| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Nadbytek testů ve škole

 Celkem 31 názorů.
 heroes 


Téma: Nadbytek testů ve škole 

(30.1.2024 18:32:13)
Náš šesťák se učí na zítřejší test z matematiky. Dneska psal z čj a dějepisu... Známky jsou uzavřené tak honem honem sbírat další na druhé pololetí.... Fakt mám pocit že se ty učitelky už uplne zbláznily. V životě jsem nezažila ani neslyšela že by někdo psal test v den vysvědčení. Co vaše děti, tak píšou pořád a pořád a pořád milion testů?
Mmch zítra mají supl a test stejně bude 🤦‍♀️😀
 lela, rosa, niki 


Re: Testy a zase testy 

(30.1.2024 19:08:14)
Jsem sama ucitelka, ale tohle mi prijde uchylne....Ja ted davam volnejsi rezim, vidim, jak jseou deti unavene...
 heroes 


Re: Testy a zase testy 

(30.1.2024 19:37:50)
Jo taky mi to přijde uchylne. Ale podle učitelky je normální školní den, jen poslední hodinu dostanou vysvědčení. Odpočívat mají o prázdninách🥴
 Delete 


Re: Testy a zase testy 

(30.1.2024 19:42:23)
Také budu psát se svými třídami ve čtvrtek test.

Máme předepsaný počet známek za pololetí, když píšeme test každý týden a přidám k tomu ještě nějaké známky za aktivitu, mám to tak akorát, abych to zvládla splnit, protože každou chvíli nějaká hodina odpadne a když se test moc oddaluje, je to pro děti pak náročnější, než když to mají čerstvě zažité.

Teď byly týden na lyžáku, před lyžákem jsme stihli akorát dokončit téma, ale už ne napsat ten test, takže dnes jsem s nimi vše zopakovala a ve čtvrtek holt píšou, protože v pátek jsou prázdniny a posouvání na další týden by jim spíš uškodilo vzhledem k tomu, že už jsme začali další látku. A zvolnit bohužel není jak, i tak jedeme rychleji, než bych si představovala, ale učím holt matiku a tam je velký tlak na to, co musí mít zvládnuté i třeba v návaznosti na další předměty.

No a další týden jsou jarňáky, tak z toho zase vypadnou, takže po nich zase znovu zopakovat a jet dál....mám v kalendáři od září do června rozepsanou každou hodinu podle témat ze ŠVP s vím, že moc velkou časovou rezervu tam nemám ~7~.

Máme tedy nastaveno, že až na výjimky, píšeme vždy v den, kdy mají dvouhodinový blok, navíc jim píšu dopředu, z čeho to bude a za ten týden toho nikdy není moc, takže ta příprava není tak náročná, ale chápu, že i malé testy, když se jich sejde víc, dají zabrat.

Jen se snažím říct, že ne vždy je to výmysl těch učitelek, ty také musí plnit nějaké pokyny. A pak ty testy opravovat, což není něco, čím by se jim chtěly trávit hodiny navíc.
 K_at 


Re: Testy a zase testy 

(30.1.2024 20:15:02)
Delete, myslím, že bude velký rozdíl u tebe, která to s dětmi opakujes, provedes je tím a napíšete test. A u jiných, kde jedou a "kdo neumí, doučí se doma, nezájem".
 Kaipa 


Re: Testy a zase testy 

(30.1.2024 20:42:53)
Delete, takže v matice děti udrží látku v hlavě jen do testu a potom konec? To je divný, ne? Kdyby to byl zeměpis třeba, tak se tomu nedivím, ale v matice je návaznost. Přece po testu nezapomenou odčítání zlomků. Nebo jo?
 K_at 


Re: Testy a zase testy 

(30.1.2024 21:00:08)
Kaipo, tak záleží taky na tom, jak co a kdo, ne? Je normální, že některé věci děti zapomínají. A některé potřebují a udržují průběžně. Taky někomu ta matika jde od přírody a ten, kdo ji neumí, klidně vypustí.
 Martina, 2 kluci 


Re: Testy a zase testy 

(30.1.2024 22:42:07)
Kaipo, úplně v klidu zapomenou. Naštěstí to z té hlavy úplně vykopnout už nejde, takže pak zase stačí (tedy většině) připomenout a šuplík se otevře :-)
 Delete 


