2.12.2020 18:30:54 sally
Re: Syn nechodí do školy
Neznámá,
tak to záleží na tom, jak je ta distanční výuka udělaná... jestli je to o tom, že mluvicí hlava pindá na zoomu, tak chápu, že to puberťáky nebaví.
U nás je platforma udělaná tak, že místo mluvicí hlavy je na obrazovce "tabule" - na kterou píše / přidává obrázky / slidy učitel - ale může studentům povolit na tabuli psát / kreslit. Tj. může je "vyvolávat". Může jim jednotlivě zapínat mikrofony.
Je tam po straně chat - tj. žáci můžou učiteli poslat rychlou zprávu "nerozumím tomu". Nebo napsat rychlou odpověď - tj. když učitel položí celé třídě otázku, tak okamžitě vidí, kdo odpovídá a jak odpovídá. Chat může zapnout, aby se viděli / slyšeli všichni, nebo jen určitá část, nebo aby to viděl všechno jen učitel. Učitel tím pádem ví, kdo je přítomen a jeslti je přítomen jen tím, že si zapnul program, nebo jeslti sleduje, co se děje.
Hodiny jsou pak k dispozici z nahrávky, tj. třeba před písemkou je možné si hodinu nechat přehrát. Nebo když zrovna jde dítě k zubaři a hodinu zmešká, tak si to může přehrát.
Testy se píšou online, některé hodnotí "systém", jiné učitel (logicky - referáty, laborky, slohovky nemůže vyhodnotit počítač) - a známky se okamžitě objevují v systému, zároveň s tím, jaká momentálně vychází konečná známka. Tj. dítě vidí, že zkažená písemka mu zhoršila o stupeň konečnou známku - a vidí třeba, že když si to opraví nebo udělá něco za extra credit, tak známka vyleze.
Celé je to o tom, JAK se to dělá. Distanční výuka je fajn, může ušetřit spoustu času, učí hodně samostatnosti a zodpovědnosti. Studenti nejsou mikromanagovaní - nikdo jim neříká "teď si vemte tužku" a "teď začněte psát písemku" - na písemku mají nějaký termín - ale jeslti napíšou test z matiky v úterý odpoledne, ve středu ráno nebo v pátek ve 23:55, je jejich věc. Takže si můžou rozvrhnout, aby nepsali pět písemek ve stejný den, aby třeba matiku psali ráno, když jsou "čerství" a slohovky večer, když je klid atd.
Nemluvě o tom, že školou tráví mnohem méně času, než v kamenné škole. Ušetří tak třetinu až polovinu čistě školní prací, o dojíždění atd. ani nemluvě.
Odpovědět