| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Poruchy učení

  (?)
 Názory 110 z 7287  [Dalších 7277 >>]
Pole levandulové 23006
11.11.2019 13:20:53
Ježibabo, pokud toho má tolik, jak píšeš, věnovala bych se hlavně těm nápravám a školní opravy ji prostě nadiktovala, už bych jí nezatěžovala. Dělala jsem to tak s dcerou, to co jí někam mohlo posunout, jsme udělaly, pokud se jednalo o to, aby našla chyby v diktátu a opravila si je, tak jsem jí je prostě ukázala. Nebo když jsem viděla, že čas běží a už je unavená a pozorností mimo, klidně jsem jí jeden den nadiktovala výsledky povinných sloupečků a druhý den naopak počítala a já jí přečetla četbu /měli každý den úkol ze čtení a počítání plus pak další z prvouky třeba a to fakt nedala/. Jak stárla a do toho cvičila ty nápravy, zvládala toho víc a víc, teď je už téměř v pohodě. A hlavně má tedy školu, kde úkoly ze dne na den nedávají, mají 1-2 úkoly týdně a mají na ně pět dnů, vše zvládají ve škole.
Ježibaba 158239
11.11.2019 8:40:54
Ahoj, moc děkuji za rady, je to opravdu hodně o cvičení. Problém je,že dcera má ještě poruchu pozornosti a pokud máme dělat prvně domácí úkoly do školy, přípravu na písemky,učit se slovíčka do angličtiny atd,opravit v sešitě nesmysly a chyby,které napsala,když opisovala učivo z tabule, tak nám to zabere minimálně půl hodiny až hodinu denně. Pak ,když má procvičovat něco navíc,tak už nechce, je unavená a protivná nebo ty úkoly plní co nejrychleji,aby to měla za sebou. Vždy se snažím zařadit jen pár krátkých úkolů,ale i tak někdy nechce spolupracovat. Je to opravdu běh na dlouho trať. Nejhorší je,že i ona už to jaksi vzdává. Pracuji s ní už od první třídy, problémy s čtením i matematikou,to vše jsme postupně dohnali. Ale diktáty a psaný projev katastrofa,dcera vidí,že i přes velké úsilí, to nemá skoro žádný efekt, někdy je to jeden krok vpřed a 2 vzad. A pro ni to je spíš demotivující. Ale vzdát to nehodlám,tak snad se to bude časem lepšit. Děkuji
sarmi 38831
8.11.2019 19:47:06
A z webovek velmi doporučuji www.kaminet.cz - sekce "Nápravy" a " pravopis".
Případně CD Naslouchej a hrej si (edice Chytré jablko) - velmi dobré.
sarmi 38831
8.11.2019 19:45:08
Určitě je velký pomocník ten bzučák na procvičování délek samohlásek - k tomu si sežeň od Zelinkové Cvičení pro dyslektiky - I., denně procvičujte analýzu a syntézu slov (od krátkých po víceslabičná - uvědomí ni hláskové stavby slova), rozdělujte si slova na slabiky, ty pak může syn vypípávat na bzučáku (dlouhou slabiku bzučí opravdu dlouze, krátkou jen pípne) nebo alternativně ukazovat délky slabik rukou (dlouhou ruka shora směrem dolů - jako když píšeš čárku, krátkou slabiku ťukne o stůl nebo si dřepne) - k tomuto doporučuju opět Zelinkovou - Cvičení pro dyslektiky - III.. Pokud špatně slyší i slabiky dytyny/ditini, tak Cv. pro dysl. - II. plus nějaké mačkadlo do ruky - měkká slabika - houbička, tvrdá slabika - dřevěná kostka.
Po každém psaní kontrolovat - nejprve chybějící čárky, háčky, potom se zaměřit na íčka - zdůvodňovat si ústně jejich psaní.
Dobře se nakupuje na dyscentrum.org nebo logopedie-vendy.cz.
Existuje i pracovní sešit Psaní mě baví (Zelinková), ten je dobrý až pro 4. a výš.
Další výborné pracovní listy pro začátek jsou Sluchové vnímání od Bednářové.
Jinak bych dotazovala p.uč., která učí hodiny Speciálně pedagogické péče na vaší škole, příp. znovu PPP (pokud tedy nedoporučilo při vyšetření).
Procvičovat trochu nejlépe denně a hlavně vydržet!~3~
Mariana +2 135342
8.11.2019 14:45:33
Mám doma dva dysortografiky.
Zvlášť jeden je výživný kousek.

To co pomohlo aby diktáty byly aspoň jakžtakž čitelné, byl bohužel prostě jen dril do zblbnutí. Ale my jsme to řešili už od druhé třídy.

Vynechávání písmen - Ta slova, nebo skupiny písmen, která dělala problémy, prostě pořád dokola psal. Podle mně to pořád "neslyší" stejně jako ostatní, ale už ví jak se to píše.

