Lenka Pražanda |
|
(30.1.2019 13:11:59) Nečetla jsem celou diskuzi, jen část. Pochopila jsem že většina doporučuje buď zůstat na 8G nebo OA, popř ekonomku. Můj syn na tom byl dost podobně. V hlavě jen sport, neučí se. Vysvědčení nebylo špatné, žádná čtyřka. Byl v matematické třídě. Takže jsme volili OA. Bude maturovat z Čj, Mat a účetnictví!! Výuka se točí výhradně kolem matematiky. Tohle rozhodně není volba pro tvoje dítě. Volila bych spíš něco se zaměřením na jazyky.
|
Monika |
|
(30.1.2019 13:17:19) No, ale jaká střední škola se zaměřuje na jazyky, když ne gympl nebo něco typu obchodní akademie/obchodní lyceum/podnikatelská SŠ? O žádné "střední škole jazykové", kde by nebyla matematika (nebo byla jen minimálně) jsem zatím neslyšela ...
|
Vranice |
|
(30.1.2019 13:27:48) Žádná střední škola si nedovolí vypustit matematiku - studenti mají povinnou maturitu z matiky a proto se i odborné školy snaží výuku M posílit.
Odpověď pro zakladatelku - sportovní gymnázium anebo studijní obor Sportovní management na OA, tam je předpoklad, že budou sportovci vycházet vstříc.
|
Lenka Pražanda |
|
(30.1.2019 13:39:35) Myslela jsem to tak, že cokoliv jiného než OA, protože tam je té matiky fakt hodně. To raději ať zůstane na gymplu. Sportovní management Taky jsme tam chtěli. Na studijním oddělení sportovní školy mi to paní vysvětlila následovně: To je jen reklama. Teď je to populární. Učí se tam to samé jako v normální třídě. Sportovci žádné úlevy nemají, ani speciální rozvrh Moje zkušenost
|
Vranice |
|
(30.1.2019 14:03:36) Lenko, účetnictví není matika, to bych nazvala spíš výpočty. Matika na OA bezesporu je, ale nebude tak abstraktní jako na gymplu. I když dnes už i na gymplech lze zvolit lehčí a těžší verzi matiky podle zájmů studenta.
Sportovní management je jistě marketingový trik, OA potřebovaly přitáhnout kluky-sportovce. Záleží na konkrétní škole a na domluvě, nemusí to být všude stejné.
|
Lenka Pražanda |
|
(30.1.2019 14:30:04) Vranice, my jsme cílili na sportovní management. S výjimkou soukromých SŠ jsme obešli všechny v Praze. Jsou tu jen tři. Sportovní gympl nepočítám. Takže si troufám říct, že vím o čem mluvím Nevím odkud je zakladatelka, někde píše že to nechce uvádět.
|
|
|
|
|
Begonie |
|
(30.1.2019 14:45:35) Tohle presne jsem resila se synem. Není zadny matematicky genius, ale na ZS mel samy jednicky, jdou mu jazyky, bavi ho biologie, dejepis, zadny moc vyhraneny zajem o nejaky předmět, akorát mu to proste v matice moc nezapaluje.
Ale jaka stredni škola pro takového kluka? Prumyslovka - ne, obchodka - ne, zdravka nebo pedak - taky ne. Tak co teda? Nakonec je na 6G a je tam moc spokojeny. Tak holt bude mit z matiky 3, co se da delat. Takových na gymplu bylo a ted z nich jsou lekari, pravnici, ucitele...
Ja sama sve stredni vzdelani resila knihovnickou skolou. Ta uz bohužel v Praze není. Nebylo to kvůli matice, ja jsem tam chtěla, ale spousta mych spolužaček tam sla prave proto, ze matika tam sice byla, ale moc se na ni nebazirovalo.
