek.
|
|
|
|
sovice |
|
(1.11.2018 8:18:39) Zákaz šátku má pochopitelně u různých lidí různé motivace, od demonstrace vlastní moci, přes jednoduchý viditelný vzkaz až třeba k té obavě z nenastavených hranic.
Nicméně, co si vzpomínám, potlačování projevů jiných názorů nebo postojů cestou zákazu oblečení / střihu vlasů a tak se zkoušelo ve školách už za mých mladých let a nijak dobré či plošně úspěšné mi to nepřipadalo. Ryzí rebelové se šprajcovali o to víc.
Buď je něco pro společnost tak nebezpečné, že to zakáže včetně viditelných projevů (hajlování a hákové kříže), nebo to tak nebezpečné není, a pak mi dává lepší smysl naučit se s "rozeznatelností" žít a hranice postavit tam, kde dochází k reálnému nebezpečí. Z šátku na hlavě u žákyně střední školy k žádnému reálnému nebezpečí nedochází, to si teprve dovozujeme v dalších krocích. Je to přestřelená prevence. (Z jistého hlediska je to jako bys reálné ohrožení chodců v černém, kteří se v noci pohybují kolem neosvětlených silnic, řešila nikoliv apelem či povinností dbát na to, aby byli vidět, ale plošným zákazem černých kabátů.)
Zahánění do ilegality je vcelku naprd, u těch aktivnějších to jen posílí vědomí odlišnosti a potřebu výrazně hájit svou identitu "proti všem".
|
Kudla2 |
|
(1.11.2018 8:21:16) "Z šátku na hlavě u žákyně střední školy k žádnému reálnému nebezpečí nedochází, to si teprve dovozujeme v dalších krocích. Je to přestřelená prevence."
Ano, s tím souhlasím.
Ale co třeba zákaz nikábu (začínají zavádět některé země)?Je třeba k němu přistupovat stejně jako k šátku (nehrozí žádné reálné nebezpečí), nebo tam už je to jinak (jak moc vadí, že někomu není vidět do obličeje)?
|
sovice |
|
(1.11.2018 8:32:11) U nikábu to do jisté míry chápu, tam je důvod. O jeho oprávněnosti či rozumnosti lze vést spory, ale je to o kus lepší důvod než (ve zkratce) "dovoluje si dát viditelně najevo, že je muslimka".
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(1.11.2018 8:39:41) víš jak... jeskyňky taky říkaly "jen prstíček tam strčíme..." a jak by to se smolíčkem bez jelena dopadlo, víme, že... jasně že šátek není problém, je to prostě ta první věc...
|
sovice |
|
(1.11.2018 8:42:37) Takže z hlediska státní moci je správné zakázat něco, co není problém, protože pak by někdo mohl chtít něco víc?
|
sovice |
|
(1.11.2018 8:50:01) no, tohle se ke státní moci půjde, protože pokud to budou mít snahu regulovat jednotliví ředitelé škol, skončí to u soudu, který rozhodne buď, že obecně mohou nebo že nemohou. Vzdělávání garantuje stát.
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(1.11.2018 8:57:30) sovice, já zatím neviděla jediný model, který by byl v tomhle směru funkční... neznám žádnou zahraniční zemi, kde by neřešili stejný problém, vidím jen země, které to zkusili mírovou politikou a vstřícností a neuspěli, vidím země, kde to vzali mocí a neuspěli... střet několika kultur může fungovat po jistou omezenou dobu, kdy VŠECHNY strany pracují na udržení rovnováhy, ale dříve či později stejně dojde ke konfliktu
|
Malea |
|
(1.11.2018 9:30:50) "střet několika kultur může fungovat po jistou omezenou dobu, kdy VŠECHNY strany pracují na udržení rovnováhy, ale dříve či později stejně dojde ke konfliktu"
Já tě nechci strašit, ale tady (čímž myslím ČR, samozřejmě) žijí muslimové už desítky let a nějak jsem si nevšimla, že by se tu nějaký z nich odpaloval každý sudý čtvrtek.
