Re: Známkování
Nejhorší je, že škodlivé a demotivující jsou i ty jedničky, smalíčci, razítečka a jiné "vymyšlené" pí... .
Známkování mělo být dávno zrušené a to nejen pro prvňáky.
Pokud se mají děti učit na motor své touhy objevovat a poznávat svět (a není pravda, že to nejde), je potřeba úplně vypnout systém odměn a trestů. Je iluze myslet si, že to jde dělat jen odměnami (jednička/podpis).
Pokud chceme známkovat, je totálně nespravedlivé ale hlavně ZAVÁDĚJÍCÍ dávat za libovolný výkon jedničky nebo nic a najednou "tumáš čtverec". Dávat dvojku za něco, co je na pětku, je taky škodlivé a řeči o "šetrnosti k prvňáčkům" jsou maximální pokrytectví.
Jediný možný správný systém je děti neznámkovat, pokud je nechceme od mala učit utilitárnímu chování a deformovat v nich vnímání hodnot.
Je to fakt děsná marnost, jak "hodné" paní učitelky "motivují" děti jedničkami. Ale bude to tak do doby, než se proberou rodiče. Pokud se nám "motivování" jedničkami a pětky až (od jaké vlastně- nebo že by nikdy?) třídy líbí, přivítejme stejně nadšeně i ostatní známky rozdělované nejrůznějšími systémy.
Odpovědět