Vystudovala jsem pak 2 VS a za cely svůj dospely život jsem z matiky potrebovala akorát bezny scitani a nasobeni, procenta, občas trojčlenku a max. si spočítat, jak velky potrebuju koberec do obyvaku. Cimz nechci rict, ze se matika ucit nama, naopak, myslim, ze nikomu neuskodi si trochu započítat, ale ze proste staci tim nejak třeba i s trojkou projit a ono to pak nejak dopadne.
|
Rozállie |
|
(30.1.2019 15:16:19) Blanko, ale syn zakladatelky bude muset maturovat z matematiky (jestli se to nezmění), takže jestli má v devítce čtyřku z matiky, bylo by asi lepší si SŠ dobře rozmyslet - matura z matiky v současnosti nemá být na uměleckých, zdravotnických a sociálních oborech.
Že obsah učiva ZŠ i SŠ je povětšinou v životě k prdu je jiná věc
|
Begonie |
|
(30.1.2019 15:19:00) No to je pravda, ale maturovat matiky bude tak jako tak, protože na uměleckou, zdravotnickou nebo socialni skolu asi nepujde. Tak zas ho gympl na tu maturitu pripravi lip, nez naka jina SS. Navíc otaza je, jak jina?
|
|
Ropucha + 2 |
|
(30.1.2019 16:02:13) Čtyřku má proto, že se málo učí, pokud jsem dobře pochopila zakládající příspěvek. Takže záleží pouze na tom, kolik času a energie je ochotný věnovat škole v následujících čtyřech letech. Jestli stojí o maturitu z gymnázia, bude holt muset trochu zabrat. Odmaturovaly už zástupy lidí, kterým moc nešla matematika (nebo jiné předměty). Volnější režim by asi měl na nějakém soukromém gymnáziu, tak to řeší někteří aktivní sportovci. Jinak asi nějaká škola zaměřená na podnikání, obchod, cestovní ruch apod., kdyby chtěl nižší náročnost.
|
Monty |
|
(30.1.2019 16:22:48) No já nevím. Tady se pořád operuje učením nebo "neučením", ale bez ohledu na to, jaké jsou nároky školy nebo učitele, matika a fyzika jsou si poměrně blízké předměty a kdyby mělo dítě z obou čtyřky, nepomyslela bych si, že se asi málo učí, ale že ho to buď vůbec nezajímá nebo tomu moc nerozumí.
|
Ropucha + 2 |
|
(30.1.2019 17:16:40) Monty, nerozumí tomu zcela evidentně. Nejspíš ho to ani moc nezajímá. A? Jestli chce mít maturitu z gymnázia, bude se do toho holt muset trochu zakousnout a naučit se každé pololetí alespoň na čtyřku. To zvládne s větším či menším úsilím každý průměrný člověk. Pokud si maturitu z gymnázia dokáže odpustit, může si vybrat školu, kde se dají očekávat nižší nároky, a toho úsilí bude moci vyvinout méně.
|
Monty |
|
(30.1.2019 17:19:34) Ropucho, ale o tom je celá diskuze. Jestli sportovec, co plave v matice a fyzice musí mít nutně maturitu z gymnázia. Já pro to nějak nevidím důvod, proto píšu to, co píšu. Jiní ten důvod vidí, tak zas píšou něco jiného.
|
Ropucha + 2 |
|
(30.1.2019 17:39:23) Monty, důvod musí vidět především ten mladík. O ničem jiném to není, jen o jeho motivaci a vůli. Možnosti jsou jasné.
|
|
|
Monika |
|
(30.1.2019 18:41:12) Já v tomhle souhlasím s Monty, že čtyřka z matiky v kvartě (i kdyby to měla být trojka na ZŠ) je před dalšími čtyřmi lety gymnázia na pováženou. Určitě bych nedoporučovala věřit, že to v každém pololetí nějak dohrabe na čtyřku, spíš bych to viděla (pokud na gymplu zůstane) tak, že by měl máknout třeba o prázdninách nebo "po sezóně" (sportovní) a (asi s rodiči nebo někým na doučování) dohnat to, co mu chybí a kvůli čemu tu čtyřku má. Protože další roky se bude na všechno dosavadní navazovat a on pak může do problémů zabřednout natolik, že už to třeba nedá ...
|
libik |
|
(30.1.2019 20:36:43) Já si myslím, že výchovné je věci dokončovat. Pokud mladej nemá zásadní problém se svou pozicí ve škole a líbí se mu tam, nechala bych ho být.