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(1.11.2018 9:40:55) maleo, já nepíšu o odpalování se, tohle dohánění ad absurdum není zrovna způsob pro rozumnou diskuzi... protože bych ti mohla odpovědět, že pokud tu žijí muslimové už desítky let, nevšimla jsem si, že by je nemuslimové každý lichý pátek svlékali z šátků...
jedná se o to, že v roce 2011 tu žilo nějakých cca 3000 muslimů (podle dat ze sčítání lidu), v roce 2016 to bylo už cca 22000... (statistiky z webu) situaci nemusíš řešit, pokud jde o ojedinělé případy, tam totiž byla malá pravděpodobnost radikálně smýšlejících muslimů... ta pravděpodobnost pak exponenciálně stoupá...
určitě nikomu nevadí dva muslimové ve třídě 30 dětí, ale 10 muslimů už může atmosféru třídy silně ovlivnit...
|
|
|
|
|
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(1.11.2018 8:51:29) greto, já v žádném případě neříkám, že je to dobře, jen nabízím pohled z druhé strany a náhled na to, proč to tak je...
|
|
|
|
sovice |
|
(1.11.2018 8:41:26) Jo a ještě bych dodala, že zákazem šátku neomezíme žádné z agresivních mladých mužů, kteří jsou bytostně přesvědčeni, že jsou něco víc (ty jenom vybudíme)... Omezíme jen a pouze ty ženy, ať už ve svobodě projevovat svou víru nebo v přístupu ke vzdělání. Nevidím důvod, proč by si u nás musela mladá holka vybírat mezi svou vírou (včetně viditelných projevů) a vzděláním.
|
Ropucha + 2 |
|
(1.11.2018 8:54:24) Sovice, ano, to je velmi dobrá připomínka. Už nemám čas to rozvádět, ale ano, přístup žen ke vzdělání by měl být v našem zájmu.
|
|
Marika Letní |
|
(1.11.2018 9:16:50) Sovice problém je, že muslimové (chlapci ve školách) nejen, že vyžadují styl oblékání podle nich po dívkách stejné víry, ale atakují i spolužačky nemuslimky. Svobodné učitelky musejí předstírat, že jsou vdané, aby je vůbec uzanli za hodné pozornosti. Odmítají je zdravit. Nechtějí se učit vybraná témata v biologii, sexuální výchovu. Cesta není tolerovat vše a ustupovat dál a dál. Kam to vede se můžeme poučit od okolních států. Nemůžeme ustupovat nátlaku, naši toleranci mají za slabost.
|
sovice |
|
(1.11.2018 9:33:24) Marko,
ne, učitelky nemusejí předstírat. Je nutné vyžadování stejného respektu od muslimů jako od nemuslimů, je potřebné mít samozřejmé důsledky při šikaně od muslima - stejné, jako kdyby spolužačku šikanoval z jiného důvodu třeba křesťan nebo pohan.
Ano, v místech, kde je muslimů velká koncentrace, to vyžaduje specifické postupy, není to snadná otázka. Pořád ale nevidím spojitost mezi zákazem šátků u žákyň a posílením respektu školy u arogantních žáků.
|
Marika Letní |
|
(1.11.2018 9:40:07) Sovice, musejí to předstírat, protože jinak je nebudou respektovat. Přesně dle své víry, kde žena není rovna muži.
Na okolních státech s velkou muslimskou populací je vidět, že bezbřehá tolerance nevede k ničemu dobrému. Ono jim totiž nestačí, že si věří a chovají se dle své víry sami, protože jejich víra jim ukládá řešit víru/bezvěrectí ostatních lidí. Vždyť už to není teoretizování, vidíme, co se děje. Být k tomu slepý a hluchý není cesta.
|
libik |
|
(1.11.2018 9:42:36) Vidíme, co se děje??? U vás se Marko něco děje?
|
Marika Letní |
|
(1.11.2018 9:46:47) Libiku, jo u nás se něco děje. Nebo u vás ne? Ty nežiješ v Evropské unii?
|
sovice |
|
(1.11.2018 9:55:30) Marko, tady primárně diskutujeme situaci jiných zemí EU? Já měla dojem, že šlo o diskusi vyplývající z ocenění Češky v Česku.
|
Marika Letní |
|
(1.11.2018 10:06:01) Sovice, copak my nejsme součástí EU, copak nemáme propustné státní hranice? Co se děje v ostatních státech EU, kde jsou muslimové ve větším počtu než v ČR, nepredikuje vývoj i u nás, pokud by jejich počty obdobně narostly?
|
sovice |
|
(1.11.2018 10:09:37) Ano, může predikovat.
