Zufi. |
|
(18.7.2023 17:22:16) Narazila jsem na to v nějaké diskuzi. Vám vadí, že obchodník ví, kolik kupujete jogurtů? Mně teda ne. V Tescu vyjde nákup o třetinu levněji, v Bille jsou slevy na méně věcí, ale třeba i 45 procent.... Ptám se těch, co jim to vadí.
|
babi_ |
|
(18.7.2023 17:27:35) Nechci nosit ty kartičky. Nechci být v nejmenším ovlivněna při výběru co kde koupit tím, jaké jsou zrovna kde slevy.
ALE mám kartičku Ovocného Světozoru
|
TaJ |
|
(18.7.2023 17:49:44) Babi, kartičku Ovocného světozoru mám taky, jsem tam docela často. Jinak máme kartičku Globusu, myslím, že i Kauflandu, to jsou obchody, kde děláme pravidelné velké nákupy, jinam téměř nejezdíme. Pak nějaké drobnosti sem tam koupíme v Lidlu, ale tam už žádnou kartičku, ani aplikaci nemám. A pak máme kartičku Dr.Maxe, protože to máme hned u Kauflandu a dost často tam něco nakupujeme, nebo objednáváme. Nás to vlastně nijak neovlivňuje, i kdybychom ty kartičky neměli, tak budeme nakupovat v těch samých obchodech, protože je máme nejvíc při ruce. Pokud vidím něco někde, kam kartičku nemám, tak to koupím stejně, bez ohledu na kartičku, pokud to fakt chci. Takže kartička nemusí ovlivňovat nic. My nechodíme do určitých obchodů proto, že tam máme kartičku, ale máme tu kartičku proto, že tam chodíme nejvíc a tudíž se nám ta sleva hodí
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(18.7.2023 19:32:41) Nevadí mi, ale nemám o ně zájem. Ani v peněžence ani v mobilu. Mám dr.max po tchýni a bageterii, tam je pátá za půlku.
|
|
|
kosatka2 |
|
(18.7.2023 17:43:27) To Tesco mě zrovna štve, musela bych si pořídit paměť do mobilu na další appku, kartičky již nevydávají. A nepřijde mi, že by měli slevy na konkrétní zboží - naopak to základní zboží má cenu dvojnásobnou, nebo třeba o 20 Kč dražší, aby to člověka donutilo. Navíc v mém nejbližším tescu to nějak nelogicky přeskládali, takže už tam nebudu chodit vůbec, na to nemám čas, po dnešním zoufalém bloudění. Ale zase jsem si zlepšila náladu super zeleninou na trzích.
Že bych jezdila kvůli levnějšímu cukru přes půl prahy jako moje babička, to nedělám. Každopádně obchodník o mé potřeby nedbá, pár mých oblíbených výrobků zmizelo z trhu. A když kupuju bezlepkové těstoviny a mouky, ceny si snad obchodník náhodně generuje, jak to lítá nahoru a dolů.
|
Fern |
|
(18.7.2023 18:10:45) V Tescu jsem taky skoncila ze stejneho duvodu jako ty-odmitam mit jakouli vnucovanou aplikaci obch.rezezcu v mobilu,a bez toho je to zbozi tam nehorazne drahe; tak uz tam nenakupuju vubec a kupodivu dobre se nam zije i bez tohozo hloupeho obchodu.
|
Mendosa |
|
(18.7.2023 19:17:33) Tesco me tez štve. Nehorázné ceny bez aplikace. Takový očividně nepoctivý přístup.
|
|
|
|
Mediana |
|
(18.7.2023 17:50:03) Vadí mi, že individuálně irelevantní počet mých jogurtů spadne do statistiky k počtům jogurtů milionů dalších zákazníků a vzniknou big data, které slouží obchodníkovi ke generování zisku a zprostředkovaně obecně k další stabilizaci konzumního a digitálního kapitalismu.
|
K_at |
|
(18.7.2023 17:59:29) Mediano, a teď česky prosím!
|
Mediana |
|
(18.7.2023 18:04:32) Kat, údaje jednotlivce neznamenají nic ani nejsou nijak rizikové. Ale semelou se dohromady s údaji o tom, co nakupujou další miliony jednotlivců. Tescu to pomáhá být ještě bohatší Tesco a dělá to situaci mnohem horší pro menší, více lokální nebo etičtější obchodníky. V posledku to udržuje systém, kde je OK sledovat lidi digitálními technologiemi, analyzovat to a rejžovat na tom.