Ostatně moje dcera na nižším gymnáziu taky předváděla v matice pěkné tance. Maturovala se samými jedničkami (čj, aj, fj, zsv)
|
Monty |
|
(30.1.2019 22:33:03) Libiku, dokud není maturita z matiky povinná, dají se předvádět všelijaké tance...
|
libik |
|
(30.1.2019 23:28:06) Ale až bude povinná, tak všude.
|
Monty |
|
(31.1.2019 8:22:32) Libiku, jo, všude, ale tipovala bych, že na školách negymnaziálního typu bude příprava na maturitu zásadní a nic moc extra "navíc" ve výuce neobsáhnou. Fyziky se lze zbavit úplně. Zatímco na gymplu se dá očekávat, že se hoch bude v těchto předmětech zbytečně trápit.
|
libik |
|
(31.1.2019 9:59:51) Monty, já si ale nemyslím, že výsledek v tom či onom předmětu je pro průměrného jedince nedosažitelný a že do životní spokojenosti nepatří jen jednička z matematiky. Je to střední škola, kde se mu líbí, kde má reálnou šanci uspět a pak jít bez problémů s taťkou koučovat.
Nápady typu "knihovnická a ekonomická", kde bude mezi dívkami za exota, mu můžou nandat daleko víc než to, že se bude holt víc učit matiku.
Divím se, že ty, takový tahoun kartonů s mlékem, uvažuje, že někdo je nezpůsobilý k nějakému předmětu
|
Monty |
|
(31.1.2019 10:22:03) Libiku, karton mlíka odnesu, když budu to mlíko chtít a aktuálně to bude nejsnazší řešení. Aplikováno na situaci syna zakladatelky, když mi nepůjde matika a fyzika a nebude mě bavit, nebudu se přemáhat NAD RÁMEC toho, co je vyžadováno k maturitě. On totiž ten objem času, kterej člověk může na něco vynaložit je prostě omezenej. Nemůžeš si přifouknout středy a pátky, abys měla navíc dvě hodiny na matiku/fyziku, která tě nebaví, nejde ti a díky tvému zájmu a směřování ti bude s největší pravděpodobností v životě k prdu.
Fakt nejsem zastánce žádnýho stachanovčení, přemáhání sebe sama a investic (byť i jen časových) do věcí s nízkou pravděpodobností zužitkovatelnosti, který navíc toho dotyčného ani nijak netěšej. Mlíko naproti tomu piju docela ráda.
|
sovice |
|
(31.1.2019 10:41:36) Monty, vždycky je něco za něco. Někdo bude radši dávat 4 hodiny týdně navíc matice než 5 hodin týdně navíc dojíždění na vzdálenější školu narvanou hromadnou dopravou. Někdo touží po jiném oboru, jiném kolektivu, někdo touží zůstat tam kde je a nějak proplout. Někdo má čtyřku proto, že ho předmět nebavil a vyloženě na to dlabal, někdo proto, že nesnáší kantora a proto na to vyloženě dlabal... A u patnáctiletého stejně hlavně záleží na tom, aby si ujasnil, co vlastně chce on a co tomu chtění bude muset dát.
|
Monty |
|
(31.1.2019 10:49:42) "A u patnáctiletého stejně hlavně záleží na tom, aby si ujasnil, co vlastně chce on a co tomu chtění bude muset dát."