Máš dojem, že Evropě postup "zakážeme šátky" na jedné straně a "učitelky musí předstírat, že jsou vdané" na druhé nějak zvlášť zabírá?
|
|
|
|
|
libik |
|
(1.11.2018 9:59:14) Jo, žiju v EU, kde žije něco kolem 20 milionů muslimů a žijí tu léta, dávám si tu vepřové řízky, chlastám pivo, víno, chodím na mši svatou a pokud bych na to měla věk a náladu, líbám se v parku na lavičce s idolama.
|
Marika Letní |
|
(1.11.2018 10:13:05) Libiku, no v některých státech jsou oblasti, kde to dělat nemůžeš. V některých školách už vepřové stáhli z jídelníčku. A jo, nás se to vlastně netýká, to je o pár kilometrů dál.
|
libik |
|
(1.11.2018 10:15:03) Moje dcera totéž dělá v celé Francii, včetně toto líbání, potvora
|
Marika Letní |
|
(1.11.2018 10:20:24) libiku, zřejmě ne v no-go zoně. Ale jestli ti to přijde vtipné, tak se směj.
Před 3 lety se tu taky některé smály obavám z uprchlíků, že prý za rok o tom nebude nikdo vědět. No a nakonec to není nic, nad čím se dá mávnout rukou, že? Řeší to politické špičky států EU, zasahuje to do mnoha oblastí životů lidí.
|
Kudla2 |
|
(1.11.2018 10:26:34) Marko,
jenomže rétorika těch tehdejších obav byla zhusta taková, že i pro člověka, který je do určité míry sdílí, byla nepřípustná.
Já bych velmi nerada, abychom se tady v tomto smyslu stavěly proti sobě a vytvářely nějaké radikální tábory "pro" a "proti" a vzájemně si nadávaly.
Myslím, že to nic dobrého nepřináší ani v reálu, a že je asi pro nás všechny žádoucí, aby se dejme tomu v těch školách nevozilo po věcech, které jsou neškodné (způsob oblékání) a potíraly věci, které jsou skutečně nebezpečné (pokud někde učitelky musí předstírat, že jsou vdané, aby měly respekt, tak je to pro mě už těžce za čárou).
|
|
libik |
|
(1.11.2018 10:36:39) Ale všude jsou z nějakých důvodů nějaké problémové čtvrti, těžko si někdo zajede na báječnou dovolenou na předměstí Chomutova, Marka a spol si myslí, že vyhnáním či zkrácením práv podstatné části obyvatel se rázem ocitneme v Dušínově, kde bude Kudla rozdávat jablíčka a všechny chválit za to, jak jsou hodní a pospolití.
Lidi jsou lidi a v Evropě je jich hodně, je třeba řešit bezpečnost a integraci. Kontraproduktivní je vyvolávat strach z muslimů, to dělá pan prezident ovar a o tom byla původně diskuse.
|
Marika Letní |
|
(1.11.2018 10:42:27) libiku tímhle stylem je diskuze zbytečná.
|
|
Z+2 |
|
(1.11.2018 12:51:23) Jo ten Chomutov je podobný příklad. Čtvrť menšiny co se nepřizpůsobila a nepovedlo se ji to za tisíc let a nepovede se ji to ani za dalších tisíc let. Samozřejmě to neplatí o všech jedincích. Ale o většině té skupiny. A bohužel podobné je to s vyznávači toho nenávistného náboženství. Jistě i mezi nimi jsou pokrokoví a milí lidé. Jen jak je z nich skupina, tak převládne ta víra v potřebu převychovat svět.
|
|
Kudla2 |
|
(1.11.2018 13:28:21) Libiku,
tímto stylem je opravdu diskuse zbytečná.
|
Rodinová |
|
(1.11.2018 13:40:54) o muslimech:
Cast diskutujicich se citi existenci muslimu u nas/v EU ohrozena, prestoze nema primou osobni zkusenost, druha cast se citi happy, prestoze nema primou osobni zkusenost. Par jedincu ma primou osobni zkusenost, dobrou, protoze obet muslimskeho nasili tu zatim nediskutuje, ta by vnesla na vec dalsi pohled.
