Lída+2 |
|
(9.7.2020 8:13:05) madelaine, celé jsem to pročetla a nedá mi to nereagovat. Není to jen na Tebe, ale i na ostatní.
A třeba FEDERIka, roky tu píše, že ji njede matika, jestlipak, kdyby se to měla naučit by to udělala....., nebo ji ten jazyk nešel jako ta matika? Těžko.
Diskutují tu samé dámy co jim to jde samo, nemají s tím problém. Vůbec se nedokážete vžít do toho jak to třeba mají jiný. Ta bezmoc, že s tím nejde skoro NIC dělat.
Možná by se chtělo zamyslet nad tím, jak může zakladatelka vědět, že se tomu doma nevěnuje. Podle mě má spíš problém co jsem měla já.
To, že se to doma neučím jsem poslouchala celou Sš, pak kdysi 1992-94 na jednom kurzu z kterýho mě vyrazili, že se doma neučím. Nespravedlivé nařčení- doma jsem se tomu věnovala min. 1-2h denně, NIKDO mi nevěřil. Pak se se mnou chvilku učila po odpolednách mamka, věděla , že to doma odpoledne umím. Druhý den 4-5. Pak v tom 93-94 to zkoušel manžel, že to se mnou trénoval, klidně celý odpoledne, čas na to byl. Druhý den úplně vygumováno. Nakonec mě vyrazili pro ignoranství. Ten pocit byl opravdu hnusný.
Tak jsem se rozhodla, že UŽ NIKDY SE UČIT JAZYK NEBUDU. Neslyším to, plete se mi to. Písmenka o tom ani nemluvím. Pořád mě někdo obviňuje, že tomu nevěnulu ani hodinu. To opravdu nemám za potřebí a ten čas lze strávit jinak, když to stejně nemá efekt.
Pak syn nastoupil do první třídy. Byla jsem s ním na vyšetření v PPP. A buch ho. Nejen syn,ale i já: DYSLEKTIK a DYSORTOGRAFIk, velmi silný. Syn to má půlku mého problému.
Nastoupila jsem do kurzu AJ v knihovně(je to 5let), jen tak pro zábavu, slibovali konverzační AJ na dovolenou- koupit pohled, jídlo a domluvit se na cestě. Říkám si zkusím to. Pokud se nebude moc psát a je to pro důchodce to dám. Jedeme teoreticky podle učebnice, ke které mám ještě 5cm šanon kde čeho- jídlo, oblečení, moje práce, kavárna ve městě, proč bych ji doporučila, můj super den v týdnu a podobný kravinky:
Teď se pobavíte, protože mám za sebou z tohoto 5lekcí, ale to umím perfektně. Nikdo na mě nespěchá.Poslechy máme, ale dokud to neuslyším, nikdo nepočítá, že to budu slyšet hned.
3 roky se mi pletli číslovky 5 a 8, proč nevím.
prohazuju písmenka, po těch 60minutách si lektorka vezme sešit a co jsem napsala rukou mi opraví, protože prohazuji písmenka. Poznala sama, že jsem DYS a chtěla vědět co mám a podle toho mě učí. U všeho i jednoduchého mám napsanou výslovnost po svém. Vůbec se nepočítá s tím, že bych to bez toho přečetla hned, časem jo.
Díky koroně mám nyní individuál. Jo je to super, umím co umím. Jedu v poučkách. Jak a na co to mám aplikovat, jak to není totiž logické, mám problém. Učím se denně 1 rok 2h denně, pak 1h a nyní min. 30-60minut. Občas ne.,ale nyní už si to můžu dovolit.
Synové si občas dělají legraci,ale občas je nachytám i manžela s C1.Protože to kde jsem v učebnici, neznamená, že neumím něco navíc.
Takže než se začnete někdo obviňovat, že NIC nedělá ověřte si to, opravdu může dělat moc.
|
Lída+2 |
|
(9.7.2020 8:51:32) Modrý kvítko, když myslíš. Možná na té Sš. Už je mi to dávno volný.
Naopak já jsem pochopila, že se to prostě NIKDY nenaučím ani na B2,ale že se nějak domluvím. Žádné vyšší cíle nemám.