|
K_at |
|
(18.7.2023 18:18:59) Mediano, to nebude ale jen o Tescu. A zřejmě to je 8 o naší legislativě, a obchodních praktikách, které umožňuje ČR.
|
|
|
|
|
Abigail* |
|
(18.7.2023 17:54:05) Slevové kartičky mi vadí, kdybych je měla mít do všech obchodů, kam chodím, tak nezavřu peněženku. To samé je i s aplikacemi. Jednu tedy máme, protože chodíme nejčastěji do Kauflandu a rovnou i načítáme kódy zboží, takže pak chodíme k pokladnám bez obsluhy a nemusíme vyskládávat nákup.
|
K_at |
|
(18.7.2023 18:00:31) Abigail, existuje appka, kam si naskenuješ kartičku s čárovým kódem. A nenosíš nic.
|
TaJ |
|
(18.7.2023 18:06:34) Kat, jo, to už mají teď pomalu všechny obchody, akorát u nás to není moc použitelné, protože nejvíc jezdí na nákupy manžel sám a ten má jen tlačítkový mobil. A já zas nechci mít telefon zasekaný vším možným. Mě vždycky baví, jak jedna pokladní z Lidlu, kam pravidelně chodím a ke které vždycky jdu nejradši, pokaždé pronáší "aplikaci Lidl...nemáme" :-D. Už si to pamatuje, tak se neptá, jako ostatních
|
Kaipa |
|
(18.7.2023 18:17:26) Taj, já jsem jednou na otázku v Lidlu: Aplikaci máme? odpověděla: Já ne, a vy? No, moc vtipné to nebylo.
|
TaJ |
|
(18.7.2023 18:57:24) Kaipo, mě tyhle dotazy u pokladny vůbec nevadí, však ono to ty pokladní taky zrovna asi nebaví, ale mají to prostě nařízené, že se musejí ptát a nebo nabízet určité produkty, takže to fakt neřeším. Zas je fajn, že se mě paní neptá nesmyslně pořád dokola, jestli ji mám, když už dávno ví, že nemám
|
Kaipa |
|
(18.7.2023 19:21:07) TaJ, mně by přišlo normální, kdyby se zeptala: Aplikaci máte? Takhle to je jako mateřský plurál (už chodíme na nočník, dneska jsme vybumbali 120 ml sunaru,..).
|
TaJ |
|
(18.7.2023 20:13:27) Kaipo, jo, já to chápu, mně se někdy taky stane, že mi někdo do obchodu přijde a ptá se stylem "sešívačku nějakou máme?". Obvykle je to nějaký chlap středního věku, v obleku, takový ten blahosklonný typ... Taky mám vždycky chuť mu říct, že nevím, jestli on nějakou má
|
|
|
Mr. Miçkey |
|
(18.7.2023 19:45:52) Tohle nuceni produktu je silenost, koho napadlo, ze tim neco ziska..? Dyt spousta lidi naopak obchod prave diky tomu bojkotuje a nakupuje vse online, v mem okoli je na tom vetsina lidi podobne a do obchodu zajde jen kdyz fakt musi, vse online.
|
|
|
|
Rodinová |
|
(18.7.2023 18:19:03) Mne u nas v Tete smejici se prodavačky rikaji: Karticku nemate a nechcete, mozna nekdy.
Jsem je to cely naucila
|
|
|
Mr. Miçkey |
|
(18.7.2023 18:17:00) Tak aplikace podobnyho typu jsou pro me dost neprakticky, nechce se mi odemykat telefon kvuli kravine zrovna pri skladani nakupu, nemam faceid ani otisk prstu, ale dlouhy a komplikovany heslo, navic deaktivovany urceni polohy, ktery vetsina techhle supermarketovejch appek vyzaduje, a par € mi fakt za takovej vopruz nestoji.
|
|
|
|
Fern |
|
(18.7.2023 18:04:51) Slevove karticky a neustale a trapne dotazy u pokladny na aplikaci beru jako nehorazny opruz a hloupe obtezovani nas zakazniku,jako by nestacilo,ze nam nezbyva nic jineho,bez kupovat to hnusne predrazene zbozi.