Sovice, to je jasné. Jen tu nezávazně diskutujeme. Reálně nikdo z nás nemá moc hocha nutit kamkoli přestupovat nebo nepřestupovat.
|
sovice |
|
(31.1.2019 10:53:26) Monty, jistěže nikdo nic nevyřeší a jen tak plkáme, chtěla jsem spíš podotknout, že je celkem pravděpodobné, že i jiná řešení s sebou ponesou např. nesmyslné časové investice jiného typu.
|
|
|
Okolík |
|
(31.1.2019 19:37:13) No a někdo má 4 proto, že je blbej a prostě mu na ten předmět mozková kapacita nestačí. Případy jsou různé....
|
. . |
|
(31.1.2019 20:26:47) Okolíku, v daném případě, kdy je student na 8lg a "Když čas měl (nemoc, zranění – výpadek na skoro dva měsíce), zlepšily se známky minimálně o stupeň. " to asi mozkovou kapacitou nebude ;)
|
Okolík |
|
(31.1.2019 20:28:29) Slupko, to já nemohu vědět. Bylo to jen další možné vysvětlení stavu....
|
. . |
|
(31.1.2019 20:57:52) Okolíku, je to hned v úvodním příspěvku - dotazu jako součást popisu, jak na tom daný student je. Je to východisko pro naše úvahy, na jakou střední školu... mně třeba přijde, že ten gympl je nakonec nejvhodnější (byť i jiný než ten, kde k postupu na vyšší g. je při průměru nad 2 potřeba postupová zkouška).
Obecně, bez ohledu na původní dotaz a popis schopností, zájmů a preferencí daného studenta, je samozřejmě možné mít 4 proto, že student na lepší známku nemá hlavu, to máš pravdu.
|
Okolík |
|
(31.1.2019 21:03:00) Slupko, ten příspěvek, na který jsem reagovala, nevypadal, ze se vztahuje k reálnému dítěti zakladatelky. Ale ani pro kluka z úvodního příspěvku nepovažuji setrvání na gymplu, kde má v kvartě 4, za vhodné. Svému dítěti bych v této situaci pomohla najít vhodnější typ školy (např. sportovní gympl).
|
. . |
|
(31.1.2019 21:19:48) Okolíku, odpovídala jsi Sovici, a ta reagovala na Monty, která v příspěvku píše doslova "aplikováno na situaci syna zakladatelky". Je to poměrně vzácně přímo o něm. Ale pokud jsi četla jenom Sovici, tak ta to již doslovně neopakuje, to je pravda.
Sportovní gypml, pokud ho má po ruce a nesebere mu tudíž čas dojíždění - proč ne. To je totéž, co píšu já. Mějme na paměti, že mu spoustu času zaberou tréninky, a taky spoustu energie - nejen fyzické, ale i psychické. Pokud si dá před maturitou trochu oraz od sportu a zaměří se na pár týdnů na školu (ne, že by pro to měli všichni trenéři pochopení), bude to ok. Evidentně má 4 proto, že učení moc nedává. Pokud se za pár týdnů marodění (kdy tudíž navíc není stopro fit!) zlepší minimálně o stupeň, tak hlavu na to má. V kvartě nemají všichni jen 2, i když se nevěnují vrcholovému sportu.
|
|
|
Monty |
|
(31.1.2019 21:08:27) Slupko, njn, ale taky tam čtu: "...ve škole mu jdou jazyky (spíš proto, že na něj tlačí rodiče), čeština moc ne (rozuměj větné rozbory a určování slovesných tříd ), matematika a fyzika vůbec."
|
. . |
|
(31.1.2019 21:25:19) Monty jasně, samo mu to nejde. Ale jakmile pár týdnů má víc času, zlepší se. Taky je hned v daším, doplňujícím příspěvku "Synovi se ve škole líbí, ví, jaký význam doma přikládáme vzdělání." A to je podstatný. On se přeci tou matikou a fyzikou moc trápit nemusí, jak ty vždy píšeš - stačí, že to nějak uklepe. Když na to má hlavu, tak uklepe. Maturitě z matiky se stejně asi nevyhne, a z gymplu se mu bude nakonec dělat lépe.
|
|
|
|
|
|
|
|
libik |
|
(31.1.2019 10:52:15) Co je to míra zužitkovatelnosti ve vztahu ke šťastnému životu? A jaké předměty zužitkuje budoucí kouč rp. člověk, co zatím neví?
