Sun,
ono taky záleží na přístupu. Mám kamarádku s prvňákem moje dcera je taky v první. kamarádka se pořád hroutí, myslela jsem,že prostě mají víc úkolů a větší nároky ve škole. Pak jsem jednou u nich viděla,jak dělá se synem úkoly. Dávala tomu strašnou vážnost, chtěla,aby si pěkně sedl, měl správně světlo
, pečlivě ořezaný tužky, správnej sklon, už tahle "příprava" něco zabrala. Pak jí vadilo skoro všechno chvílema to vypadalo, že popadne tu tužku, zmlátí dítě a napíše to tam za něj sama
Rozčilovala ji příliš bachratá dvojka, prootže se ta bachratost opakovala,vytáhla domácí sešit a nechala ho napsat tři řádky dvojek.Kluk otrávenej..
Pak řekla-ještě číst. kluk skoro brečel. Koktavě přečetl pár řádek, během čtení ho mám a peskovala. Když řekl,že už fakt nechce, změnila taktiku a začala ho nepřiměřeně chválit, jak mu to krááásně jde aže ještě musí stihnout vypočítat příklady.
Skončilo to scénou
A zabralo to dost času.
Já netrvám na ideálním místě na psaní úkolů, byť moje děti taky mají svůj psací stůl. Využívám jakýkoli volný čas, takže třeba v čekárně řeknu-hele, pojd, vyndej si tu matiku. Doma mi něco ukazuje, co dělali ve škole, při tý příležitosti vytáhne učebnici, něco si tam přečte, dopíše tam pár řádků.Čtení nepovažuju za úkol,čteme kdykoli v autě nebo večer před spaním, má to jako návyk a dobu strávenou čtením bych nepočítala do "úkolů"....
A netrvala bych na pokračování vúklech pokud by dítě bylo ubrečený, hodně unavený apod. pak to nemá smysl.
(ehm, mluvíme o prvňácích, že jo, moji starší kluci by si klidně brečet mohli