Nevím, manžel sám říká , že jak mu to jde samo a nedokáže dost dobře, pochopit to co jsem tady popsala, příjde mu to jako sci-fi.
Ale spoustě se to do hlavy naleje samo. Manžel ač se francouzky NIC neučil NIKDY. Stačí pár dovolených a odposlechem skládá věty.
A co tak čtu spousta z Vás to tu tak má, slyšíte, hned to umíte použít.
Já být tou paní začnu asi jinde, protože pro X lidí je takový člověk flákač co se neučí.
|
Lída+2 |
|
(9.7.2020 9:28:37) Modrý kvítko, přesně tohle co jsi nyní napsala si poslechla mamka na rodičáku, uplně se mi to vybavilo- přesně toto, nebo jen možná malinko jinak řekla němčinářka a ruštinářka mamce: poznám, jak na tom kdo je s pílí a s talentem. A je opravdu hodně málo těch, co jsou skuteční přírodní antitalenti. Vaše dcera je líná a lempl.
Fakt, neměla pravdu jak se mamka přesvědčila sama. No 4 jsem z těch jazyků dala.
Manžel teda říká, že kdyby kdy věnoval jen polovinu času tomu jazyku jako já, tak jich umí už aspoň 16.
A pak se děsil,aby ty kluci nebyli po mně. Jsou bohužel. Starší aspoň není DYS a pomohli hry na PC. Mladší míň,ale snaží se. Né každý to ocení, protože to nepozná, sama jsem si poslechla, že kdyby se víc snažil. někdo to pozná,ale většina ne.
|
kachna_ |
|
(9.7.2020 10:14:17) Lído, v tomhle souhlasím s tebou.
Ale ve středním věku už většinou víš, jak moc jsi nadaná na jazyky a když nejsi, tak vynit z toho lektora je nefér.
|
libik |
|
(9.7.2020 11:08:29) Kachno,
nadání na jazyky se přeceňuje, před 150 lety mluvila německy každá služka, co měla za sebou 5 tříd obecné.
Vytvářet kolem toho atmosféru, že je to pro vyvolené, jenom podporuje jazykové mindráky těch, co nesjížděj netflix a nemají to naposlouchaný.
|
Lassiesevrací |
|
(9.7.2020 11:17:26) "před 150 lety mluvila německy každá služka, co měla za sebou 5 tříd obecné."
Libik, předpokládám, že netrénovala jednu hodinu týdně (?), ale že byla v prostředí, kde se ten jazyk používal.
|
libik |
|
(9.7.2020 11:21:45) Lassie, já jen vyvracím tvé přirovnání talentu na jazyky k hudebnímu talentu.
Jinak trvám na tom, že pokud si někdo kupuje lekce aj "pro zábavu", má se bavit a necítit se jako debil.
|
Lassiesevrací |
|
(9.7.2020 11:25:17) Já jsem to přirovnávala v tom, že čím víc se cvičí, tím je to lepší. Pokud služka žila v prostředí, kde se denně mluvilo německy, tak taky denně mluvila německy. A to platí i o nástroji. Ani v případě nadání se nepohneš, když pravidelně necvičíš.
|
libik |
|
(9.7.2020 11:30:34) Hmm, já ale nevidím jako cíl kurzů angličtiny pro stoletou (středněvěkou) paní něco se naučit, ale zkusit si to a nebýt z toho otrávená.
Paní totiž žádnou aj nepotřebuje)
A vadí mi, pokud to obchodník nepochopí a má před sebou zkroušeného klienta, co nemluví a ještě se diví, že mu to nevyhovuje.
|
Lassiesevrací |
|
(9.7.2020 11:32:18) Libik, já si nemyslím, že si paní chce něco zkusit. Podle toho popisu to vypadá, že by se ráda domluvila, ale moc tomu nedává....
|
libik |
|
(9.7.2020 11:37:11) Lassie, ono je to totéž (zkusit - domluvit se), to není žádná znalost jazyka ani potřeba ho ovládat.
|
Lassiesevrací |
|
(9.7.2020 11:42:43) Libik, v tom s tebou nesouhlasím. Pokec je pokec, ne každého uspokojí, že si u baru objedná džus. Ale to my nevíme, co od té výuky paní očekává. Každopádně jsem na svém příkladu uvedla, že jsem nebyla schopná se naučit jazyk v 17, takže taky není pravda, že když je někdo mladý, jde to samo.
|
libik |
|
(9.7.2020 11:52:08) Dobře, ale ty jsi měla povinnou němčinu (protože aj byla obsazená), srala tě a nechtěla ses ji učit.
