Re: Jak zohlednit při zkoušení dysgrafii a dyskalkulii?
Ananto, to jsou dvě na sobě nezávislé dys. Dygrafie znamená, že dítě nepíše úhledně - že prostě škrábe, ale není to z nedbalosti. Dyskalkulie znamená poruchu počítání, já osobně říkám spíš poruchu matematických představ. Momentálně mám ve třídě dyskalkulika a u něj prostě spousta metamatických operací, který jinym dětem takzvaně secvaknou nesecvakne, kdybychom se oba rozkrájeli. Musí se všechno nadřít, ale v okamžiku, kdy má řešit novej typ úkolu, stojí zase na začátku.
Co se týká dotazu zakladatelky, dyskalkulii zohlednit klidně můžeš - nabídla bych mu třeba ať test vyplňuje v elektronický podobě na notebooku nebo bych mu udělala zaškrtávací verzi. prostě aby se nemusel moc rozepisovat ručně, protože se tam musí soustředit na čitelnost, že si tim skutečně ukrádá čas i pozornost, kterou by měl věnovat obsahu.
S tim počítáním je to ale divný - nechápu, proč se hlásil na matematickou VŠ. Co je jeho hlavní obor? Jestli hlavním obor e jinej a matiky je spíš okrajová, asi bych mu vstříc vyšla, ale pokud by měl konstruovat mosty, tak to sorry, to by měl smůlu...
Odpovědět