libik |
|
(17.1.2021 17:05:53) a ta, kam by ráda dcera, to udělala. Individuální zkouška proběhne formou motivačního dopisu a pohovoru, zohledněním školního prospěchu a případných aktivit mimo školu.
Jsme z toho obě rozpačité, už proto, že na dvojce ji zkoušky pravděpodobně čekají
Co u vás a čemu byste dali přednost s ohledem da distanční výuku či specifika dítěte?
|
Winky |
|
(17.1.2021 17:13:53) Myslela jsem, že to bude dobrá věc, ale tady většina škol rušit státní a organizovat vlastní nechce. Tvrdí, že by jim to narušilo srovnání z minulých let a právě pokud někdo nedělá ty státní a pak se nedostane, tak je otázka, jak ho přijmout bez nějakého "skóre" jinam. Ale když dělala dcera přijímačky vloni, byl to dost otřes (a to se připravovala), takže jsem byla nakonec ráda, že šla v lednu na talentovky a ty měla jisté, takže ji přijali. Na cermat by se nedostala.
|
K_at |
|
(17.1.2021 17:15:02) Winky, jisté talentovky - to existuje????
|
Winky |
|
(17.1.2021 18:48:10) V tom smyslu že ty se dělají dřív, takže věděla, že je na ně přijatá
|
K_at |
|
(17.1.2021 18:56:09) Winky, aha. Rozumím.
|
|
|
|
libik |
|
(17.1.2021 17:18:48) Tak moje dítě se od počátku lockownu soustředí na matiku a češtinu kvůli přijímačkám, teď bude mít poprvé v životě na vysvědčení trojku (z němčiny), takže průměr je v háji, uvážíme-li, že odpadají 3 jedničky z výchov. Na hlubokomyslné monology "proč si studovat" není asi úplně ten správný typ a do mimoškolních aktivit může uvést tak akorát, že je aktivistka
|
K_at |
|
(17.1.2021 17:24:59) Libiku, pokud naše dítě uhraje teď 3 z matiky, budeme happy. Chystala se na talentovky, dělala portfolio, měla on-line přípravku. K tomu online školu. A musím říct, že v tuto chvíli mi uniká úplně smysl 9.tridy v souvislosti s přijímačkami. Kdyby je neprudili s blbostma z chemie atd, přišlo by mi to smysluplnější.
|
Okolík |
|
(17.1.2021 18:38:11) hm, dcera kamarádky jde na chemickou průmyslovku, asi by neuvítala, že ji přestanou prudit s blbostma z chemie, totéž budoucí gymnazisti, taky se chemie jen tak nezbaví. A seš si jistá, že ani výtvarních chemii nevyužije?
|
K_at |
|
(17.1.2021 18:40:25) Okolíku, já to vím. Samozřejmě že ty děti potřebují na SŠ i tu chemii, fyziku atd. Byla to blbost ode mne.
|
|
|
wer |
|
(18.1.2021 10:36:31) Kat na jaký obor dělá dcera tslentovky?
|
|
|
K_at |
|
(17.1.2021 17:25:15) Libiku, pokud naše dítě uhraje teď 3 z matiky, budeme happy. Chystala se na talentovky, dělala portfolio, měla on-line přípravku. K tomu online školu. A musím říct, že v tuto chvíli mi uniká úplně smysl 9.tridy v souvislosti s přijímačkami. Kdyby je neprudili s blbostma z chemie atd, přišlo by mi to smysluplnější.
|
|
Monty |
|
(17.1.2021 17:28:46) Jinak teda nic ve zlém, ale když jsem tu před časem psala, že se dítě ve škole soustředí na předměty, které hodlá dále studovat a neřeší "trojku z ruštiny", bylo mi řečeno, že je to velmi špatná strategie. Dceři samozřejmě přeju, ať se dostane tam, kam ji srdce táhne.
|
libik |
|
(17.1.2021 17:35:52) Monty s napětím očekávám, kdy vytáhneš trojku z ruštiny
Dcera je flegmatik bez nějakého velkýho táhnutí, chce aby tam cit. "byli v pohodě lidi", bude se hlásit na církevní ekologickou. Jak už to v životě chodí, pokud se v pohovoru otřou o něco jako "křesťanská etika", bude nejen bez vědomostí, ale rebelem bez příčiny, všemi možnými způsoby se ujistila, že jde o ústav svobodné spirituality.