Já nevím, jestli doma vidíš dítě, co udělá šťastný kotrmelec, když se jde učit například dějepis, zatímco propadne těžké melancholii, když je na pořadu dne zeměpis. Učení je do jisté míry vždycky pruda, záleží na kulisách (dobrý kolektiv, dobrá atmosféra, zajetá pravidla, do jisté míry neomezené možnosti, až ten opravdový zájem naskočí)
Rada "dej ho na knihovníka nebo středně obchodního akademika" je tak mimo, že se musím smát.
|
Monty |
|
(31.1.2019 11:10:51) "Já nevím, jestli doma vidíš dítě, co udělá šťastný kotrmelec, když se jde učit například dějepis, zatímco propadne těžké melancholii, když je na pořadu dne zeměpis."
Libiku, no vlastně jo. A nijak mě to nepřekvapuje, protože jsem to měla podobně, a měla to tak dokonce i moje pilná a snaživá matička, která si na pěkných známkách vždy zakládala. Přesto se přiznala, že nenáviděla fyziku a byť mi ve věku outlém tvrdila, že měla pořád samé jedničky, relativně nedávno z ní vypadlo, že z té fyziky měla na gymplu trojku. Asi většina lidí v mém okolí to měla hodně podobně. Kromě těch několika exemplářů, který nebavilo nic.
|
libik |
|
(31.1.2019 11:12:52) No vidíš a já si myslím, že ze své podstaty je zajímavé cokoliv. Fyzika je naprostá špička, co bys byla bez ní, akorát je to těžký.
|
|
. . |
|
(31.1.2019 13:15:24) Monty, v mém okolí (v době, kdy jsem byla na gymplu a v době, kdy studovaly na gymplech moje děti, a v mezidobí, kdy jsem pedagogicky působila na mládež ve věku osmiletých gymnázií) většina studentů bez propadání těžké melancholii zvládala rozvrh ať se skládal z čehokoli, jen pár jedinců něco nesnášelo.
Naopak docela dost gympláků (ne většinu, ale zas nikoli ojediněle) bavilo skoro všechno, a ten zbytek neutrál - prostě se to také musí odsedět, aspoň v té škole, v krajním případě přidat (učení) i doma. Nesnášené předměty byly takřka vždy dílem příslušného pedagoga.
Vyhraněných jedinců metajících šťastné kotrmelce nad nějakým školním předmětem jsem potkala jen pár. Shodou okolností to byla spíš matika a fyzika, než jiné. U většiny to "baví" bylo spíše v mírném pásmu.
Celkově mi přijde, že dítě, které celkem bez potíží zvládá gympl a 4 má jen z toho, co ho nebaví a tudíž na to total pere, a přitom nemá jasnou představu, co dál, tam může docela dobře zůstat. V případě potřeby v těch nezajímavých předmětech pod tlakem okolností nejspíš dokáže drobet přidat.
Zlepšit se ze čtyřek na dvojky když "o něco jde" nemusí být přeci záležitost iks hodin týdně navíc, začasté jde v prvé řadě o to zapnout hlavu v příslušné hodiny ve škole.
|
Monty |
|
(31.1.2019 19:51:29) Slupko, metání šťastných kotrmelců jsem brala spíše jako hyperbolu. Což ale nic nemění na tom, že moje zkušenost je jiná. Je ovšem fakt, že opravdu všeobecný gympl má snad jen moje bývalá tchyně a matka, přičemž matka ale tvrdí, že měli také jednu třídu matematickou a druhou humanitní. A dokonce tvrdí i to, že v humanitní třídě většině studentů moc nešla matematika. Většina absolventů gymnázií v mém okolí, dnes dávno dospělých, jsou absolventi gymnázií se zaměřením.
