Pawllo,
ne vždy jsou schopní se domluvit. Něco jiného je povinnost spolupracovat a něco jiného je ochota spolupracovat....a jak píšu, SPC nebo PPP není vždy schopné navázat IVP na konkrétní výuku, plán je hodně všeobecný, což zase umožní učiteli, který nemá zájem, se mnoha věcem vyhnout....
Ale nejde jen o ty plány, ty konkrétně často, ale nejen ty, píšeš o integraci a inkluzi....to za tebe žádné SPC neudělá, na to musí být konkrétní lidé. Ty tak nějak předpokládáš, že to musí umět každý učitel a to ještě tak nějak přirozeně od přírody....ale ono to tak prostě není
. Pořád je potřeba s uvědomit, že ač máš doma i víc dětí než to svoje jedno, nikdy jich nemáš dvacet nebo třicet a nikdo po tobě nechce, abys je všechny naučila to nebo ono....ani člověk z SPC ani člověk z PPP tohle dělat nemusí, prostě vždy v jednu chvíli pracuje s jedním dítětem....Ani já se čtyřmi dětmi z nichž jedno je nestandardní nejsem o moc lépe vybavená pro výuku, prostě proto, že ty čtyři jsou moje, zatímco těch třicet je cizích...
Tobě možná nevadí lítat mezi školou, SPC, PPP, shánět diagnózy, IVP, hledat školu, kde k tvému dítěti budou vstřícnější....
Mně tohle vadí. Já bych jako rodič chtěla, aby byl ve škole někdo, kdo je schopný rozpoznat, že má dítě problém určitého rázu a po stanovení diagnózy odborníkem (i když vlastně mnohem radši bych, kdyby ani tohle nebylo potřeba) je schopný sednout si s rodičem a v návaznosti na situaci v konkrétní škole sestavit IVP případně se jen dohodnout, co a jak....
Podle mě by tohle měla být samozřejmost, ale evidentně není....