|
K_at |
|
(18.7.2023 18:20:19) Fren, prosím tě, a kolikrát denně stojíš u pokladny a celis tomu prisernemu dotazu? Taková hrůza.
|
Rodinová |
|
(18.7.2023 18:22:30) Fren je preci uplne v pohode a za vodou, tu dotazy nejakych blben u pokladny nemuzou rozhodit
|
Fern |
|
(18.7.2023 21:46:44) Blbeny u pokladny,to je taky dobry; ja si zas vzdy myslim neco o cvicenych simpanzech
|
K_at |
|
(18.7.2023 22:53:03) Fren, no jo, lituji každou pokladní, která tě potká. Je to dost dřina, zodpovědnost a ještě takovýhle dementy za zákazníky.... To by měly dostat rizikový příplatek. A slušný dotaz, zda chceš účtenku, ten je snad normální? Někdo chce, někdo ne.
|
Ropucha + 2 |
|
(18.7.2023 23:06:34) Kat, pokladním asi může být jedno, co si zákazníci myslí Pokud je svými myšlenkami neoblažují, ať si myslí, co chtějí. Ony si ty pokladní také jistě něco myslí Práce s lidmi je náročná a nevděčná, já si cením každého, kdo to zvládá profesionálně. A spolehlivě mě rozladí, když v roli zákazníka narazím na někoho, kdo to profesionálně nedělá
|
K_at |
|
(18.7.2023 23:10:02) Ropucho, nesouhlasím. Může být jedno, ale myslím, že většině není fuk, co si klienti - kolegové - nadřízení myslí. Protože tohle myšlení v globálu navíc vytváří ty pohledy na "nedůležitou práci". Však "jenom" pokladní....
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(18.7.2023 23:14:02) Ropucho, vážně věříš tomu, že když si někdo myslí o pokladní, že je "jen blběna", že ona to necítí? Že to neprosákne do té komunikace, byť kratičké?
|
Ropucha + 2 |
|
(19.7.2023 12:05:59) Rose, vůbec si nejsem jistá, jestli má nějaká pokladní čas, náladu, kapacitu... nad tímhle uvažovat. Má své práce dost. Tipla bych si, že prostě jede jako stroj, tzv. na autopilota, a jednotlivé lidi v té nekonečné řadě sotva vnímá. Nepříjemně se tam možná tváří každý druhý, ono to málokoho baví ve frontě u pokladny. Úsměv je jistě příjemnější, ale i když xkrát denně projde arogantní nebo jakkoliv negativní baba/dědek, tak holt projde. Je tam minutu, sbalí si nákup a jde
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(19.7.2023 12:52:59) ropucho, nevím, jestli je to mnou konkrétně, ale vidím, že třeba pokladní v lidlu mě určitě vnímají, čas od času se třeba zeptá na děti (ráno chodí se mnou, když jdu sama, postřehne to), nebo něco prohodí... stejně jako tu potvrzují i jiní - pokladní si pamatuje, že "lidl plus nemáme, nechceme a možná někdy" jde totiž už i jen o to, že každý vyzařuje nějakou energii a ta ovlivňuje i druhé... třeba já z 90% nenatrefím na nepříjemnou pokladní, buď jsou vyloženě milé nebo alespoň neutrální, ovšem třeba švagr tvrdí, že z 90% jsou to nepříjemné osoby a sestra to potvrzuje, k němu jsou prostě nepříjemné (a ona raději chodí nakoupit sama, než s ním) - zásadní rozdíl mezi námi je, že já k nim přistupuju rovnou jako k člověku, on jako k podřadné obsluze - nevyvolá konflikt, neřekne nic zlého, vlastně jen pozdraví, ale ta mimika, gestika, to mírné opovržení - je z něj prostě cítit a podle toho na něj reagují a vidím to i třeba v hospodě u obsluhy, jak se ke mně (nebo k manželovi) chová číšník jinak než k němu a to hned od prvních okamžiků...
|
Ropucha + 2 |
|
(19.7.2023 13:08:11) Rose, jestli někam chodíš pravidelně, tak věřím, že si tě obsluha pamatuje a dáváš -li najevo ochotu konverzovat, navazuje i konverzaci. Já to tak mám třeba v těch restauracích, kam chodím s letitou pravidelností. V obchodech ne, tam prostě projdu, nemyslím si nic, slušně pozdravím, poděkuji. Kde se lze obsloužit samostatně, vděčně to využiji. Kde je obsluha, tam vnímám, jestli je rychlá nebo pomalá, jestli bere zboží do rukou šetrně nebo nešetrně, jestli se profesionálně usmívá a zdraví nebo ne, ale víc neřeším a zdá se mi, že ten obsluhující člověk mě také neřeší. Kde se mi zdá personál neprofesionální nebo vyloženě protivný, tam víckrát nejdu, jako třeba do jednoho místního Coopu, kde to vypadá jako v osmdesátých letech minulého století a mou osobou to nebude.