Pocity ...
|
Z+2 |
|
(1.11.2018 13:48:15) Já nevím, já myslím, že zkušenost má každý kdo zavítal na chvilku do většího města západní Evropy. Ne. Stačí předměstí Paříže nebo Schalke. A můžeš si udělat zkušenost. Nebo třeba navštívbit Haag nebo Stokholm. Nakonec od věci není ani třeba Valencie nebo Londýn.
|
|
Kudla2 |
|
(1.11.2018 13:54:06) Rodinová
tak nějak.
A u toho násilí - je dobré rozlišovat MUSLIMSKÉ násilí nebo prostě jen NÁSILÍ?
Já jsem přesvědčena, že to druhé - ale pak by se to tedy mělo důsledně trestat a chránit před tím - je mi vcelku jedno, jestli mi rozbije hubu muslim nebo křesťan, nejradši bych byla, kdyby mi ji nerozbil ani jeden.
|
*Hany |
|
(1.11.2018 14:01:13) U jednoho druhu násilí je snaha zametat vše pod koberec, aby lidi nebyli obvinění z xenofobie a diskriminace.
Z Wiki o Rotherhamu: "In August 2014 the Jay report concluded that an estimated 1,400 children, most of them white girls,[15] had been sexually abused in Rotherham between 1997 and 2013 by predominantly British-Pakistani men. A "common thread" was that taxi drivers had been picking the children up for sex from care homes and schools.[b] The abuse included gang rape, forcing children to watch rape, dousing them with petrol and threatening to set them on fire, threatening to rape their mothers and younger sisters, and trafficking them to other towns.[18] There were pregnancies—one at age 12—terminations, miscarriages, babies raised by their mothers, and babies removed, causing further trauma.[19][20][21][22]
The failure to address the abuse was attributed to a combination of factors revolving around race, class and gender—contemptuous and sexist attitudes toward the mostly working-class victims; fear that the perpetrators"" ethnicity would trigger allegations of racism and damage community relations; the Labour council""s reluctance to challenge a Labour-voting ethnic minority; lack of a child-centred focus; a desire to protect the town""s reputation; and lack of training and resources"
|
|
Rodinová |
|
(1.11.2018 14:08:12) Ale Kudlo, jiste, ale tady se snad celou dobu bavite o strachu z muslimskeho nasili ...
|
|
|
libik |
|
(1.11.2018 14:10:32) Rodinová,
ty jsi rozumný člověk. Jsou tady, žijou tady, vize chmurné budoucnosti je nesmyslná, jelikož to není příběh dneška, ale poválečného vývoje Evropy, trvá to léta, část lidí se dohodne, část ne, procentuálně konflikty s muslimy nejsou početnější než naše vlastní konflikty, co máme samy se sebou.
Jsou to zkrátka lidi jako my, mají jiné svátky a jiné pohádky, ale jsou to lidi..
Nevím komu slouží pěstování strachu z islámu a k čemu je to dobré.
|
Kudla2 |
|
(1.11.2018 14:52:23) "vize chmurné budoucnosti je nesmyslná, jelikož to není příběh dneška, ale poválečného vývoje Evropy,"
tomu nějak nerozumím, také se mi nelíbí malování chmurné budoucnosti, ale ve tvém vyjádření nevidím žádnou logiku.
"Nevím komu slouží pěstování strachu z islámu a k čemu je to dobré."
