28.6.2021 14:38:36 Monika
Re: Individuální přístup SŠ ke studentovi s nadáním
Myslím, že obvykle v případě SŠ "se nedělá nic". Student si v klidu dělá svoje a neočekává, že by ho učitel něco naučil, vzdělává se případně sám nebo si něco externího rozšiřujícího najde ("náš" gympl např. zprostředkovává nabídky na jakési kursy v Aj snad ve všech předmětech, ale zatím jsem to nezkoumala, myslím, že je to fakt až pro starší než můj syn).
Osobně bych vlastnímu "dítěti" (předpokládám, že jde o studenta nad 15 let, ne primána na 8G) doporučila přesně toto (případně mu pomohla hledat), než ho vláčet po nějakých poradnách a dohadovat se školou, co pro něj mají udělat, když je tak chytrý. Kdyby měl individuální plán (v jednomu předmětu?), tak k čemu by to až tak bylo dobré?
Jo a třeba synovec, který studoval na SŠ zaměřené na informatiku, a učitelé ho už taky neměli co naučit (spíš to bylo naopak), tak dělal ve škole v podstatě správce sítě (zadarmo).
Odpovědět