5.11.2015 16:41:45 Yuki 00,03,07
Re: Známkování
nedokáže ve 12 zvládnout ručičkový hodiny, má problém s matikou a ještě nebyl v ppp? ty jsi fakt pozadu, prootže to na tu dyskakulii opravdu vypadá, nemá smysl ho trápit a optravovat blbou známkou z matiky, jestli má opravdu problém
mimochodem když se odhodláš, není ptořeba žádný doporučení školy, do ppp objednáš ty sama a škoal o tom nemusí ani vědět
a doporučuju ti to, prootže čím dřív, tím líp - tyto děcka už budou mít povinnou maturitu z matiky
můj prostřední syn má dys všechny, kromě dyskalkulie, on je naopak extrémně dobrý matematik (já mám tři děti, ani jedno nenní normální :)))), já jsme si vždycky dělala srandu z toho, že má i dyspraxii, až sjem zjistila, že to existuje a on ji má...
ale hropč to píšu - je to dyslektik, který odmítal písmenka, v 5 neuměl napsat ani první písmeno svýho jménam v 6 se naučil sám číst, ale přestože čte strašně moc, je navíc i rychločtenář, čtení miluje a dokáže zpaměti odříkat nejen obsah knížek čtených předloni, on si pamatuje celý věty, rozhovory, dokáže je kdykoliv (hodně trefně) využít a ví, ve které knížce to bylo, tak tento čtenář když dostane neznámý osamocený slovo nepřečte ho - a ani to není slovo moc složitý, třeba "pirožek" - on to přečte jako "pižorek"
taky by to do něho nikdo neřekl, ale on to maskuje inteligencí a byl problém to odhalit i v ppp
taky je dysgrafik, na písemky potřebuje víc času a větší papír, řesto lituju učitele, když to po něm čtou, ale on miluje psaní a píše knížku
je dysortografik, ale má tolik načtenýho, že sice nezná pravidla, ale má načtený, takže to už maskuje
ale halvně - měl úžasnou učitelku, která uměla s dys pracovat, on dostával přesně tolik práce, aby to stíhal a pak postupně o malino víc, stejně jako úlevy v chybách pramenících z dys a postupně si zvykl, naučil se, přestal zdůvodnovat a prostě umí, má jedničku z češtiny, i na gymplu, nemá problém ani v angličtině, teda má fajn učitele, který toleruje, že neumí číst a píše foneticky, aspoň teda někdy, a věřím tomu, že se naučí i tu angličtinu dobře, protože bez ní to nejde - ale ono to nejde ani bez té matiky, jenže bez nějakých těch úlev děcko rezignuje a neučí se, nepostupuje, a dostane se do kolotoče potíží, ze kterých už potom není úniku
Odpovědět