1.2.2020 21:33:14 Delete
Re: Přijímačky z Má na SŠ - nematematicke dítko
V testech z matematiky jde o matematiku až na x-tém místě. Základem je dobře číst a znát typy úloh. Počítat s tím, že je nedostatek času a umět poznat, které úlohy nechat až na chvíli, kdy zbyde čas.
V matematických soutěžích (Klokan, Pythagoriáda) jsou většinou úspěšnější dobří čtenáři s normálním logickým myšlením, než ti, co mají jedničku z matematiky. Myslím mezi těmi, kteří nedosahují maxima. Maxima dosahují výjimečné děti, jeden z ročníku, v lepším případě ze třídy.
No a jedna z dvojčat se dostala na gympl se 17 body z matiky, vlastně se dostali všichni, co se hlásili, jeden z gymplů v okrese ani nenaplnil kapacitu, druhé kolo přijímaček měla většina středních škol v okolí.
Momentálně bych se fakt nebála, že se dítě nikam nedostane. Spíš je otázka, jak se tam udržet.
Mě vždycky u dětí zajímá, proč to nebo ono nemají rádi. Většinou to souvisí s tím, že si v dané oblasti připadají neuúspěšné, mají pocit, že jim nejde. Často jde o pocit lichý a zcela zbytečný, vytvořený někde v průběhu času třeba na základě toho, že dítě není chodící kalkulačka.
Mám teď v šestce holčinu, která přišla z prvního stupně s 3 z matematiky. Na prvním stupni to bývá obvykle známka opravdu slabšího dítěte, a to spíše celkově slabšího, jen málokteré má trojku právě jen z matematiky, když už, tak těch trojek bývá víc. No, holčina přesvědčená, že matematiku neumí, při každém vyvolání děsně překvapená, že vlastně odpovídá správně, že jí to nebo ono vyšlo a hlavně pořád hledá, kde je jaká záludnost. Jaké překvapení, když spolu s premiantkou třídy měla v letošné Pythagoriádě nejvíce bodů ze všech 50 dětí v ročníku (na postup to nestačilo, ale prostě ta skutečnost, že je lepší, než všichni ostatní....Mě to teda nepřekvapilo, vidím ji pracovat, vidím, jak myslí, ale je strašně těžké přesvědčit ji samotnou, že problém není ani v ní, ani v matematice...
A proti téhle holčině mám třeba v sedmé třídě děti, co nikdy neměly z matematiky jinou známku než jedničku, ale dodnes se nepovedlo je přesvědčit, že jedna lze vydělit třeba padesáti. Prostě jak se jim někde objeví 1 : 50, tak to klidně obrátí na 50 : 1.
Odpovědět