Re: Testy a zase testy 

(30.1.2024 23:16:28)
Kaipo,

jde o to, jaký test. Když píšeš každý týden (a fakt mě k tomu zadaný počet známek nutí), hodí se psát testíky co nejjednodušší jen na to, co se v tom týdnu probralo. Teď jsme třeba od začátku ledna probírali procenta. První testík byl jen na výpočet procentové části. Druhý na výpočet základu, třetí na výpočet počtu procent a ve čtvrtek píšou na slovní úlohy, kde už to budou mít namíchané. Takže za ty tři týdny postupně zvládnou vstřebávat novou látku, jednu odvozovat od druhé a zároveň procvičovat čím dál složitější úlohy včetně těch slovních. Průběžně si v těch testech ověřují zvládnutí jednotlivých kroků, případně můžeme včas zastavit a k něčemu se vrátit, dovysvětlit.

Kdybych s nimi probrala první část a ten test psali až o týden později, přičemž bych jim do toho zamotala druhou část, půlka třídy v tom bude mít zmatek. Nebo kdybych jim po měsíci dala souhrnný test ze všeho.

Podobně v primě úhly. První testík poznávání a rozdělení úhlů, narýsovat úhel pomocí úhloměru....i tak z toho byli někteří vyplesklí, zejména z úhlů větších než 180°. Pak se učili grafický součet, rozdíl, násobek a osu úhlu. Obecně přenášení úhlů byl rpoblém a pak ještě pochopit, co vlastně dělají....pak už se srovnali s tím, s čím pracují, k čemu jsou tam ty obloučky, chvilku jsme počítali stupně a minuty (třetí test) a mezitím už čím dál víc samozřejmě používali to předchozí. No a když jsme pak řešili, jak rýsovat úhly bez úhloměru, byli nadšení, jak je to vlastně jednoduché. Takže oni to musí po tom měsíci umět, ale tím, že si tu znalost nebo dovednost ověřují po kouscích, a pak už to "jen" používáme v tom dalším, co děláme, tak mají čas to vstřebat a nemají v tom zmatek. A když se k něčemu potřebuješ vrátit, nevracíš se dozadu o týdny, ale jen o pár dní. takže je snazší zachytit to místo, kde ještě vědí....
 Delete 


Re: Testy a zase testy 

(30.1.2024 23:27:45)
Jo a ještě třeba k těm zlomkům....ale ono je to vždycky, když začínáš něco nového, byť pro ty, co to už umí, je to jednoduché a samozřejmé...nejde o to, že by něco po testu zapomněli, ale že to ještě nemají zautomatizované, takže když jim do toho přimícháš něco dalšího, začnou zmatkovat, plést i zcela nesouvisející věci dohromady.

Ty zlomky jsou v tom klasika. Začneš rozšiřováním a krácením zlomků s uvědoměním si, co jsou zlomky se stejnou hodnotou. Většinou to dávají bez problémů. Pak pokračuješ porovnáváním, sčítáním a odčítáním zlomků se stejným jmenovatelem. Je to pro ně jednoduché, znají to, stokrát vidí, že ty zlomky musí mít stejného jmenovatele, mluvíte o tom, vědí to. Pak dáš zlomky s různým jmenovatelem a okno. Když už dojdou k tomu, že potřebují stejného jmenovatele, tak netuší, jak se k něčemu takovému dostat, i když před tím stokrát převáděli zlomek krácením nebo rozšiřováním na zlomek s daným jmenovatelem. No a když poberou sčítání a odčítání a už mají pocit, že vědí, přijde násobení, které je z principu ještě jednodušší. A když už myslíš, že to zvládají, začnou ti sčítat čitatele s čitatelem a jmenovatele se jmenovatelem a zase chvíli trvá, než si to sedne. Atd.