Tak v momentě, kdy došlo k opakovaným nesmyslným útokům na naprosto cizí lidi a ti útočníci se přitom oháněli islámem, tak mi přijde přirozené, že se nad tím někdo minimálně pozastaví (nakolik je to dobré pro PĚSTOVÁNÍ strachu, to je zas jiná otázka).
|
|
Z+2 |
|
(1.11.2018 15:09:21) Strach z muzslima , stejně jako z cikánského kapsáře je dobrý jako prevence. Vede tě k větší ostražitosti. Já doporučuju k tomu , aby člověk zjistil jestli je správné mít z muslimů strach návštěvu některé z muslimksých čtvrtí v západní Evropě. Někomu se určitě líbit mohou , někomu se budou líbit méně. Nakonec i ti Němci byli a jsou lidi jako my.A pokud by ta jejich říše na základě jejich víry setrvala, tak nevím, nevím jak by to s námi dopadlo. Minimálně bychom nemluvili Česky. Co nechápu, že ty samé co hájí v gendrových diskusích rovná práva žen, hájí Islám, který je na nerovném postavení žen a mužů založen. Tohle mi vysvětlete.
|
libik |
|
(1.11.2018 15:39:49) Jj, z Němců jsme tu víru vytloukli, co ale víra vybržďovačů nebo fotbalpvých fanoušků? Tam mám skrze spoluobčana stejné kultury trochu obavy.
Mě už ta diskuse ale moc nebaví
|
Z+2 |
|
(1.11.2018 15:43:29) Na vybržďovače je nejlepší lék, kamara v autě a volat policii. Na takyfanoušky, kamery v hledišti a zákon. Rozhodně si nemyslím, že by se jim měl někdo přizpůsobovat a nebo se jim měli na zápasech povolit kukly.
|
libik |
|
(1.11.2018 15:51:06) Zetko, jenže já jsem tím chtěla říct, že frustrovanej může anonymně zabít, ať má na sobě kimono, slávistickej dres, šátek nebo kvádro od Bosse. Všichni jsme stejní, tvrdím to od začátku.
|
NikaREJ |
|
(1.11.2018 16:01:54) Libik, ano, bazální premisa je, že jsme všichni stejní. Bohužel jinak vychovaní ( jiná kultura). To bude klíčové.
|
libik |
|
(1.11.2018 16:12:12) Je to klíčové, Arabové se většinově daleko lépe starají o své malé děti a seniory, ale taky už to není paušální pravda
|
NikaREJ |
|
(1.11.2018 16:17:59) Libik, o seniory se dobře starají i Romové. Ovšem v péči Romů o novorozence a kojence mám velké výhrady i přes seznámení se s kulturními souvislostmi. Hlava mi to nebere
|
Z+2 |
|
(1.11.2018 16:20:36) Jo jo, a proto mají o tolik nižší věk dožití.
|
NikaREJ |
|
(1.11.2018 16:29:51) Pokud máš na mysli střední délku života Romské populace, ta přece souvisí jednoznačně s determinanty zdraví a ne s obdobím, které se váže se závěrem života.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(1.11.2018 15:47:57) Z+2, tak ono je vcelku fuk, jestli se mi něco líbí nebo nelíbí. Podstatný je, že mě to nijak neohrožuje. Pokud se někdo chová v souladu se zákonem, je mi jeho vyznání ukradené. Když se tak nechová, tak taky.
|
|
Martina, 3 synové |
|
(1.11.2018 15:54:21) jestli je správné mít z muslimů strach návštěvu některé z muslimksých čtvrtí v západní Evropě
Můj syn zatoužil poznat no-go zónu, za tím účelem navštívil Molenbeek, když šel náhodou okolo, ale byl zklamán: nabídli mu sice drogy, prostitutku a spoustu dobrého jídla, ale do líhně neřesti a terorismu to mělo dost daleko.
Islám, který je na nerovném postavení žen a mužů založen
To jsou všechna náboženství: doporučuji ke studiu Bibli a Talmud.
|
Z+2 |
|
(1.11.2018 16:02:13) Vždyť souhlasím, že někomu to vadit nemusí a může mu to vyhovovat. O tom se nepřu.
|
|
|
|
Z+2 |
|
(1.11.2018 15:12:19) Libíku a vůbec bych se neoháněl chmurnou budoucností, já bych se podíval jak funguje nejbohatší stát světa shodou okolností muslimský a jak se v něm lidem žije. Třeba taková SA? Pokud si myslíš, že je vhodné kritické novináře škrtit a čtvrtit a znásilněné ženy bičovat. Tak pak je vše v pořádku.
|
|
|
|
libik |
|
(1.11.2018 14:05:51) Kudlo a tvým stylem kráčí diskuse kam? Já jenom, abych věděla, na co se mám těšit
|
Kudla2 |
|
(1.11.2018 14:49:24) Libiku,
já se snažím něčeho dobrat u vědomí toho, že je spousta věcí, kterým nerozumím.
