Tady bych souhlasila s Withep.. Klasická výuka bývá dost neefektivní, co se získávání vědomostí týče. Nahnat děti do třídy a hustit do nich jeden předmět za druhým, to otráví i nadšence. Je přeci prokázáno, že člověk se dokáže koncentrovat jen určitou dobu, pak vypíná. Málokterý učitel s tímhle umí během hodiny pracovat.
Vidím to u syna. Je zvídavý, nasává jak houba. Je mu 8, má rád knihy z edice Dobrodružná věda, Dobrodružná matematika, rád s ni i kreslí různé mapy, nebo skládá mapy jako puzzle, rád zkoumá mikroskopem.... je hodně tvořivý. Baví ho, když mu čtu v jednoduché angličtině třeba comicsy. ALE nedávno psal nějaké sebehodnocení, kde napsal, že ve škole pomoc potřebuje s angličtinou. A vypadlo z něj, že často během hodiny učitelku prostě neposlouchá, tak pak neví, když se ho na něco ptá. Že ho to nebaví. Přitom rád hraje anglické pexeso, prohlíží si anglické knížky pro děti, vyptává se na slovíčka atp.
Vzhledem k jeho zdravotnímu stavu bývá unavený, má taky problém s koncentrací a tohle není způsob, jak se toho hodně naučit. Naopak - v Motole měl učitelku max.hodinu denně(a to jen, když mu bylo dobře) a udržel se spolužáky krok. Proto věřím tomu, co píšou zastánci domácí školy. Různé domácí úkoly, nesmyslné přepisování věcí(mami, tohle bylo nanečisto, teď to musim ještě přepsat) atp. spolehlivě touhu po učení zabijí.
Dává to smysl, učit se, co chci. Když si budu chtít přečíst o Přemyslovcích a někdo mě bude táhnout ke stolu a hustit do mě chemii, nebudu vědět ani jedno. Naštěstí syn chodí na celkem progresivní malou školu a tam ředitelka dělá, co může, aby v dětech probudila nadšení z učení a poznávání. Takže to určitě lze nějak udělat, aby se probralo podstatné a přitom aby z toho děti něco vstřebaly.
Pro Waldorf nemám to pravé
, je to navíc ještě dál, než škola, kam děti vozím - a už takhle je to převážení dost stresové. Ale mám tam přátele, mezi rodiči i učiteli, a celkem jim fandim. Dřív mě lákali, jestli nechceme Waldorf zkusit, ale říkám jim, že jsou sekta a že se mezi fanatiky nehodim
Všichni jsou VŠ. A děti, které znám, jsou moc fajn, většina hraje na nějaký hudební nástroj a nikdo z nich není ani trochu retardovaný