Aleno,
no z alternativ s dobrými znalostmi jdou často děti chytré tak nějak obecně...taky mi jedno dítě prošlo, sice jen dvěma ročníky, ale alespoň nějaká zkušenost...
Na druhou stranu třeba po roce, dvou z alternativ často utíkají děti méně nadané nebo spíš je tedy berou jejich rodiče, protože mají pocit, že jim škola nic nedává...na běžné škole jsou pak tyhle děti za odpuzující příklad toho, kam ty alternativy vedou...a protože dojde k souladu představ rodičů těchto dětí o tom, co by měla škola do dětí nabušit, a představ učitelů, jakým způsobem to dělat, dojde k jakémusi zlepšení, třeba jen dočasnému....a to je pro ně další důkaz, jak je alternativa špatně...a dál je straší představa, kam by to vedlo, kdyby v alternativě zůstali...
No a pak právě to vysoké procento úspěšnosti ve srovnání s klasikou, protože v takové škole zůstanou opravdu jen ti zapálení a přesvědčení a angažovaní....a ať chceš nebo ne, většinou to jsou prostě děti vzdělaných rodičů, takže s poměrně vysokým potenciálem.
Kdežto v té běžné základce je ten rozptyl předpokladů, angažovanosti a zájmu mnohem širší...
A má to sakra vliv na tu úspěšnost. Kolegyně je mnohem víc klasička než já, ale má angažované rodiče....a i ty její slabší děti tak často dosahují lepších výsledků, než ty moje průměrné...prostě proto, že ti moji rodiče jsou mnohem laxnější....ve všem...a zase to pak vyznívá ve prospěch klasiky, protože když se podíváš, co zvládají její děti a co moje děti, tak ta moje třída je na tom celkově hůř, i když tam mám některé děti hodně šikovné....
Pořád se vracím k té naší neuskuručněné besídce....už jsem psala, jak mně se ani nenamáhali odpovědět, jestli se vůbec zúčastní a hodně jich účast odřeklo, zatímco kolegyni rodiče pomohli s přípravou, organizací, odměnami....
Ale úplně mě dorazilo, když jsem v pondělí nechala nalepit lístečky, že jsem nemocná a besídka tedy nebude a v pátek, kdy se měla konat, mi přijde sms, že dítě se nezúčastní....ti rodiče tu zprávu vůbec nečetli a jak mi pak asistentka zjistila, nebyli jediní
. Asi 10 posílala ještě zvlášť sms, že besídka není
. Ve srovnání s kolegyní, která měla komplet návratky hned druhý den a tu pomoc a tak, je to prostě zoufalé.
A dělej pak v takovém prostředí něco jinak. Na to nestačí jen nadšení a úmysl učitele, na to musí být obě strany
.