U tebe mám pocit, že se pokoušíš rádobyvtipně (čti trapně) ironizovat věci, který nikdo neřek, a stavět se do pozice mudrce, kterej má instantní řešení připravený v kapsičce od vesty.
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(1.11.2018 12:47:36) Greto to si děláš srandu? Letos v Haagu mi bylo dost jasně doporučováno do kterých čtvrtí je teda velmi hloupé zavítat. A dle místních lidí je situace o mnoho a mnoho horší než před dvaceti lety, kdy jsem tam byl u té rodiny naposledy. Tak třeba to je jiné Nizozemí.
|
|
|
|
|
|
sovice |
|
(1.11.2018 10:19:50) Marko,
a překvapilo by tě, kdyby škola stáhla z jídelníčku třeba špenát, protože by jim ho půlka dětí nejedla? (Ale teda tam, kde jsou jídla na výběr, považuju takové plošné stažení za špatné.)
|
Kudla2 |
|
(1.11.2018 10:22:39) Sovice,
no ale co ta druhá půlka, co ten špenát jíst CHCE?
|
sovice |
|
(1.11.2018 10:29:14) Kudlo, udělá si ho v klidu doma. Jako fakt jsem zažila jídla, která v jídelně opakovaně nejedl v podstatě nikdo, nejen za mých časů, ale i za časů školního stravování mých dětí (které nejsou tak daleko). Vařit je urputně dál a dál považuji za plýtvání surovinami, penězi i prací. Ale to už jsem mimo téma, vím.
|
Marika Letní |
|
(1.11.2018 10:34:20) Sovice, "udělá si ho v klidu doma."
A náboženské symboly si tedy také mohou žáci nechat na doma.
Ale už končím, stejně se točíme v kruhu.
|
sovice |
|
(1.11.2018 10:53:34) Mimochodem, šátek je víc než náboženský symbol.
Náboženský symbol je třeba ten křížek. Byla bych vzteklá, kdyby mi ho stát zakazoval nosit do školy či na úřad, ale z hlediska mé víry a "souvisejících předpisů" není nošení křížků nutné. Žena se šátkem nebo někteří židé s jarmulkou by měli poněkud širší problém.
|
libik |
|
(1.11.2018 10:55:12) Sovice, já tu asi 15 let říkám, že je to kulturní zvyk podobný tomu, že my Evropanky si zahalujeme ňadra, ale to je marný.
|
libik |
|
(1.11.2018 11:18:51) Jo, to je dobrý příklad.
|
|
|
|
leli |
|
(1.11.2018 11:05:00) Sovice, já jsem zatím zaznamenala pouze zákaz šátků ve škole, kde nenosí pokrývky hlavy ani ostatní studenti. Podobné to bude i v zaměstnání, kde se vyžaduje určený oděv. To je i důvod zákazu, pokud bude zakázáno nosit šperk, tak s křížkem neuspěješ ani tady, i když budeš argumentovat, že jej nosíš z náboženských důvodů.
|
sovice |
|
(1.11.2018 11:11:19) leli (opraveno),
to že jej nenosí ostatní studenti ale není žádný důvod. Nebo snad měli ve školním řádu odjakživa, že se to nesmí?
Důvod má třeba šperk v TV, tam má smysl debatovat, zda tyhle náušnice ano nebo raději žádné a případně řešit, zda má škola poskytnout uzamykatelný prostor k odložení prstýnků... Ale zákaz šátku ve škole nemá v pozadí jiný důvod než "muslimky si nebudou vyskakovat". Nejen, že ten šátek nepřekáží výuce, neohrožuje studentku ani ostatní kolem ní, dokonce naše kultura nevnímá pokrývku hlavy u ženy v místnosti jako neslušnou.