Takže pokud chceš dávat dobré známky a přesvědčit je, že zvládají, snažíš se jim dát test ve chvíli, kdy mají jasno, kdy se jim do toho nemotá něco dalšího. Když je chceš potopit, stačí jim dát test v době, kdy se jim to začne motat nebo kdy toho bude hodně najednou.
 Kaipa 


Re: Testy a zase testy 

(31.1.2024 6:48:30)
Delete, takže dílčí písemka není zpětná vazba pro tebe (víš, že za týden to už umět nebudou), ale snaha dát dobrou známku a zvednout žákům sebevědomí. K úplnému ověření dojde až při písemné práci za delší období (písemka na konci kapitoly, čtvrtletka, pololetka)?
 K_at 


Re: Testy a zase testy 

(31.1.2024 8:08:05)
Kaipo, myslím, že takhle to delete ale nepíše.
 Kaipa 


Re: Testy a zase testy 

(31.1.2024 9:50:32)
"Takže pokud chceš dávat dobré známky a přesvědčit je, že zvládají, snažíš se jim dát test ve chvíli, kdy mají jasno, kdy se jim do toho nemotá něco dalšího."

Tak vycházela jsem z toho, co psala Delete. Ale třeba to myslela jinak.
 *Hany 


Re: Testy a zase testy 

(31.1.2024 10:07:37)
"dílčí písemka není zpětná vazba pro tebe (víš, že za týden to už umět nebudou)"

Že je to zpětná vazba pro Delete je samozřejmé, to snad nemusela výslovně uvádět. Pokud uvidí, že někdo sčítá zlomky tak, že sečte čitatele a sečte jmenovatele, bude s tím něco dělat, než se postoupí k dalšímu učivu. A taky psala, že ty děti sice při procvičování učiva "zapomenou" to předchozí, ale pak už stačí jen malé naťuknutí a zase to umí. Po pár hodinách zmatků pak umí všechny 4 operace a nepletou si je. To všechno v jejím příspěvku je a v praxi je to přesně tak, jak píše.
 Kaipa 


Re: Testy a zase testy 

(31.1.2024 10:34:43)
Hany, to máš tak, pro nás, nepedagogy, to nemusí být úplně zřejmé. Vcelku chápu, že učitelky mají jasno. Ale výslovně psala, že chce-li dávat pěkné známky a žactvo motivovat, nelze písemku odkládat. Znalost by tedy šla ověřit i bez písemky. A jestli mají v klasifikačním řadu tolik známek, že nelze vynechat(tedy ověřovat bez klasifikace), je to dost blbý.
 Delete 


Re: Testy a zase testy 

(31.1.2024 15:23:04)
Ne, test je zpětná vazba, pro mě i pro ně, jestli ovládají tu dílčí část. V testu jsou různě obtížné úlohy, takže v případě problému vidím, v čem chybují, a mohu se k tomu vrátit.

Nepíšu, že za týden už to umět nebudou, ale že za týden k tomu přibude něco dalšího a je tam mnohem větší riziko, že se jim to bude plést. Navíc většinou to další předpokládá zvládnutí toho předchozího, takže "už to umět nebudou" tam nenastává v tom smyslu, že to prostě zapomenou. Jen v tom po určitou dobu více chybují.

K úplnému ověření zvládnutí dochází ve chvíli, kdy začnou automaticky tu novou znalost používat, kdy přestanou myslet na to , "jak se to počítá" nebo "jak se to dělá". Takže třeba u těch úhlů bez úhloměru, kdy je zaujalo to téma samotné a přišlo jim to jednoduché a zábavné a už vůbec nepřemýšleli o tom, jak se postupuje při přenášení úhlů. Nebo když je zaujme problematika úroků u půjček a spoření a už nemusí přemýšlet o tom, jestli počítají procentovou část, počet procent nebo základ, natož jak postupovat. Poznám to z toho, na co se ptají a jak se ptají.

Písemné práce za delší období, kromě těch pololetních, které mám nařízené, nedělám. Čtvrtletky a pololetky nic neověří, je to jen soubor typových úloh za strašně dlouhé období. Pro ověření zvládnutí všeho za tak dlouhé období by byla zajímavá spíše nějaká komplexnější úloha, což není problém dát v hodině "jen tak". Když jde ale o známky a celkové hodnocení, proč škodit těm, kteří se zaseknou na nějaké dílčí části? Takže jim to v pololetce nekomplikuju, i tak je to pro ně stres.
 Okolík 


Re: Testy a zase testy 

(31.1.2024 15:52:28)
To mi vždycky přišlo divný, proč se teda u zlomků a hlavně u lomených výrazů nejdřív neučí to násobení/dělení a až pak sčítání a odčítání ~d~
 LadyP 


