Ráda bych se zeptala především maminek dětí, které takovouto třídu navštěvují. Jste spokojení se systémem takového vzdělávání? Máte pocit že to bylo ideální řešení pro vaše dítě, nebo tápete zda ano, či ne? No, otázek mám mnoho,ale nevím zda tady najdu odpovědi...
A proč se ptám, dcera možná do takovéto třídy nastoupí letos jako prvňáček. Bohužel neznám v oné škole žádné dítko, ani jeho rodiče abych si pokecala s někým konkrétně. Ale vím, že takové třídy existují na více školách, tak snad se někdo najde
Samozřejmě jsem si již od pár lidí vyslechla, že chci dělat z dcerky elitu, že ji vyloučím z kolektivu normálních dětí, že z ní bude mimoň nepoužitelný pro život, že přestane ve druhé, třetí třídě stíhat a bude ji to frustrovat atp...
Ona třída funguje takto: je v ní cca 10 dětí, někdy i méně, tuším že ve čtvrté třídě teď mají dětí 12. Takže super výhoda malého kolektivu. Na předměty výchovy (VV, HV atd.) jsou spojování s běžnou třídou, takže mají i kontakt s jinými vrstevníky.
No a ještě máme druhou možnost, jiná ZŠ, pro nás spádová, má na webu taky info že mají projekt vzdělávání nadaných dětí, ale tam to funguje jen dle individuálního plánu toho konkrétního dítěte., které je v běžné třídě a jen má prostě něco navíc apod. Tam se trochu bojím, jak jej berou ostatní děti, asi to záleží i na učitelce, jaký má přístup, že... a taky přemýšlím nad tím, jestli by tam nedopadla dcerka tak, že by byla posazena někam dozadu a měla by dělat sama něco navíc a učitelka by se věnovala dětem, které to potřebují víc. Taková situace by asi vedla k tomu, že by se na to dcerka brzo vykašlala a škola by ji bavit přestala velmi rychle a přišly by asi problémy v chování z nudy apod...
Máte někdo dítko takto na individuálním plánu v běžné třídě běžné ZŠ?