Problém praxe ve zdravotních školách např. je řešitelný zvlášť.
|
leli |
|
(1.11.2018 11:36:36) Jak to mají přesně školy ve svých školních řádech nevím, ale mám pocit, že i v minulosti, kdy se nosily pokrývky hlavy mnohem častěji, bylo nepřípustné nosit pokrývku hlavy ve škole. Týkalo se to žen i mužů, byť za jiných okolností byla pravidla pro ženy méně přísná, kde smeká muž, žena často ještě nemusí. Podle mně má ve školách zůstat přistup ke studentům rovný, pokud už to řešíme. Buď ať si chodí studenti do škol klidně v šátcích, kuklách, kloboucích, případně v jiné variantě nebo ať pokrývky hlavy nenosí vůbec. A ani nechci, aby to mělo každé pohlaví jinak.
|
libik |
|
(1.11.2018 11:51:41) V naší kultuře je ale zvykem v místnosti smeknout, takže já jako příslušník své kultury jsem schopna pochopit a přijmout muslimský šátek jako jiný kulturní zvyk, nicméně bude mi nepříjemné, pokud budu v místnosti s hulvátem, co nerespektuje mou a svou kulturu a má na hlavě slamák.
|
|
|
|
Z+2 |
|
(1.11.2018 12:53:38) leli, přesně při tělocviku taky je třeba sundat všechno čím je nebezpečí , že se uškrtíš, včetně křížků.
|
|
|
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(1.11.2018 10:24:24) Sovice, ano překvapilo by mě stažení špenátu. Jídelníček má být pestrý, nikoli omezený.
|
Kudla2 |
|
(1.11.2018 10:32:34) Marko a Sovice,
tady vnímám tu hranici jako poměrně tenkou - co ještě jo a co už ne?
Pokud někdo potřebuje bezlepkovou stravu, má mu to škola umožnit? Když je to ze zdravotních důvodů? Tak to asi jo, pokud na to kapacitně stačí.
A co vegetariánskou? To už velmi často nejsou zdravotní, ale spíš "ideové" důvody, navíc jak je to u dětí ze zdravotního hlediska, je vegetariánství u dětí přínosné nebo poškozující? A má do toho škola vůbec co mluvit, nebo je to čistě věc těch dětí a rodičů?
A co teda náboženská stravovací omezení? Košer, halal? Jak řešit toto, má na to ta škola prostředky a je to vůbec ochotná dělat?
Většinou vnímáme velmi pozitivně, pokud je škola ochotna nám vyjít vstříc s tím bezlepkem a tak, máme se snažit i v těch ostatních případech nebo je to jen umožňování "extrabuřtů" ve stylu "podej prst a utrhnou ti celou ruku"?
Všimnětě si, že netvrdím s jistotou nic, protože NEVÍM.
|
|
|
Marika Letní |
|
(1.11.2018 10:29:04) Greto Např. v Německu, o Rakousku jsem to četla taky. https://zpravy.idnes.cz/veprove-maso-mizi-z-nemeckych-skol-dtz-/zahranicni.aspx?c=A160216_191428_zahranicni_mlb
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sovice |
|
(1.11.2018 9:52:05) Jo, takže nechat holky se šátkem a zároveň aktivně řešit šikanu ve školách, to je bezbřehá tolerance. Tady se asi neshodneme, bezbřehou toleranci si představuji jinak.
|
Marika Letní |
|
(1.11.2018 10:02:45) Sovice, řešit rozbujelý problém je náročnější, než prevence.
|
|
sovice |
|
(1.11.2018 10:04:45) A prevencí arogance muslimských mužů je co přesně? Zákaz šátku u dívek?
|
Marika Letní |
|
(1.11.2018 10:09:12) Sovice a Greto, tak, že škola v sekulárním státě bude neutrální, tedy bez symbolů a projevů jakékoli víry.
|
sovice |
|
(1.11.2018 10:17:03) To se ale poněkud tluče s právem projevovat a praktikovat svou víru.
