Re: Nedoslýchavé dítě v běžné základní škole
Já to znám jako FM systém.
Syn má sluchadla Phonak Nios S H2O V. http://www.sluchadlaprozivot.cz/sluchadla-phonak/sluchadla-phonak-s/phonak-nios-s-h2o
FM systém jsem viděla poskládaný do dvou typů. Zatím jsem si ho jen nechala předvést. Doufala jsem, že ho nebudeme potřebovat. Dnes jsem se, ale dívala na výsledky zápisu a obávám se, že budou třídy po 26 dětech. Jak jsem psala, od února bude syn na kurzu předškolní přípravy. Chci se domluvit s učitelkami, aby se na něho víc soustředily a pořádně se vyzkoušelo, zda budou sluchadla dostačující. Ráda bych se také šla na jednu hodinu podívat. V centru pro osoby se sluchovým postižením mají FM systémy k zapůjčení, ale zase je to FM systém SCOLA určený pro sluchadla Widex. Nevím, zda budou fungovat i s Phonaky.
Řeším také, co dělat v případě například rýmy. Synovi se vždycky zhorší sluch. Nemáte s tím zkušenosti? Jestli pokaždé jet k lékaři na přenastavení sluchadel? Syn měl rýmu od začátku listopadu v prosinci se mu sluch zhoršil až na hladinu praktické hluchoty a byl z toho oboustranný zánět zvukovodu. Celý prosinec musel být bez sluchadel úplně. Navíc ho při zánětu nic nebolelo. Vůbec to nepoznal. Pořád jsem myslela, že je to od rýmy (zadní) až mu začala téct denně krev z nosu. To už mi bylo jasné, že něco není v pořádku.
Integrovaný bude bez asistenta. Má nerovnoměrný intelektový vývoj. Neverbální složku má v nadprůměru a verbální ve slabším průměru. Mluví ve větách, ale ještě si to zjednodušuje. Test mu neupravovali (nepřihlíželo se ke sluchovému postižení). Dávali mu otázky stejně položené jako zdravým dětem.
Odpovědět