Re: Testy a zase testy 

(30.1.2024 19:53:50)
Tento týden jsem dala dětem oddych, děláme méně náročné a zábavné aktivity. Taky té posedlosti testy nerozumím.
 klikli 


Re: Testy a zase testy 

(30.1.2024 19:59:25)
Minulý týden jsem psala jeden Unit test, zítra budou s jednou skupinou slovíčka, ale ví o tom týden. Příští týden taky budu psát pár Unit testů u jiných skupin, protože to chci stihnout do jarník prázdnin. Je to pro děti lepší, než po prázdninách opět vše opakovat a teprve pak psát test. Radši poprázdninové období využijeme na tvorbu projektů, je to příjemnější rozjezd a moc známkovat nebudu. Pak se bude chvíli probírat a přijdou Velikonoce, které nás taky zdrží. A pak už to poletí, bude kupa akcí, exkurze, výlety... Takže radši známky řeším už teď.
 Dari79 


Re: Testy a zase testy 

(30.1.2024 20:10:32)
Známky jsou i u nás samozřejmě uzavřené, ale dneska psali 2 testy - z matiky a z němčiny, ani o jednom jsem dopředu nevěděla (dítě možná jo, ale to se zase "nesvěří", abych ho nenutila se učit). No, má z obou 100%, takže zřejmě i ta "nepříprava" funguje.

Matika mu jde sama, ale v němčině má ode mě nařízeno, když zjistí těsně před hodinou, že budou psát test, ať se na ty slovíčka podívá aspoň těsně před...

O ničem dalším už nemluvil, ale oni píšou nějaké ty testíky skoro pořád, z různých předmětů, nemají známky, jen %, prostě se tak prověřuje, jestli chápou, co se to naučili...
 Pole levandulové 


Re: Testy a zase testy 

(30.1.2024 20:17:35)
U dcery teď psali jen asi dva menší. U syna to hrnou co nejrychleji směrem ke známkám, protože dobře vědí, že co nenaženou kolem pololetí, pak už půjde dohnat těžko, protože budou maturity, absolutoria a ročníkové zkoušky, takže výuka všeobecných předmětů bude poněkud děravá a kdo nechce mít v červnu N a jít na přezkoušení v srpnu, dobrovolně si nahrabe známky včas.
 E.mama 


Re: Testy a zase testy 

(30.1.2024 20:18:33)
U nás se dnes vyhrožovalo psaním náročného testu a zhoršením známek ještě na tohle pololetí. U nás se totiž pořád jen vyhrožuje. ~o~
 TaJ 


Re: Testy a zase testy 

(30.1.2024 20:34:21)
Ne nepíšou, minulý týden už myslím nepsali nic, některé pololetní písemky si napsali už těsně před Vánocemi, aby toho pak v lednu nebylo moc. Z některých předmětů mají třeba jen 3-4 známky za pololetí. Nejčastěji mívají nějaké testíky z AJ, tam taky mají nejvíc známek.
Psát v den vysvědčení test už na další pololetí mi přijde trochu na hlavu. Jako proč? Vždyť na ty známky budou mít zase celé pololetí...
 Termix 


Re: Testy a zase testy 

(30.1.2024 21:23:30)
Syn píše testy zítra i ve čtvrtek. A dcera ve čtvrtek testy dva.
Nijak mě to nepohoršuje. Je to logické. Druhé pololetí je takové rychlejší. To jsou jarní prázdniny, Velikonoce, státní svátky, výlety, lyžáky, školy v přírodě... a na středních školách ještě maturity ...
 Okolík 


Re: Testy a zase testy 

(30.1.2024 21:40:58)
U dítěte ve třídě studenti ukecali učitelku, aby jim test dala radši zítra než po jarních prázdninách.~d~ je to tedy vyšší gympl. Nicméně jedno pololetí skončilo a začalo druhé.~d~
 Delete 


