13.9.2013 9:08:33 Filip Tesař
Re: Jak využít zájem o značky aut nějak šikovněji k rozvoji myšlení - nemáte nápad?
Vím od známých (nebo spíš jejich rodičů) a různě z doslechu, že zrovna zájem o značky aut je v tomhle věku (tak 2-4 roky) hodně rozšířený, spousta rodičů si to pamatuje, protože je to podobným způsobem fascinovalo. A dělaly to i holky, nejen kluci. Asi to tedy není nic extra zvláštního.
Určitě bych tomu nebránil, ale ani se na to cíleně nesoustřeďoval, bál bych se, že by to mohlo vést ke zbytečně jednostrannému rozvoji. Přesně jako Líza, povídal bych si co nejvíc, ukazoval a popisoval svět kolem sebe, přibližoval, co právě dělám atd., to je nejlepší myslitelný rozvoj. Bez zvláštních pomůcek, kartiček, pexesa. Zdá se to obyčejné a tak trochu proti rytmu doby, v níž nás kdekdo pohání a nabádá, že je nutné dítě začít rozvíjet v tom či onom co nejdřív, aby o čtvrt století později našlo kvalitní uplatnění. Ale je to to podstatné, co pro něj můžeš udělat - začneš ho tím připravovat na samostatné a flexibilní uvažování.
Odpovědět