10.11.2009 16:22:50 Dáňula
Re: Děti znechucené výukou hry na nástroj
Já hrála na flétnu, pak na klavír a nakonec na housle po celou dobu ZŠ. Pak už ne. Od mala jsem toužila hrát na basu, ale rodiče odmítli, že jsem moc malá a tak ... a nikdy už k tomu vysněnému nástroji nedošlo a asi ani nedojde.
Co se rodičů týče, máma nehrála na nic, otec byl samouk na kytaru - hrál pěkně u táboráku a tak. Co se hudebky týče u nás byl problém v tom, že všechny nástroje (učily se tady tehdá jen klavír, flétna a lesní roh) učila jedna jedniná učitelka, to samé hudební nauku. Učitelku jsem ráda neměla, ale hraní mě bavilo (doma, bez obecenstva, jinak ne). Jsem introvert, ale hudbu a hraní na něco mě baví, jen je mi úzko, když mě někdo poslouchá, nemám to ráda. Na housle jsem pak jezdila jinam, učitelku jsem měla ráda a moc, takže když se po 2 letech odstěhovala, už jsem nechtěla hledat jiného učitele, který by mi aspoň trochu "sednul".
Jesti ještě sem tam na něco hraju ... no klavír máme doma rozladěnej a už nejde sladit (je komplet ve dřevě, i rám ... bohužel a holt po naladění se do 14dnů zase rozladí, říkáme mu : náš velký muzejní exponát ...zabírá docela dost místa, mezek jeden krásnej), ale toužím po "novém" piánu, ale jaksi není za co. Na flétnu zapískám ještě leccos, na sopránku i altku a housle se prodaly, ale ty základy bych z nich snad ještě vyloudila.