Yuki 00,03,07 |
|
(11.2.2019 20:10:42) ještě takový dotaz k tématu
kdo z přítomných učitelek se dozvěděl cokoliv o práci s rodiči během studia? já ani slovo, u nás se nemluvilo ani o problémových žácích, a to ani nízký iq, ani nadání, ani poruchy učení, ani poruchy chování, dys byly ještě pořád jenom výmysl rodičů
|
ivett30 |
|
(11.2.2019 20:22:46) Jelikož jsem si teď při mateřské začala navyšovat vzdělání, tak jsem se o všech těchto tématech něco dozvěděla i když o některých jen okrajově. O komunikaci s rodiči nám kromě zásad řekli, že tomu nejde naučit, že na to musí být člověk ,,typ" a že ani studentky na praxi se nemohou naučit komunikovat s rodiči, protože, když učitelka komunikuje s rodiči, tak u toho studentky nemohou být přítomné. Jinak jsem maturovala na SPgŠ v roce 2011 a tam jsme se o těchhle tématech nedozvěděli nic
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.2.2019 20:36:07) já jsem vš skončila v roce 1999, jako většina současných učitelů, proto většina neví nic, nejsme připravení na jednání, která se od nás očekávají, ani na zasahování do rodin, jako je třeba informace rodičům o potřebě psychiatra pro dítě
|
Majákova |
|
(12.2.2019 11:18:01) Yuki, jsem na tom úplně stejně. Končila jsem školu také v roce 1999 a také jsme na FF nic takového, co píšeš, nebrali. Po dvaceliteté praxi uvažuji o odchodu ze školství, i když svou práci mám moc ráda.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.2.2019 14:02:38) Majáková, já sice odchod zatím nezvažuju, baví mě učit, baví mě práce s dětma, a to jsem na 2- stupni :), nechce se mi na střední školu, i když jsem původně chtěla (mám PřF), jsem vděčná za školu s dobrým vedením, i když má svý mouchy, jsou to spíš mušky, po zkušenosti jinde. Ale někdy se sejde tak náročná třída, jako mám třeba letos, že mi chybí síla. A k tomu všechno to papírování, všechny ty chytrý řeči, jak bysme měli co dělat jinak a jak máme prázdniny, tak kruci, proč není dostatek učitelů, když je to tak výhodný job? naše škola potřebuje nutně učitele fyziky, možná a ještě jeden by se hodil vyměnit, matikář, ale nejsou lidi. je plno jenom těch, co říkají "jste odborníci, poraďte si" jenže my nejsme ani psychologové, ani psychiatři, ani speciální pedagogové, ani sociální pracovníci, ani úředníci, jen to všechno musíme dělat, bez vzdělání, často i bez obyčejnýho školení - třídní knihu jsem během studia taky nikdy neviděla, elektronickou žákovskou, nebo aspoň systém - těch je hromada, máme jeden, který je šílený, nepřátelský, aspoň pro mě a většinu mých kolegů, ale asi nebyl moc drahý, když ho tehdejší vedení pořídilo práce s interaktivní tabulí? to se školilo v době, kdy jsem byla na MD, jsem teď na škole, kde to umí možná pár lidí na 1. stupni, na 2. to nikdo nepoužívá, protože to neumíme, jsme všichni stejně staří, školením neprošel téměř nikdo, a kdo prošel, tak to zapomněl
nároky obrovský, podpora materiální malá, podpora společnosti mínusová, tomu odpovídající plat
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.2.2019 14:13:33) ještě jsem zjistila jednu věc - když chci dělat cokoliv navíc, podporu vedení k tomu mám, ale absolutně nemám čas, ani na samotnou práci navíc, protože můj den není natahovací, ani při práci s dětma, tam je to svázaný rvp a švp a hlavně, minimální odezva od dětí, který chtějí dostávat naservírovaný informace, bez práce, bez námahy, bez vlastní aktivity, to mě ubíjí ze všeho nejvíc
nedávno jedna dealerka jedné aktivity chtěla naší škole vnutit něco kolem enviromentální výchovy, prý to není aktivita učitelů, ale dětí, jenže ty děti odmítají být aktivní, na druhým stupni je vyloženě obtěžuje cokoliv, jsou ještě ochotný vytáhnout sešit a psát, opisovat něco tupě z tabule. zase to není ve všech třídách stejně, ale letos mám jednu třídu extra neukázněnou, vulgární, hlučnou, nevychovanou, druhou neuvěřitelně línou, třetí má ze všeho srandu, a čtvrtá hledá důvody, proč něco nejde. Těm posledně jmenovaným stačí trochu pomoct při hledání způsobu, jak to jde. Ve všech třídách mám ten stejný předmět, ve všech bych byla ráda, kdyby víc dělali oni, ale je to dřina.
|
|
|
|
|
|
Ikula |
|
(11.2.2019 20:34:15) Tak mi na komunikaci s rodici meli na fakulte dvouhodinovou přednášku, ve ktere byla rada schemat od ruznych významných pedagogu a ktera se stále vylepsovala, neb na začátku to byly dva uzly (ucitel a rodič) a pak pribyvaly uzly a sipky. Mozna bych to ještě nekde vystrachala . Teď jsme meli na skoke školení na jine téma a dozvedeli jsme se, ze od MŠMT nemuzeme očekávat lepší legislavitu, protoze jsou odtrzeni od praxe, od PPP nemuzeme ocekavat kvalitní zpravy s přesnými diagnózami a doporučeními, protože jsou přetížené a ze poradit si musíme se vším sami. Tak jsem vyskolena zvladnout vlastne úplně vsechno 😀
|
ivett30 |
|
(11.2.2019 20:38:16) To je fajn, že vás alespoň na nějaké to školení pošlou. Já zažila první školení až u posledního zaměstnavatele před mateřskou (státní školka). Do té doby mi všude říkali, někdo musí zůstat u dětí a to budeš ty, když bylo nějaké školení pro zaměstnance
|
Ikula |
|
(11.2.2019 20:42:27) Ivett, my si dost často organizujeme skoleni sami. Vybereme si buď téma, nebo konkretni skoleni, stanovíme termín o nejakych vedlejsich prázdninách a vedeni to jen objedna a zaplatí. Lektor prijede k nám a škola to ma o dost levneji a bez suplování. Chapu, ze to vsude takto nejde.
|
ivett30 |
|
(11.2.2019 20:49:36) Já dokud jsem pracovala v té družině, tak se to dělalo také tak uspořádalo se řiditelské volno a přijel školitel. Jenže o řiditelském volnu musela fungovat celodenní družina, aby měli pracující rodiče kam dávat děti a tam musel někdo být. Když už jsem pracovala v té školce měly jsme možnost každá učitelka si vybrat čtyři školení za rok, na které jsme dostaly volno a kolegyně táhla směnu i za mě
|
|
|
|
|
|