23.11.2016 21:31:09 Delete
Re: Poměr známek z mluvnice, literatury a slohu v ČJ
Lassiesevrací,
učení se vyjmenovaných slov v daném pořadí má svou logiku, protože jsou za sebou sestavená do "básniček" tak, aby se dobře pamatovala. A holt těch, co se je naučit nemusí, protože mají načteno a nakoukáno, je minimum. Takže když už si je člověk musí pamatovat, tak alespoň trochu je to učení se zpaměti usnadněné.
Trvání na přeříkání v daném pořadí při zkoušení už tu logiku postrádá. Jediný důvod vidím v tom, že i učitelka má slova zafixovaná v tom pořadí, a zpřeházená slova v té rychlosti nestíhá kontrolovat. Já si tedy pamatuju, kolik kterých je, takže bych to třeba mohla kontrolovat jejich počítáním (že se na nic nezapomnělo), ale kdybych zjistila nesrovnalost v počtu, asi si taky těžko vybavím, které slovo chybělo. Jenže já tu řadu ani nezkouším, to má smysl snad jen u dětí, kde je to jedna z mála možností, jak jim ukázat, že taky něco umí....ale obecně se prostě ta řada zkouší jako první level učiva o vyjmenovaných slovech.
Odpovědět