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(19.7.2023 13:54:36) ropucho, já tím ale nemínila poukazovat na vlastní pocity z nákupu... ale k tomu, že i v pokladní to zanechá nějaké pocity, byť máš pocit, že tě nevnímá (a konkrétně možná opravdu nevnímá)... a tím jsem chtěla říct, že se mi zdá nefér svou předpojatostí kazit den někomu jinému i pro tu prodavačku je určitě lepší, když k ní přijde co nejméně lidí, co ji považuje za "blběnu", už dost na tom, jakému tlaku musí čelit od zaměstnavatele, proč ji ještě dusit z pozice zákazníka?
|
K_at |
|
(19.7.2023 14:01:00) Rose
|
|
|
|
K_at |
|
(19.7.2023 13:47:09) Rose, přesně vím, o čem píšeš. Mám v okolí taky osobu, co se chová jako .... Hrozný.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fern |
|
(18.7.2023 21:44:05) A tu hruzu, si predstav, jeste dorazi dalsim nablblym dotazem: a paragon chcete?
No, kdyby nebylo na tom svete nic horsiho nez tohle,bylo by to asi az moc idealni...a taky, o cem by se diskutovalo,ze
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(18.7.2023 19:11:58) Dotazy u pokladny chápu, je to služba těm, co kartičky/aplikace mají, aby je nezapomněli uplatnit. Spíš lituji pokladní, pro které je to celodenní kolovrátek, já jako zákazník ten vteřinový dotaz přežiji. Pokladní obvykle beztak nečeká na žádnou konverzaci, splní si povinnost a spokojí se i s mým zavrtěním hlavou, když se mi nechce mluvit (ano, někdy jde moje asociálnost až tak daleko, že si ušetřím i jednoslovnou odpověď, vyčerpám se pozdravem a poděkováním).
|
|
|
Mr. Miçkey |
|
(18.7.2023 18:05:42) Fyzicky karticky me nebavi nosit, hledat, vytahovat, telefon se mi nechce vytahovat, kdyz uklizim nakup, nezajima me nic, nez zaplaceni myho nakupu. Vetsinou mam sluchatka, coz nastesti spolehlive funguje jako blokovani pokusu o komunikaci
|
|
darinaa |
|
(18.7.2023 18:07:35) Vadí mi to proto, že mi to příjde úplně debilní. Já potřebuju nakoupit nějaké věci, nechci se s nikým kamáradit, ani k nikomu do klubu. Nebo před obchodem projíždět v mobilu kupony... no kde to jsme? Naprosto to zasahuje do mé komfortní zony. Vyhýbám se kartám jak můžu, raději bych nakupovala za férové ceny.
|
K_at |
|
(18.7.2023 18:22:25) Darinaaa, a nutí tě někdo k tomu? Že chceš nakupovat za fér ceny, to chápu. A jo, jenže v tomto by musel hnout prdelí asi i náš stát.
|
darinaa |
|
(18.7.2023 18:56:07) Samozřejmě, že mě nikdo nenutí, jen mi to příjde neskutečně sprosté a otravné mít cenu podmíněnou "něčím".
|
|
|
Mr. Miçkey |
|
(18.7.2023 18:30:03) Ja z toho duvodu vetsinou nakup objednavam, ackoli mame 150m od baraku obrovskej kaufland (z toho polovina z te cesty je kryte parkoviste, cimz odpada argument spatneho pocasi, a na elektricky kolobezce mi cesta trva presne 40 sekund) silena hlasita hudba prerusovana reklamou, ujeceny pobihajici deti, napul pootvirany mrazaky, priozraly studenti, platici vozejk alkoholu a levnyho zradla 2€ mincema, histericke matky nahanejici sva robatka vrestici albansky ci jak, upocena absolventka zakladky na kase, a ted jeste diskutovat o kartickach tvl. Tam vlezu tak dvakrat za mesic v nouzi nejvyssi, bez sluchatek ani ranu a co nejrychlej zas zmizim, idealne aniz bych musel s kymkoli mluvit a pak zas nejakou dobu nadavam a nakup objednavam za pomalu dvojnasobnou cenu.