Je to škoda, ta škola by jí sedla.
|
Monty |
|
(17.1.2021 17:38:17) "Trojka z ruštiny" se v tomto případě vyloženě nabízela.
Neházejte flintu do obilí, držíme palce, ať to klapne.
|
libik |
|
(17.1.2021 17:46:03) No, nevím, ona by se ta kritéria dala zjednodušeně popsat spíše jako "na základě školního průměru" (průměr až 55 bodů, kecy v kleci 35 bodů, olympiády a další soutěže 10 bodů), jasně, že samojedničkáři vezmou asi útokem gymply a lycea, ale je otázka, jak na tom po lockdownu uchazeči budou a jestli ještě rádi nezalezou někam, kam je vezmou
Dám ji vyučit kadeřnicí a bude vyřešeno co s odrostama během přiští restrikcí
|
K_at |
|
(17.1.2021 17:49:24) Libiku, jojo. Pokud nevyjdou ty talentovky, tak budeme úplně stejně v ...eli. Gympl a spol vůbec, technický zdatná není. A dávej teď dítě na kuchařku atd. 😂😂
|
neznámá |
|
(17.1.2021 17:54:31) Kat, na učňák bude po tomto roce přetlak, nakonec se buodu dělat zkoušky na učňák.
Držím palce s talentovkama.
|
|
Marta. |
|
(17.1.2021 17:57:56) Kat, moje nejmladší dcera taky vůbec nevěděla kam po devítce má jít. B Chtěla ke koním, ale má problém se zády a koně nedoporučila doktorka, takže ona nakonec šla tam, kde se hlásila její kamarádka, je to stření odborná škola, obor sociální činnost. Je v prváku a je strašně spokojená. Měla dost špatné známky i n a ZŠ, musela udělat Cermat testy, loni se dostala bez problémů.
Držím palce, aby vám to vyšlo.
|
K_at |
|
(17.1.2021 17:59:48) Marto, jo. Ona by potřebovala SŠ bez matky, nebo jen opakování, chemie. Nebo slušnou učitelku. S jazyky, VV, a potom už je to jedno. 🤣🙈 Můžu poprosit o tip na tu školu???? Vy jste tuším z Prahy? Nebo se pletu?
|
Marta. |
|
(17.1.2021 18:03:44) Kat, ta škola není v Praze. Dojíždí.
|
K_at |
|
(17.1.2021 18:05:15) Marto, kolem Prahy??? Směr Praha východ by šel.
|
Marta. |
|
(17.1.2021 18:06:24) Je Praha západ
|
K_at |
|
(17.1.2021 18:07:26) Marto, aha. Tak to by už bylo asi dost. Já se utěšuji, že po Praze a okolí běhá dost ne úplně geniálních a studijně a prospěchově nadaných. A nikdo není bez nějaké školy..🤣
|
Marta. |
|
(17.1.2021 18:09:12) Kat, ale třeba něco podobného by bylo i někde blíž k vám
|
|
|
|
|
|
Marta. |
|
(17.1.2021 18:05:40) Kat, ta maturita bude u dcery taky oříšek. Ale chtěla to nakonec zkusit s tím, že když to nepůjde, tak na učňák může vždycky.
