9.9.2015 20:55:16 učitelka 1.třídy
Re: Vrácení prvňáčka do školky- Názor učitelky
Naslouchejte učiteli! Ne každý učitel je pohodlný a sedí na živých dětech!
Momentálně mám ve třídě minimálně 3!!! děti, které jsou předčasně zaškolené, odklad doporučený ped.psych.poradnou, školním psychologem, učitelem při návštěvě edukativních skupinek- kde děti pracují s učitelem a rodiče přítomni, také po vyhodnocení zápisu do 1.třídy.
Tyto děti jsou hravé, nedokáží se soustředit téměř vůbec, jejich pozornost stále odvádí soukromé myšlenky, grafomotorika velmi špatná, reakce na přímou otázku- opravdu velmi "po lopatě"-tak je to ostatně předkládáno všem prvňáčkům- to je samozřejmé-tedy ta reakce téměř žádná- dětí nerozumí, neví, co po nich učitel chce(vezmi si červenou pastelku, mamaluj modré kolečko...). Tyto děti nedokáží reagovat, jsou neúspěšné ve všech složkách.
Bude toto dítě šťastné a v pohodě?
Učím přes 20 let, nejsem žádný učitelský "cucák". Mohu ze své pozice jen konstatovat- jsou rozumní rodiče, kteří vidí své dítě a chtějí pro něj to nejlepší- dají mu čas-jsou rodiče, kteří vidí nástup do školy jako rodinnou prestiž a raději dítě dřou hodiny(naprosto scestné pro prvňáčka i pokročilejší děti)- jsou také rodiče, kteří si např.nerozumí se školkou a proto dají dítě do školy.....
Takové dítě nemůže být šťastné. (Můj názor). Učitel se mu sice více věnuje, tráví u jeho lavice více času než u jiných dětí, nabuzuje jeho pozornost všemi možnými způsoby. Ale-prostě mu to nejde.
Takové dítě většinou reaguje několika způsoby- je apatické- je mu všechno jedno- zlobí, snaží se na sebe upozornit jinak.
Je mi těchto dětí líto....
Poradna může odhalit většinu problémů, ale děti při vyšetření nepracují v kolektivu. Jsou s pracovníkem PPP samy. To je také podstatný prvek...