|
Ropucha + 2 |
|
(18.7.2023 19:03:56) Mickey
|
|
K_at |
|
(18.7.2023 19:07:57) Mickey, ty jo, prostá návštěva Kauflandu a takový adrenalin?!?!
|
Mr. Miçkey |
|
(18.7.2023 19:37:40) Jo, kdyz bydlis v centru Berlina...
|
|
|
|
TaJ |
|
(18.7.2023 19:02:57) Darinoo, však ty kartičky nám nikdo nenutí, je čistě na nás, jestli si ji zařídíme, nebo ne... čímž mi vlastně přijde, že tenhle dotaz nemá moc smysl - pokud někomu budou kartičky vadit, tak si je asi ani nebude zařizovat, ne?
|
darinaa |
|
(18.7.2023 19:17:03) Já třeba kvůli Tesco klubu nechodím do Tesca. Ale před časem jsem tam vlezla pro nějaký levný gel na ruce. Cena byla skoro o 50% předražená, nějakých 30-40Kč navíc. Nevzala jsem to. Stejně tak jsem přestala chodit do Lidlu, kde jsem měsíčně utratila xx tisíc, kvůli těm jejich kuponům a podmíněným výhrám dále podmíněným dalším nákupem a především vše podmíněno nějakou další komunikací. V podstatě mne to uráží) Žili jsme léta v zahraničí, kde jsme kartu měli, takovou z mého pohledu jakž takž slušnou, pro věrné zákazníky, hromadily se tam nějaké bonusy za objem provedených plateb, využitelné později na další nákup čehokoliv.
|
K_at |
|
(18.7.2023 19:18:48) Darinaaa, tak já nevím. Buď kupón má smysl. Nebo ne. Jestli není problém i ve spotřebiteli....?
|
darinaa |
|
(18.7.2023 19:22:04) Jako problém s čím, že mne obchod úkoluje jak malého Jardu abych si před nákupem v aplikaci zaznačila, co chci nakoupit? Toho se opravdu nechci účastnit.
|
K_at |
|
(18.7.2023 19:23:52) Darino, tak se neucastni. Vždyť je to na tobě?
|
darinaa |
|
(18.7.2023 19:27:00) Dotaz zněl, proč mi vadí tak jsem odpověděla v čem mi z principu vadí, neboj, neúčastním se
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(18.7.2023 19:28:43) Darino, do Lidlu chodím pravidelně a vůbec netuším, že tam probíhá něco takového, co popisuješ. Přijdu, vezmu zboží, jaké potřebuji, zaplatím Na dotaz "Máte...?" odpovím zamítavě, vůbec neřeším, na co se vlastně ptají. Jsem ráda, že je to malý obchod, který rychle prolétnu, zboží najdu vždy na stejném místě, nepouštějí tam žádnou produkci a nikdy dlouho nečekám ve frontě. Jejich marketingové akce mě nezajímají a žádný tlak nepociťuji.
|
darinaa |
|
(18.7.2023 19:57:52) Ano tak jsem taky nakupovala, ale s příchodem aplikace mi došlo, že si mne jako věrného zákazníka vůbec neváží, když nákup za zvýhodněnou cenu je podmíněn blbnutím s appkou. Takže můj objem nákupu tam klesnul tak o 95%.
p.s.: zvýhodněnou cenu já jaksi považuji za "normální cenu", oni nejsou blbí aby prodělávali, že...