Paní si platí lektorku.
Já tu jen zastávám názor, že služba se má prodávat ke spokojenosti klienta. Že není klient spokojen se dá odvodit, pokud dřipí a mlčí jako hrob.
A vůbec nechápu "podivení se" nad zákulisním jednáním, které obchodník pojímá jako křivdu na sobě, nikoliv jako signál, že něco dělá blbě.
Jeho úkolem je sice "naučit" jazyk, ale především dát klientu jistotu, že peníze nevyhodil z okna.
|
Lassiesevrací |
|
(9.7.2020 12:08:23) Ne, to jsi nečetla celé. Já toužila se naučit angličtinu, abych věděla, o čem je Stairway to heaven (mj.) a byla x let na jednom místě. Byla jsem celkem stará au-pair, když jsem se namíchla, dala výpověď v práci a odjela, aniž bych byla schopná dát dohromady souvětí. Moje kolegyně ze zdravotnictví odjela do Austrálie, když jí bylo 45.
|
|
angrešt |
|
(9.7.2020 12:26:27) libik, na tom, co píšeš, rozhodně něco je, je to placená služba a určitě je tady klientovo přání a zakázka na prvním místě. Ale, narozdíl od služeb typu vedle zmíněného pokládání dlaždiček, hrají tu roli i klientovy osobní dispozice a nejde to bez jeho součinnosti.
Ale určitě to chce vyptat se, co ten klient chce, a taky sám trochu pozorovat, jak píšeš, jestli mu zvolená metoda sedí nebo ne a třeba to zkusit nějak jinak. Rozhodně učit jazyky není snadný a živit bych se tím opravdu nechtěla, asi bych pošla hlady
|
libik |
|
(9.7.2020 12:31:32) Díky, Angrešt
|
|
|
Alena |
|
(9.7.2020 12:48:35) ja s tebou Libik souhlasim. To ze nekdo komentuje neci sluzby, bych fakt nehodnotila jako pomluvu a nebrala si osobne. Myslim, ze klient i ucitel by mel byt s uzivanou metodikou v souladu, jinak do prace neinvestuje potrebnou energii. Pokud ucitel volnocasove aktivity urcitym zpusobem ucit nechce, neni mu to vlastni, nemel by se premahat, klient si zaslouzi ndseni.
|
kachna_ |
|
(9.7.2020 13:04:33) Aleno. Mě by ale taky mrzelo, kdyby si můj klient stěžoval na mě a mně se to neobtěžoval říct. Jinak s tebou souhlasím.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(9.7.2020 11:36:47) Lassie, přesně tak.
|
|
|
|
|
|
libik |
|
(9.7.2020 9:43:25) Modrý kvítko, ale do školy se chodit "musí" ( i na gymplu) a je tam elementární předpoklad, že se cizí jazyk využije minimálně při dalším studiu.
Proč asi tak paní středního věku chodí někam na angličtinu? Bude chtít předkládat či tlumočit? Prd, chodí tam, aby si nepřipadala jako idiot, reálně angličtinu využije jednou za 3 roky na dovolené v Chorvatsku a stejně dobře by se obešla bez ní.
Takže úkolem lektora je, když už si to paní chce platit, udělat zajímavou a hlavně příjemnou hodinu, ne ji připravit ke státnici.
|
|
|
K_at |
|
(9.7.2020 9:00:39) Lído, za 1 vyučovací hodinu a bez vlastní práce se fakt naučíš možná slovíčka a pár frází. Jestli paní čeká, že po hodině ji to v hlavě zůstane, tak bohužel. Hlavně to není o učitel nenaučí. Ale prvotní je "mně ta hodina nestačí".
|
|
|