Lexi. |
|
(28.3.2020 14:14:45) Naše dvě školy si vedou nevalně. Dostáváme úkoly ve stylu - vypracujte cvičení na str. od-do, naučte se látku na str. od-do, udělejte si výpisky. Pouze dvě učitelky k tomu přippisují - "pokud něčemu nerozumíte, kontaktujte mně" (přes mail, telefon nemáme). Videokonference nebo něco obdobného nepořádá nikdo.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.3.2020 14:21:54) videokonference jsou fajn, dokud neúčast neznamená neomluvenou hodinu,
ale přece i pokud učitel nenapíše, že se mu máte ozvat, se ozvat můžete, a když nereaguje týden dva, tak se ozvat vedení školy, stačí požádat o kontakt na učitele, kteří nereaguje na mail, od toho je vedení, aby řešilo, když něco nefunguje, můžete zkusit nejdřív třídního učitele, ale pak to vedení, do kdy chceš čekat, když to nefunguje dobře? to je teď opravdu na dlouho, čím dřív se to srovná, tím líp
|
Lexi. |
|
(28.3.2020 14:53:44) "videokonference jsou fajn, dokud neúčast neznamená neomluvenou hodinu," - pokud není neúčast zaviněna chybějícím počítačem v pomácnosti, nebo jinou technickou chybou, považuji to za správné
"ale přece i pokud učitel nenapíše, že se mu máte ozvat, se ozvat můžete, a když nereaguje týden dva, tak se ozvat vedení školy, stačí požádat o kontakt na učitele, kteří nereaguje na mail, od toho je vedení, aby řešilo, když něco nefunguje, můžete zkusit nejdřív třídního učitele, ale pak to vedení," - než podstoupit takovou anabázi kvůli sdělení - "paní učitelko, ani dítě, ani oba rodiče netuší, zda jsme správně vypracovali cvičení 35/2, neboť všichni tři plaveme v problematice přívlastek několikanásobný X postupně rozvíjející, i po obsáhlém kolektivním samostudiu učebnice i internetu", raději jsme požádali o pomoc babičku, která tomu rozumí.
"do kdy chceš čekat, když to nefunguje dobře?" - na takové boje nemám povahu, odhodlání, energii a odvahu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.3.2020 15:04:53) lexi, a myslíš, že je v silách učitele zjistit, kdo nemá momentálně přístup a komu se jenom nechce? a víš, kolik je rodin, kde je jen počítač pro všechny děti případě rodiče na HO? opravdu není možný považovat za jistotu, že každý musí mít přístup k technice
no a jestli nemáš odvahu nebo chuť řešit něco se školou teď, tak je mi líto dětí, necháš je v tom plavat samotný? to není dobrý
|
Lexi. |
|
(28.3.2020 17:29:27) No, v první řadě je v tom nechali plavat ti učitelé. Matiku s pomocí rodičů vládají. Kvůli češtině, němčině a angličtině se dělají videokonference s babičkou. Odborné předměty starší dítě řeší se spolužáky přes messenger. Ostatní předměty jsme dost upozadili, není na to prostě čas. S mladším se navíc snažím připravovat na přijímačky. Naštvalo mně, že budou mít jenom jeden termín. Spíš jsem svým příspěvkemm chtěla říct asi toto. Když já pracovně někomu posílám mail nebo dopis, přijde mi naprosto samozřejmé, že na závěr napíšu - "pokud Vám něco není jasné, nebo máte dotazy, kontaktujte mně prosím" - s uvedením telef. čísla a mailu. A přijde mi poněkud zvláštní, že ti učitelé to k zadání domácí práce prostě nepíšou. Přičemž je více než jasné, že značná část dětí to sama doma prostě nezvládne.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.3.2020 17:45:26) lexi, a je takový problém se zeptat, přestože to tam ten učitel nenapsal? neříkám, že všichni dělají všechno správně, to vůbec, ale jsme v úplně nové situaci, jeden den ve škole a druhý den bez přípravy práce z domu, bylo jsme na začátku zmatení všichni a mnohem víc než většina dětí, a pokud se rodiče nebo děti neozvou, že něco nefunguje nebo nerozumí, jak to má učitel vědět? mně se ozývají někdy s věcmi, který by mě nenapadly,a to mám druhý stupeň, tak místo nadávání, jak to nefunguje, upozorni, že to nefunguje, můžeš tak pomoct nejen svýmu dítěti
|
Lexi. |
|
(28.3.2020 17:54:26) Yuki, když pro mně by to znamenalo češtinářce, angličtinářce, němčinářce napsat - jsme totálně v loji, domácí přípravu vůbec nezvládáme, protože rodiče tomu vůbec nerozumí a dítě to samostudiem nedá.
|
TaJ |
|
(28.3.2020 18:05:44) Lexi - a to já bych těm učitelkám klidně napsala, ať poradí...přece rodiče nemůžou vědět a umět všechno...já třeba poradím páťákovi s angličtinou, ale s němčinou, nebo jakýmkoli dalším jazykem už bych mu neporadila...matiku taky zatím celkem zvládám, ovšem ve vyšších třídách už to taky nedám, nikdy jsem na ní neměla moc hlavu a abych ho to učila, tak bych si to musela nejdřív nastudovat sama, pokud bych to vůbec pochopila, fyzika, chemie apod. - to samé...
|
Lexi. |
|
(28.3.2020 18:11:39) tak já to zkusím
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.3.2020 18:33:46) lexi, čtu až teď, že to zkusíš, dej pak vědět, jak zareagují 👍
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.3.2020 18:32:23) lexi, pro tebe je těžký napsat třem učitelkám, že to nezvládáte? a od učitelů bys chtěla, aby obvolávali všechny rodiče a ptali se, jestli mají připojení, jestli zvládají, možná třeba jestli si jejich děti vzaly všechno ze školy, to taky řešíme, není lepší, aby se ozval ten, kdo má problém, než aby to všechno hlídal někdo za všechny? já učím děti samostatnosti, svoje, i ty cizí, chci po nich, aby se ptaly, aby se nebály ozvat, aby si řekly o pomoc
co učíš ty tvoje? nadávat, že jim nikdo nepomáhá? nebylo by lepší naučit je, jak si o tu pomoc říct?
|
|
|
|
|
Lexi. |
|
(28.3.2020 17:32:28) "myslíš, že je v silách učitele zjistit, kdo nemá momentálně přístup a komu se jenom nechce?" - samozřejmě by tomu musela předcházet komunikace s rodiči, jestli je či není možné, aby dítě bylo třeba dopoledne na internetu pro školní účely
"opravdu není možný považovat za jistotu, že každý musí mít přístup k technice" - však jsem psala, pokud tomu nebrání technické důvody
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.3.2020 17:47:12) lexi, mám sice telefon na všechny rodiče, ale vážně by bylo lepší, kdyby se ozval ten, komu něco nefunguje, než aby učitel obvolával všechny mail někteří nečtou, takže tento způsob komunikace s rodiči taky není úplně pro všechny
|
|
|
Lexi. |
|
(28.3.2020 17:32:31) "myslíš, že je v silách učitele zjistit, kdo nemá momentálně přístup a komu se jenom nechce?" - samozřejmě by tomu musela předcházet komunikace s rodiči, jestli je či není možné, aby dítě bylo třeba dopoledne na internetu pro školní účely
"opravdu není možný považovat za jistotu, že každý musí mít přístup k technice" - však jsem psala, pokud tomu nebrání technické důvody
|
|
|
|
|
|