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(18.7.2023 20:03:06) "mi došlo, že si mne jako věrného zákazníka vůbec neváží"
Aha, tak to bude tím, já fakt nepotřebuju, aby si mě obchod vážil (ostatně do mé váhy jim nic není ), úplně mi stačí, když u nich nakoupím a jdu Hru s apkou s nimi hrát můžu a nemusím, to je čistě moje volba
|
darinaa |
|
(18.7.2023 20:09:35) hele já taky nepotřebuji, aby si mne vážil, ale ani aby se mnou takto s mým vědomím vydrbával
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(18.7.2023 20:05:00) "si mne jako věrného zákazníka vůbec neváží, když nákup za zvýhodněnou cenu je podmíněn blbnutím s appkou"
Jo takhle. Rozumím, jak to myslíš, máš pravdu, že je to svým způsobem vydírání. Ale holt chtějí mít ze zákazníků hlavně užitek, buď v podobě vyšší tržby nebo v podobě jejich začlenění do ovládaného systému. Já mám asi štěstí, že jsem flegmatik a nejdůležitější je pro mě můj klid, takže se nad tím tolik nepohoršuji.
|
darinaa |
|
(18.7.2023 20:08:11) Já jsem se pohoršila jen tady v diskusi, abych objasnila svůj postoj, jinak to neprožívám. V principu jak říkáš je to podle mne vydírání a manipulace.
|
|
|
|
|
Rodinová |
|
(18.7.2023 19:49:06) Do Lidlu chodim, nakoupim, co potrebuju, predem mi Lidl nic nevnucuje, nejaky slevy a kupony pro verne nemam, dotaz u pokladny preziju. Uplne nechapu, co je za problem
|
TaJ |
|
(18.7.2023 20:04:22) Rodinová, přesně tak. V jakémkoli obchodě koupím to, co potřebuju a za tu cenu, která mi přijde za to adekvátní. Když mají něco drahé, tak jdu jinam, kde mi cena vyhovuje víc. Když někde dělám pravidelně velké nákupy a díky kartičce mám nějakou tu slevu, nebo výhodu, tak ji využiju. Pokud kartičku nechci, tak ji prostě nemám... Vždyť vlastně není co řešit. A že se někdo nechá nalákat k tisícovým nákupům, to je jeho problém, nikdo ho k tomu přece nenutí
|
|
|
Půlka psa |
|
(18.7.2023 19:51:08) "Stejně tak jsem přestala chodit do Lidlu, kde jsem měsíčně utratila xx tisíc, kvůli těm jejich kuponům a podmíněným výhrám dále podmíněným dalším nákupem a především vše podmíněno nějakou další komunikací. V podstatě mne to uráží"
Toho se ale vůbec účastnit nemusíš. Chodím do Lídlu a o kuponech, výhrách a komunikaci nic nevím. Normálně u placení řeknu, že aplikaci nemám, zaplatim, poděkuju a jdu. Tak vůbec není prostor pro urážení se.
|
|
|
|
|
Stará husa |
|
(18.7.2023 18:28:09) Slevovou kartičku mám jen do Billy a do Benu lékárny. Jinak nikde nenakupuju pravidelně. Jo, ještě v Rossmannu, ale tam chtějí aplikaci do mobilu, to neumím používat, zkoušela jsem si ji stáhnout, ale chtělo to nějaké heslo, tak jsem to zas vymazala. Já jsem na tohle totální nemehlo. A neumím si představit u každého placení lovit mobil, zapínat ho, hledat aplikaci, zadávat heslo... to radši nebudu mít tu slevu.
|
|
Len |
|
(18.7.2023 18:46:19) Nevadi mi, pokud je to pro mne dostatecne vyhodne. Proto je mam jen do nekterych obchodu, protoze jinde ty vyhody nestoji za to. Tesco mi napriklad dovoli za body nakoupit jizdenky do eurotunelu, prepocet bodu na penize je hodne vyhodny, takze to pouzivam. Ale v poslednich letech se Tesco chova silne antisocialne (jak tvorbou cen, tak k personalu), takze jsem ho omezila a vice chodim do nemeckych retezcu. Na appku se me nikdo nepta, protoze bud si skenuju sama behem nakupu a prodavacku vubec nepotkam, nebo alespon pouziju samobsluzne pokladny.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(18.7.2023 19:02:59) Nevadí mi, ale nějak mě ten princip neoslovuje. Kartu mám pouze do Globusu kvůli možnosti skenovat si sama zboží a rovnou ukládat do tašky, to je pro mě velká služba. Na sbírání věrnostních bodů, sledování slevových kupónků a podobné opičárny mě neužije. Konkrétně ve zmiňovaném Globusu nabízejí v rámci karty tak symbolické slevy, že mi vůbec nestojí za pohyb navíc, nikdy je nevyužívám.
