Re: Učení formou soutěže
Já teda smysl v těchhle soutěžích vidím a sama používám. Ovšem ne jako formu výuky, ale jako formu motivace, procvičování, pro změnu činnosti - když třeba před tím něco píšou nebo frontálně doplňujeme, odůvodňujeme a už je to začíná nudit a ztrácejí pozornost, což je kolirát za 5 minut. Mám systém několika kol, kdy obvykle první tři, kteří mají správný výsledek nebo řešení, získají bod. Po proběhnutí třeba 5 kol se body sečtou a je obvykle víc vítězů se shodným počtem bodů. Je to rychlé, efektivní a šanci mají všichni, opravdu nevyhrávají stále ti samí.
Ve třídě se sejdou různé děti, některé je třeba trochu přibrzdit, protože udělají spoustu práce v minimálním čase, ale sem tam chyba je. Jiní jsou zase tak pomalí, že bez popostrkování by neudělali prakticky nic. Právě ti se těmito soutěživými aktivitami učí přidat na rychlosti.
Odpovědět