sarmi,
no ona učitelka do třídy asistentku od začátku nechtěla, co vím....nebyla s ní řeč, vyhýbala se komunikaci, nechávala mě dělat, co mě napadlo kromě toho, co by klukovi mohlo skutečně pomoct. Je fakt, že kluk se oproti loňsku hodně zklidnil, kdyby učitelka ustoupila v určitých ohledech, tak by školou proplouval jako jedno z nejvzornějších a nejchytřejších dětí....jenže učitelka má za to, že učivem je obsah pracovních sešitů, takže když kluk tři týdny chyběl a neměl dopsáno, nutila ho všechno doplnit, i když probranou látku ovládal (nově jen násobilka osmi, jinak spíš opakování)...když jsem s ní o tom mluvila, že kluk by nic zpětně dopisovat neměl, že pokud chce, aby to bylo hotové, musí to řešit dopředu, tak mi na t řekla, že když nezvládá učivo základní školy, má jít do specky....když mají něco tvořit, tak kluk rád používá vulgarismy a hrubá slova, takže jsem navrhovala dát mu jen na výběr z několika slov, aby se vyhl tomu vymýšlení, tedy upravit lehce zadání (ale aby to akceptoval, muselo by to být buď vlepené přímo k tomu cvičení nebo na zvláštním papíře), na to mi řekla, že nepřipadá v úvahu, že prostě musí tvořit, že je to něco úplně jiného a vůbec, že za to vlastně můžu já, protože se přede mnou chce předvést....
Když nebylo potřeba pomáhat tomu klukovi, tak jsem neměla co dělat, neměla pro mě žádnou práci, neuměla vytvořit dvě různě pracující skupiny, nedokázala mě zaúkolovat u slabších dětí...ostatně tvrdila, že ve třídě jsou samé chytré děti....až na to, že tedy čtyři holčičky a dva kluci jsou ve třetí třídě na trojkách
(ze sedmnácti dětí takže třetina), přičemž obzvlášť tu jednu holčičku nemusí a dává jí to dost najevo....ta holka má evidentně poruchu pozornosti, papír na to nemá, ale i kdyby měla, tak ta učitelka s tím pracovat nebude...
Ono vůbec ten přístup na té škole k těm poruchám a integraci je spíše odmítavý, i když jsou tam právě i učitelky, které nepotřebují žádný papír, aby s dítětem pracovaly podle jeho potřeb...
Mě osobně, ač mám také pedagogické vzdělání a navíc si ještě doplňuju speciální pedagogiku, většina z nich ani neuznala odborně, prostě někdo, kdo nemá do učení co kecat
. A právě ta třídní, u které jsem byla, s tím měla problém asi největší, takže nějaká diskuze vůbec nepřipadala v úvahu....
No a ona má i problém s rodiči toho kluka, tvrdí, že nespolupracují a všechny problémy že se odvíjí od nich
, takže právě padla i úvaha, jestli kluka nedat jinam....jenže pak jde právě o to, jak s těmi penězi, když je kraj schválil pro jednu školu, tak je těžko pro to samé dítě přiklepne jiné škole, leda by je fakt ta první vrátila....a proto se ptám, jestli by to takhle mohlo fungovat, protože rodiče se vyjádřili, že by o moji asistenci zájem měli....