|
|
La Pepa |
|
(18.7.2023 19:09:08) Štve mě to, ale používám je, na jídle a drogerii šetříme hodně. Příjmy máme spíš podprůměrné. Ale zas díky šetření na tomto si mužem dovolit spoustu věcí, které by jinak šly těžko. Vadí mě ten sběr dat a jejich využívání bůhví k čemu.
|
|
nebeska |
|
(18.7.2023 19:22:40) Karticek mam spoustu nahranych v mobilu, nevadi mi, pokud setamnedo nacita a pak odecita automaticky, ale abych musela v nejake appce typu Lidl lovit a aktivovat nejake slevy,na coz si vzpomenu az tak u kasy, tak na to se muzu vykaslat, to nesnasim.
|
|
Lei |
|
(18.7.2023 19:22:47) Vadí, z důvodů, které pěkně a jasně popsaly Mediana a darinaa. Nemám, myslím, žádnou kartičku ani nakupovací appku.
Mám kartičku našeho knihkupectví, ovšem papírovou na razítka, jako bývají v kavárnách…za vyplněnou kartičku sleva na další nákup knih.
Kdysi jsem četla hezkou glosu, že kartičky supermarketů jsou zlaté VISA karty pro chudé, kteří si díky nim připadají privilegovaně (jen vy, majitelé naší karty, jste členy naši velké rodiny a nám na vás záleží a jen pro vás máme výhody).
|
Len |
|
(18.7.2023 19:37:35) Tak treba to Tesco u nas mi umozni za nakupy tak 2x rocne jet zdarma do Evropy, nemusim na to nijak menit sve chovani, jen scannovat karticku. Je to uspora nejakych £400, coz uz celkem jde.
|
Lei |
|
(18.7.2023 22:54:09) Len, přiznávám, že jsem to četla několikrát a na první dobrou jsem si fakt pomyslela, že tomu říkám akce a odměna za věrnost , ale to asi nebude cesta zdarma do Evropy jako dík za nákupy . Myslíš tím, že nákupy v Tescu ušetříš na cestu do E.? Tak to pak ale není zdarma, ne? A nebo tomu opravdu nerozumím.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(18.7.2023 19:37:44) Lei, tak to je asi každému jasné, jak funguje princip - obchod si vodí zákazníky tak, jak potřebuje, výměnou za pocit nějaké "výhody", která je obvykle spíš optickým klamem (někteří tu zmiňují, že jsou pro ně slevy výhodné, nevím, možná v nějakých případech i jsou, rozhodně to musí být minimálně oboustranně výhodné, ač spíš věřím na výhodnost pro obchodníka).
|
Lei |
|
(18.7.2023 22:49:57) Ropucho, pokud reaguješ na ten poslední odstavec, tak tam šlo opravdu čisté o fyzickou podobu marketové kartičky s platební kartou, ale samozřejmě to by chtělo přesně znění té glosy. Jinak samozřejmě vím, že jde o strategii a vím, že to ví i ostatní .
|
Ropucha + 2 |
|
(18.7.2023 22:57:23) Lei, ok, už sama nevím, jak to přesně znělo, je možné, že jsem něco špatně pochopila/vůbec nepochopila
|
|
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(18.7.2023 19:23:36) Tak takových jako jsem já, se sice neptáš, ale stejně se vyjádřím Mám kartičky do všech obchodů, kam chodím, používám stocard (apka), kde kartičky sdílíme i s dětmi... Osobně mi nijak nevadí, že můj nákup někdo (automat) vyhodnocuje, načež mi poskytuje personifikovanou nabídku... Beru to jako zlepšení plánování ze strany obchodu, což jim přináší zisk, planetě méně odpadu a mně mírné slevy... Vlastně mi i vyhovuje třeba v lidlu rytmus jejich akcí, takže některé zboží kupuju výhradně v akci, přičemž to vyjde akorát, že dopotřebuju a je další akce (nebo kupón)
|
|
Silvie+dva kluci |
|
(18.7.2023 19:24:12) Nevadí mi a mám jich hodně. Všechny teda v mobilu, takže nemám plnou peněženku.