Zkoušela jsem kde co z těch speciálních materiálů, ale je to spíš tak nějak na zpestření té přípravy, ale že tím byl nějaký extra posun, to bych neřekla. Co pomohlo, prostě donekonečna cvičit, cvičit.
Snad jen měkká / tvrdá kostka, na rozlišení, to celkem pomáhalo dceři.
Plus jsem udělala zalisovaný takový "tahák", kde měli základní věci přehledně vypsané, aby si to vždy připomněli.
Pole levandulové 23006
8.11.2019 14:44:10
Ano, takovou diagnózu má moje dcera, docházely jsme k soukromé logopedce, která nám dávala cvičení na podporu té sluchové diferenciace. Vybavuju si jedno dost složité cvičení, které se muselo dělat denně po 4 měsíce, nesmělo se vynechat /jezdila s tím i k babičce/ - dcera měla A4 s 12 podobnými obrázky a ty samé obrázky nastříhané jednotlivě. Na čas je přiřazovala do dvojic A ZÁROVEŇ u toho odpovídala na mé dotazy, zpívala nebo dělala jiné činnosti, při kterých musela zaměstnat mozek. Musela to zvládnout bez chyby přiřadit do 4 minut a teprve pokud se jí to podařilo v časovém limitu bez chyby 3x PO SOBĚ, bylo možné vyměnit obrázky za další sadu. Denně max 15minut. Některé obrázky byly zdánlivě jednoduché, jiné hodně složité, abstraktní a lišily se v minimu, zkoušeli jsme to doma všichni a rozhodně jsme nedosahovali dobrých výsledků automaticky /ona, kupodivu, zvládala lépe ty abstraktní než konkrétní vyobrazení třeba květin s odlišnými počty lístečků/.
Pak dělala další cvičení, kdy jsem jí říkala slova, aby mi neviděla na pusu a ona chodila po pokoji, co písmeno to krok a tam, kde byl háček nebo čárka k tomu dávala ruku nahoru nebo dřep.
Pak jsme dělali skládání a rozkládání slov s pípákem, čtení slov, kde se na měkké slabiky sahalo na houbičku a na tvrdé na tvrdou kostku, poznávala zvířátka po hmatu a k tomu říkala básničky... Bylo toho plno, nedělalo se vše najednou, vždycky blok po cca 3-4 měsících, kdy jsme se věnovaly dvěma druhům cvičení. Bylo to náročné, ale vyplatilo se, teď je v páté a má minimální potřebu podpory, ve škole má jednu hodinu týdně navíc "zábavné čtení", píše hezky a háčky ani čárky nevynechává.
Petra Forstová 156972
8.11.2019 14:12:04
Ahojky odkud jsi?
Ježibaba 158239
8.11.2019 10:11:28
Ahoj, obracím se na Vás, kdo máte zkušenosti s dysortografií u svých dětí. Moje dcera, 4. třída má diagnostikovanou dysortografii a poruchu pozornosti od PPP.
Především má problémy se sluchovým vnímáním a z toho plynouci problémy s opisem textu a se psaním diktátů - vynechávání písmen, gramatické chyby, chybějící čárky a háčky nad písmeny.
Ve škole ji byl stanoven individuální plán, pracuje s ní i paní učitelka a chodí ke speciální pedagožce.Bylo mi doporučeno několik www.stránek pro procvičování doma,zjistila jsem ale že většina pomůcek je spíše určena dyslektikům. Můžete mi někdo doporučit osvědčené pomůcky,pracovní sešity apod,které využíváte při práci s dětmi doma? Díky
deti hodnedeti 158188
25.10.2019 8:14:56
Záleží na dg.

Moje obě děti mají VD dg.někdy okolo 4 let věku samozřejmě řadou odborníků, ale SPU (dysortografie, dysgrafie) a mimořádné nadání jim dg. až PPP.
To samé PPP nediag. třeba ADHD. Oni určí podezření, ale dg. neudělají (tu dělá neurolog-EEG a psychi.)
PPP si vždy vyžádá zprávy od odborníků a vždy (nebo aspoň v našem případě ano) se jimi i řídí.
Ale třeba SPU dg. nám diag. PPP (od ukončené druhé třídy tuším), to samé oni poprvé vytvořili plán na mimořádné nadání (ač tedy náš psycholog dg. VD vyslovil něco takového už dávno).

I když si stále myslím, že je to hlavně o lidech, kteří za tím stolem sedí.
Kopírovat umí každý.
kreditka 85904
24.10.2019 22:28:38
V jednom případě SPC opsalo elaborát, který si vyžádal od učitelky. V dalším případě posudek na Terezku na 8 stran s větou, že sTomáškem je potřeba..... Co dodat no. Nejhorší je, že poradny často doporučí nákup pomůcek na 2 věci. Učitelé je ze strachu z kontroly nakoupí a pak se válí ve skříni, protože je dítě nevyužije a má úplně jiné potřeby než vyzkoumala za 30 minut vyšetření poradna...
 Názory 110 z 7287  [Dalších 7277 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.