| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Poruchy učení

Domácí vězení jako další dějství absurdního dramatu

Je tomu přesně jeden rok od vyhlášení prvního oficiálního případu nákazy novým typem koronaviru v českých zemích.

  (?)
 Názory 110 z 7524  [Dalších 7514 >>]
Andulka, tři děti 58200
8.6.2021 22:26:10
Ahoj,

poměrně dobrá byla tato kniha: https://www.kosmas.cz/knihy/136051/klic-ke-slohu-aneb-nerudou-snadno-a-rychle/

Před maturitou je dobré pro studenty napr. kurz Zkousek nanecisto, slohy se tam uci.
Delete 8214
5.6.2021 19:06:55
Myslím, že neměl.

Základem je totiž komunikace a ta jaksi moc neprobíhala, tyto činnosti se na doma prostě nedávají, i když ve škole probíhají. A že někdy neprobíhají, protože se za to nedá dát známka, to vůbec nerozporuju.

Sloh není jen to, že dítě dostane téma a má o něm něco říct nebo napsat. To už je konečná fáze.

My třeba měli i pracovní sešity na slohovou výchovu a i to byl jen takový nástřel, co se dá dělat, než dítě začne opravdu psát.

Loni jsem u třeťáků měla taky spoustu plánů, ale po zavření škol jsme z toho neudělali nic. Nebylo jak.

Navíc zejména u těch malých dětí rodiče namjí odhad, na jaké úrovni to dítě má být, a většinou děti tlačí do něčeho, na co ještě není připravené.

Delete 8214
5.6.2021 18:55:00
Jaký mikroútvary?
Analfabeta 141613
5.6.2021 16:44:52
Sally, já si ráda poslechnu třeba rozhlasovou hru, ale učit se musím z písemných podkladů, jinak si to nezapamatuju.
Analfabeta 141613
5.6.2021 14:40:18
Monty, ale ti, co to "musejí číst", ti jsou placení za to, že čtou i blbosti a mají je nějak učesat, aby to bylo srozumitelné. Ono se totiž daleko snáz učesává a na něco navazuje, než se vymýšlí na čistý papír. Když jsme psali marketingové články, bylo nejhorší hodit na papír aspoň jakous takous kostru. Když už byla základní kostra, tak už mi nevadilo ji rozvinout, to už byla brnkačka. Ale ta kostra, to bylo teda něco, psát o něčem, o čem víš moc málo, ale máš to napsat tak, aby to bylo čtivé.
Analfabeta 141613
5.6.2021 14:36:06
Já taky psala bez osnovy a dopisovala ji nakonec, podle toho, o čem jsem psala.
Analfabeta 141613
5.6.2021 14:34:05
Motivační dopis je krávovina na n-tou. Průvodní dopis ano, ale motivační? Kdybych v té firmě nechtěla pracovat, neposílám tam životopis. Stejně tak miluju otázky typu "kde se vidíte za 5 let?" - když řeknu, že v důchodu, tak mě nevezmou, když řeknu, že na místě ředitele, tak tuplem ne, kdo by si bral konkurenci, že, a když řeknu, že na Havaji, je to némlich jedno a to samý.
TaJ 81121
4.6.2021 23:23:27
Federiko, něco podobného dělává občas synův učitel...zadá jim třeba pět spolu naprosto nesouvisejících slov a mají z toho vymyslet příběh a napsat pár smysluplných vět, docela je to baví a je to pak sranda to číst~:-D. Akorát podobné aktivity se mnou doma syn dělat odjakživa odmítá, ve škole si to i užije, ale doma ani náhodou...
Jinak klasika, radím mu vždycky, aby si rozmyslel, co vlastně potřebuje napsat, aby tomu dal nějaký začátek (úvod), pak tu hlavní věc a pak nějaké zakončení...když se má vyjadřovat slovy, tak to jde ztuha, ale když stříhá video o vlacích, tak tomu dokáže ten úvod, hlavní děj a pak nějaké zakončení, dát bez problémů. Jinak v písemném projevu mu ohromně pomohl poslední covidový rok, protože byl s většinou svých kamarádů v kontaktu hlavně přes SMS, Messenger, FB, Discord apod...a řekla bych, že si víc psali, než volali, takže se docela tím diskutováním "vypsal"...taky vydával spoustu videí o vlacích a psal si k tomu sám popisky, odpovídal do komentářů....a i když si píše s námi, tak to má úplně jinou úroveň, než třeba před rokem...taky si občas musel psát s učiteli maily a SMS...takže zrovna nám přinesl ten poslední rok paradoxně dost užitku...
EvaMarie 44410
4.6.2021 22:29:37
Mám doma dysfatika, tudíž i slohy jsou velký problém, ale za ta léta vidím velké zlepšení. Pomohlo mu následující:
- myšlenkové mapy (vhodnější než klasická osnova)
- vlídná, ale přímá specialistka v PPP -na rovinu mu řekla, že sice jeho nechuť ke čtení chápe, ale bez něho se dál neposune, takže pravidleně čte a dělá si z toho kratičké zápisky, smyslem je v jedné či dvou větách vystihnout jen to podstatné
- co se týká četby, nemá oblíbený žánr, ale našel asi to, co mu vadí nejméně, jsou to obvykle příběhy vrstevníků, se kterými se dokáže alespoň trochu ztotožnit (např. Tajemství karet; Klub divných dětí; Já, Finis) a ty prokládá aktuálně Algoritmy pro život
- chápající češtinářka
- a v neposlední řadě i jeho cílevědomost
Federika 14090
4.6.2021 19:49:49
Já mám jednoho spisovatele od narození, druhýho absolutního nepsavce a třetí tak nějak mezi.
S tím psavcem jsem nikdy nedělala nic ten se s tím narodil.
Jinak jsme hráli hry-do košíčku jsem dala lístečky s tématem, často i úplně nesmyslným-např."Chudinka shnilý pomeranč, "Líná žížala"," Tak to teda fakt ne!" apod. Lístečky jsme losovali a každý musel napsat téma na min. 10 vět. Aby to mělo hlavu a patu, nějak to začalo, nějak to skončilo a měl to jakžtakž děj. Vůbec to nemuselo bejt dokonalý, šlo o to, aby nějak reagovali, na jakýkoli téma.
A celkem to všechny bavilo~:-D
 Názory 110 z 7524  [Dalších 7514 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.