Angrešte, já tomu rozumím, že bez znalostí není možné hlubší poznání... ale co člověka zaujme a baví, v tom se dál rád sám rozvíjí... a třešinkami na dortu lze doplňovat, prokládat, ukazovat, ptát se a odpovídat.. a tím motivovat, zaujmout. Nejsem proti naučení ba ani nadrilování (někdy i to je dobré) se některých potřebných věcí, ale neměli by stát osamoceně a bez kontextu, bez praktických záživných ukázek a příp. využití, navíc to provázání, které za nás vůbec nebylo např. geologie s botanikou a ona je jistě na to navázána i zoologie, hmyz asi opět jasně.. ovšem to už je hodně znalostí od jednoho učitele... ale proč ne ? Proč tak nenapsat minimálně učebnice, nedodat učitelům i ty příběhy, zajímavosti, které tak zaujmou a motivují k dalšímu poznání.
Však mě dospělou příběh o olivínech, ostrově s odbornějšími informacemi a názvy (některé jsem slyšela poprvé)... motivoval hned k řadě dalších otázek na tebe a poslouchala bych (četla) o tom ráda dál a víc (neptám se, protože je mi jasné, že nemáš čas mi tu psát o geologii pro mou zábavu a poučení), doplnila si vzdělání, abych tomu porozuměla a to co jsi nahodila do mailu je podle mého odhadu chytlavé a obdobně motivující i pro děti (jsou tam informace, je tam i příběh, informace o tom co člověk již někde slyšel: olivíny, ale i informace o tom co slyším poprvé, tj. jednoho se člověk chytne, další ho táhne k dalšímu poznání...
tyhle zákonitosti fungují ve všech oborech, ta geologie je u nás opomíjená (myslím, že i v osnovách, resp. je tam opomíjené to využití těch zákadních znalostí proto vidět to pak na skutečné krajině, ukázání toho, jak to prakticky funguje a je to všude kolem nás...) alespoň já to tak měla a co vidím kolem sebe, tak i já s tou mnohem populárnější botanikou nemám mnoho partnerů na výletech a dovolených.. spousta lidí zná a vidí jen obecně kytky a tím to pro ně končí... já protože vím, jaký je rozdíl mezi tím jen koukat a vnímat kytky a tím, když o tom vím víc, se snažím i v jiných oblastech, kde ten základ z dětství nemám se o tom něco víc dozvědět.. ale to se teď nechci kasat, jak jsem zvídavá a ostatní ne, to píši velice blbě a tak to není.. spíš jen, že mi bylo dáno nahlédnout jak je fajn, přírodě rozumět trochu víc než se jí jen kochat a že na lidech okolo sebe častěji vidím jen to druhé a jsou tím /ale myslím, že potažmo tím i ochrana našeho životního prostředí/ ochuzeni.
a myslím, že u vtěšiny dětí se k tomuto dojde právě těmi třešničkami plus samozřejmě znalostmi k tomu (jen o těch třešnickách to není, ale jen o těch znalostech také ne), prostě provázat to (myslím, že bys byla dobrou učitelkou a děti pro obor získala