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(17.1.2021 18:14:34) Kat, a co gymplopeďák na Evropské? Může si dát gympl nebo peďák, výtvarka tam je (na tom gymplu, u peďáku asi tak nějak normálně). Jen teda nevím jezyky, ale to už sis asi všimla, že si je na drtivé většině škol musíš řešit sama.
|
K_at |
|
(17.1.2021 18:20:58) Větře, peďák jsme zvažovali. Ale ona je hudebně hluchá. 😂 A při zmínce o hudebním nástroji kouká blbě.
|
Vítr z hor |
|
(17.1.2021 18:22:20) Kat, oni tam mají i jen gympl. Takový výtvarně zaměřený, nevýkonový a ne tolik natřískaný.
|
K_at |
|
(17.1.2021 18:26:43) Větře, děkuju. Gymply obcházím obloukem. Kouknu na to. 👍
|
Marta. |
|
(17.1.2021 18:43:18) Kat, tady to máš. Chodila tam dcera kamarádky.
https://www.pedevropska.cz/upl/DOD/PRZ_Kriteria_SS.pdf
|
K_at |
|
(17.1.2021 18:55:27) Marto, už jsem to okoukla. Děkuju.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CisloPi |
|
(17.1.2021 18:25:11) Tak sv. František a zvířátka by to mohli jistit, ne?
|
|
Okolík |
|
(17.1.2021 18:40:08) libiku, dcera nní věřící, nic o křesťanství neví? Proč ta volba - církevní škola? Bohužel u přijímaček to může být na škodu...
|
|
libik |
|
(17.1.2021 19:15:56) Okolíku, moje nevěřící dcery zásadně navštěvují (nebo hodlají navštěvovat) střední školy zřizované biskupstvím, to už je taková tradice
|
Okolík |
|
(17.1.2021 22:26:04) Libiku, tak to už víte, do čeho jdete...
|
libik |
|
(17.1.2021 22:32:28) Církevní gymnázium patří v našem kraji k nejlepším, starší dcera tam navíc zažila báječná léta. Církevní střední škola má také dobrý zvuk.
|
|
|
|
Alena |
|
(17.1.2021 22:01:39) "Proč ta volba - církevní škola?" :) Lide si povetsinou vybiraji skoly podle zamereni, atmosfery...zrizovatel pro radu z nich az tak zajimavy neni
"Bohužel u přijímaček to může být na škodu..." U jake skoly? Nevim totiz o zadne, kde u pohovoru zkousely z verouky. Cirkveni skoly dnes navstevuji vetsinou bezverci.
|
Okolík |
|
(17.1.2021 22:25:23) Aleno, nepsala jsem nic o zkoušení z věrouky. Reagovala jsem na příspěvek, který Libik napsala...
|
Alena |
|
(17.1.2021 22:27:34) Okoliku, tak jak si myslela vetu: "Bohužel u přijímaček to může být na škodu.." ?
|
Okolík |
|
(17.1.2021 22:40:50) Pokud se při pohovoru otřou o něco jako " křesťanská etika" ... Napsala Libik, nevím zda to cituji přesně. To není zkoušení z věrouky a řeč by na to jaksi při pohovoru mohla přijít.
|
Alena |
|
(17.1.2021 22:58:50) "To není zkoušení z věrouky a řeč by na to jaksi při pohovoru mohla přijít." a kdyz prijde, tak se stane co? Chces naznacit ze ji nevezmou kvuli nevedomostem z teto oblasti? To povetsinou zadnou roli nehraje. Spis ji nevezmou, kdyz se prokaze, ze nema zadny vztah k studovanemu oboru. Stejne jako je u prijimacek na zminovane cirkevni gymnazium dulezita matematika a cestina.
|
Okolík |
|
(18.1.2021 0:28:51) Nechci naznačit vůbec nic. Dítě bych prostě trošku dovzdělala, kdybych jako matka měla pochybnosti, které Libik vyjádřila.
|
libik |
|
(18.1.2021 9:17:13) Tak dítě není dementní a o věcech přemýšlí, jenom doba jaksi nepřeje víře a mnoho jeho vrstevníků jí zdůrazňuje, jak by na "nábožnou" školu nelezlo, i proklientská škola základní, kam chodí, pojímá kreacionismus jako jakýsi fakt hodně zvláštní životní postoj.