Už jsem to psala, škola má být nábožensky neutrální ve směru výuky, ne ve směru žactva.
Škola je ostatně jedno z mála míst, kde se ty kultury prostě střetávat musí. Kde jinde ukázat dětem, že respektujeme ostatní (židovský chlapeček může mít pejzy), ale zároveň přes některé hodnoty nejede vlak (šikanovat se nesmí ani holky ani učitelky).
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(1.11.2018 10:10:39) sovice a víš, že možná (hodně přes ruku), tak trochu jo... pokud otec muslim vedoucí své děti v muslimské radikální víře nebude moci nechat tady studovat dceru, neodejde do země, kde to bude možné? ideálně do jiné muslimské země?
zase, neříkám, že je to správně, ale na druhou stranu, ty dívky tu nejsou samy a pokud šátek je pro ně tak důležitý, asi bude islám pro jejich rodinu důležitější než pro tu, co se bez šátku obejde? není ta snaha nepovolit šátky jen vzkazem, že u nás se muslimové nedočkají vstřícnosti a ústupků? není to vzkaz o tom, že tu mohou s námi žít, ale dodržovat naše pravidla?
přiznám se, že ještě před pár lety bych podobný názor vůbec nenechala přejít přes prsty, asi ztrácím ideje
|
sovice |
|
(1.11.2018 10:26:00) Rose,
já myslím, že neodjede. Protože pro takového člověka není vzdělání dcery prvořadou hodnotou.
To MY (tady myslím Evropa) máme zájem ty děti vzdělávat.
Nehledě na to, že značná část těch muslimů je v Evropě doma. A že i u nás jsou konvertité k islámu z řad rodilých Čechů.
|
|
|
|
|
|
Vaitea |
|
(1.11.2018 10:36:23) Marko, nevím v kterých okolních státech. Můj syn chodil na gymnázium ( 1 ročník) v Africe a 90% jeho spolužáků byli muslimové. Takový respekt vůči učitelům i učitelkám ( angličtina, francouština, dějiny)by myslím mohli závidět i pedagogové v ČR. Pochopitelně záleží na úrovni školy, nikoliv na složení žactva dle náboženského vyznání.
|
Marika Letní |
|
(1.11.2018 10:43:16) Vaiteo, jen na okraj Afrika je dost široký pojem.
Měla jsem na mysli státy EU.
|
libik |
|
(1.11.2018 10:48:30) Takže ty preferuješ africké muslimy před těmi evropskými? No sláva, to zní perspektivně (vzhledem k tomu, že velká část Afriky je zemí nepředstavitelné chudoby a otroctví a dá se čekat, že se uprchlická vlna nezastaví)
|
|
Vaitea |
|
(1.11.2018 10:56:04) Ne, opíráš se do muslimů, a už předem tady jedeš výmysly o učitelkách, které předstírají , že jsou vdané. Víš, co a já jsem na to alergická, na takovýhle "zaručený" zprávy. Tím víc, že vím, že žádný multikulturní soužití není bez problémů, takže nevím proč to ještě "přibarvovat" báchorkama preventivně.
|
Marika Letní |
|
(1.11.2018 11:50:56) Vaiteo, to, že to budeš popírat, nezmění realitu.
"Problémy podle ní zažívají i mladé učitelky, které odmítají muslimští žáci akceptovat. Aby zcela neztratily alespoň to minimum autority, tvrdí, že jsou vdané." https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/483378-vyuku-v-rakouskych-skolach-likviduje-islam-stezuje-si-ucitelka-z-vidne.html
|
Monty |
|
(1.11.2018 11:54:33) Marko, takže vyjádření jedné učitelky je samozřejmě více relevantní než vyjádření Vaitey. Protože názor učitelky konvenuje s tím, co si myslíš ty sama. Mmch., kolik znáš osobně muslimů?
|
Marika Letní |
|
(1.11.2018 11:58:28) Monty "takže vyjádření jedné učitelky je samozřejmě více relevantní než vyjádření Vaitey."
Logicky, protože učitelka Susanne Wiesinger je reálná osoba, vystupující veřejně pod svým jménem.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|