Re: Testy a zase testy 

(30.1.2024 23:45:01)
U nás druhé pololetí začalo, co se týče známek, už v tom týdnu 15. - 19. 1. Pololetky se psaly už před Vánocemi. Na téhle škole se píše vždy jeden předmět napříč celou školou v jeden den a mají takhle pět pololetek během pěti dnů, ale je to vlastně ve dvou týdnech (čt - st) a během té doby nepíšou z ničeho jiného, po nich pak už byl jen klidový režim bez výuky (sportovní akce, výlet do Drážďan apod.). Po Vánocích byly ty první tři dny na rozjezd a pak týden na doladění známek, pak uzavření klasifikace (a v tom týdnu už známky na nové pololetí, pokud někdo něco psal, jakože ano), pak lyžák (napříč celou školou, kdo nejel na lyžák, mohl mít v tom týdnu třeba rodinnou rekreaci apod., ve škole bylo jen pár dětí, takže i pro ně odpočinek). Ve výsledku tedy období od půlky prosince do půlky ledna něco jako zkouškové, klasické výuky moc nebylo, střídaly se týdny zkouškově náročné a celkově odpočinkové a od tohoto týdne už se jede druhé pololetí naplno.
 monam 


Re: Testy a zase testy 

(30.1.2024 22:18:17)
spíš si myslím, že je problém v tom, jak testy vnímají žáci a jejich rodiče. Není to přece konec světa! Má to být nácvik na každodenní drobnou přípravu, kterou by malý test neměl nijak rozhodit.
 vlad. 


Re: Testy a zase testy 

(30.1.2024 22:32:27)
Dcera naštěstí letos maturuje a už dlouho si školu řídí sama. Se synem to ještě trochu potrvá, pro mě je to utrpení, přijde mi, že školství je furt za krále klacka, místo, aby děti motivovali, je to furt jak za nás, hledají kde je nachytat, ne jak je motivovat, ženou je strašně rychle dopředu, děti si informace nezažijí, nedokáží spojit navzájem napříč předměty, přitom informace si dnes najdou snadno, měli by je učit logicky a kriticky myslet, ale prý furt nestíhají...
 K_at 


Re: Testy a zase testy 

(31.1.2024 6:01:59)
Vlad, myslím, že tohle je ten problém s testy. Že jsou často používaný jako bič. Nikoliv jako "ať vidíme, jak to jde". Prostě se jede a kdo nestíhá, tak má smůlu.
 Latté 


Re: Nadbytek testů ve škole 

(31.1.2024 9:21:53)
V pohodě~:-D Mládě mělo uzavírku klasifikace minulý pátek a den předtím, ve čtvrtek, psali už test na druhé pololetí~;).
Nemá s tím žádný problém, je zvyklý ze základky, tam bylo testíků~b~ ...jejej~:-D...třeba i několik za den, klidně i několik velkých pololetek za den + k tomu pár menších...takže sem tam nějaký ten testíček na gymplu ho teď absolutně nerozhází. Učí se minimálně, předměty, které ho baví, mu jdou samy nebo žije stále ještě - už druhý rok - ze znalostí ze základky, předměty, které ho nebaví, tak tam razí názor, že: "život je moc krátký na to abych se nějak příliš zabýval...(dosaďte jakýkoliv neoblíbený předmět)", známky má vpodstatě stejné, jako míval na základce... Rozdíl je jen ten, že na té základce bylo takové kvantum známek, že když se něco nepovedlo, tak to vůbec nevadilo a výslednou známku to neovlivnilo a nemusel si nijak dávat pozor, zda-li se ještě něco nepovede dalšího v tom předmětu, tady je známek podstatně méně, takže když něco po..., tak už to vliv má, ale jak říkám nakonec to zatím vždycky vytáhnul na fajn známku.
 kachna_ 


Re: Nadbytek testů ve škole 

(31.1.2024 20:48:16)
Jo, píšou.
Počtem známek argumentují také. Jenže známek mají mít tuším osm a mají jich násobně více. Teď mi dítě říkalo, že dělali nějaké cvičení, to pak předali spolužákovi k opravě a ten následně nahlas ohlásil známku. Dítě ani netušilo, že cvičení bude na známky.
To už mi fakt přišlo šílené.

Jo a včera mi syn, druhák, říkal, že nechce DO DRUŽINY dělat prezentaci o sobě a svém zvířeti, tak jsem stručně napsala družinářce, že syn prezentaci dělat nebude a družinářka mi sladce a velmi slušně sdělila, že syna vyčleňuji z kolektivu a měla bych zvážit synovo setrvání ve družině, protože porušuji svým přístupem družinový ŠVP.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.