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(18.1.2021 13:24:55) Zazila jsem spis otazky historickeho razu - kdo byl Pavel z Tarsu a podobne.
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(17.1.2021 22:48:07) Okolíku, dcera chodí do církevní školy, syn tam chodil a nikdy nebyly zvýhodňovány děti věřící oproti nevěřícím.Nehraje to žádnou roli.
|
Okolík |
|
(17.1.2021 22:50:46) Já jsem ale nepsala o víře. Nýbrž o tom, že Libik naznačila, že dcera o křesťanství nic neví. Jinak s tím jak fungují některé církevní školy jistou zkušenost mám, ale to rozebírat nebudu.
|
Federika |
|
(17.1.2021 22:55:59) Tak něco základního o křesťanství asi bude vědět a nemyslím si, že to bude tématem pohovoru.
|
|
|
|
|
|
|
|
X__X |
|
(18.1.2021 9:09:52) Tak moje dítě se od počátku lockownu soustředí na matiku a češtinu kvůli přijímačkám, teď bude mít poprvé v životě na vysvědčení trojku (z němčiny), takže průměr je v háji, uvážíme-li, že odpadají 3 jedničky z výchov.
libiku, a bude školu letošní průměr zajímat? co tak mám ZATÍM info z klukových škol, tak jedna škola pravděpodobně nebude chtít známky vůbec, protože na loňský konec roku se ohledy brát nemají a letošní pololetí stojí taky za prd. a druhá škola známky ještě zvažuje, ale pravděpodobně bude chtít vysvědčení ze sedmičky a pololetí osmičky. jinak tedy kluk má na základce i známky z výchov.
|
libik |
|
(18.1.2021 12:22:54) Jenže sednmičky se normálně do průměru nesází, ne? A myslím, že ani pololetí osmičky
|
libik |
|
(18.1.2021 12:50:28) Já si myslím, že to smetlo všechny děti rp. děti to rozdělilo na ty, co mají důsledné rodiče s časovým potenciálem a na děti normálních rodičů.
|
libik |
|
(18.1.2021 12:58:43) Pevalo, já jsme možná ještě sebekritičtější, dost jsme to pustila z hledáčku A taky jsme nečekala, že distanční výuka přinese překvapení v jiných předmětech .
Třeba ta němčinářka u nich má i chemii (což je pro dceru důležitý obor) a celou známku tvoří jedna odeslaní prezentace na téma benzen.
Neříkám, že němčina není důležitá, ale..
|
|
Půlka psa |
|
(18.1.2021 13:10:00) My časový potenciál máme. Jestli někdy máme na řešení školy prostor, tak je to teď. Jenže asi nemám tu důslednost. Starší dítě ji má samo od sebe, ale mladší dokáže vždycky něčím překvapit. V prezenční škole je to neustále neořezanými pastelkami a rozbitými kružítky a pravítky a teď třeba tím, že udělá, nahraje a nezmáčkne odeslat. Pořád máme kvůli něčmu pojeb od paní učitelky.
|
K_at |
|
(18.1.2021 13:24:39) Půlko, to mi je líto. Přijde mi to takový krutý k těm dětem.
|
Půlka psa |
|
(18.1.2021 13:41:25) On samozřejmě JE lempl. Jenže potíž je, že my s MM taky. Já byla ve škole úplně stejná a ve spoustě věcí mi to zůstalo a MM byl asi trochu lepší, ale ne o moc.
