Re: Jsou mu tři roky a čte.
Můj starší kluk v pěti letech četl normálni knížky.
Hodně mi pomohla pedagogická poradna , kdy mu udělali testy . Byla jsem tam proto, že už mi skákal po hlavě a nevěděla jsem , jestli není nějak postižený. Vůbec mě chvílema nebral na vědomí./
Přesně si pamatuji situaci, kdy mě paní doktorka vzala na vyhodnocení a povídá- máte výjimečně nadané dítě - budete to s ním mít někdy těžší než z podprůměrným !. Zkuste najít zmínky o Menze České republiky.Mají internetovou stránku www.mensa.cz. Není u nich důležitý věk, ale IQ. A Váš syn u nich najde stejně " postižené "lidi , a vy odkazy na výuku, poradnu a hlavně pochopení.. Ono totiž pouhé výjimečné nadání třeba na čtení není všechno a o co jsou děti nadpůměrní v jedné oblasti, o to jsou pozadu třeba v jiné. Mé inteligentní dítě si neumí hrát s ostatními, má úplně odlišné zájmy od vrstevníků , je pohybově neobratný , má pořád hlavu v oblacích - řeší si nějaké rovnice a normální svět jde mimo něj./ Taky nekreslí rád./ Odborníci říkají, že tyto děti jsou nespokojení se svou kresbou ,inteligence daleko předběhla jemnou motoriku ruky, on přece ví, že ta šiška s očima není žádný kůň, ne ? Dnes je mému inteligentovi dvanáct, chodí do primy na gymnáziu , školu zvládá bez větších obtíží, jen sociální dovednosti jeho věku mu jdou hůř.Jak se totiž to dítě nějak odlišuje od ostatních, dráždí ostatní dětský dav a děti se nechovají zrovna v rukavičkách..
Nezoufejte, neděste se, ta škola nebude až tak hrozná, mé dítě mělo v první tříě sice pokoj od čtení a počítání, ale nešlo mu psaní , uklidit si tašku je pro něj problém dodnes / pamatuje si kde co, ale kde si nechal věci na cvičení ne .. je takový ten typ " potrhlý vědec ", jako ve starých filmech.
Učte ho samostatnosti, a hlavně mezilidským vztahům . Najděte mu stejně zaměřené , a hlavně hodně tolerantní prostředí, není důležité , aby školka byla smíšená, starší děti si s ním stejně nebudou hrát, on je totiž napřed jen inteligencí, ale ve všem ostatním je vývojově na své úrovni./ Alespoň u nás to tak bylo. / Takže sice zvládá bez problémů učivo osmé třídy , ale s osmákama v pubertě si nemůže rozumět.
U nás babičky od pěti let vykřikovaly " co ty v té škole budeš dělat ? Vždyť už všechno umíš !!!. A bohužel můj kluk už všechno uměl. A ostatní se učily teprve m , a , ma .On je sice výjimečný, ale dnes už všichni umí číst stejně jako on. Jen mu zůstává nedůvěra , děti umí být opravdu zlé .
Dnes je už spousta literatury , čtěte a dejte se do toho, byla by škoda, aby jeho výjimečné nadání zkazila průměrná učitelka . Co se týče zájmů a náplně dne, brzo jsem ho nechala dělat to, co sám chtěl. Hrál šachy, chodil denně do knihovny, kde byl miláčkem knihovnic , recituje, píše příběhy , hltá knížky , kdykoliv může rychlostí kniha denně./ Mladší /jedenáctiletý / přečte jednu za měsíc./
Dnes na gymnaziu potkal jiný typ dětí, ale i tam je jiný než ostatní a trochu mám strach ze šikanování. Ale snažím se to sledovat , zatím mi věří a svěřuje se mi. Nebojte, dnes vím , že paní doktorka neměla tak úplně pravdu. Naše chytré děti to mají na světě s námi obyčejnými těžší,ale stojí to za to. Po pravdě řečeno,uklízet nepořádek po dítěti, co muselo jít okamžitě řešit rovnice a listovat v knížce a nemohlo tedy uklidit boty samo,je mi milejší , než po klukovi, co v jedenácti neví, co je botník. Přeju hodně radosti , budete mít možnost sledovat rozvoj nadaného kluka a to je nádherná věc !!!
Odpovědět