|
. . |
|
(31.1.2019 20:51:07) Jj, Monty, hyperbola jistě, ale snad ji vidíme obě mířit steným směrem, byť naše zkušenost je jiná. Ohledně dětí vlastních, jejich spolužáků, dětí v oddílech, dětí z rodiny... neberu zaměření 8lg nějak v potaz, nevím jaké měly, pokud nějaké. Mám pocit, že se studium zaměřovalo spíš volitelnými předměty (zvlášť patrné ve vyšších ročnících) - tedy podle volby studentů. Ale fakt nevím, jestli to tak měli všichni.
A jo, generace tvojí matky a moje - to byla humanitní a přírodovědná větev. Musím říci, že ani na té přírodovědné většině studentů "matika moc nešla". Ona tak nějak kromě pár nadšenců moc nejde nikomu. Blbě se (tu? nemám srovnávací studie nastudované) učila, a mění se to pomalu. Takže i všestranně zaměřeným lidem jde taknějak středně
|
|
Monika + 2 |
|
(31.1.2019 23:30:11) Pokusím se odpovědět, byť ne adresně 1) proč vůbec na víceletém gymnáziu studuje - protože chtěl ze ZŠ pryč. I s horšími známkami na nynějším gymplu je spokojenější (a srovnání s bývalými spolužáky má, protože tréninky jsou v místě jeho bývalé základky, setkává se s nimi cestou ze školy atd.). Ano, měl naši podporu, značnou pomoc. Dostal se na obě školy (druhé bylo dvojjazyčné gymnázium, nakonec zvítězilo to současné)
2) má na to? - záleží na tom, podle čeho hodnotit, respektive, kde a jak stanovit hranici, že na to má. Vyhroceně to lze postavit - pár dvojek/jedna trojka s přimhouřením obou očí ještě ano, avšak dvě už ne vs. hlavně že nepropadá, důležité je, aby udělal maturitu.
3) nyní záleží na něm, jak se připraví a složí zkoušky. Pokud by se mu to nepodařilo, tak by zkusil sportovní gymnázium a ekonomku (tam je víc oborů, snad bychom něco vybrali a někam by se dostal. Moc díky za tipy, za takový ten pohled out-of-the-box
4) každý školní kolektiv se dříve či později rozloží na děcka, co mají vyznamenaní, a na ty, co jsou na chvostu. Mně škola šla sama (až na tělocvik, zato syn je pohybově nadaný až moc . A dneska si říkám, koho zajímá, že jsem odmaturovala se samými jedničkami...
5) nepamatuji si, kdo a jak to přesně v diskuzi formuloval - vážně byste SVÉMU dítěti (kdyby bylo na víceletém gymplu) s dvěma čtyřkami doporučily, aby šlo jinam?
6) hodně mě zaujala myšlenka, o jaké škole bychom uvažovali a jak by se situace vyvíjela, kdyby měl takové výsledky na základce. To určitě stojí za zamyšlení; vlastně i proto, aby se ani syn, ani my nemuseli starat, kam po ZŠ, jsme ho přivedli k úvahám o víceletém gymnáziu.
Jo, zkoušky se konají za tři týdny, aby bylo jasné, kdo do vyššího stupně postoupí, a aby byl čas podat přihlášku jinam.
|
Monty |
|
(1.2.2019 8:56:10) Moniko, tak to přece záleží na tom, z čeho by ty čtyřky dítě mělo. U předmětu, ze kterého se maturuje je to přece jen trochu něco jiného než třeba z dějepisu.
|
Alena |
|
(1.2.2019 8:59:33) Proc?pro někoho je důležitější dějepis a čtyřka z matematicke maturity je mu jedno.
|
Monty |
|
(1.2.2019 9:09:03) Aleno, protože z dějepisu se na rozdíl od matematiky nebude povinně nmaturovat a tedy ho lze prakticky vypustit.