Mám ale pocit, že za mých školních let jsem za to ve škole dostávala kartáč já a ne naši, zatímco teď jsme ti nedostateční my (dost se nezajímáme o pastelky) a kluk je naší obětí. Takže vlastně celý svůj život dostávám pojeb od nějaké učitelky kvůli hnusnýmu psacímu písmu, zapomenutýmu švihadlu, olámaným prvním dvou centimetrům pravítka a díře na špičce bačkory a nedokážu z toho vybřednout. (Když mi neřekne, že má díru ve školní bačkoře, tak v ní bude chodit napořád). V jedné generaci je to na dítě a v druhé na rodiče a já jsem vždycky v té nesprávné. Přitom mám pocit, že životem neproplouvám nijak neúspěšně. Mám vlastně problém jen se školami, resp škol se mnou.
|
K_at |
|
(18.1.2021 13:49:25) Půlko, mně spíš přijde jako dítě s poruchou pozornosti. Víš co, lempl je ten, co na věci vědomě dlabe. On to prostě neudrží.
|
Půlka psa |
|
(18.1.2021 13:58:40) Nejspíš obojí. Co si pamatuju na sebe, tak jsem něco neudržela a zbytek mi byl spíš jedno. Porucha pozornosti komplikovaná žavés přístupem. Ono se s tím při vhodné volbě zaměstnání nežije úplně špatně, ale učitelky na základce to moc rády neměly. Hlavně na prvním stupni. Na druhém to bylo lepší, na gymplu už v pohodě a na vysoké už to bylo úplně jedno.
U syna nevím, jestli to má taky na háku nebo se nesoustředí nebo obojí, ale tipnula bych si asi na obojí. Když mu na něčem záleží, tak to udrží bez potíží. On fakt skvěle udrží pozornost u programování. Ví, co chce udělat, rozvrhne si to do dílčích kroků a v těch udrží myšlenku od začátku do konce. Ale jak přijde na bačkory, švihadla a pravítka, tak je to pod jeho rozlišovací schopnost. Na moje vysvětlování kýve hlavu a stejně to švihadlo příště nemá/ má ho jinde/ má na něm uzel/ má to, co patří mladší sestře nebo starší sestře.
|
Půlka psa |
|
(18.1.2021 15:03:52) Nejspíš z toho nevyroste. Já z toho taky nevyrostla, ale už dávno to nevadí nikomu jinému než manželovi.
|
|
Lída+4 |
|
(18.1.2021 16:50:48) Samozřejmě, že může - kluci na gymplu (i nižším) v některejch předmětech zápasili se čtyřkama, dnes mají všichni úspěšně vystudovanou VŠ a slušnou práci. Obdobně můj brácha, co na základce i na gymplu neměl nikdy známky nic moc, má dnes dvě VŠ a PhD k tomu, pracuje jako historik.
|
|
|
|
Monty |
|
(18.1.2021 14:57:57) Půlko, to je prostě povaha, není každý "od přírody" nastavený na to, aby řešil věci, které jsou z jeho pohledu zcela podružný. Taky mám doma dítě, který neřeší věci typu přezůvky, pravítka, pomůcky na výtvarnou výchovu, dlouhé roky odmítalo "řešit" i podružnosti typu "jak jdou za sebou měsíce v roce"... někdy v sedmičce zahájilo slohovou práci na téma "Můj životopis" větou "Narodil jsem se X.X.XXXX, nevím kde, v mojí životní filozofii to nehraje žádnou roli." A přitom na "svoje věci" je až úzkostný pedant a pečlivka. Schovává si např. všechny školní sešity, které má vzorně seřazené a opatřené štítky, takže v úhledné hromádce přesně vidíš, kde začíná "Matematika", kde "Fyzika"... sešity z předmětů, které ho nezajímají se válí bez ladu a skladu na hromadě a nevyhodí je jen proto, že v nich místo toho, co by tam člověk čekal v nich má všelijaké "umění" a žertůvky. Knihovnu má vzorně srovnanou podle témat, ale kde by měl hledat čistý ponožky nebo trenky, to ví jen velmi zřídka, spíš nikdy.
