17.4.2012 21:14:09 kikina80
Odklad pro kluka narozeného v červnu
Potřebuju radu nebo něčí názor, stejně si to budem muset přebrat po svém, ale alespoň zjískám jiný pohled na věc.
Mám syna (druhorozený), je rozený v červnu - bude mu teď 6 let. Je šikovný, začíná číst, počítá do 100, sčítá odčítá do desti, zajímá a ptá se na spoustu věcí, obecně je dost bystrý. Ale pomalý v oblékání, tisickrát vše připomenout, nehlídá si své věci, nerad prohrává a když se mu něco nedaří, špatně to nese, radši se třeba ani hry nezúčastní, než aby prohrál (na tom se snažíme pracovat). Od začátku předškolní třídy se to ve mně láme, zda ho dát či nedat. Jedno veliké plus, které mě nutilo to řešit, že by měl naprosto suprovou paní učitelku (přesně na jeho povahu), další rok už by to asi tak nebylo, další plus je jeho zvídavost a znalosti, zájem o nové věci. Ale pak mnoho věcí, které mě nutí ho spíš nedat - ta jeho pomalost (ne v práci ve školce na tématu), ale spíš v tom oblíkání a podobnách věcech, je flegmouš, pak i kvůli mně - nastupuji v září do práce, dcera jde do třetí třídy a budu se jí muset víc věnovat, nejmladší syn do školky a ještě chci rozjet malý obchůdek, bojím se, že toho na mě bude moc, další mínus je, že syn do školy nechce, nechce (nepřál si pod sromeček) aktovku, říká, aniž bych ho nějak ovlivňovala nebo se ho přímo ptala, že by šel rád až za rok se svým kamarádem.
Učitelky jsem se ptala na takové schůzce ohledně školy, říkala jsem jí, že zvažuji odklad a nerozmlouvala mi to, spíš, že mu to prospěje (obecně červnovým klukům) Zajistila jsem si posudek psycholožky - ta mi řekla, že syn je chytrý, že pracuje dobře, rychle, zvládl spoustu úkolů i pro starší děti a že pokud jsme ho chtěli dát do školy, tak po vědomostní stránce je naprosto OK. Ale pokud se mi zdá v té sociální slabší, tak mu rok navíc neublíží, ba naopak. Že teď, co by nejmladší ve třídě musel vynaložit větší usilí své spolužáky dohnat (asi sociálně) a pokud půjde o rok dýl bude on ten starší a ve výhodě a bude se moci soustředit více na učení a tak, ta myšlenka se mi celkem líbila. Navíc syn přišel s tím, že do školy se mu moc nechce. Tak jsem nechala vystavit papíry, v sobě to uzavřela, že půjde o rok dýl. Když jsem to přinesla do školky, už odklad potvrzený školou, tak paní učitelka mi říkala, že bychom ho měli do té školy dát, že je opravdu šikovný a že se bojí, že ten rok bude ve školce vymýšlet lumpárny - škoda, že mi to neřekla poprvé co jsme spolu mluvili. Říkala jsem jí, že už to máme uzavřené a už se tím nezabývala. Teď na mě "uhodila" zase druhá paní učitelka a říkala, že děláme chybu, že ve školce zakrní, že mu to ublíží, že když umí číst a počítat, že by měl do té školy jít atd. Ve mně se to pere, teď fakt nevím, synovi jsem to řekla, že ho paní uč. chválí jak je šikovný a že by do té první třídy měl jít, on říkal, že neví a že si to rozmyslí. Já nevím, výhoda je ta hodná p. uč. co by ho měla, to mě láká, ale oproti tomu to, že se mu nechce, pak to oblíkání a ta povaha (vím, že se může posunout dál) a navíc co já....příští rok bych se asi zbláznila. UF, kdo to dočetl až sem je borec. Napište mi něco......
Odpovědět