Báro, on u nás je hlavně problém v té povaze. On by asi klasickou školku nezvládnul ani bez dysfázie. V téhle logo třídě je 14dětí a dvě učitelky. A prostě celou tu dobu, co tam je, tak ta učitelka s ním musí být.
Nedělal by nic sám, třeba děti dostanou úkol nějaký, a on, ač ho zvládá dobře (hlavně ty "myslící" úkoly), tak pokud u něj nebude učitelka sedět a říkat mu: "ano, máš to dobře, neboj se, pracuj dál.."atd. Tak on by prostě jen seděl a bulel.
Stačí, aby neměl učitelku na dohled a už panikaří a brečí. S paní učitelkou chodí i na záchod
Do nástupu do školky se dětí příšerně bál, teď jako zvládá jejich přítomnost, zapojuje se do řízených společných činností, ale jakmile mají "volnou" hru, tak buď sedí sám u stolu, nebo zas něco dělá s učitelkou.
Co se týče dysfázie, jestli to je nebo není postižení. Pro mě to postižení je (btw. jako postižení se už označuje i ADHD nebo poruchy učení), máme s tím neuvěřitelně moc práce.
Ale nechci se tu pouštět do nějakých takových debat, prostě někdo to bere jenom jako těžkost, pro nás je to problém dost velký. Dávám do toho veškerý volný čas a hlavně peníze (placená logopedie, pomůcky, terapie atd.), a fakt jsem někdy K.O.
Což neznamená, že pro někoho jiného to musí být problém stejný jako pro nás