V mnoha jazycích je dokázané, že znalost názvosloví z teorie gramatiky ve výsledku nevede k lepší schopnosti se písemně vyjadřovat po formální ani po obsahové stránce. Testovaly se výstupy dětí, co podrobnou teorii gramatiky buď měly nebo neměly. Děti, co ji neměly, se zabývaly mezitím také jazykem, ale z jiného úhlu podhledu (psaly třeba slohy). V češtině by to nejspíš dopadlo stejně.
Tyhle stará pila záležitosti jsou sice roztomilé, ale jednak tahle záměna moc často nehrozí, jednak je význam odvoditelný kontextu a hlavně není třeba znát názvosloví, aby člověk dokázal strukturovat text a oddělit věty interpunkcí.
Příkladem mohu být já. Rozumím významu obou těch vět se starou pilou, rozumím významu té čárky a nejspíš ji i správně napíši, ačkoliv dávno neumím pojmenovat druh souvětí, druh vedlejší věty a nejspíš ani některé slovní druhy. Obecně mnohdy píšu čárky blbě, ale rozumím, kde je to významotvorné. Názvosloví a rozbory vět k tomu nijak nepotřebuji. Jsou to totiž mimoběžné věci.
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.