2.2.2020 5:11:14 sally
Re: Přijímačky z Má na SŠ - nematematicke dítko
Kat,
u nás syn nadaný na technické předměty, válčí s jazyky. Dcera nadaná na jazyky a válčí s matikou. Největší problém je, vysvětlit jim, že to že jednomu nejdou jazyky a druhýmu matika, neznamená, že jsou "blbý". Když se přenesou přes ten mentální blok, tak jsou schopní mít i v neoblíbeném předmětu slušné známky. Ale holt mají každý to myšlení jinak už ve firmare - problémy jim musíme vysvětlovat každému jinak.
Nevím tedy, jak se učí matika v ČR, u nás jsem obě děti musela naučit třeba to, aby si slovní úlohy rozepsali, pak z toho sestavili rovnice a pak to teprve počítali a PAK udělali kontrolu a trochu se zamysleli, zda to dává smysl (a nespokojili se s výsledkem, že zahrádka na pozemku má půl milionu kilometrů čtverečních, protože jim to "tak napsala kalkulačka").
ALe myslím, že fakt nejdůležitější je naučit děti to, že je třeba dělat příklady, které jim jdou a přeskočit, co nejde - a vrátit se ke složitějším věcem pokud na to budou mít čas. Prostě nahnat body, kde to jde.
Odpovědět