|
Alena |
|
(1.2.2019 9:18:39) To dítě přece muze nakonec maturovat i z toho dějepisu. Neřekla bych ze čtyřka na osmiletem gymnáziu komplikuje současnou maturitu z matematiky (navic - prece by na jine skoly nedelalo jinou), kterou by měl za pár let udělat i učeň s daleko menší hodinovou dotací. Ostatne s matematickou maturitou si ještě asi uzijeme dost legrace, dost bych sazela na její odklad nebo rušeni po piltonim rocniku.
|
. . |
|
(1.2.2019 12:05:58) Aleno,
"Neřekla bych ze čtyřka na osmiletem gymnáziu komplikuje současnou maturitu z matematiky (navic - prece by na jine skoly nedelalo jinou)"
přesně tak, už jsem to psala jednou - maturovat z matiky bude nejspíš kdekoli, a z gymplu to bude mít snazší. I se 4.
|
|
|
|
|
Klabe+3 kluci (08,10,15) |
|
(1.2.2019 9:19:30) Za mým maturitních časů byla povinná maturita z cizího jazyka. Řada mých spolužáků tím trpěla. S angličtinou bojovali celé čtyři roky (byli jsme čtyřleté gymnázium), o druhém jazyku nemluvě. Celou dobu jeli na čtyřky, protože to prostě lépe nešlo. Čtyřku uhájili taktak i u maturity, z matiky, fyziky či informatiky maturovali za jedna nebo dvě. Nikdy nikdo neřešil, že by z gymplu kvůli angličtině měli odejít ( i když bylo jasné, že ta maturita jen tak u nich nebude). A klasika, dostali se na technické Vš, všichni je v pohodě dodělali a teď jsou za vodou. Teď je tato situace u řady studentů s matematikou, ani tam nevidím důvod, proč ze školy odcházet, pokud je dítě spokojené, známky neřeší a nemá touhu se už teď začít profilovat úzce.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lída+4 |
|
(31.1.2019 9:03:13) Na pováženou to sice je, ale záleží i na situaci. Moje nejstarší dítě v kvartě z matiky sotva prolezlo. Tam to ale bylo z největší části způsobený tím, že v tu dobu měli hodně geometrie, a jemu skutečně rýsování nejde (levák s vedoucím pravým okem, na tohle dost blbá kombinace). Dítě následně odmaturovalo bez problémů (a velmi pěkně), vystudovalo úspěšně VŠE, takže matiku zvládnout skutečně muselo.
|
|
|
|
Mr. Miçkey |
|
(31.1.2019 23:11:05) Ale nemusi, ja mel na osmiletym gymplu z matiky i fyziky vetsinou 4, obcas snad i v pololeti 5, proste me to nezajimalo. Po nekolikalety pauze jsem nastoupil na nemeckej gympl, kde je matika povinna a na vysoky urovni, pres to nejede vlak, a z matiky jsem normalne odmaturoval, i ty integraly jsem se nejak naucil.
|
|
|
|
|
|
Monika + 2 |
|
(1.2.2019 0:00:31) Slupko, poslední větu (Zlepšit se ze čtyřek na dvojky když "o něco jde" nemusí být přeci záležitost iks hodin týdně navíc, začasté jde v prvé řadě o to zapnout hlavu v příslušné hodiny ve škole) vytisknu a připevním na ledničku Připevnila bych tam i to, co jsi psala o matice v běžném životě (spočítat velikost koberce do obýváku ), ale jde to lehce proti mé snaze vštěpit dětem, že nikdy neví, co budou v životě potřebovat.
Blanko, díky, člověka potěší, když slyší, že někdo řeší něco podobného. Včera jsme od několika pedagogů, co syna učí, slyšeli, že má školu na háku... Jako je pravda, že on známky neřešil snad nikdy, jen toto pololetí kvůli postupovkám.
|
|
|
|