|
Federika |
|
(18.1.2021 15:18:29) Já mám jednoho minimalistu, kterej by nejradši chodil jen v trenkách, odmítá všechny materiální věci-momentálně kromě činek-nechce oblečení, kosmetiku, boty, netouží po žádných věcech, nechápe, proč má mít víc než dvě trika, víc než jedny boty, školní potřeby nechce, ve škole si půjčuje nebo vybírá z bedny ztráty. a nálezy i věci na tělák (poprvé v téhle škole žádej problém se školníma pomůckama nebo věcma na tělák, prostě je nemá
|
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(18.1.2021 13:57:44) Půlko, to je volbou školy. My máme rodinně podobné nastavení, "pojeb" od učitelek nebyl nikdy, akorát jednou upozornění, že bez tužek, pravítka, kružítka toho dítko míč nenarýsuje. A jednou, že ztratilo bačkory - jiné dítě. Vše ostatní si s nimi škola nějak zařídila sama....
|
|
Federika |
|
(18.1.2021 14:09:39) Půlko, já si tyhle věci vybavuju jen z drahé mezinárodní školy v centru z Prahy, tam byl pojen kvůli každý kravině, než jsme školu opustili Jinak to neznám vůbec. A to ten prostřední syn nemívá v pořádku většinou nic.
|
|
Půlka psa |
|
(18.1.2021 15:30:47) Já měla pojeb ze školy a babička mi pořád dávali za vzor jakousi stejně starou sestřenici ze druhého kolena, která krásně psala, měla samé jedničky, vždycky pořádek v aktovce a niky nezapomněla na jediný úkol. Dneska pracuje na dvě směny za minimální mzdu u pásu v továrně na spojovací materiál a pokaždé, když ji vidím, tak nadává na celý svět, takže nevím, jestli ji ta pečlivost dovedla, kam chtěla.
|
K_at |
|
(18.1.2021 15:38:27) Půlko, taky jsem měla takovou spolužačku. Chytrá, studijní tip k tomu. Ale když se dostala z vlivu Martinky, nějak to už nikam moc nedotahla. .
|
Půlka psa |
|
(18.1.2021 15:45:51) Tahle teda asi studijní typ nebyla, ale měla krásné sešity a v pořádku pastelky, tak ji základka milovala. Ono teda je jistě výhoda být pečlivka a ještě studijní typ, ale tohle není ten případ. Musím přiznat, že i po letech mám vůči ní averzi. Ona za to teda vůbec nemohla, ale nebyl týden, abych od babičky neslyšela, že ta někam dotáhne, zatímco já budu pořád k ničemu, protože píšu škaredě a mám to zmačkaný. Sestřenice je v tom úplně nevině a jen doufám, že neví, jak nerada ji dodnes potkávám.
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(18.1.2021 13:39:55) Pojeb od paní učitelky U nás dcera v pohodě, na vysvědčení jako jedna z mála samý jedničky a pořád samý pochvaly, ale sama říká, že už chce do školy. Kamarádky, adrenalin, režim, chce to tak. A syn, to je sranda, mají pořád nějaký třídnický hodiny, kde probírají zahraniční univerzity, přihlášky a podmínky, mají online setkání s absolventy těch univerzit (syn je v kvintě) a je jim vštěpováno, že už od té kvinty musí mít extra činnosti, dobrovolnické prospěšně práce atd, jinak nemají šanci. Přemejšlím, kam asi má jít rozdávat teď polívky nebo jestli ho vezmou k nemocným, když mu je 16 Deváťáky doučuju a jsou mezi nimi fakt velký rozdíly. V jejich známkách na vysvědčení ale ani ne
|
|
Půlka psa |
|
(18.1.2021 15:12:48) On to jako není pojeb, že by nadávala nebo tak. Je o toho milá a usměvavá, ale takovým zákeřným manipulativním způsobem.
|
|
|