Záznam z online přednášky „Ujíždíme na duši 2021“.
Nehrozí, že s hodinami strávenými povinně před obrazovkou stoupne také počet školáků závislých na počítači?
Stačí, aby se změnil ministr školství nebo financí, či hejtman a najednou se výsledky testování budou velmi dobře hodit jako kritérium optimalizace.
Zdá se, že současné děti se do práce nehrnou. Mnoho rodičů si až zoufá.
Je možné vychovávat dítě, cítit se být kompetentním rodičem, a přitom si zachovat zdravý rozum?
Jestliže jsou učitelé i rodiče znepokojení nepatřičným chováním žáků ve školách nebo doma, musejí s ním něco dělat.
O některých věcech se v českém školství taktně mlčí, nebo se o nich dokonce nesluší mluvit vůbec. Po roce 1989 je na takovém pomyslném indexu dril a biflování.
Pro výchovu dětí v náhradní rodinné péči platí stejná pravidla jako pro výchovu vlastních potomků. Je to dobré mít na paměti hlavně v případech, kdy se adoptované dítě nebo to, které máme v pěstounské péči, nechová podle našich představ.
Patří ironie k nástrojům, které učitel může ve výuce používat? Jak vnímají děti ironii a sarkasmus?
Chvalte své děti. Uděláte jim velkou službu. A to i ve chvíli, kdy máte pocit, že vaše dítě ještě nedosáhlo těch nejlepších výsledků. Zaměřte se na hledání pozitivních momentů. Ocenit lze snahu, zájem, trpělivost či množství odvedené práce.
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.