|
|
susu. |
|
(18.7.2023 19:58:02) Vlastně mi nevadí. Nějaké mám, ty používám, na ostatní kašlu. Naprosto nechápu spíš ten povyk okolo toho.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.7.2023 21:18:19) poslední dobou mi vadí Tesco, tak nějak obecně
ceny bez kartičky jsou nehorázný, ceny s kartičkou se dostávají na úroveň normálních cen u Vietnamce ve střediskové obci, kde mám školu, takže Tesco a jeho ceny a slevy považuju za jeden velký podvod, navíc Tesco každou chvíli přeskládá zboží, já jdu pro konkrétní věci a ne na obhlídku, trvá to potom dlouho a nebaví mě to
takže Tescu se vyhýbám
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(18.7.2023 21:21:21) Jo, reorganizace prodejny mě taky spolehlivě vysí.á... přestala jsem kvůli tomu chodit do tesca na skalce... Jdu tam tak jednou do měsíce, a stejně mě to pokaždé naštve...
|
K_at |
|
(18.7.2023 21:26:16) ...no mně stačí, když jsou některé lidly třeba zrcadlově uspořádané proti "mému" na navyklemu. A jsem v háji. Do tesca jsem naopak začala chodit o trochu víc. Tedy třeba 1x měsíčně. Občas je tam něco, co jíme, za lepší cenu.
|
|
Mr. Miçkey |
|
(18.7.2023 21:31:11) To je kamen urazu techhle marketingovejch poucek z konce minulyho stoleti, kdy nebyl tolik rozsireny online obchod. Jaksi si nevsimli, ze se za tu dobu vyvinula pomerne pocetna cast zakazniku, ktery podobny strategie (prerovnavani zbozi, reklamy, karticky..) akorat obtezujou a tudiz do obchodu nechodi, protoze uz nemusi
|
Ropucha + 2 |
|
(18.7.2023 22:50:06) Mickey, ono to s tou online konkurencí asi nebude tak horké. Nemyslím, že by řetězce kamenných prodejen byly tak nekompetentní a nesledovaly to. Lidí, kteří jdou primárně po cenách, je asi pořád dostatek. Z mého pohledu jsou obvyklé lákací strategie také spíš odpuzující, ale nejspíš to všechno pořád funguje, jinak by se to nevyužívalo
|
|
|
TaJ |
|
(18.7.2023 21:31:21) Rose, jo, reorganizace prodejen mi taky vadí. Jsme zvyklí nakupovat se seznamem a píšeme si ho podle toho, jak jdou věci na krámě za sebou. Naštěstí to ty naše obchody moc často nemění.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.7.2023 21:25:58) a ještě jednou Tesco, mám dojem, že má z místních obchodů nejvyšší regály, je dobrý si hlídat, co je v úrovni očí a co pod a hlavně nad, to je asi oblíbená finta všude, ale kde nemají tolik pater regálu, tam to nemá takový význam
|
|
|
Tizi |
|
(18.7.2023 23:22:05) Mně to vadí z principu. Proč by měl někdo sledovat, co a kde nakupuji? Slevové kartičky nepoužívám, většina obchodů má akce i bez kartiček.
|
|
vlad. |
|
(18.7.2023 23:35:23) ty ktere chci mit, mam nahrane v mobilu, takze v penezence nic netaham
|
|
Koníček mořský |
|
(19.7.2023 7:12:08) Mám kartičku do Dr.Maxe, drogerie Teta a Ikea Family. Těmto obchodům se podařilo mi je ve slabé chvilce (mojí) vnutit. Ani nevím na co je mám - asi díky nim je nějaká sleva. Ostatním slevovým kartičkám a apkám jsem se ubránila.
Proč mi vadí ? Protože ze mě někdo tahá moje údaje, nevím proč bych měla kdekomu sdělovat všechno možné. Ne nedělám si iluze, že jsem utajená, ale když si můžu něco málo ošéfovat, tak si to chci ošéfovat, ať si je to třebas jen iluze. A pak mi to vadí, protože je to další "zasírání" mýho mozku, života, peněženky, mobilu. Nijak zásadně mi ale nevadí, prostě je jen nechci, nebaví mě , nepotřebuju je.
To nabízení kartiček a apek musí být pro prodavačky otravné. Takový neustálý kolovrat stejných otázek a odpovědí.
Obchodníci mě otravují neustálým nabízením, podbízením, požadavky na hodnocení, zasíláním emailů, letáků....Ještě, že se tu nemusí smlouvat. Ale nedávno mě jeden obchod potěšil, když mi popřál k svátku a jednou jsem za zakoupení zboží určité značky dostala Modré z nebe. TO bylo fajn.
|
|
|