10.11.2002 11:12:15 Kateřina, devítiletá dcera
Souhlasím
Podobný problém jako Vy jsem byla nucena řešit také.
Moje dcera uměla v pěti letech číst, počítat a je také velmi živá a činorodá. Bohužel se narodila 1. září a tak nastupovala do školy až v 7 letech!
Chtěla jsem, aby šla "o rok dříve", ale ten jediný den, o který se narodila později bohužel rozhodnul!
Žádala jsem o zápis do školy dříve, v mateřské škole kam docházela mi sdělily, že pravděpodobně ještě nebude zralá ke školní docházce. Navštívila jsem i dětského psychologa, ale bezvýsledně. Dcera mu předvedla, jak plynule čte, bez problémů sčítá přes desítku. Na závěr sezení mi pan psycholog oznámil, že doporučení k zápisu nevystaví. Argumentoval tím, že je ještě fyzicky malá a nezvládla by například nosit tác s jídlem ve školní jídelně! Dcera tedy nastoupila do školy v sedmi letech. Měli jsme veliké štěstí na skvělou paní učitelku, která Kristýně umožnila samostatnou práci. Nyní dcera chodí do třetí třídy, dostává úkoly, při kterých musí přemýšlet a když ve třídě opakují učivo, které má Kristýna zažité, může si třeba číst vlastní knížky a škola jí moc baví! Podle mého názoru nezáleží ani tak na tom, jak je dítě vyspělé při nástupu do školy, ale na učitelce, která dítě učí. Můj obdiv proto patří všem učitelkám , které dokážou zaujmout všechny děti, bez ohledu na to, s jakými znalostmi do školy nastoupily.
Odpovědět