22.3.2013 16:46:35 Mariana +2
Re: Věci důležitější než lidi – aneb jak to řešit výchovně
Já si teda taky myslím, že toho koně bys měla řešit, především jako výchovný prostředek pro tvé dcery. Aby jasně viděly, že krást se nemá a platí to pro všechny i pro Kunhutu.
Pro první dceru by to bylo poznání že existuje spravedlnost a máma se za ni postaví. Jasně že si neměla hračku do školy brát, ale tady jde o kráděž a zůstal by v ní silný pocit nespravedlnosti, myslím že hračky do školy už nosit nebude
![~;)](/g/s/2.gif)
ani zbavení se růžové potvory by mi za takový signál dítěto nestálo.
Pro tvou druhou dceru naopak to že to Kunhutě prošlo aorát zvýší její obdiv k ní. Troufla si na krádež, nic se jí nestalo, dokonce ani MÁMA to neřešila. Taky blbý signál, takže řešila a srazila bych Kunhutu trochu z piedestalu.
Jinak z toho materiálního zaměření bych si teď až tolik hlavu nedělala, ono to ještě nic o budoucnosti nemusí vypovídat, myslím že je vedeš dobře. No někdy to je prostě povahou, ale závěry bych ještě nedělala.
Vidím taky problém v tom chování tatínka, ony totiž vlastně nemají tak hodně věcí, protože je nevnímají jako své (tak mi to přišlo z popisu), ale jako tatínka. Takže jejich touha není naplněna, je akorát povzbuzována a jitřena tím že jim tím mává před nosem. Přijde mi to vlastně dost kruté. Jsou malé aby si to uvědomovaly, nebo se proti tomu postavily.
No možná bych jim zkusila v rámci možností záměrně dopřát co nejvíce těch "blbostí" aby se přesytily, prostě odříkaného chleba nevětší krajíc.
Myslím že vztah člověka k materiálnu neformuje vždy ani tak jeho dostatek či přebytek, jako spíš ta touha po něm.
Odpovědět